Dodatek 2T do paliwa
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dodatek 2T do paliwa
Witam wszystkich. Coraz częściej spotykam się z informacją, że ludzie dolewają dodatki 2T do paliwa. Natknąłem się w necie na następujący wpis. Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z tego typu środkiem? A oto wpis, któy mnie zaintrygował:
Re: Diesel - srodki czyszczace uklad wtryskowy
przez leoiadmk » 25 listopada 2013, 14:22
A więc tak, krótko, syntetycznie i na temat:
1) Oleje 2T jako dodatek do ON w proporcji 1:200 – 1:300 szeroko są stosowane na całym świecie.
- bardzo duża skala występuje w DE. A przecież mają takie dobre palwio z Schellem coś tam Raicing na czele. Jak się okazuje ich paliwo to taki sam szajs co nasze. O tym Schell coś tam Raicng można sobie doczytać - ogólnie nie jest takie rewelacyjne jak się nam w PL wydaje. W DE wszystkie auta, które robią duże przebiegi stosowanie 2T mają w standardzie np. Taxi, spedycje etc.
- na olejach tych jeździ również cała Afryka Południowa, te wszystkie Hiluxy, Patrole, Patfindery i wszystko inne co ma diesla pod maską.
2) Stosowanie 2T pozwala na zachowanie układu wtryskowego w czystości i jednocześnie zapewnia odpowiednie smarowanie przez co wpływa na żywotność niezwykle delikatnego systemu wtrysku z coraz to nowszymi silnikami;
- zmniejsza ryzyko awarii delikatnego systemu wtryskowego np. CR,
- są przypadki gdzie ASO zaleca w przypadku problemów dodawanie 2T do ON,
3) W DE na bardzo dużą skalę przeprowadzono badania – nie przez firmy – ale przez samych użytkowników. Badania na bardzo dużej grupie. Badano wszystkie możliwe aspekty tematu. Wykonywano badania i próby w laboratoriach,
- dzięki temu powstała grupa olejów 2T, które naprawdę działają i są bezpieczne również dla nowoczesnych DPF, FAP etc,
4) Co stosować:
- bezkonkurencyjny i stworzony pod takie potrzeby jest nie jaki Monzol5C – dostępny tylko w DE w 5L bańkach,
- Elf Moto 2HP Eco, ostatnio zmianie uległo opakowanie i teraz jest to OffRoad (potwierdzone w centrali Elf PL),
- Addinol MZ406,
- LiquiMoly 1052, ten głównie czyści, i lekko obciąża DPF i długofalowo wpływa na katalizator,
- Ravenol Scooter 2T, dobrzy czyści słabo smaruje, lekko obciąża DPF i długofalowo wpływa na katalizator.
Ważne, aby oleje te był półsyntetyczne z normami: JASO FD, ISO-L EGC/D, API TC.
Czyli nasz rodzimy Mixol nie bardzo się nadaje, bo:
- nikt go nie sprawdził w warunkach laboratoryjnych,
- jest mineralny (może zostawiać po sobie za dużo zanieczyszczeń),
- receptura pochodzi jeszcz z czasów pamiętających PRL, więc trochę stara.
Pomimo zalet w postaci ceny i pozytywnych opinii użytkowników - nie polecam.
5) dlaczego nie mówi się o tym głośno:
- za chwilę dzięki proeko będziemy mieli 7%bio w ON, a to tylko kłopoty dla układu wtryskowego,
- głównie chodzi o ekologię i pieniądze z akcyz, podatków – potwierdzony fakt, że na ON+2T spada spalanie w zależności od jednostko 0,5-1,5l/100km,
6) Dla sceptyków:
- jeżeli ktoś, jest chętny bez problemu można sobie zakupić dodatki typu: podniesienie liczby cetanowej, depresator, czy coś co odpowiada za smarowanie – czyli we własnym zakresie skomponować paliwo typu premium. Problemy to: min pojemność sprzedażowa to 30L w cenie 300-400zł netto. Dodaje się w proporcji 1:1000,
- jeżeli ktoś nie wierzy, nie przetestuje na sobie i przed zrobi opomiarowane wtrysków (np. jakieś bipy…), wyjeździ dwa pełne zbiorniki paliwa i ponownie sprawdzi wtryski,
- masz problem z wtryskiem, szykujesz się do wymiany, poczekaj wyjeździł 2 pełny baki ON+2T i zobaczysz różnicę,
- jak pisałem skala jest prze ogromna, praktycznie całe DE jeżdżą na 2T
Ode mnie,
- nie handluje niczym,
- przeczytałem ok. 2,5-3 tyś stron www na ten temat w różnych częściach globu – głównie DE,
- sam jeżdżę od 3m-cy, 6 tankowanie za mną i jak jeszcze jakiś czas wstecz, chciałem zepchnąć swoje auto do Wisły, bo miałem problem z wtryskiem, a 1500zł na zakup nowego to jak strzał w kolano, tak teraz jest wszystko OK. a praca układu wtryskowego nie spędza mi snu z powiek.
Pozdrawiam
Re: Diesel - srodki czyszczace uklad wtryskowy
przez leoiadmk » 25 listopada 2013, 14:22
A więc tak, krótko, syntetycznie i na temat:
1) Oleje 2T jako dodatek do ON w proporcji 1:200 – 1:300 szeroko są stosowane na całym świecie.
- bardzo duża skala występuje w DE. A przecież mają takie dobre palwio z Schellem coś tam Raicing na czele. Jak się okazuje ich paliwo to taki sam szajs co nasze. O tym Schell coś tam Raicng można sobie doczytać - ogólnie nie jest takie rewelacyjne jak się nam w PL wydaje. W DE wszystkie auta, które robią duże przebiegi stosowanie 2T mają w standardzie np. Taxi, spedycje etc.
- na olejach tych jeździ również cała Afryka Południowa, te wszystkie Hiluxy, Patrole, Patfindery i wszystko inne co ma diesla pod maską.
2) Stosowanie 2T pozwala na zachowanie układu wtryskowego w czystości i jednocześnie zapewnia odpowiednie smarowanie przez co wpływa na żywotność niezwykle delikatnego systemu wtrysku z coraz to nowszymi silnikami;
- zmniejsza ryzyko awarii delikatnego systemu wtryskowego np. CR,
- są przypadki gdzie ASO zaleca w przypadku problemów dodawanie 2T do ON,
3) W DE na bardzo dużą skalę przeprowadzono badania – nie przez firmy – ale przez samych użytkowników. Badania na bardzo dużej grupie. Badano wszystkie możliwe aspekty tematu. Wykonywano badania i próby w laboratoriach,
- dzięki temu powstała grupa olejów 2T, które naprawdę działają i są bezpieczne również dla nowoczesnych DPF, FAP etc,
4) Co stosować:
- bezkonkurencyjny i stworzony pod takie potrzeby jest nie jaki Monzol5C – dostępny tylko w DE w 5L bańkach,
- Elf Moto 2HP Eco, ostatnio zmianie uległo opakowanie i teraz jest to OffRoad (potwierdzone w centrali Elf PL),
- Addinol MZ406,
- LiquiMoly 1052, ten głównie czyści, i lekko obciąża DPF i długofalowo wpływa na katalizator,
- Ravenol Scooter 2T, dobrzy czyści słabo smaruje, lekko obciąża DPF i długofalowo wpływa na katalizator.
Ważne, aby oleje te był półsyntetyczne z normami: JASO FD, ISO-L EGC/D, API TC.
Czyli nasz rodzimy Mixol nie bardzo się nadaje, bo:
- nikt go nie sprawdził w warunkach laboratoryjnych,
- jest mineralny (może zostawiać po sobie za dużo zanieczyszczeń),
- receptura pochodzi jeszcz z czasów pamiętających PRL, więc trochę stara.
Pomimo zalet w postaci ceny i pozytywnych opinii użytkowników - nie polecam.
5) dlaczego nie mówi się o tym głośno:
- za chwilę dzięki proeko będziemy mieli 7%bio w ON, a to tylko kłopoty dla układu wtryskowego,
- głównie chodzi o ekologię i pieniądze z akcyz, podatków – potwierdzony fakt, że na ON+2T spada spalanie w zależności od jednostko 0,5-1,5l/100km,
6) Dla sceptyków:
- jeżeli ktoś, jest chętny bez problemu można sobie zakupić dodatki typu: podniesienie liczby cetanowej, depresator, czy coś co odpowiada za smarowanie – czyli we własnym zakresie skomponować paliwo typu premium. Problemy to: min pojemność sprzedażowa to 30L w cenie 300-400zł netto. Dodaje się w proporcji 1:1000,
- jeżeli ktoś nie wierzy, nie przetestuje na sobie i przed zrobi opomiarowane wtrysków (np. jakieś bipy…), wyjeździ dwa pełne zbiorniki paliwa i ponownie sprawdzi wtryski,
- masz problem z wtryskiem, szykujesz się do wymiany, poczekaj wyjeździł 2 pełny baki ON+2T i zobaczysz różnicę,
- jak pisałem skala jest prze ogromna, praktycznie całe DE jeżdżą na 2T
Ode mnie,
- nie handluje niczym,
- przeczytałem ok. 2,5-3 tyś stron www na ten temat w różnych częściach globu – głównie DE,
- sam jeżdżę od 3m-cy, 6 tankowanie za mną i jak jeszcze jakiś czas wstecz, chciałem zepchnąć swoje auto do Wisły, bo miałem problem z wtryskiem, a 1500zł na zakup nowego to jak strzał w kolano, tak teraz jest wszystko OK. a praca układu wtryskowego nie spędza mi snu z powiek.
Pozdrawiam
Dodatek 2T do paliwa
skąd takie info? Pytam, bo na forum toyoty to jeden z bardziej polecanych olei...Roberthos pisze:- Ravenol Scooter 2T, dobrzy czyści słabo smaruje, lekko obciąża DPF i długofalowo wpływa na katalizator
Dodatek 2T do paliwa
Z tego forum:
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php? ... &start=300" onclick="window.open(this.href);return false;
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php? ... &start=300" onclick="window.open(this.href);return false;
Dodatek 2T do paliwa
Ja używam ten Monzol 5c. Na początku od razu zauważyłem, że zimny silnik pracuje ciszej i łagodniej. Potem stwierdziłem ze zdziwieniem, że przestał dymić podczas gwałtownego przyśpieszania. Spalanie oscyluje na tym samym poziomie. Komputer wskazuje średnio 0,3 litra mniej. Ale to raczej w granicach błędu statystycznego. I tak, jak w tym tekście napisane ustały problemy z wtryskami. No i najważniejsze. Filtr DPF zaczął się zapychać duuuuużo wolniej! Nie wiem, jak z innymi olejami 2T, ale z czystym sumieniem polecam przynajmniej ten monzol.
Dodatek 2T do paliwa
Mi po ok. 8 kkm na Ravenolu padł jeden wtrysk. Nie wiem, czy to przypadek, czy wina Ravenola. Zawsze tankuję na Lotosie, zawsze premium diesel...
Po tej przygodzie zacząłem się zastanawiać, czy jednak warto
Po tej przygodzie zacząłem się zastanawiać, czy jednak warto
Dodatek 2T do paliwa
Też słyszałem o problemach z Ravenolem. Dlatego ja dolewam monzol, tym bardziej, że jest on robiony specjalnie do silników diesla, a nie jako dodatek do dwusuwów.
Dodatek 2T do paliwa
Monzol robi niemiecka firma. Sprzedają tylko w internecie. Cena za 5 litrów z tego, co pamiętam 27,50 euro plus jakieś 18 euro wysyłka do Polski plus koszt przelewu zagranicznego co daje jakieś 200 zł z hakiem.
Dodatek 2T do paliwa
Mi starcza na jakieś 20.000 km. Leję ca. 250ml na bak. Ważne, żeby wlewać dodatek przed tankowaniem, by się lepiej wymieszało z dieslem.
Re: Dodatek 2T do paliwa
Możesz podać jakieś przykłady?Orlean pisze:Też słyszałem o problemach z Ravenolem. Dlatego ja dolewam monzol, tym bardziej, że jest on robiony specjalnie do silników diesla, a nie jako dodatek do dwusuwów.
Na forum avensisa na przykład jest to jeden z bardziej polecanych olei (ludzie po 10L wyjeździli na nim i są zadowoleni), więc nie jestem przekonany, że Ravenol jest wyraźnie gorszy od reszty. Tym bardziej, że różni użytkownicy mają różne zdanie o różnych olejach - jedni słyszą/czują poprawę po jednym, inni do drugim. Bardziej jestem zdania, że dobrze jest lać te 100-200 ml jakiegokolwiek z polecanych niż w ogóle nie lać nic.
Dodatek 2T do paliwa
Ktm, nigdy nie jeździłem na ravenlolu. Jeżdżę na monzolu i jestem z niego zadowolony. Dowiedziałem się o nim od mojego sąsiada, notabene taksiarza, który leje go od dawna. Na poczatku byłem sceptyczny, ale przekonałem się, że to naprawdę przynosi pozytywne i odczuwalne skutki. Poleciłem go 3 moim znajomym i oni mają takie same doświadczenia, jak ja. Czyli ciszej pracuje, nikt nie ma problemów z wtryskami i pompą. No i DPF nie zapycha. A co do ravenola to właśnie jeden z tych moich znajomych postanowił przyoszczędzić i kupił zamiast monzola ravenol. I padł mu wtrysk. Czy to przypadek nie wiem. Ale facet wrócił do monzola. I to tyle co mogę Tobie powiedzieć.
- Zero_Gravity
- Użytkownik
- Posty: 266
- Rejestracja: sob lip 12, 2014 16:44
Dodatek 2T do paliwa
Korzystał ktoś z Monzol 5C w silnikach na zwykłej pompie wtryskowej? Chciałbym spróbować tego czegoś ^_^
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: śr paź 05, 2016 23:23
Dodatek 2T do paliwa
Ja używam monzola od prawie 2 lat. Mam golfa4 1.9 tdi z motorem agr na zwykłej pompie. Mogę potwierdzić to co mówi orlean. Jeżeli masz jakies pytania pisz na PW.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 184 gości