[Passat B4 TDI] Silnik po remoncie dymi na niebiesko
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[Passat B4 TDI] Silnik po remoncie dymi na niebiesko
Cześć wam mam problem mam passata B4 1.9 TDI 1Z silnik po remoncie i dziś dodając gazu na luzie trochę więcej niż normalnie gdzieś może pod 4 tyś. zadymił mi na niebiesko potem od razu zadymił na czarno i zaczął silnik nierówno pracować i ostro dymić na niebiesko jak by cos się w nim paliło bo z rury ostro niebieskim dymem waliło po remoncie nie ustawiałem ani zapłonu ani nic bo mam przejechać 1000 km ale zastanawiam się czemu tak zadymił na niebiesko. I mam problem jak ruszam zimnym silnikiem to mi się ostro trzęsie tak jak miałem przed remontem. I jak mam zimny silnik to nie za bardzo jak na te silniki on pali. Mechanik zakładając rozrząd nie ustawiał wałka rozrządu bo jak robiłem remont to zdejmowałem koło pasowe wałka rozrządu i ono nie ma żadnego klinka i ja je mogłem przestawić minimalnie i czy to ma jakiś wpływ na zachowania silnika??? Bo mechanik jakoś tam patrzył na znaki a przecież jak ja je trochę okręciłem to ono będzie już inaczej znaki będą gdzie indziej. I jakoś po remoncie nie odczułem wielkiej różnicy w przyspieszeniu a wymieniałem pierścienie i panewki. I jeszcze przy odpalaniu z rana lekko zadymi na niebiesko. Z góry dziękuje za podpowiedzi Pomóżcie bo już nie mam siły na ten samochód Czy uważacie że wymiana pierścieni samych bez szlifu coś mogła pomóc czy zaszkodzić spotkałem się ze ktoś mi mówił ze w dieslu bez szlifu lub tulejowania wymiana pierścieni mogła nic nie pomóc
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Kat wtrysku ustaw. Po 1kkm sprawdz ponownie i smigaj..
Pozdro
Gitner
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: [Passat B4 TDI] Silnik po remoncie dymi na niebiesko
same pierdzionki powinny zredukowac apetyt na olej - do tego uszczelniacze głowicy trzeba było zrobić razem z zaworami ...djmlody pisze:Cześć wam mam problem mam passata B4 1.9 TDI 1Z silnik po remoncie i dziś dodając gazu na luzie trochę więcej niż normalnie gdzieś może pod 4 tyś. zadymił mi na niebiesko potem od razu zadymił na czarno i zaczął silnik nierówno pracować i ostro dymić na niebiesko jak by cos się w nim paliło bo z rury ostro niebieskim dymem waliło po remoncie nie ustawiałem ani zapłonu ani nic bo mam przejechać 1000 km ale zastanawiam się czemu tak zadymił na niebiesko. I mam problem jak ruszam zimnym silnikiem to mi się ostro trzęsie tak jak miałem przed remontem. I jak mam zimny silnik to nie za bardzo jak na te silniki on pali. Mechanik zakładając rozrząd nie ustawiał wałka rozrządu bo jak robiłem remont to zdejmowałem koło pasowe wałka rozrządu i ono nie ma żadnego klinka i ja je mogłem przestawić minimalnie i czy to ma jakiś wpływ na zachowania silnika??? Bo mechanik jakoś tam patrzył na znaki a przecież jak ja je trochę okręciłem to ono będzie już inaczej znaki będą gdzie indziej. I jakoś po remoncie nie odczułem wielkiej różnicy w przyspieszeniu a wymieniałem pierścienie i panewki. I jeszcze przy odpalaniu z rana lekko zadymi na niebiesko. Z góry dziękuje za podpowiedzi Pomóżcie bo już nie mam siły na ten samochód Czy uważacie że wymiana pierścieni samych bez szlifu coś mogła pomóc czy zaszkodzić spotkałem się ze ktoś mi mówił ze w dieslu bez szlifu lub tulejowania wymiana pierścieni mogła nic nie pomóc
tulejowanie w TDI odpada - cylinder ma cienkie ścianki ...
koło na wałku nie ma klina - ale na drugim końcu jest frez w który wchodzi blokada - ustawisz w ten sposób walek na "0" - samo koło poprostu dokręć ( odpowiednim momentem) ...
Po remoncie silniczka tak ze 2500 km trzeba jeżdzić spokojnie ale też nie trzymać go na wolnych obrotach. Szybko zmieniać biegi i starać sie mieć jak najmniejsze wachania obrotów. Po 2500 km wyminić olej i potem już można już mocniej przycisnąć ale tak do 5000 km nie jeździć na 100 %. Jak tego będziesz przestrzegał to po remoncie przejedziesz na takim silniku napewno ze 150 tyś km. Co do twojego przypadku to:
1. Ustawić porządnie rozrząd
2. Sprawdzić kąt wtrysku i ewentualnie ustawić
3. Możliwe że uszczelka pod głowicą źle została założona (spotkałem sie z takim przypadkiem a objawy były podobne do twojego)
Poza tym jeżeli wymieniłeś sobie pierścienie i panewki trzeba było dołożyć 500 zł i zrobić szlif cylindrów i wału - napewno bardziej pewne od samej wymiany pierścieni (miekkie pierścienie spotykają sie z twardą powierzchnią cylindrów i jest tendencja do ich szybszego zużycia ponownie) Jeżli wykonasz szlif to jakby "zedrzesz" tę twardą warstwę na cylindrach i wtedy docierają sie pierścienie z cylindrami.
1. Ustawić porządnie rozrząd
2. Sprawdzić kąt wtrysku i ewentualnie ustawić
3. Możliwe że uszczelka pod głowicą źle została założona (spotkałem sie z takim przypadkiem a objawy były podobne do twojego)
Poza tym jeżeli wymieniłeś sobie pierścienie i panewki trzeba było dołożyć 500 zł i zrobić szlif cylindrów i wału - napewno bardziej pewne od samej wymiany pierścieni (miekkie pierścienie spotykają sie z twardą powierzchnią cylindrów i jest tendencja do ich szybszego zużycia ponownie) Jeżli wykonasz szlif to jakby "zedrzesz" tę twardą warstwę na cylindrach i wtedy docierają sie pierścienie z cylindrami.
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
to niestety nie jest dobre, obrty musza sie caly czas zmieniac tyle ze nie gwaltowniebarca90 pisze: starać sie mieć jak najmniejsze wachania obrotów
[ Dodano: Pon Paź 09, 2006 08:38 ]
??? to chyba nie ot w tej bajce chodzibarca90 pisze:Poza tym jeżeli wymieniłeś sobie pierścienie i panewki trzeba było dołożyć 500 zł i zrobić szlif cylindrów i wału - napewno bardziej pewne od samej wymiany pierścieni (miekkie pierścienie spotykają sie z twardą powierzchnią cylindrów i jest tendencja do ich szybszego zużycia ponownie) Jeżli wykonasz szlif to jakby "zedrzesz" tę twardą warstwę na cylindrach i wtedy docierają sie pierścienie z cylindrami.
[ Dodano: Pon Paź 09, 2006 08:39 ]
nie zgodze sie z tym, tulejuje sie i jest oki a scianki sa grubsze niz w benzynach..leo... pisze:tulejowanie w TDI odpada - cylinder ma cienkie ścianki ...
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
barca90 dlaczego myślisz że trzeba było dołożyć 500 zł i zrobić szlif szlif kosztuje nie wiem ile ale potem Nawe tłoki na ten szlif to jest chyba ostry wydatek bo chyba jeden tłok w Inter-carsie kosztuje z 400zł a jak się robi tulejowanie to na czym to polega czy do tego nie trzeba zmieniać tłoków i jak to się ma w praktyce na ile taki remont by starczył jak bym zrobił te tulejowanie i jakie sa gdzieś tego koszty???
Vw Passat B4 1.9 TDI Bez ABS
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
na bardzo dlugo
wystarczy uzyc dobrych tulei
mam doswiadczenie z mocna turbobenzyna(1.8 16v 400 nm 204 kw) serjny blok dal rade 45 tys km tuleje podobnie
wystarczy uzyc dobrych tulei
mam doswiadczenie z mocna turbobenzyna(1.8 16v 400 nm 204 kw) serjny blok dal rade 45 tys km tuleje podobnie
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
dobre tuleje to podstawa sukcesu przy tego typu zabiegach - tego nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć ...evolution pisze:na bardzo dlugo
wystarczy uzyc dobrych tulei
mam doswiadczenie z mocna turbobenzyna(1.8 16v 400 nm 204 kw) serjny blok dal rade 45 tys km tuleje podobnie
ale nie odpowiedziałeś na pytanie - tulejowałeś TDI
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
tulejowalem z bdb skutkiem:)
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości