Zmienna geometria VNT gt2556v jak wysterowac mechanicznie?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

DAMIX_S51
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw wrz 29, 2016 21:03

Zmienna geometria VNT gt2556v jak wysterowac mechanicznie?

Post autor: DAMIX_S51 » ndz gru 11, 2016 18:36

Siema, Poszukuje rozwiazania na sterowanie mechaniczne zmiennej geometrii w dieslu bez elektroniki.
1. Gruszka nadcisnieniowa + MBC + powietrze z dolotu. + dodatkowa sprezyna na precie gruszki z kontra w postaci nakretki??
2. Gruszka podcisnieniowa + vacum a pomiedzy cos wpiac ?

Jakies inne pomysły?



DAMIX_S51
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw wrz 29, 2016 21:03

Zmienna geometria VNT gt2556v jak wysterowac mechanicznie?

Post autor: DAMIX_S51 » pn gru 12, 2016 15:44

Nikt nic nie wie?



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Zmienna geometria VNT gt2556v jak wysterowac mechanicznie?

Post autor: Q_mac » pt gru 16, 2016 04:28

Na forum jest wszystko opisane. Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety, ale w porównaniu do sterowania z ECU są same wady.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Zmienna geometria VNT gt2556v jak wysterowac mechanicznie?

Post autor: marcinas1983 » pt gru 16, 2016 16:06

DAMIX_S51 pisze:Jakies inne pomysły?
zastosować gruszkę nadciśnieniową, która oryginalnie była przy turbinie vnt... zdaje się, że coś takiego fiat w silniku jtd miał Turbo Garrett VNT 25 Alfa 156 2.4JTD


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Re: Zmienna geometria VNT gt2556v jak wysterowac mechaniczni

Post autor: Q_mac » sob gru 17, 2016 01:45

marcinas1983 pisze:
DAMIX_S51 pisze:Jakies inne pomysły?
zastosować gruszkę nadciśnieniową, która oryginalnie była przy turbinie vnt... zdaje się, że coś takiego fiat w silniku jtd miał Turbo Garrett VNT 25 Alfa 156 2.4JTD
Co powoduje, że kierownice są cały czas zamknięte. Wystarczy zobaczyć jak takie turbo działa w TDI, żeby dojść do wniosku, że sterowanie mechaniczne daleko ma do doskonałości. Już lepszy patent miał arwam (coś ala zawór MBC na podciśnieniu, gdzie naciąg sprężyny był regulowany pedałem gazu. Niestety zużywało to mase podciśnienia przez swoją konstrukcje, choć można to było zminimalizować.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Zmienna geometria VNT gt2556v jak wysterowac mechanicznie?

Post autor: marcinas1983 » sob gru 17, 2016 11:50

Q_mac pisze:Co powoduje, że kierownice są cały czas zamknięte.
dlaczego uważasz, że garrett jakąś kichę odstawił montując takie rozwiązanie fabrycznie?? Kierownice nigdy nie będą zamknięte na max nawet jak gruszka wciągnięta jest do końca po to jest ogranicznik ( chyba, że ktoś wcześniej grzebał i turbinę rozregulował ).


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Zmienna geometria VNT gt2556v jak wysterowac mechanicznie?

Post autor: Q_mac » sob gru 17, 2016 16:56

Jeśli ogranicznik jest mocno wykręcony, żeby nie dmuchało bez gazu to turbo wstaje później. Coś za coś, poza tym zauważ, że tam był inny model turbiny, są takie które wstaką "u samego spodu" i co wtedy ? Dla mnie taki sposób jest nieefektywny i lepiej zamontować dobre turbo na WG. Męczenie się z VNT i nie korzystanie z jej potencjału i możliwości dla mnie mija się z celem. Bawiłem się w sterowanie za pomocą uC i dowiedziałem się jak wiele zmiennych trzeba nanieść, żeby to działo tak jak powinno.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości