[Passat B4 TDI] Silnik po remoncie dymi na niebiesko

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

djmlody
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr wrz 13, 2006 22:09
Lokalizacja: Polska

[Passat B4 TDI] Silnik po remoncie dymi na niebiesko

Post autor: djmlody » sob paź 07, 2006 21:30

Cześć wam mam problem mam passata B4 1.9 TDI 1Z silnik po remoncie i dziś dodając gazu na luzie trochę więcej niż normalnie gdzieś może pod 4 tyś. zadymił mi na niebiesko potem od razu zadymił na czarno i zaczął silnik nierówno pracować i ostro dymić na niebiesko jak by cos się w nim paliło bo z rury ostro niebieskim dymem waliło po remoncie nie ustawiałem ani zapłonu ani nic bo mam przejechać 1000 km ale zastanawiam się czemu tak zadymił na niebiesko. I mam problem jak ruszam zimnym silnikiem to mi się ostro trzęsie tak jak miałem przed remontem. I jak mam zimny silnik to nie za bardzo jak na te silniki on pali. Mechanik zakładając rozrząd nie ustawiał wałka rozrządu bo jak robiłem remont to zdejmowałem koło pasowe wałka rozrządu i ono nie ma żadnego klinka i ja je mogłem przestawić minimalnie i czy to ma jakiś wpływ na zachowania silnika??? Bo mechanik jakoś tam patrzył na znaki a przecież jak ja je trochę okręciłem to ono będzie już inaczej znaki będą gdzie indziej. I jakoś po remoncie nie odczułem wielkiej różnicy w przyspieszeniu a wymieniałem pierścienie i panewki. I jeszcze przy odpalaniu z rana lekko zadymi na niebiesko. Z góry dziękuje za podpowiedzi Pomóżcie bo już nie mam siły na ten samochód Czy uważacie że wymiana pierścieni samych bez szlifu coś mogła pomóc czy zaszkodzić spotkałem się ze ktoś mi mówił ze w dieslu bez szlifu lub tulejowania wymiana pierścieni mogła nic nie pomóc



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » sob paź 07, 2006 21:32

Kat wtrysku ustaw. Po 1kkm sprawdz ponownie i smigaj..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: [Passat B4 TDI] Silnik po remoncie dymi na niebiesko

Post autor: leo... » ndz paź 08, 2006 00:24

djmlody pisze:Cześć wam mam problem mam passata B4 1.9 TDI 1Z silnik po remoncie i dziś dodając gazu na luzie trochę więcej niż normalnie gdzieś może pod 4 tyś. zadymił mi na niebiesko potem od razu zadymił na czarno i zaczął silnik nierówno pracować i ostro dymić na niebiesko jak by cos się w nim paliło bo z rury ostro niebieskim dymem waliło po remoncie nie ustawiałem ani zapłonu ani nic bo mam przejechać 1000 km ale zastanawiam się czemu tak zadymił na niebiesko. I mam problem jak ruszam zimnym silnikiem to mi się ostro trzęsie tak jak miałem przed remontem. I jak mam zimny silnik to nie za bardzo jak na te silniki on pali. Mechanik zakładając rozrząd nie ustawiał wałka rozrządu bo jak robiłem remont to zdejmowałem koło pasowe wałka rozrządu i ono nie ma żadnego klinka i ja je mogłem przestawić minimalnie i czy to ma jakiś wpływ na zachowania silnika??? Bo mechanik jakoś tam patrzył na znaki a przecież jak ja je trochę okręciłem to ono będzie już inaczej znaki będą gdzie indziej. I jakoś po remoncie nie odczułem wielkiej różnicy w przyspieszeniu a wymieniałem pierścienie i panewki. I jeszcze przy odpalaniu z rana lekko zadymi na niebiesko. Z góry dziękuje za podpowiedzi Pomóżcie bo już nie mam siły na ten samochód Czy uważacie że wymiana pierścieni samych bez szlifu coś mogła pomóc czy zaszkodzić spotkałem się ze ktoś mi mówił ze w dieslu bez szlifu lub tulejowania wymiana pierścieni mogła nic nie pomóc
same pierdzionki powinny zredukowac apetyt na olej - do tego uszczelniacze głowicy trzeba było zrobić razem z zaworami ...
tulejowanie w TDI odpada - cylinder ma cienkie ścianki ...
koło na wałku nie ma klina - ale na drugim końcu jest frez w który wchodzi blokada - ustawisz w ten sposób walek na "0" - samo koło poprostu dokręć ( odpowiednim momentem) ...



Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » ndz paź 08, 2006 00:48

leo..., Gitner, ak jest dokladnie sie zghadzam



Awatar użytkownika
masakra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: pn lut 27, 2006 18:34
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: masakra » ndz paź 08, 2006 18:13

a nie sadzicie ze skoro silnik jest swiezo po remnocie powinnien byc na dotarciu (czyt nie butowany) zeby sie ułożyl..... a ja widze ze do 4 tys go cisnie.... :panna:



djmlody
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr wrz 13, 2006 22:09
Lokalizacja: Polska

Post autor: djmlody » ndz paź 08, 2006 18:44

Cześć co do docierania to słyszałem ze do 1000km nie katować jego ale myślę ze jak raz czy dwa razy przygazuję to raczej nic mu się nie stanie jeżdżąc najwyżej dochodzę do 2.5 tyś


Vw Passat B4 1.9 TDI Bez ABS

barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » pn paź 09, 2006 08:04

Po remoncie silniczka tak ze 2500 km trzeba jeżdzić spokojnie ale też nie trzymać go na wolnych obrotach. Szybko zmieniać biegi i starać sie mieć jak najmniejsze wachania obrotów. Po 2500 km wyminić olej i potem już można już mocniej przycisnąć ale tak do 5000 km nie jeździć na 100 %. Jak tego będziesz przestrzegał to po remoncie przejedziesz na takim silniku napewno ze 150 tyś km. Co do twojego przypadku to:
1. Ustawić porządnie rozrząd
2. Sprawdzić kąt wtrysku i ewentualnie ustawić
3. Możliwe że uszczelka pod głowicą źle została założona (spotkałem sie z takim przypadkiem a objawy były podobne do twojego)

Poza tym jeżeli wymieniłeś sobie pierścienie i panewki trzeba było dołożyć 500 zł i zrobić szlif cylindrów i wału - napewno bardziej pewne od samej wymiany pierścieni (miekkie pierścienie spotykają sie z twardą powierzchnią cylindrów i jest tendencja do ich szybszego zużycia ponownie) Jeżli wykonasz szlif to jakby "zedrzesz" tę twardą warstwę na cylindrach i wtedy docierają sie pierścienie z cylindrami.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn paź 09, 2006 08:37

barca90 pisze: starać sie mieć jak najmniejsze wachania obrotów
to niestety nie jest dobre, obrty musza sie caly czas zmieniac tyle ze nie gwaltownie

[ Dodano: Pon Paź 09, 2006 08:38 ]
barca90 pisze:Poza tym jeżeli wymieniłeś sobie pierścienie i panewki trzeba było dołożyć 500 zł i zrobić szlif cylindrów i wału - napewno bardziej pewne od samej wymiany pierścieni (miekkie pierścienie spotykają sie z twardą powierzchnią cylindrów i jest tendencja do ich szybszego zużycia ponownie) Jeżli wykonasz szlif to jakby "zedrzesz" tę twardą warstwę na cylindrach i wtedy docierają sie pierścienie z cylindrami.
??? to chyba nie ot w tej bajce chodzi :)

[ Dodano: Pon Paź 09, 2006 08:39 ]
leo... pisze:tulejowanie w TDI odpada - cylinder ma cienkie ścianki ...
nie zgodze sie z tym, tulejuje sie i jest oki a scianki sa grubsze niz w benzynach..


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » pn paź 09, 2006 10:22

evolution pisze:to niestety nie jest dobre, obrty musza sie caly czas zmieniac tyle ze nie gwaltownie
o tym myślałem ale sie zle wyraziłem może....
evolution pisze:??? to chyba nie ot w tej bajce chodzi
to dodałem tak od siebie o moim poglądzie na tego typu naprawy .....



djmlody
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr wrz 13, 2006 22:09
Lokalizacja: Polska

Post autor: djmlody » pn paź 09, 2006 15:04

barca90 dlaczego myślisz że trzeba było dołożyć 500 zł i zrobić szlif szlif kosztuje nie wiem ile ale potem Nawe tłoki na ten szlif to jest chyba ostry wydatek bo chyba jeden tłok w Inter-carsie kosztuje z 400zł a jak się robi tulejowanie to na czym to polega czy do tego nie trzeba zmieniać tłoków i jak to się ma w praktyce na ile taki remont by starczył jak bym zrobił te tulejowanie i jakie sa gdzieś tego koszty???


Vw Passat B4 1.9 TDI Bez ABS

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » pn paź 09, 2006 20:42

evolution pisze: nie zgodze sie z tym, tulejuje sie i jest oki a scianki sa grubsze niz w benzynach..
tulejowałeś TDI ??
ile po tulejach auto przejechało km ??

moim skromnym zdaniem wszystko można - pytanie tylko na jak długo ...



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn paź 09, 2006 21:02

na bardzo dlugo
wystarczy uzyc dobrych tulei
mam doswiadczenie z mocna turbobenzyna(1.8 16v 400 nm 204 kw) serjny blok dal rade 45 tys km tuleje podobnie


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » pn paź 09, 2006 21:20

evolution pisze:na bardzo dlugo
wystarczy uzyc dobrych tulei
mam doswiadczenie z mocna turbobenzyna(1.8 16v 400 nm 204 kw) serjny blok dal rade 45 tys km tuleje podobnie
dobre tuleje to podstawa sukcesu przy tego typu zabiegach - tego nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć ...
ale nie odpowiedziałeś na pytanie - tulejowałeś TDI :chytry:



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt paź 10, 2006 20:32

tulejowalem z bdb skutkiem:)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 126 gości