Wymiana alternatora golf 4 AQY 2.0
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana alternatora golf 4 AQY 2.0
Witam,
Mamy prośbę czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć jak wymienić alternator w golfie 4. Czy jako laik jestem w stanie sam to zrobić. Alternator jest na wierzchu i wydaje mi się, że tylko muszę zdjąć pasek, wyjąć wtyczkę i odkręcić alternator. Gdzie mogę napotkać problemy ? Najbardziej się obawiam, że nie założę dobrze z powrotem paska i nieodpowiednio go napnę.
Proszę o pomoc. Dziękuję.
Mamy prośbę czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć jak wymienić alternator w golfie 4. Czy jako laik jestem w stanie sam to zrobić. Alternator jest na wierzchu i wydaje mi się, że tylko muszę zdjąć pasek, wyjąć wtyczkę i odkręcić alternator. Gdzie mogę napotkać problemy ? Najbardziej się obawiam, że nie założę dobrze z powrotem paska i nieodpowiednio go napnę.
Proszę o pomoc. Dziękuję.
Wymiana alternatora golf 4 AQY 2.0
pasek jest napinany napinaczem automatycznym, więc nie ma szans żebyś źle napiął. Alternator po odkręceniu lekko nie zejdzie - trzeba go lekko obruszać bo ma 2 tuleje przesuwne w uszach (dobrze przed montażem je lekko wysunąć celem ułatwienia montażu - nie stukać młotkiem bo pękną uszy)
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: Wymiana alternatora golf 4 AQY 2.0
Tak jak pisze grg474zwróć uwagę na te tuleje ,jeżeli będą zapieczone (moje były, w kupionej używce)nie przykręcisz altka,muszą przylegać do "łapy"przez którą przechodzą śruby.Wydaje mi się że odkręcałem docisk paska,dlatego że nie wyjdzie śruba od altka, mam tdi,silnik atd.nie wiem jak u Ciebie.
Jak nie jesteś pewien czy dobrze założysz pasek,zrób sobie szkic.
Jak nie jesteś pewien czy dobrze założysz pasek,zrób sobie szkic.
Wymiana alternatora golf 4 AQY 2.0
Witam,
Panowie udało się dzięki za porady. Mam teraz kolejne pytanie o napięcie. Wymieniłem alternator. Napięcie przed uruchomieniem silnika na akumulatorze wynosi 12,43 V. Po odpaleniu silnika na biegu jałowym mam około 13,73 V. Po włączeniu świateł i radia mam ok 13,5 - 13,6 V. Czy to nie za mało ? Czy nie powinno być pomiędzy 13,8 - 14,5 V ? Zaznaczam, że alternator jest sprawny bo jak mierze na nim napięcie to podaje 14,5 V ?
Panowie udało się dzięki za porady. Mam teraz kolejne pytanie o napięcie. Wymieniłem alternator. Napięcie przed uruchomieniem silnika na akumulatorze wynosi 12,43 V. Po odpaleniu silnika na biegu jałowym mam około 13,73 V. Po włączeniu świateł i radia mam ok 13,5 - 13,6 V. Czy to nie za mało ? Czy nie powinno być pomiędzy 13,8 - 14,5 V ? Zaznaczam, że alternator jest sprawny bo jak mierze na nim napięcie to podaje 14,5 V ?
Wymiana alternatora golf 4 AQY 2.0
skoro jest różnica między alternatorem a akumulatorem to sprawdź miejsca przykręcenia przewodu do alternatora i masy do silnika (zaśniedziałe, zardzewiałe)
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Wymiana alternatora golf 4 AQY 2.0
Zauważyłem, że ten pierwszy przewód który jest widoczny na zdjęciu na skrzynce bezpieczników jest w środku cały ciemny i się grzeje.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/845c08c29290b185
To zdjęcia z internetu.
Czy to może mieć wpływ ?
I jak sprawdzić czy miejsca połączenia masy do silnika są ok ? gdzie je znajdę ?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/845c08c29290b185
To zdjęcia z internetu.
Czy to może mieć wpływ ?
I jak sprawdzić czy miejsca połączenia masy do silnika są ok ? gdzie je znajdę ?
Wymiana alternatora golf 4 AQY 2.0
I pytanie kolejne ?Bo pierwszy przewód jest od bezpiecznika alternatora. Czy to może mieć wpływ na pracę alternatora ? Bo włożyłem nowy alternatora, nie chcę żeby uległ uszkodzeniu.
Re: Wymiana alternatora golf 4 AQY 2.0
przeczyść miejsce styku,papierem lub szczotką drucianą i koniecznie dobrze przykręcićdinoole pisze:Zauważyłem, że ten pierwszy przewód który jest widoczny na zdjęciu na skrzynce bezpieczników jest w środku cały ciemny i się grzeje.
jedno połączenie znajduje się pod obudową aku(trzeba ją zdemontować)dinoole pisze:jak sprawdzić czy miejsca połączenia masy do silnika są ok ? gdzie je znajdę ?
drugie jest nad rozrusznikiem,przy bloku silnika,tak samo potraktować papierem lub szczotką,powinno być ok.
Wymiana alternatora golf 4 AQY 2.0
Dzięki jak przeczyszczę dam znać. A czy to że się grzeje ten przewód może mieć wpływ na alternator i go uszkodzić ? Bo nie wiem czy mogę bezpiecznie jeździć do tego czasu.
Re: Wymiana alternatora golf 4 AQY 2.0
Jak się grzeje to świadczy że jest coś nie tak,nie chcę Cię straszyć pożarem ,ale przewody mogą się "trochę sfatygować "spróbuj wyczyścić metalowe części i dokręcić ten przewód .To jest chwila roboty.
Nie wiem w jakim stopniu się grzeje przewód i jaką trasę pokonujesz.
Nie wiem w jakim stopniu się grzeje przewód i jaką trasę pokonujesz.
Wymiana alternatora golf 4 AQY 2.0
Witam, no niestety teraz po pracy już ciemno... nie wszystko teraz sprawdzę
Ale na dzień dzisiejszy zauważyłem że ten przewód był już izolowany (i to miejsce jest w kiepskim stanie), więc może to jest przyczyną..
Mam pytanie gdzie znajdę taki przewód, czy on ma jakieś specjalne oznaczenie ? Czy sam bez problemu go wymienię ?
Ale na dzień dzisiejszy zauważyłem że ten przewód był już izolowany (i to miejsce jest w kiepskim stanie), więc może to jest przyczyną..
Mam pytanie gdzie znajdę taki przewód, czy on ma jakieś specjalne oznaczenie ? Czy sam bez problemu go wymienię ?
Wymiana alternatora golf 4 AQY 2.0
Przyczyną grzania na ogół jest zły styk pomiędzy przewodem a okuciem przewodu. Ja u siebie zalutowałem to miejsce połączenia i przestało się grzać.
Wymiana alternatora golf 4 AQY 2.0
Wyczyściłem styki te które miałem na wierzchu (klemy, bolce na aku, blaszkę od bezpieczników), nasmarowałem wazeliną techniczną oraz wziąłem taśmę izolacyjną i poprawiłem izolację tego czarnego kabla od alternatora. Widać, że ktoś już skracał ten kabel i dokładał drugi i izolacja w niektórych miejscach była już kiepska (zdjęcia poniżej).
Napięcie na włączonym silniku bez świateł wzrosło do 14,3 V, alternator daje 14,5 V - więc chyba już wszystko w porządku
Tylko mam jeszcze pytanie odnośnie przewodu który był izolowany:
- widać, że ta docinana końcówka jest jakby mniejsza, to połączenie też jest nie za bardzo, i miedź w środku jest czarna. Czy wymieniać cały przewód ? Czy mogę uciąć i dobrze to połączyć? Czy na razie nie ruszać tego ?
Napięcie na włączonym silniku bez świateł wzrosło do 14,3 V, alternator daje 14,5 V - więc chyba już wszystko w porządku
Tylko mam jeszcze pytanie odnośnie przewodu który był izolowany:
- widać, że ta docinana końcówka jest jakby mniejsza, to połączenie też jest nie za bardzo, i miedź w środku jest czarna. Czy wymieniać cały przewód ? Czy mogę uciąć i dobrze to połączyć? Czy na razie nie ruszać tego ?
Wymiana alternatora golf 4 AQY 2.0
Jeżeli było już coś docinane to może ci już nie starczyć przewodu jak go znowu utniesz. Można się pobawić w wytrawianie w kwasie i potem zalutować.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości