Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bart1500
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lip 31, 2015 13:33

Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF

Post autor: bart1500 » czw lis 10, 2016 08:05

Mam problem z odpalaniem po dłuższym postoju. To jest gdzies 10 godzin. Raz odpala dobrze,raz źle. Niezależnie od temperaturyj.
Zajrzałem pod maskę i znalazłem takie coś:
Obrazek

Co to jest? Wydaje się być ułamane. Może tu leży wina?

Edit:
Właśnie pojechałem samochodem do pracy i co zauważyłem? Wskaźnik temperatury nie osiągnął 90 stopni. Stoi na kresce poprzedzajacej 90 stopni.



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2842
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF

Post autor: bioly05011 » czw lis 10, 2016 10:31

z tego co mi się wydaje jest to zaworek klapy gaszącej,do niego dochodzą dwa wężyki jeden z nich idzie do tego czarnego siłownika,z chwilą jak zaciągnie powietrze siłownik zamyka klapę,sprawdź czy siłownik przed odpaleniem jest wyciągnięty wtedy klapa jest otwarta...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

bart1500
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lip 31, 2015 13:33

Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF

Post autor: bart1500 » pt lis 11, 2016 13:24

No według mnie jest. Przed odpaleniem jak nim poruszałem to chodził normalnie.
Wczoraj wieczorem po 10 godzinach odpalił od razu. Dzisiaj rano, odpalałem i już musiał dłużej kręcić. Zgasiłem go po 10 sekundach i odpaliłem bez problemu.

Ale co do tej wtyczki to masz rację. Tyle,że tam widać, jakby to było od czegoś oderwane i czuć tam powietrze na włączonym silniku jak się przyłoży palec.

Turbo mi przeładowuje, ale nie wiem,czy ma coś to wspólnego.



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 736
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF

Post autor: ROBAL_26 » pt lis 11, 2016 14:57

bart1500, podejrzewam że to będzie jeden z 2óch zaworów podciśnieniowych który został ułamany dlatego czuć z niego powietrze (podciśnienie ) i pewnie ten uszkodzony zaworek jest odpowiedzialny za pracę turbo , na podszybiu powinny być 2szt , 1 z nich to N75 a 2gi to jak dobrze pamiętam N118 .W linku masz zdjęcie tuż pod filmikiem
viewtopic.php?f=14&t=460275 :bigok:
A tutaj schemat ukł.podciśnienia kolegi :
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... blad-00575
:bigok:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

bart1500
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lip 31, 2015 13:33

Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF

Post autor: bart1500 » pt lis 11, 2016 15:38

ROBAL_26, no okej. Ale Ty mówisz o zaworach,które znajdują się, patrząc od przodu po prawej stronie. Ten ułamany jest po lewej. Obok EGR i odmy.



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 736
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF

Post autor: ROBAL_26 » pt lis 11, 2016 16:06

bart1500, pewnie powinien od być przyczepiony do blaszki na kolektorze ssącym koło EGRa , tuż pod twoją ręką ze zdjęcia które wrzuciłeś .ok :bigok:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1670909.html


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

bart1500
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lip 31, 2015 13:33

Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF

Post autor: bart1500 » wt lis 15, 2016 06:29

Byłem wczoraj u mechanika,pokazałem mu wtyczkę i mówię, że przeładowuje. A on mówi, że na 90 procent turbo do czyszczenia. Pora chyba zmienić mechanika



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2842
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF

Post autor: bioly05011 » wt lis 15, 2016 06:46

spróbuj ręcznie poruszać dźwignią przy turbo...ewentualnie zrób logi ...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

bart1500
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lip 31, 2015 13:33

Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF

Post autor: bart1500 » wt lis 15, 2016 19:07

Dźwignia chodzi lekko.

Dynamiczne. 11:

http://vaglog.pl/log-011_pQu57j4.html" onclick="window.open(this.href);return false;

I wywala błąd jak przeładuje: P1557



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF

Post autor: italiano_83 » wt lis 15, 2016 21:06

bart1500 pisze:Dźwignia chodzi lekko.
I co z tego, to o niczym nie świadczy to jedynie wstępna diagnoza.
W logu widać przeładowanie wynikające z braku płynnej pracy zmiennej geometrii - a czy powodem jest sama geometria czy siłownik podciśnienia sterujący nią to trzeba diagnozować.
Rozruszanie mechanizmu nic tu nie pomoże, wysterowanie n75 jest na max-a od 3000obr/min niemal do końca , dopiero na górze spada wraz z doładowaniem.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

bart1500
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lip 31, 2015 13:33

Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF

Post autor: bart1500 » wt lis 15, 2016 21:16

To zacząć od n75?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF

Post autor: italiano_83 » wt lis 15, 2016 21:23

bart1500 pisze:To zacząć od n75?
Podmień sobie na n18 albo inny n75, ale to jedynie upewni cię w przekonaniu, że problem leży gdzie indziej.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

bart1500
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lip 31, 2015 13:33

Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF

Post autor: bart1500 » wt lis 15, 2016 21:27

Czyli sugerujesz turbo do czyszczenia?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Problem z odpalaniem. Winna wtyczka? 110KM AHF

Post autor: italiano_83 » wt lis 15, 2016 21:34

bart1500 pisze:Czyli sugerujesz turbo do czyszczenia?
Sprawdź wszystko po kolei dla własnego spokoju, chcesz rozruszaj mechanizm, lub zalej turbo sprejem do czyszczenia piekarnia na noc, żeby przeżarło nagar trochę jest o tym temat na forum - czasami pomaga. Dalej będzie lipa to turbo na stół i patrzeć co jest przyczyną podwieszania się mechanizmu bo wcale nie musi to być nagar. Jak sobie zobaczysz temat o czyszczeniu turbo alh który podwiesiłem w tym dziale, to tam sa fotki mojego turbo - które było czyściutkie w środku, a podwieszanie się mechanizmu powodowały zadziory na bieżni.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości