aleś się wysilił a i w profilu w takim razie kłamieszsathis pisze:Ja am LPG i polecam
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Nie oczekuj zbyt wiele od kogoś kto nie potrafi poprawnie napisać marki swojego (?) samochodu
Swoją drogą pisanie co kto ma chwalenie swego to nic nie wnoszące w temacie posty.
Co do tematu - wolałbym chyba głośnego i mułowatego SDI niż te benzynowe wynalazki (no może poza 1.6, który jednak chyba nie jest częstym widokiem w tych autach). To nie nowe/nowsze CR/PD z filtrami i innym problematycznym osprzętem, który w zasadzie uniemożliwia eksploatację miejską.
Swoją drogą pisanie co kto ma chwalenie swego to nic nie wnoszące w temacie posty.
Co do tematu - wolałbym chyba głośnego i mułowatego SDI niż te benzynowe wynalazki (no może poza 1.6, który jednak chyba nie jest częstym widokiem w tych autach). To nie nowe/nowsze CR/PD z filtrami i innym problematycznym osprzętem, który w zasadzie uniemożliwia eksploatację miejską.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- maj0nez
- VR6 user
- Posty: 3229
- Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
- Lokalizacja: LOP
- Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Mam aktualnie dwa pojazdy teraz do jazdy codziennej, pierwszy to Sharan 2003r 1.9TDI PD ASZ 131KM drugi to Skoda Octavia VRS 1,8T seria 180KM zrobiona podobno na 254KM kupiłem bez LPG ale po dwóch tygodniach zamontowałem instalację gazową.
Sharan przy dojeżdżaniu do pracy pali na komputerze 5,6l powrót 6,3l to jazda emerycka w sumie średnia to 7,4, bo nie da się non stop jechać jak ciota.
Skoda ma sporą rozbieżność a jej potencjał nie daje powoli jeździć, ale już trochę znudziło się latanie za wszystkim słabeuszmi
Spalanie gazu, przy dojeżdżaniu do pracy normalna jazda -10l-LPG jazda z prędkościami 130km/h -150km/h to spalanie około 13l/100km-LPG a jak odkręcamy tak dobrze to 15l/100km -LPG.
Sharan mieści się w zakresie 25-30zł na 100km a Octavia poniżej 20zł dla mnie różnica spora.
Nie liczę zużycia benzyny bo przy tych temperaturach jest niewielkie.
Sharan przy dojeżdżaniu do pracy pali na komputerze 5,6l powrót 6,3l to jazda emerycka w sumie średnia to 7,4, bo nie da się non stop jechać jak ciota.
Skoda ma sporą rozbieżność a jej potencjał nie daje powoli jeździć, ale już trochę znudziło się latanie za wszystkim słabeuszmi
Spalanie gazu, przy dojeżdżaniu do pracy normalna jazda -10l-LPG jazda z prędkościami 130km/h -150km/h to spalanie około 13l/100km-LPG a jak odkręcamy tak dobrze to 15l/100km -LPG.
Sharan mieści się w zakresie 25-30zł na 100km a Octavia poniżej 20zł dla mnie różnica spora.
Nie liczę zużycia benzyny bo przy tych temperaturach jest niewielkie.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
jeśli ktoś ma w miarę nowy samochód a chce jeszcze nowszy to niestety nie da sie tego uniknąć, co gorsza powoli będą wchodzić filtry DPF do silników benzynowych bo te z bezpośrednim wtryskiem okazuje sie trują nie mniej niż dizle,radekrp90 pisze:
Co do tematu - wolałbym chyba głośnego i mułowatego SDI niż te benzynowe wynalazki (no może poza 1.6, który jednak chyba nie jest częstym widokiem w tych autach). To nie nowe/nowsze CR/PD z filtrami i innym problematycznym osprzętem, który w zasadzie uniemożliwia eksploatację miejską.
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Też nie można demonizować wszystkich tych CR i PD. Owszem, teoretycznie jest tam więcej możliwości awarii, lecz przynajmniej 1.9TDI PD, to również dobre silniki. Sam mam taki obecnie w Octavii I, rocznik 2011, przebieg 253 tys. km i jeździ bez najmniejszych problemów. I oby tak dalej. W przeszłości również zdarzyło mi się mieć kilka aut z grupy VAG z PD pod maską i też złego słowa nie powiem. No i nie ma co takiego PD porównywać pod względem osiągów i komfortu do SDI. Ale SDI, jak już pisałem, też ma bardzo dużo zalet i są to świetne silniki.radekrp90 pisze:To nie nowe/nowsze CR/PD z filtrami i innym problematycznym osprzętem, który w zasadzie uniemożliwia eksploatację miejską.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
niestety producent celowo w zmowie z ekoterrorystami zrezygnował z produkcji SDI pod przykrywką ekologii i norm emisji spalin bo przeciez taniej produkować silnik obcięty z częsci czytaj: cylindra a sprzedawać go w cenie 4cylindrowca. Te wszystkie wynalazki typu 1.0 TSI czy 1.2 TSI powinny być co najmniej o 10000 zł tańsze
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Nie powinny, bo są droższe w budowie niż ich odpowiedniki wolnossące w wersji o większej pojemności, a że są bardziej awaryjne, nie są wcale ekonomiczne, a tym bardziej ekologiczne (spalając sobie przy okazji olej)... no cóż.
A co do diesli CR/PD to nie miałem na myśli, że są złe tylko, że są gorsze w eksploatacji miejskiej niż SDI. No chyba, że to SDI-PD z Caddy, gdzie głowica ma ten sam dylemat moralny co 2.0 TDI - niby chce być trwała, bo nie ma ciśnienia ale i tak pęka
I fakt - DPF ma być w nowych benzynach (a Mercedes ma już od chyba 3-ch lat) dlatego tymczasowo Audi dodało do 1.8/2.0TFSI wtrysk pośredni, żeby właśnie zminimalizować produkcję cząstek stałych.
A co do diesli CR/PD to nie miałem na myśli, że są złe tylko, że są gorsze w eksploatacji miejskiej niż SDI. No chyba, że to SDI-PD z Caddy, gdzie głowica ma ten sam dylemat moralny co 2.0 TDI - niby chce być trwała, bo nie ma ciśnienia ale i tak pęka
I fakt - DPF ma być w nowych benzynach (a Mercedes ma już od chyba 3-ch lat) dlatego tymczasowo Audi dodało do 1.8/2.0TFSI wtrysk pośredni, żeby właśnie zminimalizować produkcję cząstek stałych.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
masz jakieś wyliczenia? bo dołożenie turbiny i kilku czujników do tego odciążenie silnika, słabsze tłoki, cylindry korbowody itp... raczej w produkcji masowej jest tańsze niz produkcja ciężkiego SDI, tak mi sie wydaje i gdybam bo nie znam żadnych wyliczeń, jeśli mówisz o kosztach na etapie projektowania TSI to zaprojektowanie SDI też kiedyś kosztowałoradekrp90 pisze:Nie powinny, bo są droższe w budowie niż ich odpowiedniki wolnossące w wersji o większej pojemności,
są oba rodzaje wtrysku jednocześnie zamontowane, pośredni wykorzystywany jest przy częściowych obciążeniach a bezpośredni przy maksymalnej mocy i podczas rozgrzewania silnika po zimnym starcie. Więc niestety w niczym to nie ułatwia eksploatacji a moim zdaniem wręcz zwiększa ryzyko awariiradekrp90 pisze:dlatego tymczasowo Audi dodało do 1.8/2.0TFSI wtrysk pośredni, żeby właśnie zminimalizować produkcję cząstek stałych.
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
W dołożeniu wtrysku pośredniego chodziło tylko o zmniejszenie emisji cząstek stałych (globalnie bez rozdzielenia na poziomy obciążeń). Nie ma tam żadnej kosmicznej technologii tylko bardziej skomplikowana strategia wtrysków (a co za tym idzie - bardziej rozbudowany sterownik).
Wyliczeń do TSI nie mam ale porównując budowę 1.0/1.2 TSI i 1.4/1.6, które były nim zastępowane można zauważyć kilka znaczących różnic.
Wyliczając na szybko:
- rozrząd - zmienne fazy rozrządu + łańcuch (teraz już pasek) pociąga za sobą zwiększenie kosztów w stosunku do zwykłej jednostki wolnossącej na pasku bez zmiennych faz
- układ korbowo-tłokowy - przy silniku doładowanym wał i korbowody muszą być trwalsze więc i droższe...
- wtrysk bezpośredni - drogie wtryskiwacze + droga pompa HP w porównaniu do względnie taniej pompki w zbiorniku i wtryskwaczy elektromagnetycznych w MPI
- turbospreżarka - nikt mi nie powie, że to nie podraża konstrukcji. Skoro jest będzie drożej.
Same te "zabiegi" powodują, że koszt wyprodukowania silnika nie będzie mniejszy niż poprzedniej generacji silników. Tamte i te były produkowane seryjnie więc koszty były rozłożone na dużą ilość jednostek niestety technologie kosztują więc mały wysilony "ekologiczny" silnik musi być droższy lub przynajmniej nie tańszy niż stary.
Nawet jeśli te silniki teoretycznie nie spalą mniej to są i tak problematyczne i droższe w eksploatacji. Do SDI tego nie porównuję, bo SDI to stary kloc i nie chcę go porównywać do TSI, bo to inna epoka.
W czasach sobie aktualnych też był drogi w produkcji (droższy niż 1.9D na wtrysku pośrednim).
Porównywaliśmy SDI do 1.4/1.6 MPI (jak dla mnie to też wynalazki, szczególnie 1.4 który nie grzeszy w gruncie rzeczy trwałością i nie zapewnia spokoju technicznego).
Wyliczeń do TSI nie mam ale porównując budowę 1.0/1.2 TSI i 1.4/1.6, które były nim zastępowane można zauważyć kilka znaczących różnic.
Wyliczając na szybko:
- rozrząd - zmienne fazy rozrządu + łańcuch (teraz już pasek) pociąga za sobą zwiększenie kosztów w stosunku do zwykłej jednostki wolnossącej na pasku bez zmiennych faz
- układ korbowo-tłokowy - przy silniku doładowanym wał i korbowody muszą być trwalsze więc i droższe...
- wtrysk bezpośredni - drogie wtryskiwacze + droga pompa HP w porównaniu do względnie taniej pompki w zbiorniku i wtryskwaczy elektromagnetycznych w MPI
- turbospreżarka - nikt mi nie powie, że to nie podraża konstrukcji. Skoro jest będzie drożej.
Same te "zabiegi" powodują, że koszt wyprodukowania silnika nie będzie mniejszy niż poprzedniej generacji silników. Tamte i te były produkowane seryjnie więc koszty były rozłożone na dużą ilość jednostek niestety technologie kosztują więc mały wysilony "ekologiczny" silnik musi być droższy lub przynajmniej nie tańszy niż stary.
Nawet jeśli te silniki teoretycznie nie spalą mniej to są i tak problematyczne i droższe w eksploatacji. Do SDI tego nie porównuję, bo SDI to stary kloc i nie chcę go porównywać do TSI, bo to inna epoka.
W czasach sobie aktualnych też był drogi w produkcji (droższy niż 1.9D na wtrysku pośrednim).
Porównywaliśmy SDI do 1.4/1.6 MPI (jak dla mnie to też wynalazki, szczególnie 1.4 który nie grzeszy w gruncie rzeczy trwałością i nie zapewnia spokoju technicznego).
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
zgadza się ale dla statystycznego użytkownika nie ma to znaczenia, zwyklego LPG i tak nie założy a zwiększyła sie tylko liczba wtryskiwaczy pewnie innego osprzętu który może ulec awarii, 4 wtryskiwacze wtrysku bezpośredniego i - tak myslę - 4 wtryskiwacze wtrysku pośredniego do kolektora, z dwojga złego chyba wolałbym TSI bez tego wynalazkuradekrp90 pisze:W dołożeniu wtrysku pośredniego chodziło tylko o zmniejszenie emisji cząstek stałych (globalnie bez rozdzielenia na poziomy obciążeń). Nie ma tam żadnej kosmicznej technologii tylko bardziej skomplikowana strategia wtrysków (a co za tym idzie - bardziej rozbudowany sterownik).
Co do TSI - to juz nie jest jakaś nowa technologia w dobie masówki, co do korb, panewek, wałków rozrządu itp... to na bank są słabsze i delikatniejsze niż SDI, myślę że osoby które miały bądź mają z tym do czynienia to by potwierdziły
a ja jestem zdania że księgowi już sie o to postarali, aby było odwrotnie, poza tym te silniki są ekologiczne tylko w teorii na okreslonej "ścieżce diagnostyczne" w labolatorium, testy wykazały, że przy normalnej eksploatacji wcale nie są ekologiczneradekrp90 pisze: mały wysilony "ekologiczny" silnik musi być droższy lub przynajmniej nie tańszy niż stary. .
to tylko twoje i moje dywagacje bo nie znamy szczegółów
- TomaszekGT
- Ma gadane
- Posty: 245
- Rejestracja: wt gru 04, 2007 20:40
- Lokalizacja: Lubliniec
- Auto: vw golf 4 2.0
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Chodzi o to moim zdaniem że skomplikowanie konstrukcji spowoduje że te auta trafią na złom, zaniedbania i wady konstrukcyjne aut będą je elminować z ruchu a naprawy będą drogie .
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Mi się rozchodzi o to, że z marketingowego punktu widzenia nie ma powodów aby sprzedawać nową technologię taniej. To ma się zwrócić w krótszym czasie niż stara - takie prawa rynku. Dopóki robią to wszyscy nowsze nie będzie tańsze.
W kwestii wytrzymałości materiałowej - ja porównuję benzynę do benzyny, a nie nowe TSI do TDI/SDI. Zresztą SDI miał tez słabsze korby i tłoki niż TDI... można się tak licytować. A to czy nowy ma kiepskie panewki, słabe pompy oleju czy delikatne niczym papier łańcuchy rozrządu... wymieniajmy olej jak Ford co 50.000 km i silnik co druga wymianę (3 Transity z "podwórka" + całe mnóstwo u znajomych...).
Te nowe TSI też się "gazuje" z mniejszymi lub większymi problemami (wtryskiwacze pośrednie wcale w takim silniku nie pracują).
I tak jak napisał wyżej TomaszekGT - nowsze auta szybciej wychodzą z obiegu i tego już raczej nie unikniemy tym bardziej jeśli rozważamy auta używane. Musimy się godzić na to, że mając budżet X coraz większy jego procent musimy przeznaczyć na coraz obszerniejszy "pakiet startowy", który dziś często obejmuje więcej niż oleje+filtry+rozrząd ale jeszcze np.: pompę oleju czy pierścienie (!). Trzeba wszystko dokładnie kalkulować.
Kolejna sprawa. Ja obecnie poruszam się pojazdem z tzw. starej dobrej epoki. Wiem doskonale, że nowe auto przy takim przebiegu jaki ma mój będzie prawdopodobnie już dawno przeinwestowane. Ale kto dziś kupuje auto na 10-15 lat? 3 lata i next.. jak komórka.
W kwestii wytrzymałości materiałowej - ja porównuję benzynę do benzyny, a nie nowe TSI do TDI/SDI. Zresztą SDI miał tez słabsze korby i tłoki niż TDI... można się tak licytować. A to czy nowy ma kiepskie panewki, słabe pompy oleju czy delikatne niczym papier łańcuchy rozrządu... wymieniajmy olej jak Ford co 50.000 km i silnik co druga wymianę (3 Transity z "podwórka" + całe mnóstwo u znajomych...).
Te nowe TSI też się "gazuje" z mniejszymi lub większymi problemami (wtryskiwacze pośrednie wcale w takim silniku nie pracują).
I tak jak napisał wyżej TomaszekGT - nowsze auta szybciej wychodzą z obiegu i tego już raczej nie unikniemy tym bardziej jeśli rozważamy auta używane. Musimy się godzić na to, że mając budżet X coraz większy jego procent musimy przeznaczyć na coraz obszerniejszy "pakiet startowy", który dziś często obejmuje więcej niż oleje+filtry+rozrząd ale jeszcze np.: pompę oleju czy pierścienie (!). Trzeba wszystko dokładnie kalkulować.
Kolejna sprawa. Ja obecnie poruszam się pojazdem z tzw. starej dobrej epoki. Wiem doskonale, że nowe auto przy takim przebiegu jaki ma mój będzie prawdopodobnie już dawno przeinwestowane. Ale kto dziś kupuje auto na 10-15 lat? 3 lata i next.. jak komórka.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Jaki jest sens instalowania viale Di za 8 kzl do TSI?
Przecież na wolnych obrotach i max obr. lpg w tsi nie podaje gazu tylko benzynę, i co podaje ją przez wtryski bezpośrednie? Od tegi są wtryski pośrednie
Gdzie żeś to wyczytał?(wtryskiwacze pośrednie wcale w takim silniku nie pracują).
Przecież na wolnych obrotach i max obr. lpg w tsi nie podaje gazu tylko benzynę, i co podaje ją przez wtryski bezpośrednie? Od tegi są wtryski pośrednie
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Mówię o instalacji pośredniej (tzw. protezie). Nie ma jeszcze chyba instalacji dedykowanej wykorzystującej wtryskiwacze bezpośrednie (ale nie śledzę wszystkich katalogów firm, bo ten silnik nie jest w gronie moich zainteresowań) w tych silniach (czyli łączących TFSI i MPI). Może Prins coś tam ma, bo chyba tylko on został na placu boju. Vialle to podobno już bankrut.
Jeden z "projektów":
http://lpg-forum.pl/duza-rzecz-audi-a4- ... l?hilit=a4" onclick="window.open(this.href);return false;
(mam nadzieję, że nie robię błędu promując inne forum ).
BTW: co się tak spinasz na każdą moją wypowiedź...
Jeden z "projektów":
http://lpg-forum.pl/duza-rzecz-audi-a4- ... l?hilit=a4" onclick="window.open(this.href);return false;
(mam nadzieję, że nie robię błędu promując inne forum ).
BTW: co się tak spinasz na każdą moją wypowiedź...
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości