Szarpanie przy przyspieszaniu na takich samych obrotach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Szarpanie przy przyspieszaniu na takich samych obrotach
Dzień dobry!
Od maja zeszłego roku jestem posiadaczem mojej białej perełki z 1998/1999r - 1.4 16V 75KM, silnik kilkuletni o oznaczeniu CGGA. W maju wstawiłem instalację gazową BRC. Od jakiegoś czasu borykam się z dziwną przypadłością...
Otóż autko zarówno na benzynie, jak i na LPG zaczęło delikatnie szarpać (przeskakiwać?) przy 1950-2000 obr. oraz przy 2200-3000, tak jakby brakowało paliwa. Dzieję się tak na zimnym silniku. Gdy autko się rozgrzeje, objawy występują tylko przy 1950-2000 obr. Przy każdych innych obrotach wszystko gra i dostaje kopa. Na biegu jałowym silnik pracuje wzorowo.
Przy odpuszczeniu gazu przy tych obrotach następuje szarpnięcie. Natomiast gdy np. rozpędzę się choćby na IV biegu do 3000 obr. i pozwolę Golfikowi swobodnie hamować silnikiem, to przy wspomnianych obrotach nic się nie dzieje - tylko podczas przyspieszania.
Poza tymi objawami samochodem jeździ się perfekto. Dodam, że w samochodzie zostało wymienione praktycznie wszystko przed wystąpieniem usterki - kable, świece, przepustnica, rozrząd, płyny, a ostatnio lambda, która wyrzucała błąd. Przepustnica była adaptowana. Gazownik twierdzi, że po jego stronie wszystko gra. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Poduszki sprawne. Ciśnienie w cylindrach ok.
Jestem przekonany, że winna może być jakaś pierdoła. Jakieś pomysły? Ma ktoś ogarniętego mechanika w lubelskim?
Od maja zeszłego roku jestem posiadaczem mojej białej perełki z 1998/1999r - 1.4 16V 75KM, silnik kilkuletni o oznaczeniu CGGA. W maju wstawiłem instalację gazową BRC. Od jakiegoś czasu borykam się z dziwną przypadłością...
Otóż autko zarówno na benzynie, jak i na LPG zaczęło delikatnie szarpać (przeskakiwać?) przy 1950-2000 obr. oraz przy 2200-3000, tak jakby brakowało paliwa. Dzieję się tak na zimnym silniku. Gdy autko się rozgrzeje, objawy występują tylko przy 1950-2000 obr. Przy każdych innych obrotach wszystko gra i dostaje kopa. Na biegu jałowym silnik pracuje wzorowo.
Przy odpuszczeniu gazu przy tych obrotach następuje szarpnięcie. Natomiast gdy np. rozpędzę się choćby na IV biegu do 3000 obr. i pozwolę Golfikowi swobodnie hamować silnikiem, to przy wspomnianych obrotach nic się nie dzieje - tylko podczas przyspieszania.
Poza tymi objawami samochodem jeździ się perfekto. Dodam, że w samochodzie zostało wymienione praktycznie wszystko przed wystąpieniem usterki - kable, świece, przepustnica, rozrząd, płyny, a ostatnio lambda, która wyrzucała błąd. Przepustnica była adaptowana. Gazownik twierdzi, że po jego stronie wszystko gra. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Poduszki sprawne. Ciśnienie w cylindrach ok.
Jestem przekonany, że winna może być jakaś pierdoła. Jakieś pomysły? Ma ktoś ogarniętego mechanika w lubelskim?
Szarpanie przy przyspieszaniu na takich samych obrotach
Masz tylko słupek silnika wymieniony czy całość łącznie z osprzętem i sterowaniem? Objawy jakby dla zacinającego się egr.
Szarpanie przy przyspieszaniu na takich samych obrotach
Hej! Dzięki za odpowiedź. Tylko słupek
Co do EGR, to mechanik twierdzi, że czyścił i powinien grać, no ale w sumie mógł się po prostu później uszkodzić. Jak mogę sprawdzić, czy on jest winny? Dlaczego nie pozostawił po sobie śladu w komputerze w postaci błędu?
Co do EGR, to mechanik twierdzi, że czyścił i powinien grać, no ale w sumie mógł się po prostu później uszkodzić. Jak mogę sprawdzić, czy on jest winny? Dlaczego nie pozostawił po sobie śladu w komputerze w postaci błędu?
Re: Szarpanie przy przyspieszaniu na takich samych obrotach
Dodam jeszcze, że przy przyspieszaniu, jak wcisnę gaz do końca, to dławienie jest prawie nieodczuwalne albo w ogóle.
Szarpanie przy przyspieszaniu na takich samych obrotach
Egr nie jest sterowany podczas pełnej mocy i dużego obciążenia silnika. Jak masz elektryczny egr to odepnij z niego wtyczkę i zobacz czy będzie lepiej. Można go też zaślepić. Czasami winnym też może być czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym który lubi być zabrudzony syfem jaki jest w dolocie dzięki egr.
Szarpanie przy przyspieszaniu na takich samych obrotach
Dzieki za odpowiedź. Niestety, nie jest to elektro-zawór, więc opcja z czujnikiem odpada, aczkolwiek jutro zbadam czujnik podciśnienia. W razie niepowodzenia dobiorę się do EGR'a.
Przyglądając się przepustnicy zauważyłem lekkie pocenie, może to jest też jakaś wskazówka?
Przyglądając się przepustnicy zauważyłem lekkie pocenie, może to jest też jakaś wskazówka?
Szarpanie przy przyspieszaniu na takich samych obrotach
Jak masz egr na podciśnienie to tylko zdejmij z niego wężyk i go zaślep.
Szarpanie przy przyspieszaniu na takich samych obrotach
Jak będzie trochę czasu to zabiorę się za EGR, obecnie ciężko znaleźć mi moment. Dzisiaj otworzyłem maskę i co mi się rzuciło w oczy, to sparciały przewód od EGR oraz uszkodzony przewód czujnika - zielony kabelek, od czego to? Znajduje się powyżej EGR?
Szarpanie przy przyspieszaniu na takich samych obrotach
Przewód idzie do czujnika oleju a przewód ma sparciałą wierzchnią warstwę. Ważne aby ta gumowa część była cała i nie popękana oraz szczelnie siedziała na rurce zaworu.
Szarpanie przy przyspieszaniu na takich samych obrotach
Dzięki Marcin! Bez Ciebie wątek by nie miał sensu. Mam nadzieję, że na weekend poznamy rozwiązanie zagadki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości