[mk3] Jak dlugo odpowietrza sie uklad chlodzenia?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

alepka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: śr sie 25, 2004 13:04
Lokalizacja: małopolska - świętokrzyskie

[mk3] Jak dlugo odpowietrza sie uklad chlodzenia?

Post autor: alepka » wt paź 10, 2006 09:13

wymieniłem ostatnio chłodnice i tu moje pytanie: jak długo powinien się odpowietrać układ chłodzenia. przejechałem juz jakies 200km i dolałem 2 razy w sumie może jakieś 300ml i teraz nie wiem czy gdzieś jeszcze ucieka płyn czy to normalny objaw.
Ostatnio zmieniony wt paź 10, 2006 19:43 przez alepka, łącznie zmieniany 1 raz.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: [mk3]

Post autor: RobertP » wt paź 10, 2006 09:56

alepka pisze:wymieniłem ostatnio chłodnice i tu moje pytanie: jak długo powinien się odpowietrać układ chłodzenia. przejechałem juz jakies 200km i dolałem 2 razy w sumie może jakieś 300ml i teraz nie wiem czy gdzieś jeszcze ucieka płyn czy to normalny objaw.
układ w zasadzie jest samoodpowietrzający, tak jest napisane w książkach typu" Sam naprawiam"
ale ja osobiście po zmianie płynu zawsze rozgrzewam go bez jazdy i mam w tym
czasie odkręcony korek od zbiorniczka wyrównawczego,
póxniej jak ostygnie dolewam ile trzeba i zawsze mam OK.



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » wt paź 10, 2006 10:07

dokładnie. Po zalaniu płynu należ odpalić silnik i powinien chodzić z odręconym korkiem aż załączy się wiatrak. Wtedy jeśli będzie brakowało to należy dolać i jest git.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

alepka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: śr sie 25, 2004 13:04
Lokalizacja: małopolska - świętokrzyskie

Post autor: alepka » wt paź 10, 2006 12:10

no to niedobrze. znaczy że gdzieś jeszcze mam wyciek. tylko pytanie gdzie. wszystko suche a uszczelkę wykluczam (przynajmniej na razie zero objawów walniętej uszczelki)



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt paź 10, 2006 12:37




alepka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: śr sie 25, 2004 13:04
Lokalizacja: małopolska - świętokrzyskie

Post autor: alepka » wt paź 10, 2006 18:53

no wszystko robiłem wg instrukcji. znakiem tego jeszcze gdzieś cieknie, choć nie mam pojecia gdzie. wszystko suche i nigdzie nie widać wycieku.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt paź 10, 2006 18:56

alepka pisze:no wszystko robiłem wg instrukcji. znakiem tego jeszcze gdzieś cieknie, choć nie mam pojecia gdzie. wszystko suche i nigdzie nie widać wycieku.
równie dobrze odpowietrzenie w Twoim aucie może następować zbyt wolno. Szybko następuje wtedy jak układ jest sprawny, a jeśli np przytkany jest odpowietrznik to wolniej


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt paź 10, 2006 21:15

JA po wymianie termostatu również musiałem przez jakiś czas dolewać płynu ale się wszystko unormowało



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » wt paź 10, 2006 22:43

ja po wymianie termostatu dolewałem ze 4 razy łącznie ok 1 L potem było gites aż pewnego dnia zauważyłem mały wyciek teraz dolewam płynu ok 0,5 L na tydzień (przed zimą doprowadzę wszystko do porządku)


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

alepka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: śr sie 25, 2004 13:04
Lokalizacja: małopolska - świętokrzyskie

Post autor: alepka » śr paź 11, 2006 08:43

no to trochę mnie uspokoiliście. może bedzie ok bo jak nie to juz nie wiem co moze byc przyczyną tego wycieku. przejrzałem praktycznie wszystko.



Awatar użytkownika
venomek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 09:53
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: venomek » pn paź 16, 2006 19:58

Pojeździj samochodem i po zaparkowaniu podłóż pod silnik gazetę, najlepiej jak zrobisz to w garażu. Jeżeli rano gazeta będzie pomarszczona to znaczy, że gdzieś uciaka. Płyny mają to do siebie, że odparowują.
Miałem taki sam problem, okazało się, że pompa wodna - początki końca.


Kto się frajerem urodził kanarkiem nie zdechnie - niestety.

Awatar użytkownika
Karlos87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:14
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Karlos87 » wt paź 17, 2006 09:37

u mnie jak zmieniałem termostat i wlałem płyn to przez 2 dni dolewałem i go odpowietrzałem.jeśli chodzi o odpowietrzanie o ze 3 razy zagrzałem silnik do 90* z odkreconym korkiem zbiorniczka wyrownawczego i obserwowałem poziom płynu.w razie niedoboru dolewałem.wyciek pewnei zobaczysz jak zaparkujesz na asfalcie czy betonie a po paru min odjedizesz i zostanie plama.Na rozgrzanym silniku i zakreconym korku z powodu ciśnienia wywołanego przez wysoką temp. płyn wycieknie przez nieszczelność.


Lubię gdy murzyn bije w kokos

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości