1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.
Witam!!
Wiem, że tematów jest mnóstwo, ale jeśli chodzi o uszczelniacze czasami brakuje informacji czy chodzi o ten od strony sprzęgła, czy paska. Chce zmienić pasek i uszczelniacze a boje sie stanąć "w polu z robotą", ze względu na mało wolnego czasu.
Do rzeczy. Zbieram się za wymianę paska rozrządu i tu z grubsza wiem o co chodzi. Znaki, koło zamachowe, rolka, itp. Teraz problem uszczelniaczy.
jeśli odkręcę te śruby imbusowe z koła wału da się wymienić uszczelniacz, czy jeszcze coś trzeba demontować?
Wiem, że tematów jest mnóstwo, ale jeśli chodzi o uszczelniacze czasami brakuje informacji czy chodzi o ten od strony sprzęgła, czy paska. Chce zmienić pasek i uszczelniacze a boje sie stanąć "w polu z robotą", ze względu na mało wolnego czasu.
Do rzeczy. Zbieram się za wymianę paska rozrządu i tu z grubsza wiem o co chodzi. Znaki, koło zamachowe, rolka, itp. Teraz problem uszczelniaczy.
jeśli odkręcę te śruby imbusowe z koła wału da się wymienić uszczelniacz, czy jeszcze coś trzeba demontować?
Golf 2 jest moim pierwszym samochodem i w dodatku na gaz, więc proszę nie bijcie.
1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.
Musisz jeszcze odkrecic srube centralna nasadka 19mm wieloklinowa. Srube powinno sie wymienic na nowa a i kolo zebate dolne tez moze nadawac sie do wymiany.
Re: 1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.
Czyli zaopatrzyć się w koło wieloklinowe i koło zębate paska. Ok dzięki. Jeszcze jakieś podpowiedzi?
Golf 2 jest moim pierwszym samochodem i w dodatku na gaz, więc proszę nie bijcie.
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.
Powinno się wymienić te koło i śrubę ale jest to tylko gaźnik i w dodatku stary benzyniak. Jeśli nie żałujesz pieniędzy to kup zestaw koło i śruba. Jeśli zaś szukasz oszczędności to składaj to samo. Zostaje Ci jeszcze uszczelniacz na wałku pośrednim oraz na wałku rozrządu. Sprawdź przy okazji pompę wody czy jeszcze da radę. W razie czego można wymienić sam wkład pompy.
...
Re: 1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.
Powoli to rozbieram, ale nigdzie nie moge dostać nasadki na śrubę wału korbowego i twardych imbusów, żeby to odkręcić
Golf 2 jest moim pierwszym samochodem i w dodatku na gaz, więc proszę nie bijcie.
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.
Bez podstawowych narzędzi za wiele nie zdziałasz. Młotkiem i przecinakiem rozrządu zaś nie wymieniaj. Do napinania paska jest specjalny klucz - bez niego też będzie ciężko chyba, że już robią napinacze z możliwością wsadzenia imbusa.
...
1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.
Właśnie sie przekonałem o tym. Cięzka sprawa omkły mi sie 2 śruby wału korbowego i trzeba złożyć jak jest, tylko zeby było smieszniej klin koła rozrzadu wpadł mi w osłonę dolna której za boga nie moge zdjać. Jedną śrube znalazłem przy pompie wody, a reszta?
Golf 2 jest moim pierwszym samochodem i w dodatku na gaz, więc proszę nie bijcie.
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.
Po co się zabierasz za takie sprawy. Teraz chcesz nie chcesz musisz rozebrać cały rozrząd. Jeśli imbusy Ci się obrobiły w środku zawsze możesz wbić klucz torx lub spline i spróbować odkręcić. Jak nie pomoże to mały ostry przecinak młotek i odkręcasz śruby pukając po obwodzie łba śruby. Może już kiedyś tak robiłeś.
Pogadaj z miejscowym mechaniorem ile Cię skroi za naprawę tak może być prościej.
Pogadaj z miejscowym mechaniorem ile Cię skroi za naprawę tak może być prościej.
...
1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.
W 1.3 było to prostsze. Trzeba sie samemu nauczyć. Bede jutro kombinował.
Golf 2 jest moim pierwszym samochodem i w dodatku na gaz, więc proszę nie bijcie.
Re: 1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.
Sytuacja opanowana wszystko ustawione (uszczelniacz wału na klej był przyklejony silnik tryka tylko nie pasuja mi uszczelki pod dekiel zaworów. Miałem korkową złożyłem i strasznie ciekło po zdjeciu dekla okazało sie ze miejsca miedzy srubami schowały sie do srodka. Kupiłem gumową i nadal cieknie. Co jest ?? Facet w sklepie mi tłumaczył ze jak sa tyci tulejki na srubach to daje sie korkową. Teraz jest gumowa ale z wtopionymi podkładkamu na sruby, stara była gumowa bez tych podkładek. To wreszcie jaką dobrać?
Golf 2 jest moim pierwszym samochodem i w dodatku na gaz, więc proszę nie bijcie.
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.
Hmm właśnie coś takiego jest co opisałeś. U Ciebie śruby są z tym przetłoczeniem? Gumowa (gumowo metalowa) chyba była w dieslach (ale mogę się mylić). Jeśli ta obecna w miarę pasuje to wyczyść ją i potraktuj masą uszczelniającą Dirko albo innym silikonem do uszczelek (nie budowlanym )
...
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.
Żadne dirko... Największy syf syf syf...pinstonvw pisze:potraktuj masą uszczelniającą Dirko
Tylko LOCTITE. Szybko schnie, porządnie uszczelnia i świetnie się nakłada.
1.6 gaźnik zmiana paska rozrządu i uszczelniaczy wałków.
Gumowa nie pasowała przez te tulejki na śrubach, ale rozwierciłem te podkładki w uszczelkach na silikon i pasi . Dzięki za pomoc:-)
Golf 2 jest moim pierwszym samochodem i w dodatku na gaz, więc proszę nie bijcie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości