Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

damiannn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pt sie 01, 2008 21:40
Lokalizacja: Jarosław/Kraków

Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: damiannn » czw lis 03, 2016 13:23

Witam,

Niech chce zakładać nowego tematu ale mam podobny problem, tj błąd 17970 - N146 upper limit reached + migająca kontrolka świec, auto odpala od strzała, nie ma żadnych niepokojących objawów w pracy jak na 1.9 SDI AQM.

Nie bylo żadnych problemów, miesiąc temu ciekło mi spod nastawnika i mechanik wymienił obie uszczelki tj. pod pokrywą nastawnika i tą niżej - raczej standardowy problem. RSW na zapłonie przed i po naprawie takie samo 0.66V więc myślę ze ok dla tego silnika. Wcześniej na 99% nikt nie grzebał przy nastwniku/pompie - auto w moich rękach 9 lat (2003 r). Dawka na ciepłym również w granicach 3mg, taka jak przed naprawą więc myślę, że mechanik nie skopał nic, ale dziwne że pierwszy raz błąd pojawił się jakieś 3 tyg. (700km) po wymianie tych uszczelek - może koincydencja. Po zatrzymaniu się na trasie 300km na stacji odpaliłem auto i pierwszy raz pojawił się błąd po paru sekund, teraz już wyskoczyl jakies 5x. 2 dni poźniej pojawił się również na zimnym silnik więc wykluczam zależnośc temp. Z tego co zauważyłem gdy bawiłem się vagiem to błąd jeśli się pojawia to jakies 20 sek. po przekręciu zapłonu - nie muszę nawet odpalać silnika, Jeśli odpale to sumaryczny czas od pierwszego przekręcenia mija i bum miga kontrolka.

Co sprawdziłem;
- w logach wszystko wyglada ok oprócz grupy 19, 19.1 start pos. jest ok, tak jak rsw w grupie 1 czyli 0.66V natomiast w 19.2 czyli Modulating piston movement sender voltage (start position stop) mam 0.0 V i myślę że to powoduję upper limit reached, powinno być 4,15-4,75V wg. speca dla 1.9 AQM.
- sprawdziłem czujnik temp. paliwa pokazuje zbliżone wartości do pozostałych czujników temp. po nocnym postoju.
- innych błędów brak

Teraz z tego co wyczytałem to po przekręceniu zapłonu ECU wyzwala 'test' zakresu nastawnika którego wyniki widzimy w grupie 19. Teraz 19.2 ma zła wartość górną 0V i dlatego zapewne łapie błąd, nawet bez odpalania silnika. Z tego powodu wykluczam złą dawkę, jakość paliwa itp. Pytanie czy kwestia nastawnika i będę musiał znaleźć kogoś w krk kto się tym zajmie, czy macie jakieś inne pomysły? Posprawdzam na oko wiązki jeszcze. Zauwyżyłem albo wydaję się, że jakiś przekaźnik pewnie N109 buczy głośniej niż zwykle po przekręceniu zapłonu, aż do cyknięcia ale to może tylko widzi mi się. Czy przekaźnik N109 bierze udział w tym 'teście' zakresu nastawnika? Sprawdzę jeszcze bezpiecznik 32 ale pewnie to nic nie da. Z gory dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: Adamm » czw lis 03, 2016 15:45

damiannn, albo sam nastawnik albo pierscien regulacyjny w pompie sie przytarl i podczas self testu nastawnika jest za duzy opor dlatego wywala blad


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

damiannn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pt sie 01, 2008 21:40
Lokalizacja: Jarosław/Kraków

Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: damiannn » czw lis 03, 2016 16:12

Dzięki za info, czy we własnym zakresie jestem w jakimś stopniu zweryfikować, która to opcja bez demontażu? Czy logi przy odpalonym silniku z jakiegoś konkretnego miejsca mogą pomoc?
Czy jeśli opcja z pierścieniem to paliłby/chodził normalnie i czy gość który celował nastawnikiem przy wymianie uszczelek mógł uszkodzić owy pierścień? Czy jeśli opcja 2 to jest jakaś szansa na naprawę bez ogromnych kosztów?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: Adamm » czw lis 03, 2016 16:28

raczej bez rozbiórki sie nie obejdzie. miałem taki przypadek u siebie ze swoja 11stka ze wywalalo blad a poza tym auto chodziło, rozebralem, przepolerowalem wałek pod pierscieniem zlozylem i po problemie.

mechanik nie mial na to wplywu


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

damiannn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pt sie 01, 2008 21:40
Lokalizacja: Jarosław/Kraków

Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: damiannn » czw lis 03, 2016 16:40

Dzięki. Szkoda, że nie jesteś z okolic Krk bo ciężko znaleźć kogoś kto ogarnia. Chyba, że w ciemno zaryzykuje 'regenerowany' nastawnik z wymianą w Katowicach od ręki.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: Adamm » czw lis 03, 2016 17:13

ale sam nastawnik nie wiem czy Ci pomoze.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

damiannn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pt sie 01, 2008 21:40
Lokalizacja: Jarosław/Kraków

Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: damiannn » czw lis 03, 2016 17:29

Eh, to muszę znaleźć kogoś kumatego w takim razie jednak tutaj. Coby wyjął nastawnik i na stole sprawdził czy działa poprawnie i ew. wyeliminować go i przyjrzeć się pompie. Czy ten self test trwa aż tyle sekund? Bo tak na oko to z 15s zanim wywali błąd ale pewnie jest taki timeout. Kurde koledzy wyżej pisali też o tych zerach w grupie 19, ciekawe co było u nich powodem. Może jeszcze spróbuje Liqui Moly Diesel Purge, może akurat coś się przeczyści ;)



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: Adamm » czw lis 03, 2016 17:40

mozesz sprobowasz spulngiem 2666 nr LQM i na ktorko go puscic na tym specyfiku a potem dodac mixolu do paliwa zeby przesmarowac uklad


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

damiannn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pt sie 01, 2008 21:40
Lokalizacja: Jarosław/Kraków

Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: damiannn » czw lis 03, 2016 17:44

No z 7 lat temu właśnie użyłem tego purge 2666 z LQM na krótko, nawet mam gdzieś instalacje z malutkim filterkiem której używałem :) A mixolu w jakich proporcjach później użyć?

Edit: Ok widze jest nawet miksol od LQM w proporcjach 1:50.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: Adamm » czw lis 03, 2016 18:06

ja wlewam ok 0,5 do 1l na zbiornik :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

damiannn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pt sie 01, 2008 21:40
Lokalizacja: Jarosław/Kraków

Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: damiannn » sob lis 05, 2016 21:25

Maly update mojego problemu, 4 ostatnie przejażdzki i błedu nie ma. Jesli nie ma błedu to wtedy widzę poprawną wartosc w gr. 19 #2 = 4,46V więc widać że wykonał i odczytał pełny ruch przy self tescie norma 4.15-4.75V więc raczej fizycznie go nic nie blokuje. Kiedy łapał błąd pokazywał 0.0V więc to bardziej wskazuje jakby coś gdzieś nie stykało, może w samym nastawniku skoro pokazuje 0.0V bo tak na chłopski rozum powinien pokazać wartość >= wartości z grupy 19#1 czyli w moim przypadku zawsze 0.66-0.68V. Z tego co znalazłem na tdiclub.com to właśnie jak ludzie łapią blad upper limit to pokazuje im mniejszą wartość w 19#2 np. 3.5V więc wtedy sprawa jasna, nie jest w stanie fizycznie wykonać pełnego ruchu przy selftescie z powodów które wymieniłeś Adamm. A u mnie jest albo 0.0V albo ~4.5V. Na razie poczekam na dalszy rozwój sytuacji :)
Btw. dla potomnych znalazłem filmik jak wygląda owy nieudany self test nastawnika, ładnie widać jak po włączeniu zapłonu zostaje wzbudzony do pozycji startowej ~0.7V ą następnie wykonywany jest test który powinien wykonać ruch w w pełnym zakresie a wychyla się minimalnie:

https://www.youtube.com/watch?v=l1STOdPNQXs" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=G1-ir0x3U5o" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
pyciek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pt paź 21, 2011 20:42
Lokalizacja: Słupsk

Re: Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: pyciek » pt kwie 20, 2018 12:15

Odgrzeję trochę temat.
Silnik ahf, występowały skoki na biegu jałowym, a podczas dodawania gazu, podduszał się. Nastawnik zdjęty, wyczyszczony, złożony, samochód pali jak trzeba, RSW na poziomie 0,76V, dawka 3,4,mg, w grupie 19.1 - 0.76v, w 19.2 - 4,2v(zakres ma być 4,15-4,74)
Kontrolka świec żarowych miga i błąd 017970. Migająca kontrolka nie zawsze występuje- samochód odpalony z rana, przejechane 20km, po 20 minutach od zgaszenia odpalony i kontrolka zapaliła się na nowo.
Rozbierać nastawnik jeszcze raz? czy szukać winy w czymś innym? A może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał? może jakieś sugestie?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Re: Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: Adamm » pt kwie 20, 2018 12:27

pyciek pisze:
pt kwie 20, 2018 12:15
Odgrzeję trochę temat.
Silnik ahf, występowały skoki na biegu jałowym, a podczas dodawania gazu, podduszał się. Nastawnik zdjęty, wyczyszczony, złożony, samochód pali jak trzeba, RSW na poziomie 0,76V, dawka 3,4,mg, w grupie 19.1 - 0.76v, w 19.2 - 4,2v(zakres ma być 4,15-4,74)
Kontrolka świec żarowych miga i błąd 017970. Migająca kontrolka nie zawsze występuje- samochód odpalony z rana, przejechane 20km, po 20 minutach od zgaszenia odpalony i kontrolka zapaliła się na nowo.
Rozbierać nastawnik jeszcze raz? czy szukać winy w czymś innym? A może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał? może jakieś sugestie?
tak jak pisalem wyzej, przyczyna moze byc przycierajacy sie pierscien na tloczku, mialem kiedys pompe 11stke z takimi objawami, rozebralem pompe i przepolerowalem waleczek papierem wodnym tak zeby pierscien chodzil gladko, problem zniknal.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

jedrek124
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lut 15, 2014 12:37

Re: Problem po czyszczeniu nastawnika pompy - błąd 17970

Post autor: jedrek124 » czw kwie 26, 2018 12:44

Dorzucę też pytanie od siebie w tym temacie. Silnik ALH, błąd ten sam co u wszystkich (quanity adjuster). Błąd nie występował przy temperaturach niższych niż 10 stopni celcjusza. Obecnie wyglada to tak, że na zimnym silniku zawsze pojawia sie kontrolka świec żarowych. Po rozgrzaniu auta i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy i błędu nie ma. Rsw ustawione na 0.7V, dawka ustawiona na 3.2 . Na zimny silniku wartosc w grupie 19.2 to 4.010V i rośnie wraz z rozgrzewaniem się silnika (po ponownym odpaleniu). Po rozgrzaniu wynosi 4.160V. Pytanie do znawców czy zwrócić uwage na nastawnik( czyszczenie) czy to raczej co innego.

PS. przed wymianą rozrządu problem występował rzadziej, czy ustawienie kąta wtrysku ma jakiś wpływ na ten błąd ? ( przed wymianą pompa była ustawiona na 36 jednostek po wymianie na 55 jednostek, mowa oczywiście o jednostkach na osi Y w VCDs)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 207 gości