1.8 T AGU brak zaworu N75 ???
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Kocioł DCG
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: pn mar 13, 2006 00:07
- Lokalizacja: Ålgård
1.8 T AGU brak zaworu N75 ???
Witam po dłuższej przerwie.
Stałem się posiadaczem MK4 AGU po przejściach.
Problem w tym, że podczas przyspieszania szarpało, jakby odcinało turbo. Zabrałem się za sprawdzenie DV i N75, nawet niepotrzebnie wymieniłem przepływkę.
DV wygląda na nieoryginalny - jakby trochę większy, ale jest drożny i szczelny, przewód między kolektorem dolotowym i DV również.
Niestety nie udało mi się sprawdzić jak działa N75 bo go po prostu nie ma. Przewód wychodzący z rury między przepływką a turbo jest zaślepiony. Za to jest zamontowany jakiś ręcznie regulowany zawór. Kiedy go trochę odkręciłem przestało szarpać i odcinać przy przyspieszaniu. Teraz przyspiesza równomiernie bez zająknięcia, ale zdecydowanie za słabo. Fakt, że silnik ma już spory przebieg, a i koła szerokie ale ponad 11 sekund do setki zamiast 8,5 jak podawał producent to za słabo. Z tego co przeczytałem na forum to niesprawny N75 w AGU spowoduje w skrócie, że turbina nie będzie w pełni wydajna. A jak to jest w przypadku braku N75? Zastanawiam się co było przyczyną wymontowania N75 i czy turbo ma możliwość funkcjonowania bez tegoż zaworu? Turbina wg papierów wymieniona 2 lata temu na oryginalną. Myślę nad ewentualnym odbudowaniem całego układu wg poniższego schematu, potrzebowałbym w sumie tylko sam zawór i parę przewodów.
zaślepiony przewód i okolice gdzie normalnie powinien znajdowac się N75
DV oraz jakiś zawór z trzema przewodami, jeden z nich zaślepiony
Stałem się posiadaczem MK4 AGU po przejściach.
Problem w tym, że podczas przyspieszania szarpało, jakby odcinało turbo. Zabrałem się za sprawdzenie DV i N75, nawet niepotrzebnie wymieniłem przepływkę.
DV wygląda na nieoryginalny - jakby trochę większy, ale jest drożny i szczelny, przewód między kolektorem dolotowym i DV również.
Niestety nie udało mi się sprawdzić jak działa N75 bo go po prostu nie ma. Przewód wychodzący z rury między przepływką a turbo jest zaślepiony. Za to jest zamontowany jakiś ręcznie regulowany zawór. Kiedy go trochę odkręciłem przestało szarpać i odcinać przy przyspieszaniu. Teraz przyspiesza równomiernie bez zająknięcia, ale zdecydowanie za słabo. Fakt, że silnik ma już spory przebieg, a i koła szerokie ale ponad 11 sekund do setki zamiast 8,5 jak podawał producent to za słabo. Z tego co przeczytałem na forum to niesprawny N75 w AGU spowoduje w skrócie, że turbina nie będzie w pełni wydajna. A jak to jest w przypadku braku N75? Zastanawiam się co było przyczyną wymontowania N75 i czy turbo ma możliwość funkcjonowania bez tegoż zaworu? Turbina wg papierów wymieniona 2 lata temu na oryginalną. Myślę nad ewentualnym odbudowaniem całego układu wg poniższego schematu, potrzebowałbym w sumie tylko sam zawór i parę przewodów.
zaślepiony przewód i okolice gdzie normalnie powinien znajdowac się N75
DV oraz jakiś zawór z trzema przewodami, jeden z nich zaślepiony
1.8 T AGU brak zaworu N75 ???
Masz zamontowany MBC zamiast n75, jest to manualna regolacja doladowania. Bez wskaznika doladowanie nie krec tym bo mozesz upierniczyc turbo albo i caly silnik. Ktos podmienil n75 na mbc bo ten poprzedni sie popsul albo ktos chcial podniesc doladowanie.
- Kocioł DCG
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: pn mar 13, 2006 00:07
- Lokalizacja: Ålgård
1.8 T AGU brak zaworu N75 ???
Czyli jednak jest możliwe, żeby to działało bez N75. Już właśnie to dosyć sporo odkręciłem i wtedy przestało szarpać przy przyspieszaniu, dalsze odkręcanie nie przyniosło jednak poprawy przyspieszenie. Spróbuję podłączyć wskaźnik i pokombinuję.
1.8 T AGU brak zaworu N75 ???
Jak zalatwisz wslaznik to krec sruba tak zeby bylo doladowanie 0,6 bar.
- Kocioł DCG
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: pn mar 13, 2006 00:07
- Lokalizacja: Ålgård
1.8 T AGU brak zaworu N75 ???
W pewnym sensie sukces. Poranny pomiar 0,2-0.3 jechał dobrze, ale bez szału. Zaledwie 2 obroty i to już był prawie max i wywalało mi ponad 1,2 bara wrażenia super, ale to niebezpieczne. Próbowałem wycyrklować pomiędzy, ale było trudno bo wystarczyło odkręcić 2-3 mm i znów zaledwie 0,2. W końcu ustawiłem tak, że nie przekracza 0,8-0,9 bara... Każda próba odkręcenie zaworu znów daje 0,2. Myślę żeby tego już nie ruszać.
1.8 T AGU brak zaworu N75 ???
Teoretycznie do 0.8 bara jest jeszcze bezpiecznie. Jesli masz problem z wyregolowaniem zaworu to rozkrec go i wyczysc bo ewidentnie cos jest z nim nie tak.
- Kocioł DCG
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: pn mar 13, 2006 00:07
- Lokalizacja: Ålgård
1.8 T AGU brak zaworu N75 ???
Z tego co się dowiedziałem szperając po necie, jest to zawór typu bleed. Wyczyszczony, połączenia szczelne i dalej ciężko jest go precyzyjnie wyregulować. Albo dmucha 0,2-0,3 albo grubo ponad 1 bar. Udało mi się go ustawić podobnie tak jak ostatnio. Zastanawiają mnie pomiary ciśnienia w trakcie prób drogowych.
Po dodaniu gazu ciśnienie wzrasta do ok 1 bara i za chwilę powoli spada czasem nawet do 0,3 - 0,4. (gaz ciągle w podłodze) Z tego co widziałem na wielu filmikach to jeśli ciśnienie osiągnie już zadane maksimum to utrzymuje się na tym poziomie dopóki wciśnięty jest gaz. Z drugiej strony między 2-3 tys. obr wyraźnie słychać, że turbo dobrze pompuje, co zresztą widać na barometrze, ale po przekroczeniu 3 tys. obr ciśnienie powoli opada, choć auto przyspiesza zadowalająco. A może to normalne przy zaworze typu bleed? Mam nadzieję, że nie zajechałem turbiny przez testy, gdzie wywalało grubo ponad 1 bar. Poniżej pomiary przyspieszenia (pedał w podłodze) 1 oraz 2 bieg.
https://youtu.be/l5joLjoGZUY
https://youtu.be/PYHtfRrcqp8
To podczas hamowania silnikiem. Odpowiednia wartość czy może zegar zaniża?
Po dodaniu gazu ciśnienie wzrasta do ok 1 bara i za chwilę powoli spada czasem nawet do 0,3 - 0,4. (gaz ciągle w podłodze) Z tego co widziałem na wielu filmikach to jeśli ciśnienie osiągnie już zadane maksimum to utrzymuje się na tym poziomie dopóki wciśnięty jest gaz. Z drugiej strony między 2-3 tys. obr wyraźnie słychać, że turbo dobrze pompuje, co zresztą widać na barometrze, ale po przekroczeniu 3 tys. obr ciśnienie powoli opada, choć auto przyspiesza zadowalająco. A może to normalne przy zaworze typu bleed? Mam nadzieję, że nie zajechałem turbiny przez testy, gdzie wywalało grubo ponad 1 bar. Poniżej pomiary przyspieszenia (pedał w podłodze) 1 oraz 2 bieg.
https://youtu.be/l5joLjoGZUY
https://youtu.be/PYHtfRrcqp8
To podczas hamowania silnikiem. Odpowiednia wartość czy może zegar zaniża?
1.8 T AGU brak zaworu N75 ???
U mnie pompuje do 0.5-0.6 a pod koniec obrotow (ponad 6 tys. obr./min.) spada do 0.3. Moim zdaniem powinienes zamontowac n75 zeby bylo w porzadku.
- Kocioł DCG
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: pn mar 13, 2006 00:07
- Lokalizacja: Ålgård
Re: 1.8 T AGU brak zaworu N75 ???
No a u mnie już przy 3 tys. potrafi spadać wskazówka... właśnie ponowny montaż N75 przebąknąłem w pierwszej wypowiedzi. Schemat mam, wiedzy dużo więcej niż tydzień temu, wężyki i obejmy to nie majątek, N75 nowy też póki co nie przewyższa wartości auta. Nie zależy mi na podkręcaniu turbo czy dawki paliwa, seria mnie urządza.szymin89 pisze:U mnie pompuje do 0.5-0.6 a pod koniec obrotow (ponad 6 tys. obr./min.) spada do 0.3. Moim zdaniem powinienes zamontowac n75 zeby bylo w porzadku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości