Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN
Widzę, że nie bardzo lubisz kręcić śruby,dam Ci dobrą radę. Kup klucz, podjedz do mechanika i wymienisz oring, z czasem klucz odsprzedaż, zresztą zakup nie jest drogi.
Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN
Zależy mi aby to zrobić bez wykręcania tych krućców od paliwa ponieważ chce uniknąć wymiany podkładek miedzianych. Wiem, że mogę tą śrubę wykręcić żabką hydrauliczną ale taki sposób wymaga odkręcenia tych właśnie śrubek. Wchodzi w gre tylko nasadka. Jak ktoś to robił podjadę i zapłacę i nie interesuje mnie w jaki sposób to zrobi. Jak mam robić to sam to chcę zminimalizować ryzyko do minimum.
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN
Witaj, jak chcesz podjedź, zrobimy, a, jak byś się zdecydował sam, to, tak jak chłopaki piszą wyżej. Co do podkładek, to nie trzeba wymieniać żadnych miedzianych podkładek, przy tym zabiegu.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Tomek
Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN
Dzięki za propozycję, jednak trochę do Częstochowy za daleko. Zależy mi na czasie bo auto na sprzedaż czy jest ktoś np z łodzi kto by mi to raz dwa zrobił.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN
Jak kupisz ten klucz,to wcale nie będziesz musiał ich ruszać.tskiper pisze:Zależy mi aby to zrobić bez wykręcania tych krućców od paliwa ponieważ chce uniknąć wymiany podkładek miedzianych
Z resztą,podkładki miedziane nie zrujnują Cię,bo za 4szt. dasz może złotówkę.
Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN
Klucz zakupiony za 25zł, uszczelka w intercarsie 3,49zł godzina roboty i zrobione. Z kluczem to bajecznie proste:
Wypinamy dwie wtyczki nad pompą bo przeszkadzają.Odkręcamy przewody paliwowe, po odkręceniu zabezpieczyć przed stałymi cząstkami brudu które mogą dostać się do wtryskiwacza. O konsekwencjach nie muszę mówić.
Śruba centralna dość łatwo puszcza delikatne ale mocne szarpnięcie i idzie już palcami odkręcić. Podkładamy szmatkę lub co tam kto chce, będzie się lała ropa.
Zdejmujemy starą uszczelkę wymieniamy na nową i szybko z powrotem zakręcamy" cały czas wylewa się ropa", uwaga na to aby nie posypały się jakieś brudy na śrubę kiedy będziemy ją wkładać.
Dokręcamy ile się da palcami, potem z wyczuciem kluczem do wyczuwalnego progu kiedy dalej już nie chce iść a następnie jeszcze troszeczkę dosłownie 1mm i starczy.
Przykręcamy przewody paliwowe do pompy mocno do wtrysków palcami.
Zdejmujemy wężyk powrotny paliwa z wtryskiwaczy do pompy, bierzemy strzykawkę jakiś wężyk i zasysamy powietrze do czasu kiedy będzie lecieć czysta ropa bez bąbelków, będzie to około 7 strzykawek 100ml.
Teraz już jesteśmy na finiszu, pozostawiamy dwa przewody luźne a dwa dokręcamy, ktoś kręci silnikiem kiedy zaczyna ciec wyłączamy zapłon i dokręcamy, i tak z następną parą. Nie dopuścić do odpalenia silnika przy drugiej parze bo będzie fontanna ropy i wszystko brudne.
Po odpowietrzeniu cieszymy się naprawą za ułamek tego czego żądają pompiarze.
Moje błędy to takie, że odkręciłem śrubę i chwile się zastanawiałem co i jak oraz oglądałem jak to wygląda w środku a co za tym idzie cała ropa wyleciała z pompy i musiałem dłużej odpowietrzać. We wtyczce od czujnika położenia iglicy tej pomarańczowej gdzieś zrobił się luz i zaczęła migać kontrolka świec żarowych, styki przeczyszczono i ponownie założona wtyczka nie wykazała już błędu.
Wypinamy dwie wtyczki nad pompą bo przeszkadzają.Odkręcamy przewody paliwowe, po odkręceniu zabezpieczyć przed stałymi cząstkami brudu które mogą dostać się do wtryskiwacza. O konsekwencjach nie muszę mówić.
Śruba centralna dość łatwo puszcza delikatne ale mocne szarpnięcie i idzie już palcami odkręcić. Podkładamy szmatkę lub co tam kto chce, będzie się lała ropa.
Zdejmujemy starą uszczelkę wymieniamy na nową i szybko z powrotem zakręcamy" cały czas wylewa się ropa", uwaga na to aby nie posypały się jakieś brudy na śrubę kiedy będziemy ją wkładać.
Dokręcamy ile się da palcami, potem z wyczuciem kluczem do wyczuwalnego progu kiedy dalej już nie chce iść a następnie jeszcze troszeczkę dosłownie 1mm i starczy.
Przykręcamy przewody paliwowe do pompy mocno do wtrysków palcami.
Zdejmujemy wężyk powrotny paliwa z wtryskiwaczy do pompy, bierzemy strzykawkę jakiś wężyk i zasysamy powietrze do czasu kiedy będzie lecieć czysta ropa bez bąbelków, będzie to około 7 strzykawek 100ml.
Teraz już jesteśmy na finiszu, pozostawiamy dwa przewody luźne a dwa dokręcamy, ktoś kręci silnikiem kiedy zaczyna ciec wyłączamy zapłon i dokręcamy, i tak z następną parą. Nie dopuścić do odpalenia silnika przy drugiej parze bo będzie fontanna ropy i wszystko brudne.
Po odpowietrzeniu cieszymy się naprawą za ułamek tego czego żądają pompiarze.
Moje błędy to takie, że odkręciłem śrubę i chwile się zastanawiałem co i jak oraz oglądałem jak to wygląda w środku a co za tym idzie cała ropa wyleciała z pompy i musiałem dłużej odpowietrzać. We wtyczce od czujnika położenia iglicy tej pomarańczowej gdzieś zrobił się luz i zaczęła migać kontrolka świec żarowych, styki przeczyszczono i ponownie założona wtyczka nie wykazała już błędu.
Ostatnio zmieniony śr sie 24, 2016 14:54 przez tskiper, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN
No i proszę, jeszcze niedawno pytałeś jak to zrobić, a teraz sam możesz udzielać informacji jak się za to zabrać. Niech zgadnę, satysfakcja z samodzielnej pracy bezcenna?!
Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN
Staram się większość rzeczy sam robić, jednak to trochę mnie martwiło tym bardziej po naczytaniu się różnych opinii że ktoś nie odpalił już auta po takiej naprawie. Teraz wiem że nie było się czym martwić, po prostu nie da się niczego spier..... Każdy z minimalnymi umiejętnościami da sobie radę. Pozdrawiam.
PS: Nasadkę na śrubę chętnie odsprzedam dalej. Mnie już nie potrzebna.
PS: Nasadkę na śrubę chętnie odsprzedam dalej. Mnie już nie potrzebna.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pt sie 26, 2016 23:10
Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN
Cześć miałem taki sam problem i dałem sobie sam z nim radę.
Przjedź się do serwisu BOSCH-a sam oging ten Duży zielony kosztuje 7 zł.
Ale na wszelki wypadek kup sobie ich 2 oraz na przyszłość cały zestaw naprawczy taki jak z allegro ale on kosztuje chyba 30 zł więc uzbrojony w oringi:
Weź kogoś do pompocy i zaopatrz się w dobrą lampkę i zrób tak:
oczyść głowicę- odkręć całkowicie przewody oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby głowica była gładka.
Jest ona przykręcona na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz.
Jak oczyścisz już głowicę rozdzielacza, powoli po koleii odkręcaj śruby -wszsytkie nie więcej jak 1 cm- głowica będzie wychodzić sama lub jej delikatnie pomóż podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring= z którego właśnie leje się "ON". Złap go pensetą lub cienkim śrubokrętem i wyrwij.
Na całą głowicę i śruby nasuń nowy oring w miejsce gdzie będzie leżał na srubach mocujących głowicę.
Oczywiście będą ci przeszczakać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring= sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod sruby.
Jak oring przewleczesz przez wszsytkie śruby dopchnij go w jego kanał czyli tam gdzie powinien siedzieć.
Maźnij go dookoła ropką jub jakimś smarkie abyś go nie przetarł o obudowę pompy skręcając całość.
Przykręć śruby z łapami i zamontuj przewody- poluzuj natomiast śrubę między przewodami tę do nastawiania startu pompy ( tylko tyle aby uchodziło przez nią powietrze np 1-2 obroty)
Poluzuj także nakrętki przy wtryskach aby także uchodziło powietrze. Niech pomocnik zakręci ci motorem i pompa zassała ropkę. po kilku takich obrotach tryśnie paliwo spod śruby między przewodami- dokręć ją i patrz na naprętki przy wtryskach.
Pomocnik niech nadal kręci motorem z przerwami np aby pompa przez tłoczenie pozbyła się powietrza z przewodów wtrysków. Jak spod gwintów nakrętek lekko odkręconych zacznie sadzić ci paliwo dokręć wszstkie przewody i jesteś w domu.
Motor zagada jak nowy
Pozdrawiam
Zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcja i juz 2 oringi przeciete, wszystko jest dobrze do momentu skrecenia, przy dolnej śrubie nie moge wepchnac oringa glebiej tak jakby po rozciagnieciu oring sie nie zmniejszyl i byl nadstan uszczelki, jak kapało tak dalej kapie, jest jakas porada na to?wszystko wiem co i jak ale nie moge tego dokrecic bez rozerwania oringa, smarowalem go olejem silnikowym zeby lepiej sie ułożył
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN
Witam, o-ring smaruje się na rzadkim smarem. Ja używam takiego smaruhttp://archiwum.allegro.pl/oferta/smar-silikonowy-60ml-konserwacja-smar-guma-silikon-i4835638938.html" onclick="window.open(this.href);return false;. i jeszcze nie udało mi się przeciąć o-ringu, a kilka już wymieniłem, pod tą nieszczęsna śrubą
Można spróbować wazeliny technicznej, ale ona jest dość gęsta. Przejdź się do okolicznego gumiarza i poproś o trochę smaru, którym smarują opony do zakładania na felgę, też się nada. Przy obecnych temperaturach będzie w sam raz.
Pozdrawiam.
Można spróbować wazeliny technicznej, ale ona jest dość gęsta. Przejdź się do okolicznego gumiarza i poproś o trochę smaru, którym smarują opony do zakładania na felgę, też się nada. Przy obecnych temperaturach będzie w sam raz.
Pozdrawiam.
Tomek
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pt sie 26, 2016 23:10
Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN
Ten smar załatwi sprawe? czy cos innego moze zle robie?starałem sie powoli i jednoczesnie dokrecac wszystkie sruby
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN
Ty piszesz o o-ringu, na głowiczce, czy o o-ringu między rurkami?
Smar załatwi sprawę.
Jeśli piszesz o o-ringu na tłokorozdzielaczu (głowiczce), to dokręcaj po przekątnie śrubki i nie ma prawa nic się rozerwać, ale wcześniej dobrze posmaruj obudowę pompy i sam o-ring.
Smar załatwi sprawę.
Jeśli piszesz o o-ringu na tłokorozdzielaczu (głowiczce), to dokręcaj po przekątnie śrubki i nie ma prawa nic się rozerwać, ale wcześniej dobrze posmaruj obudowę pompy i sam o-ring.
Tomek
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pt sie 26, 2016 23:10
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pt sie 26, 2016 23:10
Re: Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN
i po sprawie oring wymieniony, jednak da sie bez wyciagania pompy a juz miałem płacic 700zł bo tyle najtaniej znalazlem u siebie w okolicy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości