V5 2,3l po wymianie rozrzadu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lu4Ke
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: pn sie 31, 2009 21:08
Lokalizacja: Krakow

V5 2,3l po wymianie rozrzadu

Post autor: Lu4Ke » pt gru 23, 2016 22:56

WITAM

mam taki problem, a ze bardzo dbam o swoja V'ke bo to juz rarytasik z pieknym brzmieniem to chcialem sie o cos zapytac

otoz w mojej v5 2,3l zostal wymieniony rozrzad kompletny (oba lancuchy, napinacze, rolki, slizgi itd) silnik zostal wyszarpany razem ze skrzynia dolem auta, mieli wtedy lepsze dojscie, wymieniony zostal rozrzad bo nie byla rowna praca silnika, lancuch sie rozciagnal, po wymianie jak rekal odjal, silniczek zaczal rowniutko pracowac ale zrobil sie z tego kolejny problem otoz na zimniutkim silniku kiedy go odpale slychac, ze delikatnie cos w nim puka, stuka gdzies w okolicach gory silnika jak by za silnikiem, po kilku minutach przestaje, po lekkim nawet dodaniu gazu pukanie przestaje,
pytalem tego mechera co mi rozrzad robil, twierdzi, ze to ktorys popychacz hydrauliczny ale powiedzial, ze nie ma sie czym przejmowac, kolejne 200tys tym silnikiem powinienem zrobic, czyzby? hehe... oczywiscie przed wymiana rozrzadu nic nie pukalo, stukalo,

moze zeczywiscie ma racje, ze to ktorys popychacz skoro jak lekko dodam gazu zalewa go olejem i wtedy juz przestaje pukac, gdy wraca do swoich jalowych obrotow znow stuka, po delikatnym zagrzaniu silnika pracuje juz normalnie

zalany zostal castrolem 10w40, przedtem tez byl olej 10w40 liqui moly

co o tym sadzicie?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

V5 2,3l po wymianie rozrzadu

Post autor: marcin7x5 » ndz gru 25, 2016 19:00

Osłuchaj górę silnika stetoskopem a będziesz wiedział co go boli. Jeżeli to jest tylko na zimnym silniku to duże prawdopodobieństwo że to popychacz jednak stuka. Znając twoją wrażliwość na punkcie idealnej pracy silnika dziwne jest że ich nie wymieniłeś robiąc rozrząd gdzie trzeba sporo rozebrać.



Awatar użytkownika
Lu4Ke
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: pn sie 31, 2009 21:08
Lokalizacja: Krakow

Re: V5 2,3l po wymianie rozrzadu

Post autor: Lu4Ke » ndz gru 25, 2016 22:29

jak juz pisalem przed wymiana rozrzadu nic nie stukalo, dopiero jak zlozyli wszystko to zaczal byc delikatny stukot,

czy jesli to popychacz mozna tak jezdzic? moze wymiana oleju na 5w30 zalatwi sprawe?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

V5 2,3l po wymianie rozrzadu

Post autor: marcin7x5 » ndz gru 25, 2016 23:27

Jeżeli cichnie po kilku chwilach od uruchomienia silnika to ok. Gorzej jak będzie stukało pod obciążeniem.



Awatar użytkownika
Lu4Ke
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: pn sie 31, 2009 21:08
Lokalizacja: Krakow

Re: V5 2,3l po wymianie rozrzadu

Post autor: Lu4Ke » pn gru 26, 2016 11:47

nie, nie pod obciazeniem akurat nic nie stuka, a wrecz odwrotnie, nawet jak dodam delikatnie gazu to cichnie

myslalem tez nad zmiana oleju tylko nie wiem czy na 5w30, czy na 10w60? obecnie mam wlany 10w40, oleju oczywiscie silnik nic nie bierze, ani grama...

a moze poprostu zostac przy 10w40 tylko zalac jakims lepszym np. MOTULEM



Awatar użytkownika
killerx
20vT
20vT
Posty: 694
Rejestracja: sob wrz 24, 2011 08:48
Lokalizacja: PL

V5 2,3l po wymianie rozrzadu

Post autor: killerx » pn gru 26, 2016 12:16

Ja upalałem zawsze VR'a na 10W60 (valvoline vr1 racing) i polecam ten olej. Silnik dużo się wyciszył. Obecnie na tym oleju upalam 1.8T 300+. Ewentualnie możesz zastosować 5W50, nada się również na niższe temperatury :)


MK4 1.9 AHF: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=477772" onclick="window.open(this.href);return false;
MK4 VR6: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520019" onclick="window.open(this.href);return false;
S3 8L: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=609771" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Lu4Ke
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: pn sie 31, 2009 21:08
Lokalizacja: Krakow

Re: V5 2,3l po wymianie rozrzadu

Post autor: Lu4Ke » pn gru 26, 2016 13:54

mialem na chwile w tym moim silniku 10W60 (valvoline vr1 racing) tyle, ze mechanik, ktory zmienial rozrzad zalecal go wymienic na 10w40, bo twierdzil, ze silnik zajezdze... a inny z kolei mechanik wlasnie mi taki olej 10w60 polecil do tego silnika,

dodam, ze auto chce miec na lata, a nie na dwa sezony i staram sie jezdzic delikatnie nie przekraczajac 4tys obr, tym bardziej, ze powyzej 4tys troche to pali :helm:



Awatar użytkownika
killerx
20vT
20vT
Posty: 694
Rejestracja: sob wrz 24, 2011 08:48
Lokalizacja: PL

V5 2,3l po wymianie rozrzadu

Post autor: killerx » pn gru 26, 2016 14:29

10W60 jest ok, tylko że na duże mrozy się średnio nadaje. Jednak nie jest drogi. Można na zime lać 5W50, a na lato 10W60. Silnik nie ucierpi na częstej wymianie oleju, a wręcz przeciwnie :)


MK4 1.9 AHF: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=477772" onclick="window.open(this.href);return false;
MK4 VR6: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=520019" onclick="window.open(this.href);return false;
S3 8L: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=609771" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 130 gości