Nie wiem jak w VW ale w Audi od roku 2011 (a sądząc po tym, że to jeden koncern powinno być tak samo) silniki EA888 mają poprawione układy korbowe (inne tłoki, korbowody, pierścienie) oraz rozrządu.
Warto sprawdzić historię serwisową czy nie było zgłoszeń o nadmiernym zużyciu oleju.
Tłumaczenie, że każdy silnik musi wypić olej do mnie nie trafia. BMW też piją olej i jak to mówią ich posiadacze - ten typ tak ma, taki urok BMW (czego szczególnym przypadkiem jest podobno silnik N52B25 z... wadliwie zaprojektowanymi tłokami) ale to tłumaczenie jak z forum Alfy Romeo.
Ogólnie jednak nie ma się co bać. Z nowszych aut nie ma dobrych wyborów jest tylko mniejsze zło
Mam po sąsiedzku szwagrowe A5 2.0 TFSI '10 z nowym silnikiem wymienianym 2 lata temu (tylko głowica została stara) i silnik nie bierze nic.
Sprawny 2.0 TDI też nie pali oleju (C7 200+ kkm) więc moim zdaniem jak się dba, tak się ma.
Oglądać sprawdzać, diagnozować i się nie zrażać. Ja przy tym przebiegu nawet bym na TDI się nie oglądał.