Zacznę od tego, iż ostatnio miałem problem z moim Golfem IV 1.9 TDI z powodu rozszczelnienia pompy wtryskowej. Wyciek paliwa doprowadził do zalania alternatora, który odmówił posłuszeństwa i przestał ładować akumulator. Wyciek zlikwidowałem poprzez wymianę uszczelki pod deklem i nastawnikiem pompy oraz konieczne było ustawienie dawki wtryskowej z wykorzystaniem VAGa, co też uczyniłem.
Alternator bez wyjmowania wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną i zaczął ładować. Okazało się wtedy że szczotki regulatora napięcia oraz komutator jest na wykończeniu.
Zdecydowałem, że oddam alternator do regeneracji. Elektromechanik wymienił komutator, regulator napięcia oraz 2 łożyska przy okazji.
Po odebraniu auta zaczął się dziwny świst (skwierczenie) dobiegający z prawej strony komory silnika, a słyszalny był głównie w kabinie. Na wolnych obrotach nie słychać. Najgorzej jest przy ruszaniu i podczas jazdy. Odgłosy są przerywane i też zależne od dodawania i ujmowania gazu lub też skręcania.
Pojechałem z powrotem do mechanika, przeglądnął, posłuchał odgłosów podczas jazdy i obstawił poświstywanie paska wielorowkowego. Ale jak popryskał zmywaczem w okolicach alternatora i paska i po kolejnej jeździe próbnej objawy nie zniknęły to zwątpił i powiedział, że alternator jest ok i nic więcej nie może zrobić.
Boję się że to jakaś rolka lub coś innego i może silnik klęknąć na dobre.
Proszę o pomoc, co to może być?
Dodam, że napinacz paska wielorowkowego był wymieniany 2 miesiące temu ( 4 tyś temu), rozrząd wymieniany ok 45 tyś temu, pompa wtryskowa po wymianie uszczelek nie dawała żadnych niepokojących odgłosów, wentylatory w kabinie sprawdzałem i nic, nawet po ich wyłączeniu skwierczenie nie ustawało.
O co chodzi? Pomocy
Świszczenie po regeneracji alternatora
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Michał_1977
- _
- Posty: 14220
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Świszczenie po regeneracji alternatora
Może sprzęgło alternatora,a może faktycznie któraś rolka.
Aby postawić 100% diagnozę,naeży zdjąć pasek i ręcznie pokręcić każdą rolką. Napinacz skacze bardzo?
Aby postawić 100% diagnozę,naeży zdjąć pasek i ręcznie pokręcić każdą rolką. Napinacz skacze bardzo?
Świszczenie po regeneracji alternatora
Sprzęgło alternatora wymienianie było dokładnie 4 lata temu (listopad 2012r.) i wtedy to był inny odgłos, bardziej intensywny. Teraz to coś w rodzaju takiego niewielkiego skwierczenia.
Chodzi ci o napinacz rozrządu czy paska wielorowkowego na alternatorze?
W każdym razie będzie trzeba sprawdzić każdy element paska.
Chodzi ci o napinacz rozrządu czy paska wielorowkowego na alternatorze?
W każdym razie będzie trzeba sprawdzić każdy element paska.
Re: Świszczenie po regeneracji alternatora
Klima w aucie jest ? może łożysko sprężarki ? a może turbina tak gwiżdże ?
Świszczenie po regeneracji alternatora
Klima jest, więc duże prawdopodobieństwo że to łożysko sprężarki. A co do turbiny to jest w miarę cicha, zwłaszcza że układ wydechowy był uszczelniony poprzez wspawanie nowej plecionki.
Świszczenie po regeneracji alternatora
Sprawa załatwiona. Okazało się, że po wymianie przegubu zewnętrznego przy kole prawym, nastała cisza.
Dziwne, ale najważniejsze że problem z głowy.
Temat zamknięty.
Dziwne, ale najważniejsze że problem z głowy.
Temat zamknięty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości