Dziwny dźwięk z okolic paska wielorowkowego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dziwny dźwięk z okolic paska wielorowkowego
Witam,
ostatnio zauważyłem, że po włączeniu klimy słychać takie lekkie rzężenie, jakby grające świerszcze pod maską. Dźwięk jest z okolic paska osprzętu. Jak wyłącze klime, dźwięk ustaję. Taki sam dźwięk jest, gdy skręcę koła na maksa, tylko mniejszy - pompa wspomagania działa wtedy na full. Podejrzewam, że to wina paska wielorowkowego/napinacza/rolki. Gdyby było coś ze sprężarką, to raczej by tylko przy klimie świergotało. Jak włączyłem klime i dałem max. w bok kierą, to wtedy to już była armia świerszczy . Przeglądałem książkę napraw. Od 2009 roku auto w Polsce przy 72 tys. Teraz ma prawie 160tys. Rozrząd wymieniany przy 82 tys 6 lat temu (właśnie w tym tyg szykuję się wymiana), ale nie ma wpisu, że wymieniono pasek osprzętu. Pasek wygląda źle. Widać już na nim mikro-mini pęknięcia. Pytanie do Was. Czy to wina samego paska, czy może coś dodatkowo niedomaga? Jeszcze zdarza się, że wspomaganie kiery gorzej chodzi.
Pozdrawiam
ostatnio zauważyłem, że po włączeniu klimy słychać takie lekkie rzężenie, jakby grające świerszcze pod maską. Dźwięk jest z okolic paska osprzętu. Jak wyłącze klime, dźwięk ustaję. Taki sam dźwięk jest, gdy skręcę koła na maksa, tylko mniejszy - pompa wspomagania działa wtedy na full. Podejrzewam, że to wina paska wielorowkowego/napinacza/rolki. Gdyby było coś ze sprężarką, to raczej by tylko przy klimie świergotało. Jak włączyłem klime i dałem max. w bok kierą, to wtedy to już była armia świerszczy . Przeglądałem książkę napraw. Od 2009 roku auto w Polsce przy 72 tys. Teraz ma prawie 160tys. Rozrząd wymieniany przy 82 tys 6 lat temu (właśnie w tym tyg szykuję się wymiana), ale nie ma wpisu, że wymieniono pasek osprzętu. Pasek wygląda źle. Widać już na nim mikro-mini pęknięcia. Pytanie do Was. Czy to wina samego paska, czy może coś dodatkowo niedomaga? Jeszcze zdarza się, że wspomaganie kiery gorzej chodzi.
Pozdrawiam
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2830
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Dziwny dźwięk z okolic paska wielorowkowego
sprawdź pasek jak również koła na nich będzie widać jak pracuje pasek,ten jak również pasek zwykły klinowy ma pracować samymi bokami, jeśli wierzchołki i spody ząbków będą świecące/szkliste nadaje się do wymiany,sprawdź również czy po włączeniu klimy zaczyna drgać napinacz,nie wiem dokładnie czy u Ciebie na altku jest sprzęgło jednokierunkowe ...?
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Dziwny dźwięk z okolic paska wielorowkowego
Czy jednokierunkowe to nie wiem Jak to się sprawdza? A napinacz (jeżeli dobrze go zlokalizowałem), to drgał . Jutro ewentualnie film nakręce.
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Dziwny dźwięk z okolic paska wielorowkowego
Jak masz jednostkę benzynową to pewno nie masz sprzęgła jednokierunkowego, ale nie dam sobie uciąć ręki czy 1.8T nie ma, jeśli wierzyć profilowi.
Dziwny dźwięk z okolic paska wielorowkowego
Jest sprzęgło jednokierunkowe.
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2830
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Dziwny dźwięk z okolic paska wielorowkowego
sprzęgło też pod większym obciążeniem rzędu...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Dziwny dźwięk z okolic paska wielorowkowego
No cóż. Narazie wymienię rozrząd i wielorowkowy. Jak zostanie ten dziwny dźwięk, to będę badał dalej.
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Dziwny dźwięk z okolic paska wielorowkowego
Wymienione. Przez jakiś czas był spokój. Teraz znów wróciło.
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Dziwny dźwięk z okolic paska wielorowkowego
Może coś poradzicie? Zapewne któreś koło pasowe, ale jak wymienie wszystkie 3 to mi wyjdzie z 600zł jak nie lepiej. Generalnie mam też problemy ze wspomaganiem od pewnego czasu, kiera ciężej chodzi, jedną ręką kręci się nią z oporem. Na jałowym delikatnie słychać to świergotanie ,ale przy włączonej klimie najbardziej. Mam też wrażenie , że z klimą samochód jest jakby bardziej ociężały, ma skłonności do szarpania.
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Dziwny dźwięk z okolic paska wielorowkowego
psiknij woda na każde z kół po kolei i słuchaj kiedy dźwięk się zmieni
Dziwny dźwięk z okolic paska wielorowkowego
Dzięki za poradę. Psiknąć w rejony łożysk czy na bieżnie ?
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Dziwny dźwięk z okolic paska wielorowkowego
Generalnie co takie psikanie daje? Chodzi mi o zjawisko fizyczne, typu większe tarcie itp.
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Dziwny dźwięk z okolic paska wielorowkowego
nigdy się nad tym nie zastanawiałem...ale piszczący element przestaje piszczeć na chwilę...wiele razy udało mi się szybko znaleźć problem...czy to pasek, rolka czy element zawieszenia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości