Problem po wymianie rozrządu w ALH
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem po wymianie rozrządu w ALH
Dziś golf miał zmieniany pasek wraz z kompletem rolek i pompą wody - podobno oryginalny zestaw. Odbierając auto zauważyłem, że na wolnych obrotach chodzi normalnie, ale jak się wkręca, a zwłaszcza przy zejściu z obrotów jakby coś rzęzi, brzęczy - trochę jak zużyte łożysko np. alternatora. Pokazałem gościowi to udaje Greka, że nic nie słyszy. Przyjechałem do domu, zrzucam osłonę - może coś będzie widać - patrzę, a tu pasek jakoś krzywo jest po skosie, zobaczcie jak na pompie wtryskowej przesunięty jest w stronę silnika, widać na kole zębatym ślad po starym pasku (klikając można powiększyć):
Wydaje mi się nawet, że pasek zaczął się już strzępić z boku:
Pytanie dlaczego jest tak przesunięty... Co o tym myślicie? Sam już nie wiem czy wydziwiam, ale przecież to nie może tak być. Zmieniany był jeszcze napinacz paska wieloklinowego - muszę zdjąć pasek i zobaczyć może to on hałasuje, ale wątpię po tym jak zobaczyłem pasek zębaty.
Dodam, że rozmowa z gościem na koniec nie była miła, więc zwyczajnie boję się (o ten silnik) do nich już jechać, mimo że niby powiedział by przyjechać.
Zastanawiałem się czy samemu się nie wziąć za rozrząd, ale pomyślałem, że nie mam za bardzo czasu, fachowiec będzie pewniejszy itp. - no i mam, chyba i tak będę musiał to poprawić...
Wydaje mi się nawet, że pasek zaczął się już strzępić z boku:
Pytanie dlaczego jest tak przesunięty... Co o tym myślicie? Sam już nie wiem czy wydziwiam, ale przecież to nie może tak być. Zmieniany był jeszcze napinacz paska wieloklinowego - muszę zdjąć pasek i zobaczyć może to on hałasuje, ale wątpię po tym jak zobaczyłem pasek zębaty.
Dodam, że rozmowa z gościem na koniec nie była miła, więc zwyczajnie boję się (o ten silnik) do nich już jechać, mimo że niby powiedział by przyjechać.
Zastanawiałem się czy samemu się nie wziąć za rozrząd, ale pomyślałem, że nie mam za bardzo czasu, fachowiec będzie pewniejszy itp. - no i mam, chyba i tak będę musiał to poprawić...
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Problem po wymianie rozrządu w ALH
Pierwsze to zainteresowałbym się co to za ślady na rolce bo powinna być czysta. Kolejna sprawa, to czy rolka prowadząca jest zamontowana poprawnie. Skoro pasek ucieka, to znaczy że coś nie jest w osi ustawione. Najprędzej obstawiałbym rolkę prowadzącą. Może gościu źle chwycił gwint śruby a potem na siłę dokręcił przez co rolka nie jest prostopadle do powierzchni na której powinna się opierać.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2650
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Re: Problem po wymianie rozrządu w ALH
z tymi rolkami to chyba nie jest tak do końca. W każdym silniku zawsze miałem rolki trochę obklejone, stary rozrząd, więc nie myślałem że coś może być nie tak. Ale jak już zmieniłem na nowy, komplet, pasek, rolka i napinacz, wszystko elegancko, to po jakimś czasie takie coś wychodzi na rolce. Zastanawiam się nad jakością paska skoro takie coś się dzieje. Nie długo będę wymieniał w kolejnym tdi i kupię innej firmy pasek dla porównania.
Problem po wymianie rozrządu w ALH
Rolka prowadząca to masz na myśli tę dużą pod pompą wody? Bo ona nie ma tej prowadnicy takiej jak napinacz. Ale problem musi być gdzieś tu, bo na kole rozrządu jest OK.
A ta mała rolka faktycznie uświniona jakby czymś pasek na plecach smarowali - czyżby piszczal?
Dzisiaj zrobiłem ze 30 km i póki co się nie pogorszyło - pasek wygląda tak samo, ale i nie poprawiło - dalej słyszę ten dźwięk. Jeżdżę bez osłony paska i obserwuję.
A ta mała rolka faktycznie uświniona jakby czymś pasek na plecach smarowali - czyżby piszczal?
Dzisiaj zrobiłem ze 30 km i póki co się nie pogorszyło - pasek wygląda tak samo, ale i nie poprawiło - dalej słyszę ten dźwięk. Jeżdżę bez osłony paska i obserwuję.
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2650
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Re: Problem po wymianie rozrządu w ALH
lepiej sprawdź czy nie jest naciągnięty na "hama" wtedy też paski potrafią dziwne dźwięki wydawać.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Problem po wymianie rozrządu w ALH
Dziwny dźwięk może być od za mocno napiętego paska.Podjedź do mechesa i powiedz mu żeby popuścił minimalnie pasek i sprawdź czy dźwięk zniknie.Obstawiam że tak.
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
Problem po wymianie rozrządu w ALH
wyraźnie widać że pasek schodzi do silnika a tam jest osłona i pasek może obcierać przyczyny szukał bym w napinaczu możliwe że jest źle zamontowany nie w swoim miejscu lub nie ten typ inne osadzenie i przyszedł za głęboko ewentualnie odkręcił bym tom małą rolkę bo jak wyżej pisali krzywo wkręcona i bez niej odpalić bo z fotki trudno ocenić jak tam dokładnie wygląda
- ciachotdi
- diesel m@ster
- Posty: 1121
- Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
- Lokalizacja: Aalsmeer
- Auto: Seat mii
Problem po wymianie rozrządu w ALH
u mnie tez jest krzywo i jeździ poki co, ale jak występuje dziwny dzwięk obstawiam źle napięty napinacz paska (kiedyś mi udupiło od tego śrubę na wale)
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów
tylu idiotów
Problem po wymianie rozrządu w ALH
Poprawili mi to niby, wczoraj jak sprawdzałem to pasek był prosto albo mi się wydawało, zrobiłem kilkadziesiąt kilometrów i dziś na pompie wtryskowej znów jest jakby nieco przesunięty. Tego dźwięku już nie ma albo jest minimalny.
Problem po wymianie rozrządu w ALH
do alh są dwa rodzaje pasków idzie założyć obydwa ale nie są zamienne, jak się założy zamiast "czarnego" ten drugi typ, taki jaśniejszy od strony zębów to słychać takie dziwne dźwięki trzaski i kląskania
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Problem po wymianie rozrządu w ALH
Udowodnij to. Wklej numery oe. najlepiej z etki.dewastor pisze:do alh są dwa rodzaje pasków idzie założyć obydwa ale nie są zamienne
Problem po wymianie rozrządu w ALH
038109119D - Kod silnika: ALH, do numeru silnika: 500000
038109119M - Kod silnika: ALH, od numeru silnika: 500001
038109119M - Kod silnika: ALH, od numeru silnika: 500001
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości