Jak ulepszyc silnik GX?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt lut 22, 2005 20:03

Nie mam pojęcia po diabła we wpełni mechanicznym wtryski i to w dodatku bez MFA sonda. Może ktoś napisze po co ona???



Maciek_kalisz

Post autor: Maciek_kalisz » wt lut 22, 2005 20:07

hehe no ja tez neiwiem zawsze wydawalo mi sie sonda jest gdy jest komputer:)a tu koma brak to neiwiem po co sonda.........dziwny jest ten silnik:D hehe i cos czuje ze to zadkosc i nie dowiem sie jak zmnijszyc spalanie i jak zwiekszyc moc:Dehehe ale dzieki wielkie "taz":)



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt lut 22, 2005 20:09

Ktoś napewno odpisze jeszcze.



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » wt lut 22, 2005 22:06

KE-Jetronic ma zawsze sonde i kata!

Co w tym dziwnego ???

Jaka rzadkość????


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Maciek_kalisz

Post autor: Maciek_kalisz » wt lut 22, 2005 22:24

ale co zrobic kolego jak sprawdzic chodziaz zeby nie palil mi 15litrow:)co moze byc wadliwa przyczyna



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » wt lut 22, 2005 23:05

Niem wiem. Z tego co wyczytałem na forum i słyszałem to jeden z gorszych wtrysków w Mk II!!

Tzn.. niereformowalny. Już podobno lepszy K-Jetronic!

Poszukaj coś o KE-Jetronic


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » wt lut 22, 2005 23:10

To znalazłem na forum. Sa to cytaty...

"KE-JETRONIC takze mechaniczny wtrysk wielopunktowy w ktorym wychylenie plyty nie ma juz takiego
znaczenia na sklad mieszanki choc od tego wychylenia zalezy takze w pierwszym rzedzie, z tym ze dokladna
regulacja odbywa sie za pomoca zaworu umieszczonego w samym rozdzielaczu i regulujacym cisnienie
w systemie, zawor sterowany poprzez sygnal ze sterownika przetwarzajacy sygnaly podstawowo z
sondy lambda oraz z potencjometru uchylenia plyty spietrzajacej. regulacja podstawowa mozliwa tylko
jednym wkretem na lapie plyty"

"KE-Jetronic. Wtrysk mechaniczny podobnie jak K-Jetronic ale posiadajacy już możliwość regulacji składu
mieszanki w pełnym zakresie obrotów tak aby zapewnić maksymalną katalizę czyli oczyszczenie spalin.
Układ wyposażony w stosunkowo prosty sterownik (ECU). Regulacja mieszanki na wolnych obrotach
odbywa się za pomocą zmiany ilości powietrza dopływającego do silnika przez prosty zawór a powyżej
wolnych obrotów zmianę składu mieszanki uzyskuje się poprzez zmianę ilości paliwa. Zmiana ilości paliwa
dokonywana jest za pomocą tzw nastawnika ciśnienia, jest to nic innego jak zawór elektromagnetyczny
upuszczajacy ciśnienie paliwa powodując zmniejszenie wtryskiwanej dawki paliwa do kolektora. Układ
zapłonowy jak w K-Jetronic. "


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » śr lut 23, 2005 01:00

Sory że się wtrącam nie na temat,ale czy w digi przy wolnych obrotach też ma miejsce regulacja składu mieszanki za pomoca regulacji ilości powietrza?
:)
A jeśli tak czy to by mogło byc przyczyna gaśniecia mojego PF jak jest zimny na niskich obrotach?
Pozdro


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lut 23, 2005 08:46

Michael G60 pisze:KE-Jetronic ma zawsze sonde i kata!

Co w tym dziwnego ???

Jaka rzadkość????
Z tego co ustaliłem to ten GX jest na k-jecie. Prosze dokładniej czytać temat. I po co w k-jecie sonda lambada????



Awatar użytkownika
WarMachine18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: śr gru 22, 2004 17:51
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: WarMachine18 » śr lut 23, 2005 12:02

no wlasnie Taz juz przeciesz napisal ze chlopak ma K-jeta , wiec piszcie na temat :) bo mnie to interesuje bo tez mam taki wtrysk i tez mam problemy ze spalaniem tylko ze umnie jest to spalanie 20 l na 100 km. :(


Danger War Machine Incoming

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » śr lut 23, 2005 12:42

Napisałem sory że się wtrąciłem,ale mam nadzieje że ktoś mi odpowie na temat bo poco nowy post zakładać.
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lut 23, 2005 16:47

Jak więc widać mało osób zna się na wtryskach mechanicznych, widocznie niedługo zginą jak dinozaury.



Awatar użytkownika
WRHZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 496
Rejestracja: czw gru 09, 2004 01:10
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Post autor: WRHZ » śr lut 23, 2005 17:15

hmmm a ja mam taki silniczek do sprzedania GX i powiem tyle jak kupilem samochod wskazoweczka byla na czerwony czyli rezerwa wlalem do neigo 20 litrow i zrobilem 200km na trasie (przez jakeis zadupia) no i oczywiscie nie zalowalem go wiec to ze na 2 - 100km/h sie zgadza bez bolu ale teraz to zaskoczenie moze chcecie to wierzcie golf jest rozebrany na czesci no i oproznialem jakiego dnia zbiorniczek i co sie okazalo spuscilem 20 litrow wiec wychodzi ze samochod spalil grubo poniezej 10 litrow

a wedlug knigi ten typ silnika mial tylko KE- Jetronic :D

swoja droga dziwne ze masz zegrak a nei obrotomierz w tej furce zawsze moge sprzedac :D



Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » śr lut 23, 2005 18:32

Jeżdżę sobie teraz w zimię sporo GXem... silniki te były tylko i wyłącznie na KE-Jetach....
Odnośnie spalania - 9literków trasa - 120-140km/h :>
11-12 miasto - nie żałuję go :>
Oczywiście mówią o gazie ;)

Z tymi KE-Jetronikami to jest właśnie tak... chodzi to chodzi... coś się zepsuje... mało kto dojdzie do tego co mu dolega :zaklopotanie:

Przypuszczalnie coś masz nie tak ze składem mieszanki, ale ciężko powiedzieć :)

Proponowałbym zakupić kompletny monowtrysk, ewentualnie digifanta (ale on już droższy będzie...).
Wtedy twoje problemy znikną jak ręką odjął :D
W sumie i tak wyjdzie cię to taniej niż jazda po mechanikach, którzy nie mają zielonego pojecia o Ke-Jetach... nawet u mnie w mieście jest serwis autoryzowany Boscha...a kolesie ręce rozkładają, jeden się ze mną nawet kłócił, że w golfie nie było takiego silnika :helm:


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 226 gości