1,6 mpi nieregularna praca na wolnych obrotach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1,6 mpi nieregularna praca na wolnych obrotach
no i coś ktoś .....
co wymienić jeszcze żeby motor 1,6 mpi pracował bardziej kulturalnie na wolnych obrotach ?
żeby go nie telepało co jakiś czas ...
Świeczki zmienione , przepustnica wyczyszczona + adaptacja zrobiona , uszczelka pod kolektorem ułożona jak należy ....
Silnik suchutki czysty , w czasie deszczowej pogody suchutko i czysto pod maską ....
Cewka, przewody ???
co wymienić jeszcze żeby motor 1,6 mpi pracował bardziej kulturalnie na wolnych obrotach ?
żeby go nie telepało co jakiś czas ...
Świeczki zmienione , przepustnica wyczyszczona + adaptacja zrobiona , uszczelka pod kolektorem ułożona jak należy ....
Silnik suchutki czysty , w czasie deszczowej pogody suchutko i czysto pod maską ....
Cewka, przewody ???
nie ma rzeczy niemożliwych ...
- brzozkalbn
- Użytkownik
- Posty: 268
- Rejestracja: czw lis 12, 2009 22:54
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
1,6 mpi nieregularna praca na wolnych obrotach
Masz na myśli uszczelkę nr9 z rysunku czy tą między kolektorem a głowicą?wmisiuk pisze:uszczelka pod kolektorem ułożona jak należy
1,6 mpi nieregularna praca na wolnych obrotach
Niektórzy pisali o sprawdzeniu i wyczyszczeniu punktów masowych silnika- tzn tam gdzie przykręcony jest główny przewód masowy
Re: 1,6 mpi nieregularna praca na wolnych obrotach
a to teraz mi przybiłeś ćwieka ... muszę skonsultować to z mechanikiem który robił mi przegląd i naprawy pozakupowe...brzozkalbn pisze:Masz na myśli uszczelkę nr9 z rysunku czy tą między kolektorem a głowicą?wmisiuk pisze:uszczelka pod kolektorem ułożona jak należy
PS : wszystkie podpowiedzi sie liczą ponieważ ostatecznie wstawię auto do warsztatu i poproszę o szanowne usunięcie opisywanej usterki ... i wypunktuje wszystkie mozliwe do sprawdzenia rzeczy ....
nie ma rzeczy niemożliwych ...
1,6 mpi nieregularna praca na wolnych obrotach
dodam że dziś zrobiłem autem 35 km po centrum miasta ,więc co za tym idzie miałem możliwość doświadczyć jak tam sie ma moja opisywana usterka ....
Dziś pogoda mocno deszczowa i mam wrażenie że przy tej obfitej wodzie i wilgoci (choć dodam tak jak to chyba wcześniej wspominałem pod maską od dołu od góry suchutko) silnikiem na wolnych obrotach trzepie częściej i nawet przy załączonej klimatyzacji kiedy obroty zwiększają sie do ponad 800 jest to znacznie wyczuwalne ..... no chyba że zrobiłem sie bardziej wrażliwy ... eeee nie szukam dziury w całym , zwyczajnie chcę dojść do tego z jakiego powodu ma to miejsce i to wyeliminować
Dziś pogoda mocno deszczowa i mam wrażenie że przy tej obfitej wodzie i wilgoci (choć dodam tak jak to chyba wcześniej wspominałem pod maską od dołu od góry suchutko) silnikiem na wolnych obrotach trzepie częściej i nawet przy załączonej klimatyzacji kiedy obroty zwiększają sie do ponad 800 jest to znacznie wyczuwalne ..... no chyba że zrobiłem sie bardziej wrażliwy ... eeee nie szukam dziury w całym , zwyczajnie chcę dojść do tego z jakiego powodu ma to miejsce i to wyeliminować
nie ma rzeczy niemożliwych ...
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: wt cze 07, 2016 00:45
1,6 mpi nieregularna praca na wolnych obrotach
TTTM i Ty nie pierwszy chcesz go na siłę wyleczyć. Jeśli masz czas, cierpliwość i wiarę... Jeżdżę cztery lata. Już mi to nie przeszkadza a nawet jestem zadowolony. Przesiadłem się z Oktawii 2 TDI i bynajmniej nie słychać rumotu a że mniej mocy? W mieście moc nie potrzebna. Dwa wypady na urlop w ciągu roku też przeżyje. Ale cisza. W gazie też tanio. I bez problemów, nic się nie psuje bo to proste nie skomplikowane więc niema się co psuć. A jak już coś to sam dam radę. Wczoraj wymiana termostatu, bo nie domagał i po sprawie. Później czas na EB. Przecież to auto dla ludu.
- brzozkalbn
- Użytkownik
- Posty: 268
- Rejestracja: czw lis 12, 2009 22:54
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
1,6 mpi nieregularna praca na wolnych obrotach
gabriel200 jak nie masz nic sensownego do zaproponowania w temacie to sie nie udzielaj. Nie każdy chce jeździć trupem, który niedomaga.
Re: 1,6 mpi nieregularna praca na wolnych obrotach
eeee.... nie...gabriel200 pisze:TTTM
nie ma rzeczy niemożliwych ...
1,6 mpi nieregularna praca na wolnych obrotach
brzozkalbn,
uszczelki nr9 zamówione (standardowa ich wymiana podobno co drugą wymianę świec wiec niech lecą hehee)
marcin7x5,
przewody masowe będą "prześwietlone"
ogólnie ustalony termin wizyty u speca ... dodatkowo zaplanowane :wymiana przewodów , opcjonalnie cewka (raczej na końcu jak cała reszta mniej kosztowa okaże sie nie rozwiązująca problemu) , a i jeszcze wspominał coś o jakimś czujniku na rurze dolotowej kolektora hmmm ale mogłem coś pokręcić hehehhe..
Z góry dzięki za jeszcze jakieś sugestie. Szykuje sie na bój ołje ...
uszczelki nr9 zamówione (standardowa ich wymiana podobno co drugą wymianę świec wiec niech lecą hehee)
marcin7x5,
przewody masowe będą "prześwietlone"
ogólnie ustalony termin wizyty u speca ... dodatkowo zaplanowane :wymiana przewodów , opcjonalnie cewka (raczej na końcu jak cała reszta mniej kosztowa okaże sie nie rozwiązująca problemu) , a i jeszcze wspominał coś o jakimś czujniku na rurze dolotowej kolektora hmmm ale mogłem coś pokręcić hehehhe..
Z góry dzięki za jeszcze jakieś sugestie. Szykuje sie na bój ołje ...
nie ma rzeczy niemożliwych ...
1,6 mpi nieregularna praca na wolnych obrotach
To może być niestety długi i coraz bardziej kosztowny bój.
Re: 1,6 mpi nieregularna praca na wolnych obrotach
podejmę jednak próbę ....marcin7x5 pisze:To może być niestety długi i coraz bardziej kosztowny bój.
Nadal czekam na ewentualne podpowiedzi i sugestie
nie ma rzeczy niemożliwych ...
- luckyboy
- Gadatliwa bestia
- Posty: 926
- Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
- Lokalizacja: Toruń
- Silnik: BCA
Re: 1,6 mpi nieregularna praca na wolnych obrotach
Zapłon zależy od świec, cewki, przewodów, wtryskow.
Re: 1,6 mpi nieregularna praca na wolnych obrotach
Czujnika wału korbowego i rozrządu, czujnika spalania stukowego oraz sterownika silnika. Można wymienić jeszcze sporo rzeczy.luckyboy pisze:Zapłon zależy od świec, cewki, przewodów, wtryskow.
Re: 1,6 mpi nieregularna praca na wolnych obrotach
fiu fiumarcin7x5 pisze:Czujnika wału korbowego i rozrządu, czujnika spalania stukowego oraz sterownika silnika. Można wymienić jeszcze sporo rzeczy.luckyboy pisze:Zapłon zależy od świec, cewki, przewodów, wtryskow.
lista rośnie
mam jednak nadzieje że trafię szybciej niż wolniej w punkt hehehe...
PS: z ostatnich obserwacji dodam tylko, że kiedy powiedzmy zatrzymujemy sie autem to opisywane objawy ("wypadanie zapłonu" , wyżej opisywane "delikatne telepanie silnikiem") pojawiają się nie od razu tylko po kilku sekundach. nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale piszę co zaobserwowałem ... specjalistą nie jestem dlatego czytam, słucham, obserwuje
nie ma rzeczy niemożliwych ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 15 gości