Falowanie obrotów....

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

LOORAK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 05, 2017 09:51

Falowanie obrotów....

Post autor: LOORAK » ndz lut 05, 2017 10:18

Witam. :D mam golfa 1.6 i cos go boli. Faluje na obrotach na biegu jalowym, po wkreceniu go na obroty zaczyna falowac oko. min i ustaje i wszystko jest w normie obroty ladnie trzyma, dodam gazu do 3tys obrotow odpuszcze gaz i znowy faluje az swiatla gasna. Czytalem kilka postow i zauwazylem ze znaczenie moze tez miec uszkodzony czyjnik wspomagania, co prawda wspomaganie chodzi ciezko ale czy to bedzie powiazane ze saba?



Awatar użytkownika
Szymon Jarosz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 804
Rejestracja: wt mar 30, 2010 19:59
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Falowanie obrotów....

Post autor: Szymon Jarosz » ndz lut 05, 2017 13:35

To moze byc uszkodzony czujnik ECU (zielony czujnik temperatury z czterema pinami) Znajduje sie na glowicy nad skrzynia biegow. Najlepiej to pod kompa podpiac i sprawdzic ,ale jak nie chcesz to mozesz go sobie odrazu wymienic ,kosztuje 40 zl plus dolewka plynu do chlodnicy G12. Najlepiej to zrobic na zimnym silniku ,wtedy sie nie oparzysz a i duzo plynu Ci nie wyplynie. Powodzenie :bigok:


ObrazekObrazekObrazek

hak64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 13:23

Falowanie obrotów....

Post autor: hak64 » ndz lut 05, 2017 14:19

Za utrzymanie obrotów na biegu jałowym odpowiada silniczek krokowy, tyle ze do jego prawidłowej pracy potrzebne są poprawne odczyty czujników: sondy lambda, temperatury, położenia przepustnicy, lub przepływomierza. Podobne objawy może dawać także nieszczelność w układzie dolotowym (lewe powietrze).


specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Falowanie obrotów....

Post autor: marcin7x5 » ndz lut 05, 2017 21:07

Jak masz silnik 8v to studiuj lekturę o nieszczelności w dolocie czyli rura harmonijka, uszczelki kolektora ssącego, uszkodzona przepustnica.



LOORAK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 05, 2017 09:51

Falowanie obrotów....

Post autor: LOORAK » pn lut 06, 2017 02:02

Dzieki za odpowiedzi, silnik jest 16v. Troche tych mozliwosci jest, idzie w jakis sposob to wszystko zdjagnozowac? Czy musze odwiedzic mechanika? Wydaje mi sie ze gdyby kolektof byl uszkodzony silnik by falowal bez przerwy, w tym przypadku jak stoi samochod bez dodawania gazu to obroty sa normalne. Przypuszczam, ale jak bd mial chwile w tygodniu to go obejze calego.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Falowanie obrotów....

Post autor: marcin7x5 » pn lut 06, 2017 08:32

Jak masz 16v to zrób szybki test i odepnij wtyczkę z zaworu egr. Jak się uspokoi to masz zawór do czyszczenia /wymiany i adaptacji. Jeżeli nie to i tak trzeba sprawdzić czy egr się szczelnie domyka fizycznie Druga rzecz to odpowietrzenie pod korkiem wlewu oleju o ile je masz. Tam też musi być wszystko szczelne.



LOORAK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 05, 2017 09:51

Falowanie obrotów....

Post autor: LOORAK » sob lut 11, 2017 17:46

W poniedzialek wyskoczyl check engine, wczoraj bylem u mechanika podlaczyl kompa i mowi ze nie dobry odczyt z sondy lambda, ale to jest tylko skutek czegos uszkodzonego, i mowi ze musze mu zostawic auto na kilka dni zeby mogl poszukac przyczyna dlaczego sonda ma zly odczyt.



LOORAK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 05, 2017 09:51

Falowanie obrotów....

Post autor: LOORAK » sob lut 11, 2017 17:49

Dodam jeszcze ze sprawdzil plakiem szczelnosc kolektora, w moim silniku nie ma przeplywomierza. Tak sie zastanawiam czy nie kupic sondy i ja poprostu wymienic



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Falowanie obrotów....

Post autor: marcin7x5 » sob lut 11, 2017 21:14

Przepływki nie ma ale jest czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Każda nieszczelność dolotu będzie wychwycona. Niestety ten czujnik lubi się ubrudzić syfem jaki puszcza egr do dolotu. W takim przypadku też będzie falowanie obrotów.



LOORAK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 05, 2017 09:51

Falowanie obrotów....

Post autor: LOORAK » sob lut 11, 2017 22:39

Marcin7x5 a co myslisz o tym zeby wymianic sonde lambda, pod komputerem wykazalo jakies problemy, mechanik stwierdzil ze to skutek a nie przyczyna. Znajomy ma zabawke do wyswietlania predkosci na szybie przedniej owe urzadzdnia ma funkcje wyswietlania bledow, sprawdzalismy to przed wizyta u mechanika blad byl 0171. Powiem szczerze, mam obawy czy mechanik nie probuje mnie naciagnac. Stwierdzil ze nic nie ma na poczatku pozniej jak mu powiedzialem ze byl blad to dop powiedzial ze cos tam z sanda wyskoczylo ale auto musisz zostawic bo musze wszystko przejzec.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Falowanie obrotów....

Post autor: marcin7x5 » ndz lut 12, 2017 12:26

Mechanik dobrze ci radzi bo błąd sondy nie zawsze świadczy o jej złym funkcjonowaniu. Trzeba podejrzeć odczyty z poszczególnych grup silnika gdzie są parametry z wszelkich czujników. Dopiero potem można wymieniać to co wyjdzie z analizy a nie na chybił trafił bo to może kosztować.



LOORAK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 05, 2017 09:51

Falowanie obrotów....

Post autor: LOORAK » ndz lut 12, 2017 22:13

Masz racje, mam obawy przez zle doswiadczenie z mechanikiem ktory naciagal. Zamowilem sobie obd2 we wtorek mi kurier przyniesie i sprawdzr dzialanie sondy. Wiesz moze jakie wlascuwe sa wartosci jej dzialania?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Falowanie obrotów....

Post autor: marcin7x5 » pn lut 13, 2017 19:42

Pierwsza to sonda szerokopasmowa i mierzysz w niej nie napięcie a prąd który musi być w granicy 0,45A poza tym w grupach od 30-37 będziesz miał parametry pracy obu sond. Wartości wyuczone dla sondy 1 muszą być w zakresie -10% do +10% (grupa032), napięcie sondy 2 musi się zmieniać o 0-1V ( grupa037) a wartości aktualne sondy 1 muszą się zmieniać min 20 razy na minutę i o ok 2% (grupa chyba 034). To tak w skrócie bo musiałbym zajrzeć do serwisówki.
Ostatnio zmieniony śr lut 15, 2017 19:01 przez marcin7x5, łącznie zmieniany 1 raz.



LOORAK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lut 05, 2017 09:51

Falowanie obrotów....

Post autor: LOORAK » śr lut 15, 2017 08:37

Jeszcze nie przyslali mi obd2, co zauwazylem to na oko 17 litrach zrobilem oko 100 mil. Czy inna wada moze zaklucac dzialanie sondy na tyle zeby podwyzszyc spalanie?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości