Adaptacja przepustnicy w 1.6 SR
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: pt sty 31, 2014 11:46
Adaptacja przepustnicy w 1.6 SR
Witam. Moje auto to golf iv 1.6 sr, 1998 rok. Ostatnio czyściłem przepustnicę, bo co jakiś czas źle odpalał, trzeba było dodawać gazu. Zabrałem się za adaptację przepustnicy, 01- silnik, 10-adaptacja, kanał 00 i save. Nastawy podstawowe, grupa 098 i go. Problem w tym, że są 4 okienka- 2 pierwsze mają wartości w voltach, drugie mają wartości binarne(zera i jedynki), nie ma czegoś takiego jak "adaptation status" i tym samym "adaptation ok". Chciałbym się spytać, po czym mogę się dowiedzieć, czy adaptacja przebiegła prawidłowo? Dodam tylko, że problemy co jakiś czas z odpaleniem ustąpiły, ale i tak obroty falują. Nie chodzi tu o falowanie w wartościach 800-1200, tylko w okolicach 700-750-800. Jest to falowanie o niedużej wartości, ale czuć wyraźnie, jak autem szarpie, silnikiem też trochę. Temperatura silnika nie ma nic do tego, od odpalenia do zagrzania te drgawki występują i potem się utrzymują. Są to objawy niezaadaptowanej przepustnicy?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Adaptacja przepustnicy w 1.6 SR
Zrób jak pisze tutaj : http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=9" onclick="window.open(this.href);return false;, musi dzialać
Re: Adaptacja przepustnicy w 1.6 SR
Witam Cie mialem ten sam problem czyli brak napisu Adapt Ok . Długo nad tym myslalem poczytalem troche i dowiedziałem sie ze przy adaptacji na kanale 001 ostatnie 2 kolumny po adaptacji musze przyjac wartosci 00000000 czyli nie moze byc zadnej 1 wtedy adaptacja jest udana, mysle ze u Ciebie byl problem z tym ze nie nagrzales silnik, a przed adapatcja trzeba to uczynic
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: pt sty 31, 2014 11:46
Adaptacja przepustnicy w 1.6 SR
dodek233, rzeczywiście, silnik był zimny. A adaptację nie powinienem był robić na kanale 098, tylko na 001, bo nasz sterownik silnika to SIMOS? Jeżeli tak, to jeszcze dziś podejmę się ponownej adaptacji, mam nadzieję, że będzie ok.
Dzięki i pozdrawiam.
Edit:
Już po adaptacji, na kanale 001 tylko na ostatnim polu "Bin. bits" są same zera, na pierwszym są obroty, na drugim temperatura, a na trzecim już nie pamiętam. Jeśli chodzi o kanał 098, to są dwie kolumny od prawej z zerami i w ostatniej były cztery zera, w przedostatniej więcej zer, ale w trzecim miejscu od końca była jedna jedynka- czy adaptacja się udała?
Dzięki i pozdrawiam.
Edit:
Już po adaptacji, na kanale 001 tylko na ostatnim polu "Bin. bits" są same zera, na pierwszym są obroty, na drugim temperatura, a na trzecim już nie pamiętam. Jeśli chodzi o kanał 098, to są dwie kolumny od prawej z zerami i w ostatniej były cztery zera, w przedostatniej więcej zer, ale w trzecim miejscu od końca była jedna jedynka- czy adaptacja się udała?
Re: Adaptacja przepustnicy w 1.6 SR
Adaptacje zrób na 001 w 2 ostatnich kolumnach powinny byc same 0000000 . Jezeli tak nie jest podaj dokladny numer binarny z obu kolumn wtedy bede mogl cos wiecej powiedzieć.. Rozgrzej dobrze motor czyli powyzej 80 stopni zamknij sie w aucie zeby nie swiecily lampki i zrob adaptacje
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: pt sty 31, 2014 11:46
Adaptacja przepustnicy w 1.6 SR
Adaptacje zrób na 001 w 2 ostatnich kolumnach powinny byc same 0000000
- chodziło mi o to, że tylko w ostatniej kolumnie są wartości binarne, w przedostatniej, tak mi się zdaje, była chyba wartość w voltach, nie zera i jedynki.na kanale 001 tylko na ostatnim polu "Bin. bits" są same zera
Re: Adaptacja przepustnicy w 1.6 SR
Masz racje w grupie 001 system binarny jest tylko w ostatniej kolumnie podam ci zdjecia z literatury dokladne wskazania i ewentualne bledy jakie mozesz miec podczas proby adaptacji. Sprawdz sobie gdzie w systemie binarnym pokazuje ci 1 a pozniej sprawdz na moich zdjeciach zamieszczonych ponizej o co dokladnie chodzi. Pozdrawiam
Adaptacja przepustnicy w 1.6 SR
Ten sam 1.6 mam, a nie moglem przeprowadzic adaptacji bo na windowsie 8 nie moglem vagcoma zainstalowac a, ze nie chcialo mi sie kombinowac to 'olalem', bo podobno sama powinna sie zaadaptowac po jakims czasie. Po czyszczeniu obroty byly za wysokie, ale 2 dni po czyszczeniu jechalem troszke w trase okolo 300km, po powrocie wszystko elegncko na jałowym oklo 800rpm wiec gra. A dzialenie przepustnicy po czyszczniu i samoadaptacji nie do porowniania, oczywiscie na +.
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: pt sty 31, 2014 11:46
Adaptacja przepustnicy w 1.6 SR
dodek233, pisałem właśnie, że na 001 w tej ostatniej kolumnie są same zera, tylko w grupie 098 (bo na początku tam robiłem) w przedostatniej kolumnie na trzecim miejscu od końca była jedynka, a w ostatniej kolumnie cztery zera.
Czyli wychodzi na to, że adaptacja się udała. Dzięki za pomoc.
Czyli wychodzi na to, że adaptacja się udała. Dzięki za pomoc.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz mar 30, 2014 12:01
Re: Adaptacja przepustnicy w 1.6 SR
Ja mam własnie teraz problem po czyszczeniu przepustnicy, posiadam golfa 4 1.6 sterownik simos robiąc adaptacje na kanale 001 na okrągło mam jedynke w tym miejscu 0000100. Macie jakąś propozycje co dalej zrobić, a i samochód ma falujące obroty i strasznie kopci.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Adaptacja przepustnicy w 1.6 SR
To i ja się podepnę.
Pacjent mk4 1,6SR Simos.
Zmieniłem przepustnicę,bo w starej czyszczenie nie pomagało i adaptacja nie przechodziła.
Na "nowej" używanej,podczas adaptacji na sekundę pojawia się jedna 1,czyli 0000100. Jak po wspomnianej sekundzie zmieni się na 0,tak już ta 1 się nie pojawia.
Czy adaptacja przebiega pomyślnie?
Dodam też,że na postoju nie,ale po przejażdżce,pojawia się:
00518 P0121 Czujnik pozycji przepustnicy – sygnał poza zasięgiem (G69). Zobacz też straty zasilania ECM
O co chodzi?
Obroty już nie świrują od 800 do 1200,są prawie stabilne 768-800,jedzie O.K,ale ten błąd się pojawia i nie wiem,czy zostawić jak jest,czy można go jakoś uzdrowić...
Pacjent mk4 1,6SR Simos.
Zmieniłem przepustnicę,bo w starej czyszczenie nie pomagało i adaptacja nie przechodziła.
Na "nowej" używanej,podczas adaptacji na sekundę pojawia się jedna 1,czyli 0000100. Jak po wspomnianej sekundzie zmieni się na 0,tak już ta 1 się nie pojawia.
Czy adaptacja przebiega pomyślnie?
Dodam też,że na postoju nie,ale po przejażdżce,pojawia się:
00518 P0121 Czujnik pozycji przepustnicy – sygnał poza zasięgiem (G69). Zobacz też straty zasilania ECM
O co chodzi?
Obroty już nie świrują od 800 do 1200,są prawie stabilne 768-800,jedzie O.K,ale ten błąd się pojawia i nie wiem,czy zostawić jak jest,czy można go jakoś uzdrowić...
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości