Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ zdjęcia.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ zdjęcia.
Witam,
Czy ktoś mi moze doradzić jak uszczelnić połączenie odmy z wężem oraz węża z kolektorem?? Wymieniłem oringi zakładałem węża gumowego i sciskalem opaskami dalej cieklo kiedy miałem korek ori vw z opowiadaniem to poprzejechaniu 130km autostraa cały filmik był w oleju od korka więc zmienilem na stary. Już mam dość tego nie wiem czym to skleić na stale
Czy ktoś mi moze doradzić jak uszczelnić połączenie odmy z wężem oraz węża z kolektorem?? Wymieniłem oringi zakładałem węża gumowego i sciskalem opaskami dalej cieklo kiedy miałem korek ori vw z opowiadaniem to poprzejechaniu 130km autostraa cały filmik był w oleju od korka więc zmienilem na stary. Już mam dość tego nie wiem czym to skleić na stale
Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ zdjęcia.
Witam. Kochani nawiązując do zamarzającej odmy silnika dzis zabralem sie za coroczne czyszczenie ukladu odpowietrzenia skrzyni korbowej. Chcialbym Wam pokazac jak sytuacja wygląda po roku jazdy. Sam bylem zdziwiony ze juz tyle syfu zdązylo sie uzbierac. Ale po takim zabiegu moge byc spokojny i nie stresowac sie zbytnio nadchodzacą zimą
Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ zdjęcia.
Witajcie
Mam założony kolektor ssący od bby odme i wąż odmy od bby (mój silnik akq) wyczytałem ze brakuje mi podstawki pod korek wlewu oleju oraz całej reszty węże zaworem itp. Moje pytanie czy przez brak tego układu wywala mi olej na połączeniach we za odmy z od ma oraz z kolektorem (przy 140km/h przez 200km wywala mi 1l oleju) prosze was bardzo o pomoc
Mam założony kolektor ssący od bby odme i wąż odmy od bby (mój silnik akq) wyczytałem ze brakuje mi podstawki pod korek wlewu oleju oraz całej reszty węże zaworem itp. Moje pytanie czy przez brak tego układu wywala mi olej na połączeniach we za odmy z od ma oraz z kolektorem (przy 140km/h przez 200km wywala mi 1l oleju) prosze was bardzo o pomoc
Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ zdjęcia.
Mam problem. Wczoraj wywalil mi olej przez bagnet. Samochód zostawiłem w garażu żeby się rozmroził i patrząc dzisiaj na bagnet ile mi tego oleju wywalilo spotkałem niespodzianke w postaci całego białego oleju. Potem zajrzałem do środka silnika przez wlew oleju i tam jest to samo. Co się mogło stac?
- wywalilo cały syf z odmy i zabrudził się olej, odma czyszczona w maju.
- wydmuchalo uszczelke pod głowicą i olej zmieszal się z plynem, w zbiorniczku od plynu plyn ladny zielony i nie wiem czy go ubyło bo od zawsze ubywa.
Co mogę zrobić? Wymienić olej na nowy, wymienialem 2 dni temu, czy spróbować to odparowac jak to woda ale zauważyłem że na bagnecie olej jest bardzo rzadki. Czy od razu w poniedzialek mechanik i usczelke pod glowica robic
- wywalilo cały syf z odmy i zabrudził się olej, odma czyszczona w maju.
- wydmuchalo uszczelke pod głowicą i olej zmieszal się z plynem, w zbiorniczku od plynu plyn ladny zielony i nie wiem czy go ubyło bo od zawsze ubywa.
Co mogę zrobić? Wymienić olej na nowy, wymienialem 2 dni temu, czy spróbować to odparowac jak to woda ale zauważyłem że na bagnecie olej jest bardzo rzadki. Czy od razu w poniedzialek mechanik i usczelke pod glowica robic
Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ zdjęcia.
Zunior88, po pierwsze nie panikuj - jest -20, Jeśli ci płynu chłodniczego nie ubyło to znaczy, że bardzo dużo oparów ze skrzyni korbowej poszło odmą i stąd problem. Wykręć odmę i wyczyść, wyczyść korek. Na bagnecie maź to to samo co w odmie. Albo zrobisz długi odcinek i rozpuści maź albo czekasz do ciepłych dni.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ zdjęcia.
Przyjąłem wersje że wszystko jest dobrze ale spuściłem ten biały olej bo wyglądał masakrycznie biało jakbym mleko wlał do silnika no i konsystencje miał bardzo rzadką. Teraz mam olej przejściowy, jutro założę odpowietrzenie z korka oleju i mam nadzieję że będzie już ok
Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ zdjęcia.
sezon wpełni nie inaczej u mnie w nieszczęsnym 1.4 16v
ten pękniety węzyk idzie jakoś załatać, gdzie i ile może kosztować
jutro będe walczył z wykręceniem tej odmy...jako laik oczywiście:)
oleju na bagnecie nie ma, teraz przepukać czy zalać castrolem 10/40 wymiana dopiero w lipcu
ten pękniety węzyk idzie jakoś załatać, gdzie i ile może kosztować
jutro będe walczył z wykręceniem tej odmy...jako laik oczywiście:)
oleju na bagnecie nie ma, teraz przepukać czy zalać castrolem 10/40 wymiana dopiero w lipcu
Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ zdjęcia.
Pany! Zapamietajcie winowajca wywalonego olej jest poprowadzona do samego dna miski rurka na bagnet oleju. Jak sobie ja skrucicie, o polowe lub ponad lustro oleju to jak wam nawet zamarznie odma to nie wypompuje calego oleju tylko opar pojdzie przez bagnet i uratujecie silnik.
Mozna tez dac odme od gory a ona raczej nie zamarznie
Mozna tez dac odme od gory a ona raczej nie zamarznie
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Re: Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ zdjęcia.
nie było łatwo..
na początku próbowałem od góry atakować ale do lusterka wykręcić te 3 śrubki to ciężko znacznie lepiej od dołu,, wyciągnołem odme i nawet nie była zasyfiona...
na początku próbowałem od góry atakować ale do lusterka wykręcić te 3 śrubki to ciężko znacznie lepiej od dołu,, wyciągnołem odme i nawet nie była zasyfiona...
Re: Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ zdjęcia.
Patent z Rzepnicy na problemy z zamarzającą odmą
(dotyczy silników benzynowych bez turbo):
-masło pod korkiem
-olej w kolorze "kawa z mlekiem"
-wywalanie oleju przez bagnet i wszędzie gdzie jest to tylko możliwe - np symeringami i nawet z pod nowego korka oleju:)
-rano po odpaleniu po mroźnej nocy brak ciśnienia oleju -woda w oleju przy dłuższym postoju oddzielając się od oleju skupiając się na samym dnie misy olejowej - smok pompy zamarza!!! -miałem już taki przypadek na warsztacie
Patent jest sprawdzony i bardzo prosty bo polega na tym żeby woda odparowywała w skrzyni korbowej w niższej temp. 80 do 90 stopni. Uzyskuje się to obniżając ciśnienie w skrzyni korbowej za pomocą odmy podciśnieniowej z membraną.
koszt materiałów na przeróbkę około 100zł
-odma 077103245B -około 60zł
-trójnik Y 12mm - około 15zł
-pozostałe wydatki to wąże i i jakieś przejściówki:)
(dotyczy silników benzynowych bez turbo):
-masło pod korkiem
-olej w kolorze "kawa z mlekiem"
-wywalanie oleju przez bagnet i wszędzie gdzie jest to tylko możliwe - np symeringami i nawet z pod nowego korka oleju:)
-rano po odpaleniu po mroźnej nocy brak ciśnienia oleju -woda w oleju przy dłuższym postoju oddzielając się od oleju skupiając się na samym dnie misy olejowej - smok pompy zamarza!!! -miałem już taki przypadek na warsztacie
Patent jest sprawdzony i bardzo prosty bo polega na tym żeby woda odparowywała w skrzyni korbowej w niższej temp. 80 do 90 stopni. Uzyskuje się to obniżając ciśnienie w skrzyni korbowej za pomocą odmy podciśnieniowej z membraną.
koszt materiałów na przeróbkę około 100zł
-odma 077103245B -około 60zł
-trójnik Y 12mm - około 15zł
-pozostałe wydatki to wąże i i jakieś przejściówki:)
ADY w mk2 - udany swap cieszy :)
Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ zdjęcia.
Grandes, czyli ten sam co przejściówka pod korek i wężyk luźno puszczony
Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ zdjęcia.
Witam Panowie no i zostałem posiadaczem golfa 4 1.4 16v axp 2001 czytajac forum i sluchajac wielu rad zainteresowalem sie tematem odmy..po wizycie w ASO Grudziadz i pytaniu czy jest mozliwosc montazu przerobienia puszki na elektryczna panowie zdecydownie mowia nie..a wiec postanowilem wybrac wyzej szeroko opisany i chwalony wariant z adapterem do korka rurka i butelka.I tu kolejne moje nie mile zaskoczenie czesc o nr 036115302N zostala wycofana z produkcji w lutym tego roku i brak jest mozliwosci zamowienia.Brak tej czesci takze na alegro i w sklepach,zanalazlem jeden sklep ktory posiada niby oryginalny produkt o nr- Rurka wlewu oleju - ORYGINAŁ - 036 115 302 R - AUDI / SEAT / SKODA / Vw cena 84,55
- Uszczelka wlewu oleju - HANS PRIES - 109 096 (109096, 06A103483D) - AUDI / FORD / SEAT / SKODA / VOLVO / VW 8,13
sklep motoplatforma.
Czekam na czesci i mrozy co sprawdze dzialanie ..rozmawialem z kolega mechanikem na temat tego rozwiazania pokazalem zdjeciaz forum usmiechnol sie i powiedzial ze patent dobry prosty i racjonalnie przemyslany.
Pytanie sprawdzal ktos to w AXP ?
Pozdrawiam
- Uszczelka wlewu oleju - HANS PRIES - 109 096 (109096, 06A103483D) - AUDI / FORD / SEAT / SKODA / VOLVO / VW 8,13
sklep motoplatforma.
Czekam na czesci i mrozy co sprawdze dzialanie ..rozmawialem z kolega mechanikem na temat tego rozwiazania pokazalem zdjeciaz forum usmiechnol sie i powiedzial ze patent dobry prosty i racjonalnie przemyslany.
Pytanie sprawdzal ktos to w AXP ?
Pozdrawiam
Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ zdjęcia.
sudi85, jak nie wypali z częściami to pamiętaj że to tylko rurka w korku. Więc równie dobrze można kupić zamiennik korka oleju, nawiercić go od góry, wkleić kolanko plastikowe 90 stopni z castoramy i na te kolanko naciągnąć gumową rurkę. Zamkniesz się w 20 złotych, chyba że nie masz kleju/poxiliny to wtedy 30
Re: Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ zdjęcia.
Na zgięciu przy wejściu do filtra powietrza niestety pękł mi wąż, skleiłem go taśmą naprawczą ale generalnie nadaję się do wymiany.
Posiadam wersję z podgrzewaniem i chciałbym się zapytać czy dałoby radę kupić taki wąż (40 zł) - https://f.allegroimg.com/original/01ea6 ... 187300ebbf, rozciąć go w odpowiednim miejscu, ze starego węża wyciągnąć to podgrzewanie, złożyć jak trzeba i to wszystko by razem działało tak jak powinno? Ktoś już tak może próbował?
W zasadzie mimo, że jest to podgrzewanie (i działa) to i tak odma zamarza, więc może nie ma co kombinować tylko dać taki wąż bez podgrzewania?
Posiadam wersję z podgrzewaniem i chciałbym się zapytać czy dałoby radę kupić taki wąż (40 zł) - https://f.allegroimg.com/original/01ea6 ... 187300ebbf, rozciąć go w odpowiednim miejscu, ze starego węża wyciągnąć to podgrzewanie, złożyć jak trzeba i to wszystko by razem działało tak jak powinno? Ktoś już tak może próbował?
W zasadzie mimo, że jest to podgrzewanie (i działa) to i tak odma zamarza, więc może nie ma co kombinować tylko dać taki wąż bez podgrzewania?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości