Stan silnika 1.8 RP remont czy swap
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Stan silnika 1.8 RP remont czy swap
Hej mam golfa z 1.8 RP przejechane ma około 275k sprawdziłem wczoraj kompresję na cylindrach na rozgrzanym silniku i wyszło po 9bar na każdym następnie zrobiłem próbę olejową i kompresja wzrosła do 11 barów. Więc wychodzi na to że to już pierścienie nie trzymają dobrze ciśnienia. Dodam że golf nie łyka za dużo oleju od wymiany do wymiany. Nie dymi na niebiesko trzyma ciśnienie oleju (sprawdzałem). Chciałem się poradzić czy lepiej zrobić mały remont tzn. nowe pierścienie bez honowania cylindrów plus nowe panewki tak na przyszłość oraz oddać głowice do regeneracji? Czy może rozejrzeć się za 2.0 2e? Dużo też zależy czy się trafi 2e w sensownym stanie. Czy nowe pierścienie bez szlifu w moim przypadku mają sens? Dodam jeszcze że moje 1.8 jest minimalnie grzebniete mianowicie ma wałek właśnie z 2e do tego gładki dolot bez stożka jedynie puszka filtra jest trochę nawiercona i zapłon jest przyspieszony o 2-3 stopnie względem serii.
Stan silnika 1.8 RP remont czy swap
Rób swojego. Używanego silnika w dobrym stanie trudno dorwać. Kupisz a potem się okaże że też coś trzeba przy nim zrobić.
Stan silnika 1.8 RP remont czy swap
Tylko pytanie czy wymiana pierścieni bez szlifu ma sens? Wiadomo dużo zależy od stanu gładzi cylindra. Pytam bo jakoś nie widzi mi się pakowanie nowych tłoków za prawie 200 zł sztuka a bezsensowna wymiana pierścieni też mija się z celem.
Stan silnika 1.8 RP remont czy swap
W sumie to jestem bardziej zdecydowany popracować trochę nad moim 1.8. Trochę już w niego zainwestowalem: nowe szklanki, rozrząd, termostat, sonda lambda, świece, kable, kompletny nowy wydech itp. Więc szkoda będzie to wszystko targać z auta Gdyby tylko ktoś ogarnięty w tej tematyce mógł podpowiedzieć jak najlepiej wykonać taki mały remont bez wymiany tłoków. Tak jak pisałem myślałem nad wrzuceniem nowych pierścieni, panewek i regeneracji głowicy. Jedynie zastanawiam się nad delikatnym honowaniem cylindrów tak tylko delikatnie je musnąć np. taka honownicą na wkrętarkę. Warto z tym urządzeniem próbować czy lepiej nie?
Stan silnika 1.8 RP remont czy swap
Jeżeli nie będzie mocnych rys oraz owalizacji cylindra co wyjdzie na pomiarach to nowe pierścienie wystarczą. Moim zdaniem bez pomiaru cylindra nie mają sensu żadne prace bo co z tego że wymienisz pierścienie jak za chwilę będzie to samo lub podobnie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości