[MK3 TDI] Zawór na turbinie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: czw paź 05, 2006 19:46
- Lokalizacja: Kościerzyna
- Kontakt:
[MK3 TDI] Zawór na turbinie
Hejka.! Jestem szczęśliwym posiadaczem VW MK3 1,9 GT TDI, rocznik 94 listopad,
Mam Pytanko: czy można w zamknąć zawór na turbinie, czy komputer nie będzie wariował i czy autko będzie nadal tak samo chodziło tylko że z lepszą mocą. Uczyniłem to kiedyś w mk2 1,6GTD i było ok, nawet fajnie ciągnął ale czy można to zrobić w tdi? z góry dzieki za rade!!!!!
Pozdrawiam Przemo
VW GT TDI "bestia"
Mam Pytanko: czy można w zamknąć zawór na turbinie, czy komputer nie będzie wariował i czy autko będzie nadal tak samo chodziło tylko że z lepszą mocą. Uczyniłem to kiedyś w mk2 1,6GTD i było ok, nawet fajnie ciągnął ale czy można to zrobić w tdi? z góry dzieki za rade!!!!!
Pozdrawiam Przemo
VW GT TDI "bestia"
Ostatnio zmieniony sob paź 07, 2006 21:49 przez przembest188, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 853
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
- Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: czw paź 05, 2006 19:46
- Lokalizacja: Kościerzyna
- Kontakt:
Zawór na turbinie
wiem ze w tdi jest to sterowane, ale chce sie dowiedzieć czy mozna pomimo tego sterowania zamknąc ten zawór, i uzyskam dzieki temu wieksze ciśnienie doładowania, i chodzi mi o to czy nie będzie się cos działo z kompem. w tdi jest całkiem inaczej niz w td. w tdi mozna całkowicie zamknąć zawór. tak w td jest to ta śrubka, albo raczej szpilka (M6) z nakrętka na zewnątrz, w td dokręcając tą śrubkę do oporu nie uzyskamy całkowitego zamknięcia zaworu gdyz jest pod nim spęzyna i gdy ciśnienie bedzie za duże zawór i tak się otworzy ale i tak duzo to daje.
Ja wymieniam turbinke, bo poszla mi po weekendowym wypadzie
...
Mechanik powiedzial, ze po wymianie turbiny, przez ok.800-1000km bedzie kopcilo tak,ze swiata nie bedzie widac!!!Dopoki nie przepali starego oleju,ktory osiadl w rurach i kabelkach...-jak przepali,bedzie wszystko ok.!!!
A tak na marginesie.. mam diesla od zawsze,nigdy mi nic nie kopcilo..ani na wolnych ani na szybkich obrotach..Bylo git,dopoki nie przejechalam sie bez smarowania
Pozdrowionka!![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![satan :satan:](./images/smilies/satan.gif)
Mechanik powiedzial, ze po wymianie turbiny, przez ok.800-1000km bedzie kopcilo tak,ze swiata nie bedzie widac!!!Dopoki nie przepali starego oleju,ktory osiadl w rurach i kabelkach...-jak przepali,bedzie wszystko ok.!!!
A tak na marginesie.. mam diesla od zawsze,nigdy mi nic nie kopcilo..ani na wolnych ani na szybkich obrotach..Bylo git,dopoki nie przejechalam sie bez smarowania
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![blush :blush:](./images/smilies/blush.gif)
Pozdrowionka!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
e raczej tylko na początku zakopci , przegonisz auto kilka kilometrów i wywali sadze.jessi1985 pisze:przez ok.800-1000km bedzie kopcilo tak,ze swiata nie bedzie widac!!!
Miałem kiedyś dziure w dolocie to tak jak by suszarka siadła po zaklejeniu dziury rzeczywiście tabun sadzy ale po przejechaniu kilku km wywaliło to co się wcześniej nagromadziło. Może tylko kat sie poprzytykał
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
przembest188, w TDi sie nieda tego zrobi turbo jest sterowane zaworkiem n 75 elektromagnetycznym i niema on regulacji jakas tam srubka jesli turbina poda zaduze cisnienie komp lapie tryb awaryjny i jedziesz sobie jak samym deaslem bez turba.
jessi1985, to zmien moze mechanika a nie turbinke bo cosik bredzi![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
a dlaczego smarowania nie bylo gdzie sie olej podzial?
jessi1985, to zmien moze mechanika a nie turbinke bo cosik bredzi
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
a dlaczego smarowania nie bylo gdzie sie olej podzial?
Moj golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
W TDI nie mozna tak kombinowac. Zamykajac na stale turbo, komputer zaraz wykryje przeladowanie i przejdzie w tryb awaryjny. Tryb awaryjny miedzy innymi zmniejsza dawke paliwa, wiec ogolnie moc spadnie a nie podniesie sie. Poza tym latwo takim sposobem rozwalic turbine. W TDI trzeba zaczac od komputera, potem mozna dalej - zmienic wtryski, turbine, pompe, intercooler.... albo od razu kupic Ferrari ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Wracalam z dyskoteki polnymi drogami i przypieprzylam miska w cos... caly olej wylecial.. a ja jechalam pomimo swiecacej sie kontrolki... Jak samochod zaczal sam zwalniac, wtedy wylaczylam silnik
"blondynka"... i tak tez zalatwilam turbinke.. na szczescie, silnik sie nie zatarl (ufff)...
Mechanik powiedzial, ze trzeba bedzie naprawde przejechac sporo km - poniewaz wszystko zalane jest olejem i to wcale nie malo!!! Poza tym kazal mi wozic w bagazniku gasnice, bo moze sie cos zapalic
Boje sie!!!
![blush :blush:](./images/smilies/blush.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mechanik powiedzial, ze trzeba bedzie naprawde przejechac sporo km - poniewaz wszystko zalane jest olejem i to wcale nie malo!!! Poza tym kazal mi wozic w bagazniku gasnice, bo moze sie cos zapalic
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Boje sie!!!
![blush :blush:](./images/smilies/blush.gif)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 221 gości