Czyszczenie przepustnicy, kilka pytań

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

leymann
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn sie 29, 2016 10:06

Czyszczenie przepustnicy, kilka pytań

Post autor: leymann » czw paź 13, 2016 09:24

Witam,
golf 4 1.4 16V AHW 1999r. przepustnica jest na linkę z tego co widzę. Niby dużo tego na internecie jest, ale nie znalazłem odpowiedzi na pytań, które mnie nurtują:
1. Czy mając przepustnicę na linkę, a nie elektroniczną, to czy adaptacja też musi zostać wykonana?
2. Chyba najbardziej podstawowe pytanie, na czym polega czyszczenie przepustnicy? Nigdzie nie znalazłem żadnego poradnika jak to wykonać. Trzeba ją rozkręcić całą, czy tylko przeczyścić ten kanał bez rozkręcania? Oczywiście to, że trzeba ją wykręcić z silnika to wiem :D

Dodam, że silnik pracuje mi równo na biegu jałowym, nie ma żadnych błędów, odpala bez problemu na zimnym i ciepłym, jednak czuję, że silnik robi tak jakby "kaczuszki"/szarpie przy zmianie na wyższe biegi na niskich obrotach, tak samo szarpie w początkowej fazie przy hamowaniu silnikiem. Nie jestem do końca pewny czy to wina przepustnicy. Poduszkę pod silnikiem/skrzynią (bo to ta sama) sprawdzałem i wzrokowo wygląda ok, podejrzewam też sprzęgło, ponieważ jest już chyba mocno zużyte, ponieważ zaczyna brać przy samej górze (aczkolwiek nie ślizga, a biegi się dobrze wrzuca). Czasami mam też tak, że nie chce auto zapalić za pierwszym razem tzn. mogę kręcić rozrusznikiem 5 sek i 20 sek i nie zapali, natomiast przy następnym wyciągnięciu i włożeniu kluczyka odpala bez problemu od strzała, dzieje się tak może 1 raz na 20-30 odpaleń, nie wiem od czego to zależy. Najbardziej chodzi mi o usunięcie problemu z szarpaniem, ponieważ mnie denerwuje, dlatego moje pytanie odnośnie przepustnicy. Czy może lepiej jej nie ruszać jak silnik pracuje równo?



Bodzixx94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 06, 2016 18:32

Czyszczenie przepustnicy, kilka pytań

Post autor: Bodzixx94 » czw paź 13, 2016 13:08

Odp pyt 1 Jesli masz przepustnice na linke ale sterowana elektronicznie ( od wolnych obrotow ) tzn. jesli jest wpieta jakas kostka z kablami to tak, adaptacja musi byc wykonana. jesli masz przepustnice zwykla najprostsza tylko linka i nic wiecej to nie musisz robic adaptacji.
odp 2. Czyszczenie przepustnicy polega na wyczyszczeniu klapki i srodka nic wiecej ! Co do tego odpalania niema czasem jakiegos problemu z immo ? lub cos tego rodzaju ?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Czyszczenie przepustnicy, kilka pytań

Post autor: marcin7x5 » czw paź 13, 2016 20:13

Odnośnie szarpania to poczytaj o egr i o wadliwych nitach w skrzyni biegów. Przepustnicę wykręcasz i czyścisz wszystko na błysk. Nigdzie nie ma prawa być brudu lub nagaru. Potem kasowanie wartości wyuczonych i adaptacja.



leymann
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn sie 29, 2016 10:06

Czyszczenie przepustnicy, kilka pytań

Post autor: leymann » czw paź 13, 2016 22:07

Panowie, pytanie, co jak nie zrobie adaptacji, po czyszczeniu? Ponieważ mam mały problem z programem. Jest zarejestrowany, komunikacja jest ok. Podłączam się pod kompa, daje engine-> adaptation>daje kanał 00 i save, a tam komunikat, ze ta operacja wymaga zarejestrowania programu, wychodze ze wszystkiefo patrze w About, a tam, że nie zarejestrowane, wyłączam program załączam na nowo daje About i pisze, że zarejestrowane, ale jak daje i daje znowu engine-> adaptation>daje kanał 00 i save, a tam znów ten komunikat i nie potrafie tego programu zarejestrować, tyle już wersji ściągałem, że szok

Dobra Panowie udało mi się, wszystko chodzi pięknie i ładnie, wydaje mi się, że nawet już nie szarpie przy zmianie biegów przy ok 2 tys obr. Poniżej tego pułapu dalej szarpie, ale chyba tak ma być, jak jest u Was?
Co do nitów, to myśle, że jeśli byłyby wadliwe to już dawno by się urwały, auto ma w końcu 17 lat.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Czyszczenie przepustnicy, kilka pytań

Post autor: marcin7x5 » sob paź 15, 2016 19:36

Zaślep egr lub odłącz sterownie pod ciśnieniem od niego.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości