Problem ze sprężarką
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Problem ze sprężarką
Witam wszystkich,
mam dość nietypową przypadłość. Mianowicie klimatyzacja działa ale, po jej wyłączeniu przez ok pół godziny słychać w kabinie takie jakby ocieranie, które w dodatku występuje selektywnie (przykładowo co jeden obrót silnika - czyli jeden obrót ok, a drugi tarcie itd).
Zauważyłem też, że obie części w kompresorze obracają się razem podczas włączonej czy też wyłączonej klimy. Czy tak ma być? Wiem, że niektórych sprężarkach koło pasowe i środek tj. sprzęgło nie są połączone podczas pracy silnika z wyłączoną klimatyzacją.
Niestety nie ma na nim żadnej naklejki, ale dysponuję numerem z obudowy.
Autko to Vw Jetta z 2007 roku. Silnik 1.6 BSE. Dla ustalenia numeru kompresora mogę podesłać VIN.
Pozdrawiam
mam dość nietypową przypadłość. Mianowicie klimatyzacja działa ale, po jej wyłączeniu przez ok pół godziny słychać w kabinie takie jakby ocieranie, które w dodatku występuje selektywnie (przykładowo co jeden obrót silnika - czyli jeden obrót ok, a drugi tarcie itd).
Zauważyłem też, że obie części w kompresorze obracają się razem podczas włączonej czy też wyłączonej klimy. Czy tak ma być? Wiem, że niektórych sprężarkach koło pasowe i środek tj. sprzęgło nie są połączone podczas pracy silnika z wyłączoną klimatyzacją.
Niestety nie ma na nim żadnej naklejki, ale dysponuję numerem z obudowy.
Autko to Vw Jetta z 2007 roku. Silnik 1.6 BSE. Dla ustalenia numeru kompresora mogę podesłać VIN.
Pozdrawiam
...
Problem ze sprężarką
Tam chyba jest tzw. sprzęgło zrywalne i sterowanie zaworem elektromagnetycznym więc kompresor de-facto pracuje non stop. Inna jest tylko wydajność w zależności od tego czego chce sterownik (nawet w manualnej jest sterownik kompresora).
Szuranie dobiega z komory silnika czy z wnętrza?
Szuranie dobiega z komory silnika czy z wnętrza?
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Problem ze sprężarką
Szuranie bardziej jest słyszalne z wnętrza w nogach pasażera, ale pod maską jak się wytęży słuch to również to słychać. Raczej jest to kompresor tylko pytanie dlaczego tak się dzieje? I tylko w momencie wyłączenia klimy. Przy włączonej klimie nie ma takich objawów.
...
Problem ze sprężarką
Zaczął bym od prozaicznych rzeczy - czyli:
- czy jeśli zgasisz auto ale zostawisz zapłon (po włączonej klimatyzacji) też to słychać? (może to kapiąca na gorący wydech woda z odpływu od parownika, choć raczej to by nie było aż tak głośne)
- czy zależy to od obrotów silnika (jeśli tak - to warto by zdemontować pasek i ręcznie sprawdzać rolki, koła pasowe czy jest gdzieś opór).
- czy jeśli zgasisz auto ale zostawisz zapłon (po włączonej klimatyzacji) też to słychać? (może to kapiąca na gorący wydech woda z odpływu od parownika, choć raczej to by nie było aż tak głośne)
- czy zależy to od obrotów silnika (jeśli tak - to warto by zdemontować pasek i ręcznie sprawdzać rolki, koła pasowe czy jest gdzieś opór).
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Problem ze sprężarką
Kompresor w tym aucie pracuje cały czas...
Jak słychać chrobotanie po wyłączeniu klimy to raczej nie sprężarką a bardziej szukałbym przyczyny w kole pasowym altka z tłumikiem drgań, wyłaczasz klimę zmniejsza się obciążenie silnika...
Jak słychać chrobotanie po wyłączeniu klimy to raczej nie sprężarką a bardziej szukałbym przyczyny w kole pasowym altka z tłumikiem drgań, wyłaczasz klimę zmniejsza się obciążenie silnika...
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Problem ze sprężarką
marmi m, jesteś wielki. Winowajca znaleziony, a jest nim całkowicie zatarte sprzęgiełko alternatora.
...
Problem ze sprężarką
Podepnę się pod temat.
Sprężarka golf 2.0 PB - po włączeniu klimy słyszalny jest głośny szum. Słychać go z zewnątrz jak i wewnątrz auta. Szum jest taki jakby padające łożysko. Klima została wypięta i łożysko dokładnie sprawdzone - sprawne( niestety). I tutaj moje pytanie czy lepiej jest zregenerować sprężarkę (koszt ok 600 PLN) czy może kupić nową (używka wchodzi w grę). Jeśli ma ktoś namiar na sprawdzony warsztat gdzie są w stanie dobrze to zregenerować (ja dowiadywałem się w Brzezinach) i trochę taniej to chętnie skorzystam. No chyba, że ma ktoś do zaoferowania takową sprężarkę (sprawną oczywiście to też wchodzi w grę)
sprężarka ZEXEL nr części: 1J0 820 803G
Sprężarka golf 2.0 PB - po włączeniu klimy słyszalny jest głośny szum. Słychać go z zewnątrz jak i wewnątrz auta. Szum jest taki jakby padające łożysko. Klima została wypięta i łożysko dokładnie sprawdzone - sprawne( niestety). I tutaj moje pytanie czy lepiej jest zregenerować sprężarkę (koszt ok 600 PLN) czy może kupić nową (używka wchodzi w grę). Jeśli ma ktoś namiar na sprawdzony warsztat gdzie są w stanie dobrze to zregenerować (ja dowiadywałem się w Brzezinach) i trochę taniej to chętnie skorzystam. No chyba, że ma ktoś do zaoferowania takową sprężarkę (sprawną oczywiście to też wchodzi w grę)
sprężarka ZEXEL nr części: 1J0 820 803G
Problem ze sprężarką
"sprężarka ZEXEL nr części: 1J0 820 803G"
Wrózy to nienajlepiej bo Zexele to najsłabsza wytrzymałosciowo sprężarka jaka była montowana w VAGach- jak zakonczyła się sprawa?
Wrózy to nienajlepiej bo Zexele to najsłabsza wytrzymałosciowo sprężarka jaka była montowana w VAGach- jak zakonczyła się sprawa?
Regeneracja sprężarek klimatyzacji samochodowej
Problem ze sprężarką
Sprawa jak narazie utknela w miejscu. Jak zrobi się cieplej zacznę drazyc temat. No być może masz rację ze wytrzymałość jej nie jest powalająca. Ale to jest początek problemów z klima. Niestety po sprawdzeniu łożyska od sprezarki okazało się ze jest ok wiec pozostaje zatarcie sprezarki. Na nieszczęście okazało się też ze w układzie jest czynnik wiec kolejny problem - opiłki. W warszawie dowiedziałem się ze koszt naprawy klimy to 2500 pln. Wymiana sprezarki chłodnicy klimy osuszacz no i płukanie układu. Spotkał się ktoś może z zatartym układem? Czy rzeczywiście jest tak ze wszystko trzeba wyrzucić?
Aktualnie doszła jeszcze przypadłość ponieważ od pewnego czasu klima nie włącza się. Wyczytałem ze może być winny przekaznik wentylatorów? Tak to się chyba nazywało.
Aktualnie doszła jeszcze przypadłość ponieważ od pewnego czasu klima nie włącza się. Wyczytałem ze może być winny przekaznik wentylatorów? Tak to się chyba nazywało.
Problem ze sprężarką
Przy płukaniu do wymiany co najmniej:
- osuszacz
- skraplacz (zależy od konstrukcji ale większości nie da się płukać, bo są to tzw. równoległe)
- sprężarka - co oczywiste jeśli to ona była powodem "zasyfienia" układu
- zawór rozprężny (czasami można płukać) lub dysza rozprężna (tylko wymiana)
Płukanie, w serwisie z jakiego ja korzystam to od 600 PLN (pytałem gdy mi padła sprężarka w Passacie B4 - SD7V16 ale wystarczyły same uszczelniacze).
Cena 2500 jest moim zdaniem przesadzona ale możliwa do osiągnięcia - wystarczy, że skraplacz będzie mocno drogi i cała inwestycja jest mega droga.
- osuszacz
- skraplacz (zależy od konstrukcji ale większości nie da się płukać, bo są to tzw. równoległe)
- sprężarka - co oczywiste jeśli to ona była powodem "zasyfienia" układu
- zawór rozprężny (czasami można płukać) lub dysza rozprężna (tylko wymiana)
Płukanie, w serwisie z jakiego ja korzystam to od 600 PLN (pytałem gdy mi padła sprężarka w Passacie B4 - SD7V16 ale wystarczyły same uszczelniacze).
Cena 2500 jest moim zdaniem przesadzona ale możliwa do osiągnięcia - wystarczy, że skraplacz będzie mocno drogi i cała inwestycja jest mega droga.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Problem ze sprężarką
Czy skraplacz drogi to nie wiem. Wiem natomiast ze gościu liczył na nowych częściach. Sprężarka 800 i chlodnica tez wychodziła sporo.
Zastanawia mnie fakt czy aktualne nie działanie sprezarki spowodowane jest jej całkowitym zatarciem ( mało była używana ) czy może uszkodOny jej ww. Przekaźnik.
Zastanawia mnie fakt czy aktualne nie działanie sprezarki spowodowane jest jej całkowitym zatarciem ( mało była używana ) czy może uszkodOny jej ww. Przekaźnik.
Problem ze sprężarką
Przekaźnik przekaźnikiem ale może nie masz czynnika.
Mówimy o Golfie IV czy V? Jeśli IV to rocznik jest istotny - były dwie wersje sterowania, po przełączniku ciśnienia (jak Golf III) i po czujniku ciśnienia (jak Golf V).
Mówimy o Golfie IV czy V? Jeśli IV to rocznik jest istotny - były dwie wersje sterowania, po przełączniku ciśnienia (jak Golf III) i po czujniku ciśnienia (jak Golf V).
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Problem ze sprężarką
Golf 4 2001r. 2.0 Pb Sytuacja wyglądała tak ze po odpaleniu auta klima nie wlaczala się natomiast po kilku km można było ją odpalić. Aktualnie nie włącza się wcale.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości