***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

Awatar użytkownika
R90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pn lip 06, 2015 12:36
Lokalizacja: mazowieckie

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: R90 » czw wrz 08, 2016 09:27

italiano_83 pisze:
R90 pisze: Dzieki za opinie. Czyli generalnie mówiąc Alfa już chyba na dobre pozbyła się przydomka 'królowa lawet'.
Opinia w umysłach ludzi pozostała, to się tak szybko nie zmienia i można by o tym długo pisać, bo zawsze coś..
Część ludzi żyje jeszcze boxerami, inni twinspark"kami, chyba dla klientów ważne jest, że z modelu na model jest lepiej a nie gorzej, zobaczymy co będzie z Giulią, bo pracę trwały długo, auto wygląda dobrze i co najważniejsze wnętrze też zyskało na użyteczności nie tracąc przy tym tego czegoś z Alfy.
Piasek pisze:Z ta lepszą opinią w dobie downsize`ingu to coraz gorzej będzie. Już zeszliśmy do 2 cylindrów (0,9 Twinair)... co będzie dalej ?
Bateryjka ?
Tak tylko, ten silnik jest zarezerwowany dla małego mitto, do Golfa wkłada się 1.2 tsi biorąc pod uwagę gabaryty to na jedno wychodzi.
Coś w tym jest. Na wieść o tym, że będę jeździł Bravolotem część znajomych skrzywiła się ''eeeee, Fiata kupiłeś?!'' . Wtedy już nic nie mówie :D


Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM

Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM

Awatar użytkownika
Barton_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 768
Rejestracja: śr sty 14, 2015 13:18
Lokalizacja: Tu i Tam

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Barton_ » czw wrz 08, 2016 09:40

jhosef pisze:... Miał być też 2 cylindwowy diesel do Łupa...
Był już 3 cylindrowy diesel i wystarczy wynalazków.


________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: doggie » czw wrz 08, 2016 09:43

Barton_ pisze:
Był już 3 cylindrowy diesel i wystarczy wynalazków.
kiedyś były 1 cylindrowe oby nie wpadli na pomysł powrotu :rotfl:



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: jhosef » czw wrz 08, 2016 09:43

Gorzej...
Ja wiem jak jeździ Łup 1.0 75 KM. UP! waży 950 kilo, polo gdzieś 1100.
Do polo jeszcze pchają tylko 1.0 60 KM...

Mniejsza moc, większa masa - luz blues majonez...
Barton_ pisze:Był już 3 cylindrowy diesel i wystarczy wynalazków.
akurat 3 cylindrowe klekoty to całkiem niegłupie silniki.
5 lat takowego posiadam i jedynie do czego można się przyczepić to głośność*

*-aczkolwiek po testach Polo 6R 1.2 TSI na autostradzie już się tak nie czepiam. bo w cale ciszej nie było.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Piasek » czw wrz 08, 2016 09:53

Swego czasu miałem Merca z benzynowym piecem V6: 170KM z 2,6 litra pojemności. Pojemność układu smarowania 8,5L (tyle oleju łykał na wymianę), interwał wymian co 15 tyś km. Nie będę mówił o fenomenie trwałości takich (i tamtych) rozwiązań ale kilka razy śmigałem nim na zachód jakieś 1100km w jedną z czego 900 to było ostre autostradowe tempo: cały czas między 130 a 180km/h momentami. Jako że jazda głównie nocami się odbywała na prawdę przez godzinę potrafiłem nie zbijać z tempomatu poniżej 150km/h no chyba że ograniczenia albo jakieś remonty.
Nie wyobrażam sobie dzisiaj zrobienie czegoś takiego Passatem z 1.4TSI 170KM pod maską, który ma ledwo 3,5 litra oleju w silniku na dodatek zmienianego co 30 tyś km aby 9h non-stop pałować go z prędkościami 130-180km/h we 4 na pokładzie + klima cały dystans. Przy takim trybie eksploatacji olej w tym silniku po najdalej 6 tyś jest spalony do zera, pozbawiony wszelkich właściwości ochronnych silnika a gdzie tu jeszcze tak precyzyjne mechanizmy jak turbosprężarka czy precyzyjne mechanizmy zmiennych faz rozrządu.
Absurd goni absurd. Skoro zmniejszamy pojemność a wyciskamy coraz większą moc z niej (co z fizyki wprost wynika pojawia się nadmiar cieplny) to trzeba zapewnić odpowiednie chłodzenie silnika czyli dajmy mu większą misę olejową albo skróćmy do 10 tyś km interwał olejowy jeżeli na tyle ufamy olejowi że wytrzyma te 10 tyś km katowania bo tak dokładnie obchodzą się nowe silniki z olejem... który na dodatek dopiero gdzieś na 3cim miejscu ma za zadanie minimalizować procesy cierne w silniku. Na pierwszym jest ekologia czyli minimalizacja oporów pompowalności, na drugim chłodzenie, dopiero dużo dalej jest smarowanie węzłów tarcia.
Natomiast to co robią producenci pojazdów to jawne działanie na szkodę użytkownika. Żyłowanie silników i wydłużanie interwałów wymian.
Nie wiem czy ktoś miał do czynienia z jakimś 1.2 czy 1.4TSI który miałby przebiegu te 250 tyś km np....
Przykładem może tutaj być 1.6THP (PSA, BMW, Mini) gdzie pojazd który ma na blacie 160 tyś km przebiegu ma za sobą dwie awaryjnie wymiany rozrządu łańcuchowego na 100% a co drugi - wymianę kpl silnika po potężnej awarii.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
R90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pn lip 06, 2015 12:36
Lokalizacja: mazowieckie

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: R90 » czw wrz 08, 2016 10:06

Piasek pisze:Swego czasu miałem Merca z benzynowym piecem V6: 170KM z 2,6 litra pojemności. Pojemność układu smarowania 8,5L (tyle oleju łykał na wymianę), interwał wymian co 15 tyś km. Nie będę mówił o fenomenie trwałości takich (i tamtych) rozwiązań ale kilka razy śmigałem nim na zachód jakieś 1100km w jedną z czego 900 to było ostre autostradowe tempo: cały czas między 130 a 180km/h momentami. Jako że jazda głównie nocami się odbywała na prawdę przez godzinę potrafiłem nie zbijać z tempomatu poniżej 150km/h no chyba że ograniczenia albo jakieś remonty.
Nie wyobrażam sobie dzisiaj zrobienie czegoś takiego Passatem z 1.4TSI 170KM pod maską, który ma ledwo 3,5 litra oleju w silniku na dodatek zmienianego co 30 tyś km aby 9h non-stop pałować go z prędkościami 130-180km/h we 4 na pokładzie + klima cały dystans. Przy takim trybie eksploatacji olej w tym silniku po najdalej 6 tyś jest spalony do zera, pozbawiony wszelkich właściwości ochronnych silnika a gdzie tu jeszcze tak precyzyjne mechanizmy jak turbosprężarka czy precyzyjne mechanizmy zmiennych faz rozrządu.
Absurd goni absurd. Skoro zmniejszamy pojemność a wyciskamy coraz większą moc z niej (co z fizyki wprost wynika pojawia się nadmiar cieplny) to trzeba zapewnić odpowiednie chłodzenie silnika czyli dajmy mu większą misę olejową albo skróćmy do 10 tyś km interwał olejowy jeżeli na tyle ufamy olejowi że wytrzyma te 10 tyś km katowania bo tak dokładnie obchodzą się nowe silniki z olejem... który na dodatek dopiero gdzieś na 3cim miejscu ma za zadanie minimalizować procesy cierne w silniku. Na pierwszym jest ekologia czyli minimalizacja oporów pompowalności, na drugim chłodzenie, dopiero dużo dalej jest smarowanie węzłów tarcia.
Natomiast to co robią producenci pojazdów to jawne działanie na szkodę użytkownika. Żyłowanie silników i wydłużanie interwałów wymian.
Nie wiem czy ktoś miał do czynienia z jakimś 1.2 czy 1.4TSI który miałby przebiegu te 250 tyś km np....
Przykładem może tutaj być 1.6THP (PSA, BMW, Mini) gdzie pojazd który ma na blacie 160 tyś km przebiegu ma za sobą dwie awaryjnie wymiany rozrządu łańcuchowego na 100% a co drugi - wymianę kpl silnika po potężnej awarii.
Po co auto ma jeździć 10-20 lat, skoro może pożyć kilka? Większe zapotrzebowanie na nowe auta generuję zyski. Serwis tez musi z czegoś żyć. Chyba tylko głównie o to chodzi.


Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM

Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: doggie » czw wrz 08, 2016 10:09

Piasek pisze:
Natomiast to co robią producenci pojazdów to jawne działanie na szkodę użytkownika. Żyłowanie silników i wydłużanie interwałów wymian. .
niestety to żałosne ale ludzie tego oczekują, sam brałem udział w rozmowie ze znajomym, który kupował nowe auto, rozważał różne marki ale jedno co zwróciło moją uwagę to fakt, iż kupił auto gdzie interwał wymiany oleju a co za tym idzie częstość serwisowania określony był na 30kkm bo inni dawali tylko 20kkm. Co gorsze niestety stosuje się do tego choć go namawiałem na wymianę choćby samego oleju co 15kkm we własnym zakresie, niestety był i jest zdania że producent wie co robi i nie ma takiej potrzeby
Piasek pisze:
Przykładem może tutaj być 1.6THP (PSA, BMW, Mini) gdzie pojazd który ma na blacie 160 tyś km przebiegu ma za sobą dwie awaryjnie wymiany rozrządu łańcuchowego na 100% a co drugi - wymianę kpl silnika po potężnej awarii.
he to jeszcze nic, a silniki 2.0D N47 o oznaczeniach D20A i D20B nie dość że łańcuch jednorzędowy to od dupy strony czyli pomiędzy skrzynią a silnikiem który jest wzdłużnie umieszczony a do tego najczęściej trzeba wymienić cały wał bo napędowe koło zębate jest z nim zintegrowane ..... koszty masakryczne, częściej bardziej opłacalna jest wymiana całego silnika :food: silnik jest naprawdę zajebisty, był nawet silnikiem roku o ile sie nie mylę ale tak zjebać jego obsługę, konstruktorzy powinni za to dostać nagrodę antynobla

ostatnimi laty obserwuję zachwycanie się redaktorków nad silnikami i ich wyborami do engine of the year, był wspomniany N47, był 1.4 TSI, chyba nawet 1.6 THP :D takie wybory to powinny być dopiero po przejechaniu 100kkm



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: italiano_83 » czw wrz 08, 2016 19:45

Piasek pisze:Nie wiem czy ktoś miał do czynienia z jakimś 1.2 czy 1.4TSI który miałby przebiegu te 250 tyś km np....
W tym roku na holenderskim portalu znalazłem Giuliette 1.4 MA z przebiegiem... sam zobacz ...
Da się zrobić takie dystanse, ale nie stosując się do zaleceń producenta, czyli 20.000km interwał.

Obrazek

Piasek pisze:Nie wyobrażam sobie dzisiaj zrobienie czegoś takiego Passatem z 1.4TSI 170KM pod maską, który ma ledwo 3,5 litra oleju w silniku na dodatek zmienianego co 30 tyś km aby 9h non-stop pałować go z prędkościami 130-180km/h we 4 na pokładzie + klima cały dystans
Jeździć można spokojnie moim zdaniem do 160/170km/h oleju jest mało to fakt, ale 1.9 TDI ma go zaledwie 1l więcej i to zakładając, że zalejesz na max-a, ale interwał trzeba dostosować do rodzaju eksploatacji auta. Te interwały to max- przy założeniu długich dystansów w trybie autostradowym, a nie w trybie mieszanym gdzie auto setki razy więcej jest odpalane/ rozgrzewane.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Barton_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 768
Rejestracja: śr sty 14, 2015 13:18
Lokalizacja: Tu i Tam

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Barton_ » pt wrz 09, 2016 07:36

Diesel z założenia wydziela mniej ciepła niż doładowany silnik benzynowy.
Wg mnie max interwał to 15kkm i to przy założeniu delikatnego obchodzenia się z samochodem.
W przypadku intensywnej eksploatacji należy go skrócić do 10 a w skrajnych przypadkach nawet do 6-7kkm.


________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: doggie » pt wrz 09, 2016 08:08

Barton_ pisze:Diesel z założenia wydziela mniej ciepła niż doładowany silnik benzynowy.
Wg mnie max interwał to 15kkm i to przy założeniu delikatnego obchodzenia się z samochodem.
W przypadku intensywnej eksploatacji należy go skrócić do 10 a w skrajnych przypadkach nawet do 6-7kkm.
dokładnie, tak samo auto eksploatowane wyłącznie na krótkich dystansach ciągle niedogrzane tak samo latanie po autostradach z max obciążeniem silnika /zamykanie licznika/, w tych przypadkach olej powinien być częściej wymieniany



wjk92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob wrz 10, 2016 11:29

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: wjk92 » sob wrz 10, 2016 11:43

Jestem tutaj nowy, więc od razu się przywitam - cześć wszystkim! :)

Niedługo stanę się posiadaczem Golfa IV Variant, jednak będzie to zakup "w ciemno". Cała historia samochodu jest znana jednemu z członków mojej rodziny, jeździ on w Niemczech, oryginalny przebieg 320 000 km (tak, wiem że w Polsce Golfy mają po "230k km" ;) ), silnik 1.9 TDI (101 KM), oryginalny odpinany hak VW, rocznik 2004, stale w jednych rękach...jednak nie mam pojęcia w jakiej wersji wyposażeniowej jest ten samochód, a właściciel wysłał jedynie zdjęcia z zewnątrz. Z uwagi na atrakcyjną cenę zaoferowaną przez właściciela mojemu wujkowi biorę samochód tak czy inaczej, jednak zastanawiam się czy miłośnicy Golfa (a tutaj ich nie brakuje) są w stanie rozpoznać wersję z zewnątrz - konkretnie chodzi mi o białe kierunkowskazy w światłach z tyłu. Wiem, że Pacific wychodził z takimi lampami, ale i z klamkami w kolorze nadwozia... być może był to po prostu jakiś lifting? Zastanawiam się po prostu czy ten samochód ma klimę, a właściciel póki co jest niedostępny. Dzięki za ewentualną pomoc.

Obrazek



darus91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn kwie 11, 2011 15:30

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: darus91 » pn wrz 12, 2016 17:26

Witajcie,

Interesują mnie aktualnie 2 samochody Golf 7 1.4 TSI oraz Octavia 3 1.4 TSI, manual, wersja highline/style, z pakietami wyposażeń.

Patrząc na ceny używanych aut 3 letnie kosztują ok 50 tys dobrze wyposażone. A nówki tak samo wyposażone około 75-80 tys.
Ceny nówek wzięte z salonów po podstawowym rabacie.

Czy ktoś z Was również stał przed wyborem pomiędzy tymi dwoma, i co zdecydowało o wyborze? i czy nowe/używane?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Azgorath
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: czw kwie 18, 2013 11:09

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Azgorath » pn wrz 12, 2016 18:02

Golf jest o wiele lepiej wykonany, za to Octavia jest w środku przestronniejsza, bagażnik też ma większy. Generalnie są to dwa różne auta, octavia jest dużo bardziej rodzinna ;) Jeżeli chodzi o silniki, to aktualnie każdy jest ok, polecam dopłacić do 1.4 150 ACT, spalanie robi wrażenie ;)



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: kw » pn wrz 12, 2016 21:26

darus91 pisze:Patrząc na ceny używanych aut 3 letnie kosztują ok 50 tys dobrze wyposażone. A nówki tak samo wyposażone około 75-80 tys.
Jak masz kupować używkę to tylko z jakiegoś programu dealera. Wszystkie 3 latki od handlarzy są po dużych dzwonach. 3 letnie auto używane powinno kosztować ok 60% nowego z takim samym wyposażeniem. Ja bym kupił używkę z jakiegoś programu dealerskiego w Niemczech. Duży wybór, ceny lepsze niż u nas i nie wpakujesz się na minę. Prawie wszystkie auta z vat do zwrotu jak Cię to interesuje. Z wyposażeniem to ostrożnie, za większość rzeczy nie warto dopłacać, w sumie najważniejszy jest xenon i zestaw głośnomówiący, felgi zawsze można dokupić.
Azgorath pisze:Generalnie są to dwa różne auta,
Na jednej płycie podłogowej....


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości