Oczywiście 85-tą - mój błąd. Już poprawiłem.
Nogi 85 i 86 to zasilanie cewki przekaźnika (w przypadku przekaźnika jak na zdjęciu ale to standard). 86 to umownie +, a 85 masa.
Co do czasu pracy - zależy jakie pokonujesz trasy. TD nagrzewa się dużo szybciej od TDI, a ja u siebie po przejechaniu około 7 km miałem już ciepły płyn (bez świec, t.zew. ~ -5 stC). Teraz po około 1 km leci ciepłe powietrze, a na postoju po około 5 minutach przy temperaturach poniżej 5 stC.
Podgrzewacz wody GOLF 3 1.9 Td
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Podgrzewacz wody GOLF 3 1.9 Td
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Podgrzewacz wody GOLF 3 1.9 Td
szkoda roboty - praktycznie nic to nie daje, tylko szybkiej wykańcza alternator i jest przyczyną niedoładowania aku przy jeździe na krótkich dystansach.
U mnie dopiero Defa o mocy 2000W dała oczekiwane rezultaty - 70*C na dzień dobry o poranku po około 1,5 godziny.
Wcześniej miałem małą defę 550W - dość marny efekt, w czasie mrozów podgrzewała silnik do max 40*C po 3 godzinach. Pomyśl ile pomogą Ci 3 świece żarowe działające przez 15 minut.....
U mnie dopiero Defa o mocy 2000W dała oczekiwane rezultaty - 70*C na dzień dobry o poranku po około 1,5 godziny.
Wcześniej miałem małą defę 550W - dość marny efekt, w czasie mrozów podgrzewała silnik do max 40*C po 3 godzinach. Pomyśl ile pomogą Ci 3 świece żarowe działające przez 15 minut.....
Podgrzewacz wody GOLF 3 1.9 Td
3 świece mają ~650-700W (jeśli pracują wszystkie). Na moim alternatorze obciążenie przy podłączeniu ich na krótko to około 70% (światła mijania + grzanie szyby + wentylator na full + świece na krótko) - tyle pokazuje VCDS. Napięcie przy tym było poprawne - akumulator się ładował.
Moje trasy są nie krótkie więc mi to nie przeszkadza, a w pozwala to nagrzać się szybie przedniej bez obaw o to, że poryje sobie wycieraczki lodem
Po 10 minutach na wolnych obrotach i zamkniętym obiegu wewnątrz jest letnie powietrze - więc jak dla mnie to w TDI ma sens.
DEFA sucha czy w bloku?
Moje trasy są nie krótkie więc mi to nie przeszkadza, a w pozwala to nagrzać się szybie przedniej bez obaw o to, że poryje sobie wycieraczki lodem
Po 10 minutach na wolnych obrotach i zamkniętym obiegu wewnątrz jest letnie powietrze - więc jak dla mnie to w TDI ma sens.
DEFA sucha czy w bloku?
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
-
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: czw lip 15, 2010 09:32
- Lokalizacja: Łukawica/Roztocze
- Kontakt:
Re: Podgrzewacz wody GOLF 3 1.9 Td
Wszystkie potrzebne podzespoly mam juz zamowione, jak zamontuje to zdam relacje jak to dziala i czy wgl jest jakas roznica..
Re: Podgrzewacz wody GOLF 3 1.9 Td
Defa mokra - wpięta w układ chłodzenia - tuż za chłodniczką oleju na podstawie filtra.radekrp90 pisze:DEFA sucha czy w bloku?
To jest ta grzałka : http://www.defa.com/en/automotive/warmu ... 34_series/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie jest to produkt dedykowany do TDI. ok temu intercars wyprzedawał te wielkie defy o mocy 2000W za 150zł. Cena była tak atrakcyjna bo grzałki były wyposażone w termostaty nastawione na 40* i grzały słabo mimo potężnej mocy. Wystarczyło zmienić sobie termostat ( KSD300 typu NC bimetaliczny za 2,5zł na allegro) i miało się temperaturę jaką
Niestety moc była zbyt wielka jak na grawitacyjny obieg wody i konieczne było zastosowanie pompki (dobrana od VW T4).
Układ mam sterowany przez programator w gniazdku. Po podaniu zasilania włącza się grzałka i pompa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 141 gości