1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy

Post autor: Piasek » czw sie 04, 2016 22:24

No to się zaczyna...
Pacjent: Caddy 1.6 TDI CAYD 102KM 2013r
Przebieg: 92tyś km ori - mamy to od salonu
Objawy:
od przebiegu jakichś 60 tyś km spalanie sukcesywnie rosło, początkowo myśleliśmy że to zima i przez zimę ale zima minęła, opony letnie a spalanie wciąż ciągle w górę. Obecnie średnie już przekracza 8 litrów - CHLEJE JAK CZOŁG !! Jeździ tym jeden doświadczony kierowca, żaden szalejący głupawy młodzian.
Auto odpala bez problemów, jest dynamiczne jak trzeba ale to spalanie przeraża.
Podjechałem dzisiaj na komputer - błędów brak - standardowo.
Szczegółowa diagnostyka:
- filtr DPF zawalony w 45% (meches mówi że jeszcze trochę i zesłabnie silnik) choć auto 2x w tygodniu gonione autostradą po 80km w jedną
- korekcje wtryskiwaczy:
1,2,4 - o okolicach 0,2x do 0,3x tam było kilka miejsc po przecinku
3 - przedział 0,6x do 0,8x
meches mówi że trzeci wtrysk już podlewa [podaje prawie 4x więcej paliwa niż pozostałe trzy] co powoduje nadmierne kopcenie i zawalenie DPF. Dalej w konsekwencji co chwila uruchamiana jest procedura dopalania filtra DPF co łącznie składa się na tak astronomiczne spalanie. W dalszych odczytach znaleźliśmy takie dane jak ilość wypalonego paliwa od ostatniego tankowania i przebyty dystans. Wszystko się zgadza, auto dziś rano zostało zatankowane do pełna, poszło w trasę, przejechało 234km na co spaliło 17,4L paliwa co daje prawie 7,5L na 100km !!!! Ostatnia procedura wypalania miała miejsce 240km wcześniej co potwierdzałoby podejrzenia mechesa że co chwila włącza się procedura wypalania DPF

Mówiąc wprost zaczyna się kończyć układ wtryskowy. Nadmienię tylko że w styczniu dopiero co skończyła się gwarancja na ten szmelc. Na chwilę obecną autem praktycznie nie opłaca się jeździć przy takim spalaniu a tym bardziej nie opłaca się tego naprawiać bo ceny astronomiczne. 92 tyś km i już zaczynają zdychać wtryski ?!?!
Cicho zakładałem że pow. 250ciu będzie pewnie trzeba ingerować ale z tego co widać ten samochód do 100 tyś km nie dotrwa.
Poradźcie coś co z tym dalej począć.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy

Post autor: kw » pt sie 05, 2016 10:02

Ja bym na początek wymienił/ zregenrował jak się da/ ten jeden wtrysk i obserwował spalanie i zawalanie dpf.
Rzeczywiście tragedia jak na ten przebieg. Może wina naszego paliwa?


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
Craash
Forum Master
Forum Master
Posty: 1706
Rejestracja: śr lip 03, 2013 20:39

1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy

Post autor: Craash » pt sie 05, 2016 10:07

Kupić regenerowany wtryskiwacz za 400-500zł i jeździć dalej. Nic nie poradzisz. Być może miałeś pecha, bo nie nie słychać za bardzo narzekań na 1.6 TDI.


Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy

Post autor: Piasek » pt sie 05, 2016 10:34

kw pisze:Ja bym na początek wymienił
2450zł ASO - sam wtryskiwacz bez montażu. Poza - niedostępne do tej wersji silnikowej
kw pisze:zregenrował
nieregenerowalne. Naprawia się to poprzez wyrzucenie
kw pisze:obserwował spalanie i zawalanie dpf.
zapodam mu dzisiaj z Liqui-Moly 2666 oraz 2650 i pójdzie w trasę. Zobaczymy - może coś się poprawi.
kw pisze:Rzeczywiście tragedia jak na ten przebieg.
dramat i tragedia - zwłaszcza przy tych cenach części i takim traktowaniu
kw pisze:Może wina naszego paliwa?
4h wczoraj spędziłem kopiąc internet polsko, niemiecko i angielsko-języczny. 100 tyś km jak to wytrzymuje w polskich warunkach to jest max. Na brytyjskich czy niemieckich forach nie brak wpisów/opisów 124, 128 i wszystkie 4 złom. Zaczyna się zawsze tak samo: tryb awaryjny i zawalony DPF. Polskie paliwo nie ma tu nic do rzeczy - to po prostu gówniana technologia. Z tego co wyczytałem na niemieckich dalej w kolejce czeka mnie jeszcze turbosprężarka - również nieregenerowalna (Borg), koszt nowej ok 4 tyś zł chociaż przy moich wymianach oleju może klęknie jedynie zawór nią sterujący - to tysiak oraz wyciek z pod pompy wody - puki co jeszcze nie ubywa mi płynu. Pocieszającym może być fakt że wersje od 2013r czyli i moja mają poprawione koło 2-masowe bo w poprzednikach rozlatywały się już przy 40-50 tyś km - dane z niemieckich "internetów".
U mnie i tak jeszcze nie jest źle bo puki co tylko jeden mocno poza zakresem, puki co jeszcze mi awaryjnego nie wywalił... co jednak nie zmienia faktu iż auto praktycnzie nie nadaje się do użytku przy takim spalaniu. T4 2,5TDI R5 jakiego mamy pali litr mniej średniego a potrafi bez problemu 6 litrów notować.
Craash pisze:Kupić regenerowany wtryskiwacz za 400-500zł
jak pisałem - nie regenerują tego. To piezo-wtryskiwacze Siemens`a. Dostępne tylko nowe w ASO.
Craash pisze: nie słychać za bardzo narzekań na 1.6 TDI.
bo niewielu zrobiło nim 100 tyś km w 2 lata. W kilku współpracujących firmach mają identyczne i wszyscy potwierdzają wysokie spalanie, dużo wyższe od zdeklarowanego, a mają młodsze i z mniejszymi przebiegami.

A jak z tymi wartościami korekcji ?
Ktoś wie jaki zakres jest referencyjny dla tego silnika ?


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy

Post autor: kw » pt sie 05, 2016 11:36

Piasek pisze: kw napisał(a):
Ja bym na początek wymienił


2450zł ASO - sam wtryskiwacz bez montażu. Poza - niedostępne do tej wersji silnikowej

kw napisał(a):
zregenrował


nieregenerowalne. Naprawia się to poprzez wyrzucenie
Swap na 1.9 i ogień :pub: Za silnik wyjdzie tyle co za wtryskiwacz :okej:
Na części z 1.6 znajdziesz chętnego i będziesz miał na serwisowanie auta przez 500tys :D


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
Craash
Forum Master
Forum Master
Posty: 1706
Rejestracja: śr lip 03, 2013 20:39

1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy

Post autor: Craash » pt sie 05, 2016 11:53

http://allegro.pl/wtryskiwacz-siemens-0 ... 95150.html" onclick="window.open(this.href);return false;
To nie jest to czego potrzebujesz?
Tak czy siak musisz go reanimować, bo spalanie naprawdę masz wysokie.


Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy

Post autor: Piasek » pt sie 05, 2016 12:12

To są sztuki do oznaczeń kodowych silnika CAY-A,B,C, czyli 75,90 i 105KM produkowanych do 2012r. Mój jest z `13go, CAYD i ma 102KM
Ale napiszę, zapytam czy robią...
Bardziej nurtuje mnie kwestia ubezpieczeniowa: czy z tyt. AC można zgłosić awarie silnika i uzyskać pokrycie kosztów naprawy/wymiany... ?

Edit:
Rozmawiałem z człowiekiem - muszę sprawdzić nr wtrysków jakie mam. Może jeszcze mam te same.
Co do opisu przypadłości:
"proszę pana, z przeb. 40 tyś km salonowe już regenerowałem"... także moje 92 tyś przebiegu i tylko jeden kuleje to niemal powód do dumy :panna:

To mnie tylko utwierdziło w przekonaniu jakim KPL ŚMIECIEM jest dzisiaj Volkswagen ze swoją technologią TDI... bo nawet te opluwane francuskie HDI, DCI itp wytrzymują w polskich warunkach te 150-160 tyś km a to kupa ledwie połowę tego dystansu.
Ostatnio zmieniony pt sie 05, 2016 12:24 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy

Post autor: kw » pt sie 05, 2016 12:21

Piasek pisze:Bardziej nurtuje mnie kwestia ubezpieczeniowa: czy z tyt. AC można zgłosić awarie silnika i uzyskać pokrycie kosztów naprawy/wymiany... ?
AC tylko jak silnik uszkodzi się w wyniku spotkania z drzewem tudzież inną trwałą przeszkodą co jest oczywiście wykonalne ale dość ryzykowne zdrowotnie i prawnie :D. Assistance pokrywa naprawę i holowanie poza miejscem zamieszkania ale są limity kwotowe.


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy

Post autor: Piasek » pt sie 05, 2016 12:33

No patrz... a na zachodzie jak się motorschade w biegu zrobi to jest to problem ubezpieczalni a nie ubezpieczonego...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: 1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy

Post autor: kw » pt sie 05, 2016 13:07

Piasek pisze:No patrz... a na zachodzie jak się motorschade w biegu zrobi to jest to problem ubezpieczalni a nie ubezpieczonego...
Znam miejsca, gdzie do niedawna pół wsi żyło z wymuszania odszkodwań, jakby się dało ubezpieczyć awarię silnika to dopiero by się zaczęły kompleksowe usługi warszatowe :D:D:D:D


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
maj0nez
VR6 user
VR6 user
Posty: 3229
Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
Lokalizacja: LOP
Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
Silnik: AUQ
Kontakt:

1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy

Post autor: maj0nez » pt sie 05, 2016 17:32

Nowe auta a za te stare ma być podatek powyżej 10lat :-)


Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T + DSG
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy

Post autor: Piasek » sob sie 06, 2016 17:27

Craash,
Posprawdzałem dzisiaj i o dziwo te które podałeś to jest dokładnie ten model który siedzi u mnie, także masz chłopie u mnie dużego zimnego browca :pub: za pomoc.
Pytanie tylko czy brać to czy 2x droższy opisywany jako fabrycznie nowy - bo i takie sprzedają na allegro.
Gwarancji też "tylko" 12m-cy choć to i tak fikcja - padnie za miesiąc i stały tekst "paliwo"...
Brał ktoś wtryskiwacze z tego PEZAL`a ? Jak to się sprawuje ?

Pytanie drugie:
czy dużym problemem i sztuką jest/będzie wydobycie mojego, fabrycznego jeszcze wtryskiwacza ?
Teoretycznie 3 lata i 92 tyś km przebiegu ... bo wiem że te nowe, cienkie i słabe lubią się rozrywać przy wyciąganiu i mamy problemów 10x tyle


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy

Post autor: markim321 » pn sie 08, 2016 15:34

Gwarancja się skończyła to sprzedaj to. Chyba że koszty naprawy duże nie będą, a jeszcze zamierzasz tym ze 3 lata pojeździć o ile coś znowu się nie wykrzaczy. Cos ta nowa technologia zamiast oszczędzać paliwo i środowisko działa efektywnie ale w drugą stronę :grin:
Tutaj przykład spalania na trasie 1,8t auta z wiekowym silnikiem z 1989 roku nie spełniającym żadnej teraźniejszej normy Euro: https://www.youtube.com/watch?v=-SFymdlImIM" onclick="window.open(this.href);return false;


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

1.6TDI - korekcje wtryskiwaczy

Post autor: Piasek » pn sie 08, 2016 15:44

Nie musisz mi mówić - mamy identycznego w firmie i chwilowe to tam żadne dokonanie ale 6,2/100km średniego z jazdy w koło komina, gdzie najdłuższy jednorazowy dystans to 20km (w między czasie 3 STOP`y i "200x" biegi zmieniane) i 3 zimne rozruchy w ciągu dnia.
2.5TDI R5 102KM - 6,2L/100km średnio...

Zobaczymy co pokaże komp po wypaleniu tego zbiornika paliwa z dodatkami. Łudzę się że się coś poprawi.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 136 gości