1.9 TDI Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: 1.9 TDI Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Witam, podepnę się pod temat.
Poradźcie mi proszę. Sprawdziłem na VAG i wyskoczył mi 17664 G62 Open or Short to Plus P1256. Skasowałem go i się nie pojawił. Fakt że kiedys tam pojawiał się sporadycznie i to kasowałem. Ostatnio miałem taką sytuacje że wskazówka spadałą mi np. do 70 stopni, albo do zera. Nie był to gwałtowny skok ale schodziła. Podpiąłem pod VAG i zauwazłyem że jak auto się nagrzewa to w Engine w bloku 007 temperatura spadałą w kilkanaście sekund np. z 60 do 30 i tak sobie trwała. W tym samym czasie w 17-Instumments w bloku 003 temperatura była 60 stopni. Dodatkowo przy 50 stopniach wąż od chłodnicy górny jak i dolny gorący jak diabli. Dzis w ASO powiedzieli mi ze do mojego TDI 90 km ALH czujnik temp. to 152 zł.
Poradźcie mi proszę. Sprawdziłem na VAG i wyskoczył mi 17664 G62 Open or Short to Plus P1256. Skasowałem go i się nie pojawił. Fakt że kiedys tam pojawiał się sporadycznie i to kasowałem. Ostatnio miałem taką sytuacje że wskazówka spadałą mi np. do 70 stopni, albo do zera. Nie był to gwałtowny skok ale schodziła. Podpiąłem pod VAG i zauwazłyem że jak auto się nagrzewa to w Engine w bloku 007 temperatura spadałą w kilkanaście sekund np. z 60 do 30 i tak sobie trwała. W tym samym czasie w 17-Instumments w bloku 003 temperatura była 60 stopni. Dodatkowo przy 50 stopniach wąż od chłodnicy górny jak i dolny gorący jak diabli. Dzis w ASO powiedzieli mi ze do mojego TDI 90 km ALH czujnik temp. to 152 zł.
1,9 TDI, ALH, 90KM - MKIV, L041
1.9 TDI Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Jeśli kabloteka sprawna to winny czujnik. Mam to samo. Poruszaj wtyczka na czujniki to na szafie powinna wskazówka się ruszać.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
1.9 TDI Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
no a te węże tak maja się grzać? Wydaje mi się że dopiero gdy auto osiągnie powiedzmy te ponad 80 stopni dolny wąż powinien robić się ciepły. U Was jak jest?
1,9 TDI, ALH, 90KM - MKIV, L041
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
1.9 TDI Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Tyle ze temperatura w silniku tak szybko nie spada więc albo uszkodzony czujnik albo jego instalacja idąca do licznika.
Zacznij od instalacji i sprawdzenia jej ale nie miernikiem tylko żarówką 55W.
Zacznij od instalacji i sprawdzenia jej ale nie miernikiem tylko żarówką 55W.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: ndz sie 24, 2014 22:37
1.9 TDI Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
MAM TAKIE SAME OBJAWY JAK WY W SAMOCHODZIE.JAKIE SA OBJAWY USZKODZONEGO CZUJNIKA OPROCZ WSKAZOWKI ???
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: ndz sie 24, 2014 22:37
1.9 TDI Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Najlepiej kupic odrazu orginalny czujnik i nie bawic sie w zadne podroby tez wymienialem na podroby i 3 razy wymienialem i kupielm orginal i do dzisiejszego dnia wszystko jest ok:)
Re: 1.9 TDI Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
rcrolek pisze:no a te węże tak maja się grzać? Wydaje mi się że dopiero gdy auto osiągnie powiedzmy te ponad 80 stopni dolny wąż powinien robić się ciepły. U Was jak jest?
Masz rację. Termostat powinien zacząć puszczać przy 87 stopniach.
Niestety licznik ma pewną histerezę, więc licznik może pokazywać <90, a dolny wąż będzie się już grzał.
Na 100% powie Ci to podpięcie się pod komputer i odczytanie, przy jakiej temp. otwiera się termostat.
Oczywiście jeśli masz sprawny czujnik.
1.9 TDI Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
da się na VAG'u sprawdzić temp. otwarcia termostatu, czy źle zrozumiałem? Z metod jakie znam to do garnka i podgrzać.
1,9 TDI, ALH, 90KM - MKIV, L041
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
1.9 TDI Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Nie, nie ma takiej opcji, zle zrozumiales.
Chodzi o to ze licznik pokazuje 90 jak temperatura silnika jest pomiędzy 70 a 100 stopni.
Możesz reka sprawdzać kiedy waz zacznie się robic cieply i wtedy sprawdzić na VAGu jaka jest temperatura ale i to nie jest zbyt dokładny pomiar.
Chodzi o to ze licznik pokazuje 90 jak temperatura silnika jest pomiędzy 70 a 100 stopni.
Możesz reka sprawdzać kiedy waz zacznie się robic cieply i wtedy sprawdzić na VAGu jaka jest temperatura ale i to nie jest zbyt dokładny pomiar.
1.9 TDI Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Po dzisiejszej,mroźnej nocy poszedłem rano odśnieżać samochód i podwórko. Samochód chodził z 20 minut. Wsiadłem i zobaczyłem, że wskazówka temperatury ani nie drgnęła. Przejechałem się kawałek i wróciłem na podwórko. I w chwili wskazówka skoczyła na około 50 stopni i się zatrzymała. Przed chwilą podobna sytuacja, tyle, że nic nie ruszyło. Koło włącznika świateł coś tykało,czyli jakby w skrzynce bezpieczników. Przekaźnik jakiś?
1.9 TDI Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Może masz dogrzewanie płynu chłodniczego (3 dodatkowe świece) których pracę steruje przekaźnik. Co do nagrzania silnika to diesla w ten sposób nie zagrzejesz przy dzisiejszej temperaturze.
1.9 TDI Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Grzanie płynu? To leciwy 1.9 TDI z 99r. 110KM..
Ogrzewanie jest okej.
Komputer coś podpowie?
Ogrzewanie jest okej.
Komputer coś podpowie?
1.9 TDI Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Teraz ganiam golfem 4 tdi asz i powiem ze ani te swieczki nic nie daja przy -5 stopniach. Na postoju to chyba na jalowych trzebaby wylaczyc nawiew i silnik ze 40 min musi pracowac by wskazowka choc dygnela. Sharan i touran maja dogrzewacze spalinowe to tu oczewiscie ze po 10 minutach jest 90 na szafie.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
1.9 TDI Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Czyli to nic złego? Dodam,że przed chwilą się przejechałem. Z wyłączonym nawiewem było 90 stopni. Po włączeniu spadła na kreskę poprzedzającą 90.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości