[MK2 1.6] jaki olej do Diesla ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rafek81

Post autor: rafek81 » pt paź 06, 2006 22:20

podejrzewam ze w 96roku fabrycznie byl lany w kazdym vw mk3 mineralny...



Wawro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: wt paź 04, 2005 00:27
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Wawro » pt paź 06, 2006 22:47

rafek81: Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Że syntetyki i półsyntetyki to produkt ostatnich paru lat lat :bajer: ? Chyba żarcisz :)

A przy okazji chciałbym sie włączyć do dyskusji z ciekawostką. Olej SUPER DIESEL FEO 10W-40 z Midlanda jest mineralny (!!!). Nie robie sobie żartów, ani się nie pomyliłem. Może taki zalać do naszych klekotów? Mineralny ale o niższym zakresie temperatury użytkowania. Jak myślicie ?
Ostatnio zmieniony pt paź 06, 2006 22:53 przez Wawro, łącznie zmieniany 1 raz.


I did it all for the nookie ... :D

Awatar użytkownika
angela23x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:21
Lokalizacja: łódź

Post autor: angela23x » pt paź 06, 2006 22:51

hmn.. Dzięki Fabian za krótką i konkretną odpwoiedź .
Do tej pory jeżdzę na Lotos'ie 15W40.
Nie wiem czy pozostać przy tym czy zmienic na coś lepszego.
Kompletnie się nie znam, czy Mobil jest lepszy od Lotosa?
Na czym polega róznica?
Proszę o krótkie wypowiedzi.



Wawro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: wt paź 04, 2005 00:27
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Wawro » pt paź 06, 2006 23:00

Ja osobiście raz zalałem lotosa, po tym jak jeździł na oleju forda dla diesli. Pojeździłem tydzień i wymieniłem na jakiś lepszy, (midlanda 15W40). Dlaczego? Ponieważ silnik wyraźnie gorzej chodził. Po wymianie na inny, nie ten silnik.
Mobil jest po prostu wyższej jakości, ot co. Jak zresztą wiele innych olejów. Lotos nadaje się naprawdę wymęczonych silników, którym to już nie robi różnicy.
Moja rada, nie kupować najtańszego. Najlepiej coś pośredniego między najdroższym i najtańszym. No i dbać o regularną wymianę . (W książce, do której mam dostęp, piszą o wymianie oleju co 7 500 km)


I did it all for the nookie ... :D

Awatar użytkownika
angela23x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:21
Lokalizacja: łódź

Post autor: angela23x » pt paź 06, 2006 23:26

Olej wymieniam zawsze , co 10tys.
Ten lotos polecili mi w sklepie, i tak kupuje go od 4lat.
Jednak silnik się treaz grzeje i głośno chodzi, wogóle zaczyna sie coś dziać, to zaczne od oleju, bo akurat mam wymiane.
Pozdrwoienia, dzieki za rady. Napewno jeszcze nie raz tu zajrze :kwiatek:



Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » sob paź 07, 2006 08:48

jaki olej????????? RZEPAK :grin:


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
molotow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lip 04, 2006 13:36
Lokalizacja: Pomiechówek
Kontakt:

Post autor: molotow » sob paź 07, 2006 10:13

angela23x pisze: ten lotos polecili mi w sklepie, i tak kupuje go od 4lat.
Jednak silnik się treaz grzeje i głośno chodzi, wogóle zaczyna sie coś dziać,
ot co znaczy olej lotos :D



Awatar użytkownika
Fabian LDZ
_
_
Posty: 11385
Rejestracja: pt cze 03, 2005 09:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Fabian LDZ » sob paź 07, 2006 17:28

angela23x pisze:Do tej pory jeżdzę na Lotos'ie 15W40.
skoro był mineralny (15W40) musisz zostać przy mineralnym
Kompletnie się nie znam, czy Mobil jest lepszy od Lotosa?
jeśli będziesz teraz wymieniała olej (ze znaczka przy nicku rozumuje że jesteś kobietą) zmień na mobil 15W40! kumpel ostatnio kupił auto, wcześniejszy właściciel jeździł na syntetycznym lotosie i strasznie klepały zawory, wymieniliśmy na mobila syntetyka i klepanie ustało tak więc z ręką na sercu polecam mobil!



Awatar użytkownika
angela23x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:21
Lokalizacja: łódź

Post autor: angela23x » sob paź 07, 2006 18:41

oki, to już wszystko wiem.
Ciekawi mnie tylko róznica między syntetycznym a minerlanym?
Napsizcie w paru slowach :|

ps zwykła ciekawość.



Awatar użytkownika
Fabian LDZ
_
_
Posty: 11385
Rejestracja: pt cze 03, 2005 09:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Fabian LDZ » sob paź 07, 2006 19:21

angela23x pisze:Ciekawi mnie tylko róznica między syntetycznym a minerlanym?
przede wszystkim gęstość syntetyk jest najbardziej żadki, mineralny najbardziej gęsty



przembest188
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw paź 05, 2006 19:46
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: przembest188 » sob paź 07, 2006 19:55

przy takim przebiegu polecałbym mineralny i lotosa, jeżeli ma byc cos lepszego to mobil a jak naprawde dobry to castrol, przy tym przebiegu nie warto 10W40 albo 5W40.



Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » czw paź 12, 2006 19:28

Ja mam dwa TDI jeden z 1994 roku 240000 km i drugi z 1996 roku przebieg 163000 km i oba mam zalane Mobil 15W40 Diesel. W serwisie ASO VW AUDI w niemczech przy przebiegu powyżej 15000 km leją juz mineralny do TDI sam osobiście pytałem wracając z wakacji w Hollandii. Mam te auto juz 3 i 2 lata i nawet w zimie przy duzych mrozach nie miały problemu z odpaleniem mimo ze to minerał.



Awatar użytkownika
PiTTer99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 18:08
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: PiTTer99 » czw paź 12, 2006 19:42

zawsze zalewalem moje td i d mobilem 15w40 , i zawsze kupujac go w butelce zastanawialem sie czy to oby nie to samo co mobil delvac 15w40 to co sprzedaje sie na litry luzem do ciezarowek.
w sklepie nic nie mowia na ten temat bo nie maja w tym zadnego interesu - ktos zna temat??


1985 - Jetta USA 1.6TD
1991 - Jetta Syncro 1.8
1992 - Audi 80 Quattro 2.8
1995 - Golf Syncro 1.8
2001 - Golf 4motion 1.9tdi
2005 - Caddy Life 1.9tdi

Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » czw paź 12, 2006 19:55

heh kolejny post który zmienił sie w reklamówke olejów...

dziołcha pisze o zwykłym dieslu.. a wy tu z półsyntetykami do turbin walicie... eh... cza czytac uważnie...

angela23x, nie lej Lotosa bo to śhit naprawde szkoda silnika... poprzedni właściciel mojego JP walił to non stop i auto chodziło jak ciężarówka... bleeech..
ja mam też minerał bo też przebieg już ponad 300 000 dużo... skoro lałaś minerał to lej już dalej.. ale dobry minerał.. spręzarki nie masz :D więc sie nie przejmuj problemami TDików...
to juz jest stary silnik i po przechodzeniu na semisyntetyk lub (o zgrozo) syntetyk mogą zacząć ci sie problemy... a to uszczelniacze pójdą.. a to pod klawiaturą sie spoci... niedajboze pod głowicą puści... ziemeringi...
przesiadłem sie z lotosa na Mobil 1 ale dedykowany do ciężarówek.. (biore z servisu Iveco) i jest o niebo lepiej... 20 letni silnik a pod klawiaturą wszystko jak nówka fumka..igiełka..)
Castrole też są dobre.. ale tu już chłopaki pewnie reklamowali...
Ogólnie ot mobil 1 superM minerał i wszystko bedzie grać...
:bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 75 gości