Jak odkręcić kółko od spreżarki
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jak odkręcić kółko od spreżarki
Witam męczę sie i męcze i nie wiem jak odkręcić to kółko od sprężarki i sciągnąć pasek gdyż chce je wymienić pozdrawiam i dziękuje za rady
p.s to dosyć pilne gdyż szykuje sie na wyjazd rodzinny
p.s to dosyć pilne gdyż szykuje sie na wyjazd rodzinny
Jak odkręcić kółko od spreżarki
Odkręcasz śrubę (najlepiej pneumatem "strzelić"), bo widzę, że sprzęgło się urwało.
Dalej masz pierścień Seger'a i po zdemontowaniu go koło ściągasz normalnym ściągaczem razem z łożyskiem. Nowe koło zakładasz w odwrotnej kolejności. Przerwa powietrzna pomiędzy kołem a sprzęgłem to 0.4 - 0.8 mm.
Warto się zapoznać m.in. z takim filmikiem. Koło inne ale metoda ta sama.
https://www.youtube.com/watch?v=tJR1NGoMI7M" onclick="window.open(this.href);return false;
Dalej masz pierścień Seger'a i po zdemontowaniu go koło ściągasz normalnym ściągaczem razem z łożyskiem. Nowe koło zakładasz w odwrotnej kolejności. Przerwa powietrzna pomiędzy kołem a sprzęgłem to 0.4 - 0.8 mm.
Warto się zapoznać m.in. z takim filmikiem. Koło inne ale metoda ta sama.
https://www.youtube.com/watch?v=tJR1NGoMI7M" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Re: Jak odkręcić kółko od spreżarki
niestety nie mam pneumatyka a gdy krece normalnym kluczem kółko sie kręciradekrp90 pisze:Odkręcasz śrubę (najlepiej pneumatem "strzelić"), bo widzę, że sprzęgło się urwało.
Dalej masz pierścień Seger'a i po zdemontowaniu go koło ściągasz normalnym ściągaczem razem z łożyskiem. Nowe koło zakładasz w odwrotnej kolejności. Przerwa powietrzna pomiędzy kołem a sprzęgłem to 0.4 - 0.8 mm.
Warto się zapoznać m.in. z takim filmikiem. Koło inne ale metoda ta sama.
https://www.youtube.com/watch?v=tJR1NGoMI7M" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak odkręcić kółko od spreżarki
Jest do tego blokada - ale działa jeśli jest cała tarcza. W twoim przypadku musisz czymś zblokować to co zostało z tarczy.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Re: Jak odkręcić kółko od spreżarki
mogę to normalnie w tą dziurkę gdzie śrubka coś w łożyć i krecić kluczem nasadowym ? ps w którą strone krecić i jak sciagnać pasek czy najpierw odkrecic a potem pasekradekrp90 pisze:Jest do tego blokada - ale działa jeśli jest cała tarcza. W twoim przypadku musisz czymś zblokować to co zostało z tarczy.
Jak odkręcić kółko od spreżarki
Ta nakrętka trzyma tylko sprzęgło (a raczej to co z niego zostało). Odkręć sobie nakrętkę - możesz spróbować też ją zruszyć uderzając w klucz dość mocno w kierunku odkręcania (gwint normalny więc kręć "w lewo") - może w ten sposób zruszysz nakrętkę.
Dalej demontujesz pasek i dopiero wtedy po zdemontowaniu pierścienia Seger'a możesz ściągaczem zdjąć koło pasowe. Ale w tej pozycji może być kiepsko z dojściem.
Co do otworu - możesz spróbować coś włożyć w ten otworek ale nie zapierać się będziesz musiał o klucz, którym to będziesz odkręcać - karkołomne ale się da.
Dalej demontujesz pasek i dopiero wtedy po zdemontowaniu pierścienia Seger'a możesz ściągaczem zdjąć koło pasowe. Ale w tej pozycji może być kiepsko z dojściem.
Co do otworu - możesz spróbować coś włożyć w ten otworek ale nie zapierać się będziesz musiał o klucz, którym to będziesz odkręcać - karkołomne ale się da.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Re: Jak odkręcić kółko od spreżarki
radekrp90 pisze:Ta nakrętka trzyma tylko sprzęgło (a raczej to co z niego zostało). Odkręć sobie nakrętkę - możesz spróbować też ją zruszyć uderzając w klucz dość mocno w kierunku odkręcania (gwint normalny więc kręć "w lewo") - może w ten sposób zruszysz nakrętkę.
Dalej demontujesz pasek i dopiero wtedy po zdemontowaniu pierścienia Seger'a możesz ściągaczem zdjąć koło pasowe. Ale w tej pozycji może być kiepsko z dojściem.
Co do otworu - możesz spróbować coś włożyć w ten otworek ale nie zapierać się będziesz musiał o klucz, którym to będziesz odkręcać - karkołomne ale się da.
a pasek mogę ściągnąć jakoś przed odkręceniem sprzęgła ?
Jak odkręcić kółko od spreżarki
Możesz - pasek i tak Ci w niczym nie pomoże po on nie jest fizycznie połączony ze sprzęgłem a z kółkiem pasowym.
To zdjęcie wyżej jest z Twojego auta tak?
Co chcesz zmieniać tak w ogóle? Łożysko koła, całe koło, tylko tarczę sprzęgła?
To zdjęcie wyżej jest z Twojego auta tak?
Co chcesz zmieniać tak w ogóle? Łożysko koła, całe koło, tylko tarczę sprzęgła?
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Jak odkręcić kółko od spreżarki
tak z mojego auta , chce wymienić całe kółko łącznie z łożyskiem kupiłem używkę i chce to wymienić bo stare bardzo mocno szumi, niestety nie mogę odkręcić ...
Jak odkręcić kółko od spreżarki
To podjedź gdzieś na wulkanizację (jeśli jest tam na dyle dojścia żeby podejść z kluczem i niech zruszą tą nakrętkę. Jechać można bez tej nakrętki nawet - abyś nie zdemontował segera. Ewentualnie zapytaj czy może mają elektryczny klucz udarowy - ja odkręcałem akumulatorowym i poszło.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- DarosZ_21
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: sob maja 02, 2009 10:27
- Lokalizacja: Tyniec Mały
- Kontakt:
Jak odkręcić kółko od spreżarki
Podłącze się do tematu i wykonałem wszystkie czynności jak należy( ale coś chyba nie do końca) bo klima mi sie nie załącza. Panel mruga( mrugał od samego początku i klima chodziła) i po chwili juz jest normalnie.
- Pytienie czy ta podkładka która jest na czpieniu (Przerwa powietrzna pomiędzy kołem a sprzęgłem to 0.4 - 0.8 mm) bo nie pamietam czy ją dałem jest ważna.
- spr. czujnik na krótko i też nie załącza
- spr. cewkę ale tylko czy nie jest przerwana miernikiem i jest przejście więc powinna być ok
- spr. czy dochodzi napięcie przy włączonym silniku i przy załączonej klimie i rozłączonej z panela
Pomocy...
- Pytienie czy ta podkładka która jest na czpieniu (Przerwa powietrzna pomiędzy kołem a sprzęgłem to 0.4 - 0.8 mm) bo nie pamietam czy ją dałem jest ważna.
- spr. czujnik na krótko i też nie załącza
- spr. cewkę ale tylko czy nie jest przerwana miernikiem i jest przejście więc powinna być ok
- spr. czy dochodzi napięcie przy włączonym silniku i przy załączonej klimie i rozłączonej z panela
Pomocy...
Jak odkręcić kółko od spreżarki
To sprawdź tą cewkę "na krótko" podpinając do niej 12V z akumulatora. Jeśli nie kliknie to masz spaloną cewkę elektromagnesu (teoretycznie jeśli jest przejście powinna działać ale to lepiej sprawdzić pod napięciem).
Jeśli na wtyczce dochodzącej do kompresora masz 12V to raczej jedynym winnym jest el.magnes.
Co do przerwy - jest ona bardzo ważna, bo źle ustawiona będzie powodowała albo niezasprzęglanie (za dużo podkładek i duża przerwa, sprzęgło kliknie cicho ale nie załączy napędu) lub niewysprzęglanie (za mała przerwa - kompresor będzie pracował bez uruchomienia z panela co doprowadzi do jego zatarcia!).
Jeśli na wtyczce dochodzącej do kompresora masz 12V to raczej jedynym winnym jest el.magnes.
Co do przerwy - jest ona bardzo ważna, bo źle ustawiona będzie powodowała albo niezasprzęglanie (za dużo podkładek i duża przerwa, sprzęgło kliknie cicho ale nie załączy napędu) lub niewysprzęglanie (za mała przerwa - kompresor będzie pracował bez uruchomienia z panela co doprowadzi do jego zatarcia!).
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości