PYTANIA-ile dostanę za takie uszkodzenia, za ile to naprawię
Moderatorzy: jhosef, doggie, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: sob sty 14, 2017 14:53
Re: PYTANIA-ile dostanę za takie uszkodzenia, za ile to napr
Witam ponownie. TU proponuje mi druga ostateczną ugodę w wysokosci 5k. Uwaga bez wizyty rzeczoznawcy ! Jest to dla mnie sytuacja trochę absurdalana. Czy takie są aktualnie praktyki TU Warta ? Moja pierwsza kolizjabkvit pisze:Witam forumowiczów,
Samochód to volvo s60 2001 2.4 140 km benzyna + gaz LPI, odszkodowanie z OC sprawcy. Dostałem hakiem na parkingu od cofającego drugiego uczestnika. Uszkodzone lewe drzwi, dolna listwa (zaczepy), nadkole, błotnik, leciutko felga oraz przyrysowany zderzak. TU proponuje ugodę 4100 zł. +/- na ile wyceniacie szkodę ? Dzięki !
PYTANIA-ile dostanę za takie uszkodzenia, za ile to naprawię
Niech sie hak wypowie, ale chyba musi byc rzeczoznawca, wez auto zastepcze z kumplem to sie pospiesza
Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!
PYTANIA-ile dostanę za takie uszkodzenia, za ile to naprawię
Już Ci napisałem, ze to jest szkoda na ponad 7 tyś (tylko na podstawie tego co widzę na fotkach). A uproszczona procedura likwidacji szkód polega właśnie na oszacowaniu kosztów naprawy na podstawie nadesłanych przez pokrzywdzonego fotek (bez udziału rzeczoznawcy). Przy czym wewnetrzne przepisy TU zezwalają na stosowanie metody uprosczonej, do wysokości 5 tyś (zaproponowali więc max). prawdę mówiąc to auto da się zrobić w 2 -3 tyś zł, więc reszta dla ciebie. Do tego możesz dołożyć koszt korzystania z auta zastępczego (przysługuje Ci na okres naprawy). Jeśli auto zastępcze wynajmiesz od szwagra, czy kumpla (oczywiście na umowę najmu), to też jakiś grosz wpadnie do kieszeni.bkvit pisze:TU proponuje mi druga ostateczną ugodę w wysokosci 5k. Uwaga bez wizyty rzeczoznawcy !
Jeśli jedank nie zdecydujesz sie na ugodę, to ubezpieczyciel zapłaci za naprawę auta, ale może sobie zastrzec, że dopiero po okazaniu faktur. Z kolei brak zgody na ugodę spowoduje konieczność sporządzenia szczegółowej wyceny (wizyta rzeczoznawcy), a wtedy może się także okazać, że koszt naprawy przekroczy wartość pojazdu przed szkodą i wypłacą tylko różnicę pomiędzy tą wartością, a wartością wraku.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: czw mar 03, 2011 07:33
PYTANIA-ile dostanę za takie uszkodzenia, za ile to naprawię
Podepnę się pod temat. Wysłałem do PZU fakturę za holowanie w ramach likwidacji szkody z OC po kolizji na ktorej widniało ;Usluga holowania i zabezpieczenia na lawecie samochodu marki.....na trasie od do.Kwota wpisana 615,- Dostałem pismo z PZU ;faktura wymaga uzupełnienia o ilość km stawkę za 1km, wyszczególnienia jaka kwota dotyczy holowania a jaka zabezpieczania na lawecie.Naprawdę muszę? Wybierając holownika interesowała mnie zryczałtowana kwota za usługę holowania i taką zapłaciłem w końcu odbiorcą faktury jestem ja nie TU.
PYTANIA-ile dostanę za takie uszkodzenia, za ile to naprawię
Uwzględnili tylko wymianę drzwi, natomiast brak danych o błotniku. Jest tylko "błotnik T wewnętrzny (wybud/wbud) - oznacza to, że ten uszkodzony masz wyjąć wyklepać i załozyć! Jest tylko informacja o robociźnie za błotnik (pozycja Błotnik t lewy panel cena 900 /ale nie zł tylko jednostek czasu/) )Stawka rgb 55 zł to kpina! Stawki w warsztatach zaczynają się od 80 zł netto. na dodatek bezprawnie zastosowano 20% rabatu na części zamienne i 60 % współczynnik odchylenia do materiału lakierniczego (chyba masz zeskrobać stary lakier i ponownie użyć). Brak też informacji o odnowieniu lakieru na elementach przyległych do tych lakierowanych.Nie wkleiłeś wszystkich kart kalkulacji i niestey nie powiem ci gdzie cię jeszcze oszukali.bkvit pisze: wycenę od TU.
Bo nie musi Cię to interesować. Jeśli ubezpieczyciel wymaga innej faktury, to niech się zwróci o nią do wystawiającego. Ty udokumentowałeś poniesiony koszt, a oni (TU) mają obowiązek go zwrócić.stefanello pisze:Wybierając holownika interesowała mnie zryczałtowana kwota za usługę holowania
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
Re: PYTANIA-ile dostanę za takie uszkodzenia, za ile to napr
Ogólnie mam teraz zagwozdkę. Cena rynkowa samochodu to 9600 biorąc pod uwage nr VIN (tak wyliczył TU AXA). Samochód posiada bardzo fajną i co najważniejsze drogą isntalację gazową Vialle LPI ze zbiornikiem w kole. Jest duże prawdopodobieństwo uznania szkody całkowitej dlatego moje pytanie jest następujące. Jak bardzo ta instalacja podwyższy wartość pojazdu ?? Instalacja załozona w holandi przed sprowadzeniem auta - nie znam daty montażu.hak64 pisze:Uwzględnili tylko wymianę drzwi, natomiast brak danych o błotniku. Jest tylko "błotnik T wewnętrzny (wybud/wbud) - oznacza to, że ten uszkodzony masz wyjąć wyklepać i załozyć! Jest tylko informacja o robociźnie za błotnik (pozycja Błotnik t lewy panel cena 900 /ale nie zł tylko jednostek czasu/) )Stawka rgb 55 zł to kpina! Stawki w warsztatach zaczynają się od 80 zł netto. na dodatek bezprawnie zastosowano 20% rabatu na części zamienne i 60 % współczynnik odchylenia do materiału lakierniczego (chyba masz zeskrobać stary lakier i ponownie użyć). Brak też informacji o odnowieniu lakieru na elementach przyległych do tych lakierowanych.Nie wkleiłeś wszystkich kart kalkulacji i niestey nie powiem ci gdzie cię jeszcze oszukali.bkvit pisze: wycenę od TU.Bo nie musi Cię to interesować. Jeśli ubezpieczyciel wymaga innej faktury, to niech się zwróci o nią do wystawiającego. Ty udokumentowałeś poniesiony koszt, a oni (TU) mają obowiązek go zwrócić.stefanello pisze:Wybierając holownika interesowała mnie zryczałtowana kwota za usługę holowania
Dzięki
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: czw mar 03, 2011 07:33
Re: PYTANIA-ile dostanę za takie uszkodzenia, za ile to napr
Pomoże mi kto spłodzić jakieś pismo -odpowiedż do PZU na upartego to poprosiłbym laweciarza by zrobił korektę do faktury ale gania po europie ciężko na niego trafić.TU nie powinno było mieć zastrzeżeń bo trasa przejazdu lawety w obie strony to blisko 280km i w dodatku 11 listopad dzień świąteczny więc koszty nie wygórowane a jednak.stefanello pisze:Podepnę się pod temat. Wysłałem do PZU fakturę za holowanie w ramach likwidacji szkody z OC po kolizji na ktorej widniało ;Usluga holowania i zabezpieczenia na lawecie samochodu marki.....na trasie od do.Kwota wpisana 615,- Dostałem pismo z PZU ;faktura wymaga uzupełnienia o ilość km stawkę za 1km, wyszczególnienia jaka kwota dotyczy holowania a jaka zabezpieczania na lawecie.Naprawdę muszę? Wybierając holownika interesowała mnie zryczałtowana kwota za usługę holowania i taką zapłaciłem w końcu odbiorcą faktury jestem ja nie TU.
Re: PYTANIA-ile dostanę za takie uszkodzenia, za ile to napr
Hej, poszkodowanym jest Passat B4 1994 rok 2.8 VR6 przebieg 360tys, utrzymany wzorcowo. Niby Passat jak Passat ale mamy tu do czynienia z pełnym wyposażeniem i pakietem USA.
Kobieta wymusiła mi pierwszeństwo, dostała mandat i jej auto odjechało na lawecie. Baba posiadała AC i OC a AXA.
W dokumencie od AXA widnieje wersja wyposażenia GL, faktycznie jest to exclusive. Kilka podpunktów się nie zgadza a całej masy brakuje. Czy takie rzeczy jak np webasto lub automatycznie zapinane pasy bezpieczeństwa (występujące tylko w Passacie B3 USA) mogę podciągnąć do wyposażania auta by podnieść jego wartość?
Uszkodzenia
-zderzak usa (1600zł w serwisie)
-obrysówka (dostępny tylko komplet w aso, 400zł)
-listwa podreflektorowa
-dysza spryskiwacza lampy
-mocowanie zderzaka
-poszycie pod zderzakiem
-błotnik
-błotnik, felga, opona (chcąc uniknąć zderzenia wjechałem na kraweżnik)
-lampa
-geometria do ustawienia
Był rzeczoznawca, porobił zdjęcia i dostałem wycenę w której wskazano na szkodę całkowitą.
Do dalej robić z tym fantem?
Kobieta wymusiła mi pierwszeństwo, dostała mandat i jej auto odjechało na lawecie. Baba posiadała AC i OC a AXA.
W dokumencie od AXA widnieje wersja wyposażenia GL, faktycznie jest to exclusive. Kilka podpunktów się nie zgadza a całej masy brakuje. Czy takie rzeczy jak np webasto lub automatycznie zapinane pasy bezpieczeństwa (występujące tylko w Passacie B3 USA) mogę podciągnąć do wyposażania auta by podnieść jego wartość?
Uszkodzenia
-zderzak usa (1600zł w serwisie)
-obrysówka (dostępny tylko komplet w aso, 400zł)
-listwa podreflektorowa
-dysza spryskiwacza lampy
-mocowanie zderzaka
-poszycie pod zderzakiem
-błotnik
-błotnik, felga, opona (chcąc uniknąć zderzenia wjechałem na kraweżnik)
-lampa
-geometria do ustawienia
Był rzeczoznawca, porobił zdjęcia i dostałem wycenę w której wskazano na szkodę całkowitą.
Auto dość szybko poskładałem, więc samochód zastępczy nie był mi potrzebny, za co mam niby dostać 600złWYCENA Nr: AXAU/2016/12/02/0615 z dnia: 2016/12/28
Wykonawca wyceny :
Właściciel:
Dotyczy szkody komunikacyjnej: AXAU/2016/12/02/0615 z dnia: 2016/12/22
Zadanie: Określenie wartości pojazdu przed szkodą oraz różnicy wartości pojazdu przed i po szkodzie
DANE IDENTYFIKACYJNE POJAZDU Dane: [O] XII-2016
Marka: VOLKSWAGEN Model pojazdu: Passat 2.8i Kat. MR`94
Wersja: GL Nr rejestracyjny: LBL08415 Rok prod.: 1994
Rodzaj pojazdu: Samochód osobowy
Nr INFO-EKSPERT 040-01155
Nr identyfikacyjny (VIN) WVWZZZ3AZRE195941
Data pierwszej rejestracji 1994/07/15
Data oględzin 2016/12/27
Wskazanie drogomierza 364944 km
Okres eksploatacji pojazdu (94/07/15-16/12/22) 269 mies.
Kolor powłoki lakierowej, (rodzaj lakieru) 2-warstwowy typu uni
Oznaczenie typu 315/3A5
Dop. masa całk. 1890 kg
Rodzaj nadwozia kombi (uniwersalne) 5 drzwiowe
Oznaczenie silnika AAA
Rodzaj silnika z zapłonem iskrowym (wtrysk)
Pojemność / Moc silnika 2792 ccm / 128kW (174KM)
Liczba cylindrów / Układ cylindrów / Liczba zaworów 6 / widlasty / 12
Rodzaj skrzyni biegów manualna
Rodzaj napędu przedni (4x2)
WYPOSAŻENIE STANDARDOWE (1993.08-1994.09)
L.p. Nazwa elementu wyposażenia L.p. Nazwa elementu wyposażenia
1 ABS - system zapobiegający blokowaniu kół 9 Szyby przyciemniane
2 Blokada mechanizmu róźnicowego 10 Tapicerka siedzeń z weluru
3 Komputer pokładowy 11 Wskaźnik temperatury zewnętrznej
4 Lusterka zewnętrzne podgrzewane i regul. elektr. 12 Wspomaganie układu kierowniczego
5 Obrotomierz 13 Wycieraczka szyby tylnej ze spryskiwaczem
6 Poduszka powietrzna kierowcy 14 Zagłówki na wszystkich miejscach
7 Poduszka powietrzna pasażera 15 Zamek centralny
8 Siedzenia tylne dzielone
KOREKTY
WARTOŚĆ BAZOWA BRUTTO (271 mies.) * . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 000 PLN
KOREKTA ZA PRZEBIEG . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . - 115 PLN
Korekta uwzględnia wpływ przebiegu pojazdu na jego wartość. Wartość bazowa została określona dla przebiegu normatywnego 341 000 km.
Zweryfikowany przebieg wycenianego pojazdu jest większy od normatywnego o 23 944 km. Powoduje to zastosowanie korekty wartości w
wysokości -3,83%.
3.135 11089 Andrzej Michalczuk System INFO-EKSPERT / SRTSiRD Strona 1
AXAU/2016/12/02/0615
Wartość rynkowa brutto wyżej zidentyfikowanego pojazdu, określona na dzień wykonania opinii, przy
założeniu okresu eksploatacji pojazdu jak do dnia szkody wynosi:
2900 PLN
(słownie: dwa tysiące dziewięćset złotych)
w tym VAT (23,0%) 542,28 PLN
Wartość określono na podstawie:
- notowań wartości rynkowych ustalonych przez wykonawcę opinii,
- korekt mających wpływ na wartość pojazdu.
ARKUSZ USTALENIA WARTOŚCI POJAZDU W STANIE USZKODZONYM
z dnia:
Wykonawca wyceny :
Właściciel:
Dotyczy szkody komunikacyjnej: AXAU/2016/12/02/0615 z dnia: 2016/12/22
Zadanie: Określenie wartości pojazdu przed szkodą oraz różnicy wartości pojazdu przed i po szkodzie
DANE IDENTYFIKACYJNE POJAZDU Dane: [O] XII-2016
Marka: VOLKSWAGEN Model pojazdu: Passat 2.8i Kat. MR`94
Wersja: GL Nr rejestracyjny: LBL08415 Rok prod.: 1994
Rodzaj pojazdu: Samochód osobowy
Wartość pojazdu nieuszkodzonego (założony wiek pojazdu jak w dniu wyceny - 269 mies.) . 2 900 PLN
Współczynnik amortyzacji pojazdu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,12
Współczynnik zbywalnosci pojazdu nowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,70
CZĘŚCI DO NAPRAWY
L.p. Nazwa elementu Lewy/Prawy
2Wyposażenie nadwozia
1 Zderzak przedni kpl.
2 Krata wlotu powietrza kpl.
CZĘŚCI DO WYMIANY
L.p. Nazwa elementu Lewy/Prawy
1Nadwozie lakierowane
1 Błotnik przedni L
2Wyposażenie nadwozia
2 Reflektor kpl. L
3 Lampa kierunkowskazu przedniego L
7Reszta
4 Tarcza koła przedniego stalowa L
5 Opona koła przedniego P
WYCENA ZESPOŁÓW POJAZDU
L.p. Nazwa zespołu Udział
[%]
Zniszczenie
[%]
Wart. poz.
zesp. [PLN]
1 Nadwozie lakierowane 23 2 654
2 Wyposażenie nadwozia 33 4 919
3 Silnik z osprzętem 22 0 638
4 Układ napędowy 7 0 203
5 Zawieszenie przednie z układem kierowniczym 7 0 203
6 Zawieszenie tylne 4 0 116
7 Reszta 4 6 109
Bazowa wartość głównych zespołów pojazdu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 842 PLN
KOSZT NAPRAWY NETTO
ASO
Stawka mech. / blacharska . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100,00 PLN/rbg
Stawka lakiernicza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100,00 PLN/rbg
Urealnienie (zmniejszenie) cen części . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,0 %
Urealnienie (zmniejszenie) cen zamienników . . . . . . . . . . . . . . . 0,0 %
Części plus normalia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 580,40 PLN
W tym zamienniki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 316,37 PLN
Robocizna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 200,00 PLN
3.135 11089 Andrzej Michalczuk System INFO-EKSPERT / SRTSiRD Strona 3AXAU/2016/12/02/0615
Materiały lakiernicze i inne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 609,01 PLN
NZS części . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98,38 PLN
RAZEM . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 291,04 PLN
WYLICZENIE WARTOŚCI POJAZDU W STANIE USZKODZONYM
Metoda zredukowanego kosztu naprawy
Wartość pojazdu nieuszkodzonego przy założonym wieku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 900 PLN
Pełny koszt naprawy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 278 PLN
Współczynnik redukcji kosztu części . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,30
Współczynnik redukcji pozostałych składników naprawy . . . . . . . . . . . . . . . . 0,65
Wstępnie zredukowany koszt naprawy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 630 PLN
Współczynnik zredukowanego kosztu naprawy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,88
Zredukowany koszt naprawy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 314 PLN 585 PLN
Metoda stopnia uszkodzenia
Wartość pojazdu nieuszkodzonego przy założonym wieku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 900 PLN
Stopień uszkodzenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,0200 2 842 PLN
Współczynnik stopnia uszkodzenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,93 2 643 PLN
Współczynnik uszkodzeń ukrytych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,97 2 563 PLN
Współczynnik zbywalności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,18 461 PLN
Metoda odzysku części
Szacunkowa wartość złomu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 600 PLN
PODSUMOWANIE
Wartość pojazdu uszkodzonego określona: Metodą odzysku części. . . . . . . . . . . . . . . 600 PLN
WARTOŚĆ RYNKOWA BRUTTO PO ZAOKRĄGLENIU . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 900 PLN
Zaokrąglona wartość pojazdu uszkodzonego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 600 PLN
Różnica wartości pojazdu przed i po szkodzie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 300 PLN
Współczynnik kosztu naprawy wzg. wartości rynkowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1,82
Do dalej robić z tym fantem?
Ostatnio zmieniony pt sty 20, 2017 14:56 przez adams, łącznie zmieniany 1 raz.
B5 3B 1.9TDI 115KM + chip & B4 2.8 VR6 174KM - oba na wypasie ;)
PYTANIA-ile dostanę za takie uszkodzenia, za ile to naprawię
Z wielką pomocą kolegi wysłałem takie odwołanie
Szanowni Państwo,
W związku z przesłanymi dokumentami pragnę złożyć reklamację od sposobu
przeprowadzenia likwidacji szkody: AXAU/2016/12/02/0615 gdyż jest ona daleka od
przyjętych standardów likwidacyjnych podmiotów ubezpieczeniowych na rynku polskim oraz
co najważniejsze łamie wytyczne Komisji Nadzoru Finansowego dla zakładów ubezpieczeń
dotyczące procesu ustalania i wypłaty zadośćuczynienia z tytułu szkody niemajątkowej z
umów ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych.
Na wstępie pragnę zauważyć że przesłana kalkulacja sporządzona w systemie eksperckim
INFO-EKSPERT została przeprowadzona w sposób rażąco nieprawidłowy i nawet nie nosi
znamion kalkulacji pojazdu uszkodzonego, każdy jej punkt jest do podważenia przez biegłego
sądowego, mam nadzieje że likwidator techniczny ma tego świadomość?
Szkoda została zakwalifikowana jako szkoda całkowita więc zgodnie z obowiązującymi
przepisami proszę o przesłanie profesjonalnej kalkulacji (Audatex, Eurotax) naprawy pojazdu
z wyszczególnieniem:
-norm czasowych konicznych do wykonania określonych czynności naprawy pojazdu
-stawki za roboczogodzinę ustalonej przez zakład ubezpieczeń na podstawie cen
stosowanych przez warsztaty naprawcze działające na terenie miejsca zamieszkania
poszkodowanego.
-części zamiennych wraz z ich numerem katalogowym oraz klasą jakościową
(O,Q,PJ,P,PC)
Pragnę przypomnieć, iż przesłany przez państwa „kosztorys” opiewa na kwotę: 5 278 PLN
(brutto) i jest to określona przez państwa kwota pełnej naprawy pojazdu do stanu sprzed
zdarzenia. Oczekuje tożsamego rozliczenia z wykorzystaniem wyżej wymienionych
systemów eksperckich, abyśmy mogli wykluczyć możliwość manipulacji kosztami naprawy.
Przedmiotowa szkoda jest znakomitym przykładem ignorancji ze strony TU AXA na
wprowadzone wytyczne oraz obowiązujące prawo, co zostanie zgłoszone do odpowiednich
instytucji w przypadku zaniechania działań wyjaśniających w szkodzie.
B5 3B 1.9TDI 115KM + chip & B4 2.8 VR6 174KM - oba na wypasie ;)
PYTANIA-ile dostanę za takie uszkodzenia, za ile to naprawię
To pisemko masz w miarę dobrze sporządzone, choć pominąłęś najważniejszy punkt - nierzetelność wyceny wartości pojazdu przed szkodą, bowiem rzeczoznawca pominął istotne elementy wyposażenia. Z jednej stony dobrze że tak się stało, bo przy ewentualnym pozwie sądowym, ubezpieczyciel będzie dążył do zawarcia ugody (przez nierzetelność wyceny stoi na straconej pozycji). Teraz powinieneś wybrać jedną z dwóch możliwości; Napisać odwołanie z żądaniem korekty wartości auta przed szkodą na co ma wpływ niestandardowe wyposażenie, lub też udokumentować włanse nakłady poniesione na doposażenie pojazdu, bądź wymianę całych podzespołów.
Tu masz właśnie problem. Według ubezpieczyciela instalacja LPG 10 letnia nie przedstawia już żadnej wartości, bo skończyła sie legalizacja.bkvit pisze: nie znam daty montażu.
Nic nie stoi na przeszkodzie, by zlecić sporządzenie kalkulacji kosztów naprawy mieszczącej się w tej kwocie. (250 zł z naliczonym VAT). Jeśli z kompletem pism odwoławczych (nowa kalkulacja szkody, odwołanie z uzasadnieniem, wezwanie do zapłaty, skarga do rzecznika finansowego), to 400 zł.bkvit pisze:Cena rynkowa samochodu to 9600 biorąc pod uwage nr VIN (tak wyliczył TU AXA)
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
Re: PYTANIA-ile dostanę za takie uszkodzenia, za ile to napr
I tu jest właśnie problem. ASO wyliczyło szkode na 11 800. Wartość samochodu 9 600. Nikt mi nie da gwarancji, że ubezpieczyciel nie policzy po cenach aso i nie uzna szkody całkowitej. Jedynie intryguje mnie jeden fakt. Skoro ja oraz TU ( wnioskuje po rozmowie z opiekunem TU) wiemy że szkoda prawdopodobnie będzie całkowita to na jaką cholerę podwyższali ugodę z 4100 na 5k. Czyżby też nie sa pewni ??:) Na szkodzie całkowitej pewnie gorzej wyjdę dlatego biore 5k.Tu masz właśnie problem. Według ubezpieczyciela instalacja LPG 10 letnia nie przedstawia już żadnej wartości, bo skończyła sie legalizacja.bkvit pisze: nie znam daty montażu.Nic nie stoi na przeszkodzie, by zlecić sporządzenie kalkulacji kosztów naprawy mieszczącej się w tej kwocie. (250 zł z naliczonym VAT). Jeśli z kompletem pism odwoławczych (nowa kalkulacja szkody, odwołanie z uzasadnieniem, wezwanie do zapłaty, skarga do rzecznika finansowego), to 400 zł.bkvit pisze:Cena rynkowa samochodu to 9600 biorąc pod uwage nr VIN (tak wyliczył TU AXA)
Chyba nie ma innej opcji.
Dzięki )
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz sty 22, 2017 16:56
PYTANIA-ile dostanę za takie uszkodzenia, za ile to naprawię
.
Ostatnio zmieniony pn maja 08, 2017 00:31 przez dalajlama77877, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości