1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy
No to się zaczyna...
Pacjent: Caddy 1.6 TDI CAYD 102KM 2013r
Przebieg: 92tyś km ori - mamy to od salonu
Objawy:
od przebiegu jakichś 60 tyś km spalanie sukcesywnie rosło, początkowo myśleliśmy że to zima i przez zimę ale zima minęła, opony letnie a spalanie wciąż ciągle w górę. Obecnie średnie już przekracza 8 litrów - CHLEJE JAK CZOŁG !! Jeździ tym jeden doświadczony kierowca, żaden szalejący głupawy młodzian.
Auto odpala bez problemów, jest dynamiczne jak trzeba ale to spalanie przeraża.
Podjechałem dzisiaj na komputer - błędów brak - standardowo.
Szczegółowa diagnostyka:
- filtr DPF zawalony w 45% (meches mówi że jeszcze trochę i zesłabnie silnik) choć auto 2x w tygodniu gonione autostradą po 80km w jedną
- korekcje wtryskiwaczy:
1,2,4 - o okolicach 0,2x do 0,3x tam było kilka miejsc po przecinku
3 - przedział 0,6x do 0,8x
meches mówi że trzeci wtrysk już podlewa [podaje prawie 4x więcej paliwa niż pozostałe trzy] co powoduje nadmierne kopcenie i zawalenie DPF. Dalej w konsekwencji co chwila uruchamiana jest procedura dopalania filtra DPF co łącznie składa się na tak astronomiczne spalanie. W dalszych odczytach znaleźliśmy takie dane jak ilość wypalonego paliwa od ostatniego tankowania i przebyty dystans. Wszystko się zgadza, auto dziś rano zostało zatankowane do pełna, poszło w trasę, przejechało 234km na co spaliło 17,4L paliwa co daje prawie 7,5L na 100km !!!! Ostatnia procedura wypalania miała miejsce 240km wcześniej co potwierdzałoby podejrzenia mechesa że co chwila włącza się procedura wypalania DPF
Mówiąc wprost zaczyna się kończyć układ wtryskowy. Nadmienię tylko że w styczniu dopiero co skończyła się gwarancja na ten szmelc. Na chwilę obecną autem praktycznie nie opłaca się jeździć przy takim spalaniu a tym bardziej nie opłaca się tego naprawiać bo ceny astronomiczne. 92 tyś km i już zaczynają zdychać wtryski ?!?!
Cicho zakładałem że pow. 250ciu będzie pewnie trzeba ingerować ale z tego co widać ten samochód do 100 tyś km nie dotrwa.
Poradźcie coś co z tym dalej począć.
Pacjent: Caddy 1.6 TDI CAYD 102KM 2013r
Przebieg: 92tyś km ori - mamy to od salonu
Objawy:
od przebiegu jakichś 60 tyś km spalanie sukcesywnie rosło, początkowo myśleliśmy że to zima i przez zimę ale zima minęła, opony letnie a spalanie wciąż ciągle w górę. Obecnie średnie już przekracza 8 litrów - CHLEJE JAK CZOŁG !! Jeździ tym jeden doświadczony kierowca, żaden szalejący głupawy młodzian.
Auto odpala bez problemów, jest dynamiczne jak trzeba ale to spalanie przeraża.
Podjechałem dzisiaj na komputer - błędów brak - standardowo.
Szczegółowa diagnostyka:
- filtr DPF zawalony w 45% (meches mówi że jeszcze trochę i zesłabnie silnik) choć auto 2x w tygodniu gonione autostradą po 80km w jedną
- korekcje wtryskiwaczy:
1,2,4 - o okolicach 0,2x do 0,3x tam było kilka miejsc po przecinku
3 - przedział 0,6x do 0,8x
meches mówi że trzeci wtrysk już podlewa [podaje prawie 4x więcej paliwa niż pozostałe trzy] co powoduje nadmierne kopcenie i zawalenie DPF. Dalej w konsekwencji co chwila uruchamiana jest procedura dopalania filtra DPF co łącznie składa się na tak astronomiczne spalanie. W dalszych odczytach znaleźliśmy takie dane jak ilość wypalonego paliwa od ostatniego tankowania i przebyty dystans. Wszystko się zgadza, auto dziś rano zostało zatankowane do pełna, poszło w trasę, przejechało 234km na co spaliło 17,4L paliwa co daje prawie 7,5L na 100km !!!! Ostatnia procedura wypalania miała miejsce 240km wcześniej co potwierdzałoby podejrzenia mechesa że co chwila włącza się procedura wypalania DPF
Mówiąc wprost zaczyna się kończyć układ wtryskowy. Nadmienię tylko że w styczniu dopiero co skończyła się gwarancja na ten szmelc. Na chwilę obecną autem praktycznie nie opłaca się jeździć przy takim spalaniu a tym bardziej nie opłaca się tego naprawiać bo ceny astronomiczne. 92 tyś km i już zaczynają zdychać wtryski ?!?!
Cicho zakładałem że pow. 250ciu będzie pewnie trzeba ingerować ale z tego co widać ten samochód do 100 tyś km nie dotrwa.
Poradźcie coś co z tym dalej począć.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy
Ja bym na początek wymienił/ zregenrował jak się da/ ten jeden wtrysk i obserwował spalanie i zawalanie dpf.
Rzeczywiście tragedia jak na ten przebieg. Może wina naszego paliwa?
Rzeczywiście tragedia jak na ten przebieg. Może wina naszego paliwa?
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy
Kupić regenerowany wtryskiwacz za 400-500zł i jeździć dalej. Nic nie poradzisz. Być może miałeś pecha, bo nie nie słychać za bardzo narzekań na 1.6 TDI.
Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy
2450zł ASO - sam wtryskiwacz bez montażu. Poza - niedostępne do tej wersji silnikowejkw pisze:Ja bym na początek wymienił
nieregenerowalne. Naprawia się to poprzez wyrzuceniekw pisze:zregenrował
zapodam mu dzisiaj z Liqui-Moly 2666 oraz 2650 i pójdzie w trasę. Zobaczymy - może coś się poprawi.kw pisze:obserwował spalanie i zawalanie dpf.
dramat i tragedia - zwłaszcza przy tych cenach części i takim traktowaniukw pisze:Rzeczywiście tragedia jak na ten przebieg.
4h wczoraj spędziłem kopiąc internet polsko, niemiecko i angielsko-języczny. 100 tyś km jak to wytrzymuje w polskich warunkach to jest max. Na brytyjskich czy niemieckich forach nie brak wpisów/opisów 124, 128 i wszystkie 4 złom. Zaczyna się zawsze tak samo: tryb awaryjny i zawalony DPF. Polskie paliwo nie ma tu nic do rzeczy - to po prostu gówniana technologia. Z tego co wyczytałem na niemieckich dalej w kolejce czeka mnie jeszcze turbosprężarka - również nieregenerowalna (Borg), koszt nowej ok 4 tyś zł chociaż przy moich wymianach oleju może klęknie jedynie zawór nią sterujący - to tysiak oraz wyciek z pod pompy wody - puki co jeszcze nie ubywa mi płynu. Pocieszającym może być fakt że wersje od 2013r czyli i moja mają poprawione koło 2-masowe bo w poprzednikach rozlatywały się już przy 40-50 tyś km - dane z niemieckich "internetów".kw pisze:Może wina naszego paliwa?
U mnie i tak jeszcze nie jest źle bo puki co tylko jeden mocno poza zakresem, puki co jeszcze mi awaryjnego nie wywalił... co jednak nie zmienia faktu iż auto praktycnzie nie nadaje się do użytku przy takim spalaniu. T4 2,5TDI R5 jakiego mamy pali litr mniej średniego a potrafi bez problemu 6 litrów notować.
jak pisałem - nie regenerują tego. To piezo-wtryskiwacze Siemens`a. Dostępne tylko nowe w ASO.Craash pisze:Kupić regenerowany wtryskiwacz za 400-500zł
bo niewielu zrobiło nim 100 tyś km w 2 lata. W kilku współpracujących firmach mają identyczne i wszyscy potwierdzają wysokie spalanie, dużo wyższe od zdeklarowanego, a mają młodsze i z mniejszymi przebiegami.Craash pisze: nie słychać za bardzo narzekań na 1.6 TDI.
A jak z tymi wartościami korekcji ?
Ktoś wie jaki zakres jest referencyjny dla tego silnika ?
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy
Swap na 1.9 i ogień Za silnik wyjdzie tyle co za wtryskiwaczPiasek pisze: kw napisał(a):
Ja bym na początek wymienił
2450zł ASO - sam wtryskiwacz bez montażu. Poza - niedostępne do tej wersji silnikowej
kw napisał(a):
zregenrował
nieregenerowalne. Naprawia się to poprzez wyrzucenie
Na części z 1.6 znajdziesz chętnego i będziesz miał na serwisowanie auta przez 500tys
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy
http://allegro.pl/wtryskiwacz-siemens-0 ... 95150.html" onclick="window.open(this.href);return false;
To nie jest to czego potrzebujesz?
Tak czy siak musisz go reanimować, bo spalanie naprawdę masz wysokie.
To nie jest to czego potrzebujesz?
Tak czy siak musisz go reanimować, bo spalanie naprawdę masz wysokie.
Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy
To są sztuki do oznaczeń kodowych silnika CAY-A,B,C, czyli 75,90 i 105KM produkowanych do 2012r. Mój jest z `13go, CAYD i ma 102KM
Ale napiszę, zapytam czy robią...
Bardziej nurtuje mnie kwestia ubezpieczeniowa: czy z tyt. AC można zgłosić awarie silnika i uzyskać pokrycie kosztów naprawy/wymiany... ?
Edit:
Rozmawiałem z człowiekiem - muszę sprawdzić nr wtrysków jakie mam. Może jeszcze mam te same.
Co do opisu przypadłości:
"proszę pana, z przeb. 40 tyś km salonowe już regenerowałem"... także moje 92 tyś przebiegu i tylko jeden kuleje to niemal powód do dumy
To mnie tylko utwierdziło w przekonaniu jakim KPL ŚMIECIEM jest dzisiaj Volkswagen ze swoją technologią TDI... bo nawet te opluwane francuskie HDI, DCI itp wytrzymują w polskich warunkach te 150-160 tyś km a to kupa ledwie połowę tego dystansu.
Ale napiszę, zapytam czy robią...
Bardziej nurtuje mnie kwestia ubezpieczeniowa: czy z tyt. AC można zgłosić awarie silnika i uzyskać pokrycie kosztów naprawy/wymiany... ?
Edit:
Rozmawiałem z człowiekiem - muszę sprawdzić nr wtrysków jakie mam. Może jeszcze mam te same.
Co do opisu przypadłości:
"proszę pana, z przeb. 40 tyś km salonowe już regenerowałem"... także moje 92 tyś przebiegu i tylko jeden kuleje to niemal powód do dumy
To mnie tylko utwierdziło w przekonaniu jakim KPL ŚMIECIEM jest dzisiaj Volkswagen ze swoją technologią TDI... bo nawet te opluwane francuskie HDI, DCI itp wytrzymują w polskich warunkach te 150-160 tyś km a to kupa ledwie połowę tego dystansu.
Ostatnio zmieniony pt sie 05, 2016 12:24 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy
AC tylko jak silnik uszkodzi się w wyniku spotkania z drzewem tudzież inną trwałą przeszkodą co jest oczywiście wykonalne ale dość ryzykowne zdrowotnie i prawnie . Assistance pokrywa naprawę i holowanie poza miejscem zamieszkania ale są limity kwotowe.Piasek pisze:Bardziej nurtuje mnie kwestia ubezpieczeniowa: czy z tyt. AC można zgłosić awarie silnika i uzyskać pokrycie kosztów naprawy/wymiany... ?
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy
No patrz... a na zachodzie jak się motorschade w biegu zrobi to jest to problem ubezpieczalni a nie ubezpieczonego...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Re: 1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy
Znam miejsca, gdzie do niedawna pół wsi żyło z wymuszania odszkodwań, jakby się dało ubezpieczyć awarię silnika to dopiero by się zaczęły kompleksowe usługi warszatowe :D:D:DPiasek pisze:No patrz... a na zachodzie jak się motorschade w biegu zrobi to jest to problem ubezpieczalni a nie ubezpieczonego...
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
- maj0nez
- VR6 user
- Posty: 3229
- Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
- Lokalizacja: LOP
- Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy
Craash,
Posprawdzałem dzisiaj i o dziwo te które podałeś to jest dokładnie ten model który siedzi u mnie, także masz chłopie u mnie dużego zimnego browca za pomoc.
Pytanie tylko czy brać to czy 2x droższy opisywany jako fabrycznie nowy - bo i takie sprzedają na allegro.
Gwarancji też "tylko" 12m-cy choć to i tak fikcja - padnie za miesiąc i stały tekst "paliwo"...
Brał ktoś wtryskiwacze z tego PEZAL`a ? Jak to się sprawuje ?
Pytanie drugie:
czy dużym problemem i sztuką jest/będzie wydobycie mojego, fabrycznego jeszcze wtryskiwacza ?
Teoretycznie 3 lata i 92 tyś km przebiegu ... bo wiem że te nowe, cienkie i słabe lubią się rozrywać przy wyciąganiu i mamy problemów 10x tyle
Posprawdzałem dzisiaj i o dziwo te które podałeś to jest dokładnie ten model który siedzi u mnie, także masz chłopie u mnie dużego zimnego browca za pomoc.
Pytanie tylko czy brać to czy 2x droższy opisywany jako fabrycznie nowy - bo i takie sprzedają na allegro.
Gwarancji też "tylko" 12m-cy choć to i tak fikcja - padnie za miesiąc i stały tekst "paliwo"...
Brał ktoś wtryskiwacze z tego PEZAL`a ? Jak to się sprawuje ?
Pytanie drugie:
czy dużym problemem i sztuką jest/będzie wydobycie mojego, fabrycznego jeszcze wtryskiwacza ?
Teoretycznie 3 lata i 92 tyś km przebiegu ... bo wiem że te nowe, cienkie i słabe lubią się rozrywać przy wyciąganiu i mamy problemów 10x tyle
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy
Gwarancja się skończyła to sprzedaj to. Chyba że koszty naprawy duże nie będą, a jeszcze zamierzasz tym ze 3 lata pojeździć o ile coś znowu się nie wykrzaczy. Cos ta nowa technologia zamiast oszczędzać paliwo i środowisko działa efektywnie ale w drugą stronę
Tutaj przykład spalania na trasie 1,8t auta z wiekowym silnikiem z 1989 roku nie spełniającym żadnej teraźniejszej normy Euro: https://www.youtube.com/watch?v=-SFymdlImIM" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj przykład spalania na trasie 1,8t auta z wiekowym silnikiem z 1989 roku nie spełniającym żadnej teraźniejszej normy Euro: https://www.youtube.com/watch?v=-SFymdlImIM" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;
1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy
Nie musisz mi mówić - mamy identycznego w firmie i chwilowe to tam żadne dokonanie ale 6,2/100km średniego z jazdy w koło komina, gdzie najdłuższy jednorazowy dystans to 20km (w między czasie 3 STOP`y i "200x" biegi zmieniane) i 3 zimne rozruchy w ciągu dnia.
2.5TDI R5 102KM - 6,2L/100km średnio...
Zobaczymy co pokaże komp po wypaleniu tego zbiornika paliwa z dodatkami. Łudzę się że się coś poprawi.
2.5TDI R5 102KM - 6,2L/100km średnio...
Zobaczymy co pokaże komp po wypaleniu tego zbiornika paliwa z dodatkami. Łudzę się że się coś poprawi.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 114 gości