Jetta GLI - lampy tył LED kodowanie, wymiana etc
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jetta GLI - lampy tył LED kodowanie, wymiana etc
Hej,
Posiadam Jette Mk6 GLI z USA oczywiście, i chciałbym w końcu zająć się czerwonymi kierunkami. Niestety temat jest skomplikowany i chyba powoli mnie przerasta.
Zadanie: Kierunki akceptowalne przez stacje kontroli pojazdów
Obecnie mam lampy 5C6945207 (prawa) oraz 5C6945208 (lewa) po bataliach znalazłem że ich odpowiednikiem dla wersji z światłami przeciwmgielnymi jest bodajże 5C6945207A i 5C6945208A (nie wiem co przeciwmgielne maja do tego bo są w lampach na klapie) ale założyłem że jak dorwę taką lampę to będzie miała normalny kierunek. Niestety na alledrogo, olx etc lamp takich nikt nie posiada. Jedynie udało mi się znaleźć samą prawą ale Pan nie wiedział czy ma normalny kierunek czy nie (o numer się nie mogę doprosić dodatkowo kręci i pewnie wie że to USA i szuka łosia). Teraz pytanie czy moja teoria jest słuszna i powinienem takie lampy zamówić w ASO (dzwoniłem, oni ich nie mają w Polsce i trzeba ściągać miesiąc czekania... no i za same boczne lampy chcą ponad 1600 zł). Pytanie czy nawet jeśli mają normalne kierunkowskazy to czy wymagają kodowania? Obecnie kierunek miga kierunkiem oraz stopem wiec pewnie wymagają. Niestety nie znalazłem informacji jak zakodować te lampy, wiem że chodzi o BYTE 18 ale wartości dla Jetty nikt nie zna, mało tego widziałem posty ludzi z innego forum gdzie twierdzili że wypróbowali dziesiątki kombinacji i ciągle albo był błąd albo świeciły inaczej.
Dodatkowo im dłużej zajmowałem się tematem tym więcej widziałem sprzeczności, widziałem że kierunki są raz na dole lampy a ktoś inny ma pośrodku i żółta barwa przebija czerwone szkło. Więc pytanie czy ktoś wie gdzie finalnie kierunek jest w wersji z lampami LED ? Powinny działać tak: https://www.youtube.com/watch?v=U-ds15d1ftI" onclick="window.open(this.href);return false; czy tak: https://www.youtube.com/watch?v=8DxF-nkKMkI" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Podsumowując:
1) Czy żeby uzyskać normalne kierunki należy wymienić lampę 5C6945207 na 5C6945207A?
2) Czy wymagane będzie kodowanie?
3) W którym miejscu powinien być kierunek?
4) A może zna ktoś kogoś nie oddalonego dalej niż 200 km od trójmiasta to potrafi przerabiać lampy z USA na EU ?
5) Ma ktoś pojęcia jak działają te lampy z Aliexpress co oferowane są jako zamiennik zwykłych i niby są po prostu plug & play bez kodowania?
Posiadam Jette Mk6 GLI z USA oczywiście, i chciałbym w końcu zająć się czerwonymi kierunkami. Niestety temat jest skomplikowany i chyba powoli mnie przerasta.
Zadanie: Kierunki akceptowalne przez stacje kontroli pojazdów
Obecnie mam lampy 5C6945207 (prawa) oraz 5C6945208 (lewa) po bataliach znalazłem że ich odpowiednikiem dla wersji z światłami przeciwmgielnymi jest bodajże 5C6945207A i 5C6945208A (nie wiem co przeciwmgielne maja do tego bo są w lampach na klapie) ale założyłem że jak dorwę taką lampę to będzie miała normalny kierunek. Niestety na alledrogo, olx etc lamp takich nikt nie posiada. Jedynie udało mi się znaleźć samą prawą ale Pan nie wiedział czy ma normalny kierunek czy nie (o numer się nie mogę doprosić dodatkowo kręci i pewnie wie że to USA i szuka łosia). Teraz pytanie czy moja teoria jest słuszna i powinienem takie lampy zamówić w ASO (dzwoniłem, oni ich nie mają w Polsce i trzeba ściągać miesiąc czekania... no i za same boczne lampy chcą ponad 1600 zł). Pytanie czy nawet jeśli mają normalne kierunkowskazy to czy wymagają kodowania? Obecnie kierunek miga kierunkiem oraz stopem wiec pewnie wymagają. Niestety nie znalazłem informacji jak zakodować te lampy, wiem że chodzi o BYTE 18 ale wartości dla Jetty nikt nie zna, mało tego widziałem posty ludzi z innego forum gdzie twierdzili że wypróbowali dziesiątki kombinacji i ciągle albo był błąd albo świeciły inaczej.
Dodatkowo im dłużej zajmowałem się tematem tym więcej widziałem sprzeczności, widziałem że kierunki są raz na dole lampy a ktoś inny ma pośrodku i żółta barwa przebija czerwone szkło. Więc pytanie czy ktoś wie gdzie finalnie kierunek jest w wersji z lampami LED ? Powinny działać tak: https://www.youtube.com/watch?v=U-ds15d1ftI" onclick="window.open(this.href);return false; czy tak: https://www.youtube.com/watch?v=8DxF-nkKMkI" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Podsumowując:
1) Czy żeby uzyskać normalne kierunki należy wymienić lampę 5C6945207 na 5C6945207A?
2) Czy wymagane będzie kodowanie?
3) W którym miejscu powinien być kierunek?
4) A może zna ktoś kogoś nie oddalonego dalej niż 200 km od trójmiasta to potrafi przerabiać lampy z USA na EU ?
5) Ma ktoś pojęcia jak działają te lampy z Aliexpress co oferowane są jako zamiennik zwykłych i niby są po prostu plug & play bez kodowania?
Jetta GLI - lampy tył LED kodowanie, wymiana etc
ciekawe jak działają te żarówki, bo jak kojarzę da się wyłączyć stop jako kierunek
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: Jetta GLI - lampy tył LED kodowanie, wymiana etc
To ściema, po pierwsze żarówki normalnie kosztują 20 zł po drugie, lampy LED nie rozbierzesz. Koleś szuka naiwniaków, no chyba że wstawimy taką żarówkę do lamp halogenowych wtedy to może zadziałać, chodź podobno i tak się czepiają na przeglądzie, że ma być albo białe albo żółte szkiełko a nie czerwone.grg474 pisze:ciekawe jak działają te żarówki, bo jak kojarzę da się wyłączyć stop jako kierunek
Jestem prawie pewien że lampy są produkowane tak samo dla EUROPY i USA tylko że te z EUROPY mają na dole żarówkę tam gdzie taki biały pasek jest a te z USA mają tam pusto (moja lampa tam ma puste miejsce bez gniazda nawet)
Jetta GLI - lampy tył LED kodowanie, wymiana etc
Choody91, dla ułatwienia - możesz wrzucić fotkę swojej lampy?
Pytanie drugie - masz możliwość porobić zrzuty ekranu po kolei pomocnika kodowania 09?
Pytanie drugie - masz możliwość porobić zrzuty ekranu po kolei pomocnika kodowania 09?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Jetta GLI - lampy tył LED kodowanie, wymiana etc
Hej, wracam do tematu bo kupiłem wreszcie lampy.
Kupiłem 5C6945207A i 5C6945208A z salonu. Wszystko fajnie bo żarówki mają do kierunków, ale moje zdziwienie że okazało się że lampy wymagają 4 przewodów a moja wtyczka ma 3. Więc nic nie podpina się pod samą żarówkę z kierunkami. I kierunek nadal świeci sobie wesoło stopem (ale tym razem stopem a nie stopem i światłem postojowym). Co podsuwa mi teorię że te 4 piny odpowiadają za 4 różne żarówki, tylko że mi wystarczą 3 stany lamp prawda? Światło stopu, postojowe i kierunek. I zastanawiam się czy jak rozdzielę 1 pin z moich 3 pinów (ten który odpowiada za postojowe) by świecił obiema lampami postojowymi (te w środku i na zewnątrz) a wtedy z pozostałych 2 jeden dam na kierunek a drugi na stop to uda mi się cała instalację zrobić bez dokładania przewodu do modułu komfortu.
Wiadomo że to wtedy wymagać będzie przeprogramowania modułu komfortu, na zagranicznych forach piszą o jakiś swapach. A dokładnie ktoś pisze że zrobił:
Może znajdzie się ktoś skoro do pomocy ?
EDIT: O ja głupi, zapomniałem że w tych 3 pinach musi być też masa... więc plan nie wypali.
Kupiłem 5C6945207A i 5C6945208A z salonu. Wszystko fajnie bo żarówki mają do kierunków, ale moje zdziwienie że okazało się że lampy wymagają 4 przewodów a moja wtyczka ma 3. Więc nic nie podpina się pod samą żarówkę z kierunkami. I kierunek nadal świeci sobie wesoło stopem (ale tym razem stopem a nie stopem i światłem postojowym). Co podsuwa mi teorię że te 4 piny odpowiadają za 4 różne żarówki, tylko że mi wystarczą 3 stany lamp prawda? Światło stopu, postojowe i kierunek. I zastanawiam się czy jak rozdzielę 1 pin z moich 3 pinów (ten który odpowiada za postojowe) by świecił obiema lampami postojowymi (te w środku i na zewnątrz) a wtedy z pozostałych 2 jeden dam na kierunek a drugi na stop to uda mi się cała instalację zrobić bez dokładania przewodu do modułu komfortu.
Wiadomo że to wtedy wymagać będzie przeprogramowania modułu komfortu, na zagranicznych forach piszą o jakiś swapach. A dokładnie ktoś pisze że zrobił:
Tylko że nie mam pojęcia co te magiczne numerki oznaczają? Czy to oznacza że fizycznie coś przepiął gdzieś? Czy że tak przeprogramował?BCM wire changes:
52c/47 to 52a/28
52a/28 to 52c/28
52c/28 to 52c/47
Może znajdzie się ktoś skoro do pomocy ?
EDIT: O ja głupi, zapomniałem że w tych 3 pinach musi być też masa... więc plan nie wypali.
Jetta GLI - lampy tył LED kodowanie, wymiana etc
52a (wtyczka czarna) i 52c (wtyczka brązowa) to wtyczki w BSI znajdującym się po stronie kierowcy dokładnie nad jego nogami.
Pomocne dla Ciebie będą te schematy
Pomocne dla Ciebie będą te schematy
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Jetta GLI - lampy tył LED kodowanie, wymiana etc
Dzięki, @grg474
Chyba już wiem co trzeba zrobić, mój przypadek jest inny niż ten który znalazłem bo tam koleś miał 4 piny już. Ja musiałbym wyprowadzić sobie czwarty. To jest do zrobienia, tylko to kodowanie... tutaj nic mi się nie rozjaśniło. Nie mam pojęcia gdzie mógłbym znaleźć cokolwiek co by mi pomogło rozkminić jak to potem zakodować. Już myślałem nawet by kupic dostęp do Erwin'a ale nigdy tego nie widziałem więc nie wiem na ile mi to pomoże.
Może jest na forum ktoś to ogarnie temat? Oczywiście za odpowiednią zapłatą, bo ja chyba odpadam. Za dużo niewiadomych i rozsądek mówi mi bym nie tykał kodowania bo uwale BCM.
Tak więc jak znacie kogoś najlepiej z pomorza to proszę o info
Chyba już wiem co trzeba zrobić, mój przypadek jest inny niż ten który znalazłem bo tam koleś miał 4 piny już. Ja musiałbym wyprowadzić sobie czwarty. To jest do zrobienia, tylko to kodowanie... tutaj nic mi się nie rozjaśniło. Nie mam pojęcia gdzie mógłbym znaleźć cokolwiek co by mi pomogło rozkminić jak to potem zakodować. Już myślałem nawet by kupic dostęp do Erwin'a ale nigdy tego nie widziałem więc nie wiem na ile mi to pomoże.
Może jest na forum ktoś to ogarnie temat? Oczywiście za odpowiednią zapłatą, bo ja chyba odpadam. Za dużo niewiadomych i rozsądek mówi mi bym nie tykał kodowania bo uwale BCM.
Tak więc jak znacie kogoś najlepiej z pomorza to proszę o info
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 77 gości