chlodnica wody i obudowa filtra pow. do mkII ABF

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

chlodnica wody i obudowa filtra pow. do mkII ABF

Post autor: rysiektr » ndz lip 10, 2016 22:33

KoguT pisze:Została tylko zrobiona dziurka na COPOT.
w ABFie trzeba tam wsadzić czujnik temp lub zasilanie w powietrze do krokowca, ale to zależy od wersji ABFa bo są i takie gdzie nie trzeba rzeźbić nic


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2049
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

chlodnica wody i obudowa filtra pow. do mkII ABF

Post autor: KoguT » pn lip 11, 2016 17:53

W ABFie nie masz przepływki więc na krokowca możesz założyć filterek stożkowy :bigok: .
Jedynie pod czujnik temperatury zrobić maleńki otwór żeby wszedł ciasno. A najlepiej zaraz przy wylocie z puszki żeby miał jak najwyraźniejsze odczyty :hmm: .



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

chlodnica wody i obudowa filtra pow. do mkII ABF

Post autor: RasPL » pn lip 11, 2016 18:50

Ciekawa teoria bo "najwyrazniejsze" odczyty bedzie mial w kolektorze u gory oddalony od motylka z 4cm, jezeli caly stalowy to trzeba termoizolowac od kolektora, jak plastikowy to nie trzeba. Tyle z fizyki.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

chlodnica wody i obudowa filtra pow. do mkII ABF

Post autor: rysiektr » pn lip 11, 2016 21:48

KoguT pisze:W ABFie nie masz przepływki więc na krokowca możesz założyć filterek stożkowy :bigok: .
Jedynie pod czujnik temperatury zrobić maleńki otwór żeby wszedł ciasno
nie musisz mnie uświadamiać, kilka ABFów już wsadziłem :pub: są też ABFy co mają czujnik temp w rurze dolotowej i wtedy nie trzeba przerabiać nic

Natomiast RasPL, ma rację - fizyki nie oszukasz - plastikowy jest, a że fabryka wsadza go na początku rury dolotowej lub w obudowę filtra, to ja też nie kombinuję i umieszczam go w zbliżonych do fabryki miejscach


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

chlodnica wody i obudowa filtra pow. do mkII ABF

Post autor: Gacekk » śr lip 13, 2016 13:20

Ja mam puszkę mk2, rura w stronę kolektora odcięta i dospawana z mk3 z miejscem na czujnik.


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Awatar użytkownika
mlodociany
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: wt lis 08, 2011 21:42
Lokalizacja: TOP

chlodnica wody i obudowa filtra pow. do mkII ABF

Post autor: mlodociany » ndz sie 07, 2016 18:05

Apropo czujnika IAT, dobierał ktoś inny zamiast ori z ABF-a? Tj. przykręcany/wkręcany a nie jak ori wciskany w "gumę dolotu". Nie chce dziurawić puszki ani rury dolotu i wolałbym go dać w plenum kolektora. Zastanawiam się czy taki np. z VR6 lub z 1.8T, siadłby P&P bez rzadnego grzebania w sofcie.


Co do puszki mam u siebie puchę z Golfa MK2 GTD (średnica wyjścia większa niż w puszce RP) z wywaloną zwężką na wejściu plus rura alu 77mm zamiast ori harmonijki.
Obrazek


"Mein weiss coupe" -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=490899" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

chlodnica wody i obudowa filtra pow. do mkII ABF

Post autor: rysiektr » pn sie 08, 2016 08:26

Pewnie by dalo rade wsadzić inny czujnik, większość czujników temp w vw ma podobne charakterystyki, wiec powinno chodzić. Ewentualnie trzeba by sprawdzić w jakiejś autodacie czy na pewno maja te same charaktyryski.
Natomiast ja bym się zasanowil czy warto go montować w plenum kolektora, bo jednak on się nagrzewa dużo bardziej niż rura dolotowa, przez co zawyżałby wskazania, trzebaby go jakoś odizolować od kolektora żeby mierzyl temp powietrza a nie temp kolektora.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
mlodociany
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: wt lis 08, 2011 21:42
Lokalizacja: TOP

chlodnica wody i obudowa filtra pow. do mkII ABF

Post autor: mlodociany » pn sie 08, 2016 14:21

Co do temp. słuszna uwaga, w sumie nie pomyślałem o tym. Ale z drugiej strony patrząc to np. w ABA lub VR6 jest w kolektorze i jakoś to działa, choć jak tak teraz szukam to VR jest kiepskim przykładem bo w nim zmieniają czujnik na ten z 1.8T. I chyba ja też w kierunku tego czujnika bym się skłaniał bo wyjaśnienie jest dość sensowne i sama jego budowa nasuwa takie wnioski.
Why put a 1.8T sensor on your VR6? The stock VR6 sensor will heat soak due to the manifold AND how the sensor is made. With the 1.8T sensor the intake air temp sensor is an open element design which is much more accurate and has a higher sampling rate.
Źródło


"Mein weiss coupe" -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=490899" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

chlodnica wody i obudowa filtra pow. do mkII ABF

Post autor: rysiektr » pn sie 08, 2016 15:09

W sumie z 1.8t jest plastikowy wiec teoretycznie moznaby go zamontować zaraz za przepustnicą.
W vr6 i aba owszem jest metalowy i dziala, ten sam zamontowany w abfie tez by dzialal :-)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2049
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

chlodnica wody i obudowa filtra pow. do mkII ABF

Post autor: KoguT » wt sie 09, 2016 20:10

U mnie jest metalowy czujnik i kombinuję jak by go tu osadzić w kolektorze żeby nie "zbierał" błędnej temperatury z kolektora...

Jest jakaś możliwość?



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

chlodnica wody i obudowa filtra pow. do mkII ABF

Post autor: RasPL » wt sie 09, 2016 20:31

Wkrecic przez plastikowa tuleje


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2049
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

chlodnica wody i obudowa filtra pow. do mkII ABF

Post autor: KoguT » czw sie 11, 2016 19:54

RasPL, czyli co? Czeka mnie rozwiercanie i gwintowanie otworu w dolocie? Bo tylko tak to rozumiem. I skąd wziąć tuleje plastikową?



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

chlodnica wody i obudowa filtra pow. do mkII ABF

Post autor: RasPL » czw sie 11, 2016 20:41

Tak rozwiercic a tuleje kupic badz dorobic i wkrecic na kleju uszczelniajacym. Druga opcja to szukac czujnika o podobnej charakterystyce ale plastikowego. W wolnossacym to mysle ze nie trzeba kombinowac tam wot nie grzeje tak jak w turbo. Jezeli dziala i nie stuka to zostaw w spokoju


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
toudi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1493
Rejestracja: śr lut 02, 2005 09:28
Lokalizacja: dabrowa gornicza
Kontakt:

chlodnica wody i obudowa filtra pow. do mkII ABF

Post autor: toudi » pn sie 15, 2016 17:41

ja zrobilem w obufowie z filtra stozkowego dziure i tam wstawilem czujnik.chlodnica z golfa 2 1.6 td pasuje idealnie bez przerobek. Ja wstawilem teraz z toledo 1.9 ale trzeba ja troche wypchnac bo na ori miejscach wadzi o kompresor.jedno mocowanie na dniach dospawam


[img]http://picasaweb.google.com/malecsc/Plaza#5541992316378824242[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości