MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: śr sie 14, 2013 18:00
MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy
Po ostatniej wymianie rozrządu miałem duży wyciek oleju. Wyglądało tak jakby wydmuchało uszczelkę miski. Tak się złożyło, że akurat chciałem wymienić całą miskę, ale po wymianie i wyczyszczeniu wszystkiego okazalo się, ze wyciek jest gdzie indziej, znajomy wymienił uszczelniacz, ale ciekło dalej, wymienił na inny i teraz od czasu do czasu kropla się uleje. Wszystko wskazuje na to, że wałek pośredni napedu vacu pompy jest na tyle wyrobiony i puszcza. Teraz pytanie czy można gdzieś kupić nowy? jeżeli tak to prosilbym o namiar. Jeżeli nie to czy da się go jakoś zregenerować?
MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy
Nowy - serwis
Najpierw proponuje ocenić powierzchnię wałka w miejscu styku z uszczelniaczem. Jeżeli jest wytarty głęboki rowek to można spiłować zewnętrzny pierścień uszczelniacze tak, aby dało się go wcisnąć głębiej.
No i najważniejsza sprawa - czy wymieniono oring w obudowie uszczelniacza wałka ? Może to właśnie stamtąd cieknie.
Najpierw proponuje ocenić powierzchnię wałka w miejscu styku z uszczelniaczem. Jeżeli jest wytarty głęboki rowek to można spiłować zewnętrzny pierścień uszczelniacze tak, aby dało się go wcisnąć głębiej.
No i najważniejsza sprawa - czy wymieniono oring w obudowie uszczelniacza wałka ? Może to właśnie stamtąd cieknie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: śr sie 14, 2013 18:00
MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy
Oring został wymieniony. Teraz pytanie czy spróbować frezem wybrać trochę lub na tokarkę i zebrać tą część gdzie uszczelnia simering, czy wymienić wałek na lepszy używany? Zamówiłem stalową osłonę pod silnik i chciałbym do czasu jej zamontowania wyeliminować ten wyciek, bo później nawet nie zobaczę czy coś leci.
MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy
chyba wolałbym głębiej osadzić simering niż wygładzać wałek - nie wiadomo o ile zmniejszysz jego średnicę i czy nie będzie cieknąć z powodu zbyt słabego docisku wargi simeringu.
Za czy do wyjęcia wałka nie musisz przypadkiem wyciągać silnika ?
Za czy do wyjęcia wałka nie musisz przypadkiem wyciągać silnika ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: śr sie 14, 2013 18:00
MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy
Muszę, ale to nie jest jakiś wielki proble, cchciałbym zrobić to porządnie. Ciekawe ile nowy wałek w tym serwisie. Jutro będę miał chwile to zadzwonie.
Re: MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pomp
A czy nie jest tak, że mosiężna tulejka wałka pośredniego nie ma luzu? Stała się elipsą i wymiana uszczelniacza nic nie da. Sprawdzałeś luz na wałku?
MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy
To nie ma nic do rzeczy - wałek jest cały czas dociskany przez pasek więc nie lata luźno.
Mam gdzieś całkiem niezły wałek pośredni od AFN. Jakbyś chciał to mogę go poszukać.
Mam gdzieś całkiem niezły wałek pośredni od AFN. Jakbyś chciał to mogę go poszukać.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy
AndrzejP4,nie pisz bzdur,że nie ma nic do rzeczyAndrzejP4 pisze:To nie ma nic do rzeczy - wałek jest cały czas dociskany przez pasek więc nie lata luźno.
Mam gdzieś całkiem niezły wałek pośredni od AFN. Jakbyś chciał to mogę go poszukać.
Panewka wytarła się w elipsę,jak słusznie to podkreślił karol8114 i wałek przesunął się w kierunku,jaki wymusza pasek. Natomiast uszczelniacz ze swą oprawą jest przykręcany do bloku i przez przesunięcie się wałka,z jednej strony mniej uszczelnia.
Logiczne?
Ja też mam ze 3 idealne wałki i też mógłbym zaoferować autorowi tematu,ale mi nie chodzi o chęć zysku "przy okazji",tylko o to,żeby autor poznał przyczynę awarii i usuną skutek.
MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy
To ile on musiałby mieć luzu na tej panewce ?? Czy mechanik który wymieniał ten simering jest idiotą i nie zauważył że jest tak wielki luz ?
To żeś pojechał... Chyba, że chodzi o zyskanie wolnego miejsca w garażu.ale mi nie chodzi o chęć zysku "przy okazji"
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy
A czy mechanik jest idiotą i nie widział wytartej bruzdy w wałku w miejscu gdzie trze uszczelniacz?AndrzejP4 pisze: Czy mechanik który wymieniał ten simering jest idiotą i nie zauważył że jest tak wielki luz ?
Oczywiście,że takAndrzejP4 pisze: Chyba, że chodzi o zyskanie wolnego miejsca w garażu.
Ja miałem taką akcję,że owa panewka była wytarta w elipsę,uszczelniacz puszczał,a pasek zębaty zjeżdżał do zewnętrznych krawędzi kół. Po zmianie panewki,wyciek znikł,a pasek zębaty wrócił na odpowiednie miejsce.
Czysty przypadek pewnie...
Nie musi. Wystarczy wyjąć poduszkę zza silnika i opuścić maksymalnie. Wtedy wałek wychodzi pod podłużnicą.AndrzejP4 pisze:Za czy do wyjęcia wałka nie musisz przypadkiem wyciągać silnika ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: śr sie 14, 2013 18:00
MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy
Panowie spokojnie, bez nerwów. Niby nie ma luzu na panewkach tylko jest mocno wytarty. W weekend zmienię wałek, znajomy gdzieś też znalazł w dobrym stanie i zobaczę czy pomoże.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy
zboj.madej, sprawdź dobrze,ruszając wałkiem w linii między godzinami 10 i 16 lub 11 i 17.
Gdyby wałek nie miał luzu i wytarł się poprzez zwykłą eksploatację,to tak nawet na chłopski rozum,uszczelniacze na wale korbowym i wałku rozrządu też powinny wytrzeć materiał i lać,ponieważ są takie same.
Gdyby wałek nie miał luzu i wytarł się poprzez zwykłą eksploatację,to tak nawet na chłopski rozum,uszczelniacze na wale korbowym i wałku rozrządu też powinny wytrzeć materiał i lać,ponieważ są takie same.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: śr sie 14, 2013 18:00
MK2 TDic - wyciek oleju przy wałku pośrednim napędu pompy
Mam nową panewke i używany wałek w dobrym stanie - jutro wymiana.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 139 gości