***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » pn lip 04, 2016 09:28

kw pisze:Focusa bym odpuścił, zwłaszcza 1.6 - silnik cieszy się złą opinią.
A na dodatek każdy jeden rdzewieje. Owszem, nie na taką potęgę jak Focus I generacji, ale i tak ślady rudej nawet na autach z 2009 roku chwały nie przynoszą. Diesel 1.6 ma swoje bolączki, które jednak łatwo wyeliminować i cieszyć się jego spalaniem. Generalnie Forda bym odpuścił.
Astra to całkiem sensowny wybór - bardzo fajne silniki 1.9, dość pojemne auto, ale wyglądem jakością wnętrza nie powala.
Octavia II - super auto, ale faktycznie ciężko w nim o sensowny silnik - diesel 1.9 może być, ale była seria silników, która sprawia problemy. 1.6 daje radę, ale jeśli jeździsz sporo w trasie, to sobie odpuść. Octavia też będzie zdecydowanie największa z tej trójki, najlepiej wykończona, z najlepszymi blachami i dostępem do części (choć tu i Opel i Ford też nie mają się czego wstydzić).
A może Octavia I? Sam mam taką, z samej końcówki produkcji, czyli grudzień 2010 - wielkością odpowiada Fordowi czy Oplowi, wnętrze z lepszych materiałów niż ta dwójka, silnik 1.9 - stary, ale jary, na trasę idealny i ekonomiczny. No i cenowo i rocznikowo bije resztę na głowę.


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
Sandorr
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 840
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 16:21
Lokalizacja: Staszów,UK

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Sandorr » sob lip 09, 2016 20:22

Piasek pisze:
doggie pisze:zbyt wysilony motor aby mógł być dlugodystansowcem
Długodystansowiec to pojęcie względne... zwłaszcza w dzisiejszych czasach bo trwałość bezawaryjna tego silnika będzie identyczna jak opisanych wcześniej czyli może 160 tyś km przeleci przy zachowaniu fabrycznie zalecanego interwału wymian. Kwestia że firmówka zrobi tyle w max 3 lata... przeciętny Kowalski w 10. Dla niego będzie to długodystansowiec i będzie to trwałe. Bo co to w Polsce najeździ: 90km/h w większości przypadków już kwalifikowane jest na mandat za przekroczenie prędkości a roczne przebiegi w porywach 10 tyś km przekraczają.
Firmówka już po 30-40 tyś km zaliczy awarię rozrządu, po kolejnych 40 wymianę silnika w ramach gwarancji po której to będą się modlić aby tylko dożył końca leasingu i zabierać mi to z placu czym prędzej i to jeszcze lawetą żeby się po drodze nie rozkraczył.

Pisałem o tym wielokrotnie: dla mnie VW skończył się wraz z ostatnim wolnossącym silnikiem benzynowym oraz ostatnim turbodieslem PD (czyli gdzieś w 2012 roku bodajże dopóty Skoda oferowała 1.9TDI oraz 1.6 MPI). Wszystko co potem to już równia pochyła
Co do ostatniego to się nie zgodzę bo przez 3 lata jeździłem golfem 1.8 T i nic w nim złego się nie działo :hmm:


Byłe mk4 i BMW- viewtopic.php?f=89&t=382399" onclick="window.open(this.href);return false;
Mk5 - viewtopic.php?f=90&t=551962&p=6560642#p6560642" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Piasek » sob lip 09, 2016 21:16

A kiedy zakończyli produkcję motoru 1.8T ? :smoke:
Wraz z końcem Mk4 o ile się nie mylę czyli `02-`03r


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Azgorath
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: czw kwie 18, 2013 11:09

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Azgorath » ndz lip 10, 2016 16:46

Piasek pisze:A kiedy zakończyli produkcję motoru 1.8T ? :smoke:
Wraz z końcem Mk4 o ile się nie mylę czyli `02-`03r
Nie.
1.8T z wtryskiem wielopunktowym było dostępne aż do 2011 podobnie jak 1,6, potem przepisy się zmieniły i uśmiercono ostatnie dobre benzynki. 1,6 było dostępne do 2011 na przykład w Golfie VI czy Exeo, natomiast 1.8T było w Exeo, tylko trzeba uważać, bo równocześnie były też oferowane wersje z wtryskiem bezpośrednim, legitymowały się jednak one większą mocą i można je dość łatwo odróżnić.



sebaXXX80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lip 15, 2016 15:18
Lokalizacja: Choszczewo

Kupno VW Golfa IV

Post autor: sebaXXX80 » pt lip 15, 2016 15:46

Witam serdecznie.

Założyłem konto na tym forum ponieważ potrzebuję pomocy w kupnie Golfa 4-ki, 5 drzwiowej w benzynie lub w dieslu.
Szukam samochodu do 8 tyś. i na Otomoto.pl i Olx jest tego sporo.
Moje pytanie, jaka jednostka jest najlepsza waszym zdaniem?
Dużo czytałem w necie i wychodzi na to że w benzynie najlepsze jednostki to:
- 1.4 R4/16 (1390 ccm), moc 75 KM/5000 obr./min, moment obrotowy 128 Nm/3300 obr./min, 0-100 km/h w 13,5 s, v-max 171 km/h, średnie spalanie 6,4 l/100 km, lata produkcji 1997-2006
- 1.6 R4/8 (1595 ccm), moc 101 KM/5600 obr./min, moment obrotowy 145 Nm/3800 obr./min, 0-100 km/h w 10,9 s, v-max 188 km/h, średnie spalanie 7,6 l/100 km, lata produkcji 1997-2000
- 1.6 R4/16 (1598 ccm), moc 105 KM/5700 obr./min, moment obrotowy 148 Nm/4500 obr./min, 0-100 km/h w 10,8 s, v-max 192 km/h, średnie spalanie 6,9 l/100 km, lata produkcji 2000-2006
W dieslu:
- 1.9 SDI R4/8 (1896 ccm), moc 68 KM/4200 obr./min, moment obrotowy 133 Nm/2200 obr./min, 0-100 km/h w 17,2 s, v-max 160 km/h, średnie spalanie 5,1 l/100 km, lata produkcji 1997-2003
- 1.9 TDI R4/8 (1896 ccm), moc 100 KM/4000 obr./min, moment obrotowy 240 Nm/1800 obr./min, 0-100 km/h w 11,3 s, v-max 188 km/h, średnie spalanie 5,2 l/100 km, lata produkcji 2000-2003
- 1.9 TDI R4/8 (1896 ccm), moc 110 KM/4150 obr./min, moment obrotowy 235 Nm/1900 obr./min, 0-100 km/h w 10,6 s, v-max 193 km/h, średnie spalanie 4,9 l/100 km, lata produkcji 1997-2002

Jak też jest z tymi golfami z użytkowaniem, awaryjność, serwisowanie, itp?
I czy to prawda że w tych Golfach największą bolączką jest skrzynia biegów?

Proszę o cenne podpowiedzi w tej kwestii.

Dziękuję i pozdrawiam. :kac:



Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1048
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Kupno VW Golfa IV

Post autor: Pastusiak » pt lip 15, 2016 17:39

Witam,
wg mnie to jest tak - przede wszystkim jakie przebiegi i gdzie trasa czy miasto? jak jeździsz mało i krótkie odcinki, unikałbym diesla..ja wiem że tutaj i ogólnie w PL diesel jest opcją do wszystkiego i ze dobry silnik..fakt dobry jest 1,9 TDI ale biorąc pod uwagę np sprzęgło z dwumasą, turbo, pompowtryski itd..chyba nie ma co..
1,4 mpi bym odrzucił nie jedzie to, pali sporo i rewelacyjne nie jest, 1,6 ujdzie ale ja bym wybrał 1,8 125 KM, można założyć lpg i nie ma żadnych turbin, dwumas, itd..
Szczególnie jak jeździsz na krótkie odcinki to bierz fajną dobrą benzynkę..jeszcze jest 2,0 115 KM ale te czasem miewają problemy z pożeraniem oleju ale to też dobra opcja ogólnie jak jednostka zdrowa.

A awaryjność hm..te auta mają po 15 lat nierzadko, 4-5 właścicieli z czego 2 w kraju a 3 za granicą, bardziej niż o skrzynię biegów którą można poszukać używana w dobrym stanie martwiłbym się czy auto nie było składane z części, spawane czy jednostka nie jest śmietnikiem, nie pluje olejem itd..

Jak znajdziesz zadbany to problemów nie będzie a jak śmieci to może nieźle Cię wnerwiać, ale mechanicy na szczęście te auta mają obcykane a części nie brakuje :-)

Generalnie ja bym szukał jak 1,6 to tylko 8V a najlepiej 1,8 125 KM
co do 1,9 sdi to taka oszczędność dla szaleńców, malutko pali fakt, ale osiągi gorsze od Seicento 1,1 poważnie! :grin: nie wyprzedzisz niczego, a rozwija prędkość jak skuter niemalże, ale prosty i niezniszczalny silnik.
co do reszty 1,9 tdi ja bym odpuścił chyba że sporo jeździsz, ale jak uważasz..

No i te spalanie które podajesz to raczej bardziej trasa niż miasto.. jak odpalisz 1,9 tdi po zimnej nocy i przejedziesz 5 km to w życiu nie spadnie spalanie do 4,9 a nawet 5,5..
tak samo 1,6 czy 1,8 też swoje spalą ale mają mniej kłopotliwego osprzętu...do tego 1,6 trochę jednak muł, ja bym brał 1,8..



ttosiekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn mar 28, 2016 17:43

Re: Kupno VW Golfa IV

Post autor: ttosiekk » pt lip 15, 2016 18:27

1.8 125KM mało ich w mk4, po drugie to nie wiem ile w tym prawdy, ale prawie każdy odradza ten silnik, a zamiast niego 1.6 lub 2.0 (których też jest zdecydowanie mniej jak 1.6)



mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: mk4tdi » pt lip 15, 2016 18:42

sebaXXX80 pisze:Moje pytanie, jaka jednostka jest najlepsza waszym zdaniem?
To zależy od tego jakie dystanse robisz. Jesli sporo jeździsz to można się pokusić o TDI, jeśli krotkie odcinki to benzyna 1.6/2.0 jeśli zależy Ci na osiągach to 1.8T ale tańsze w eksploatacji będzie 1.6/2.0, a 1.4 to w ogóle odpuść.


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1048
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Re: Kupno VW Golfa IV

Post autor: Pastusiak » pt lip 15, 2016 18:50

ttosiekk pisze:1.8 125KM mało ich w mk4, po drugie to nie wiem ile w tym prawdy, ale prawie każdy odradza ten silnik, a zamiast niego 1.6 lub 2.0 (których też jest zdecydowanie mniej jak 1.6)
A to dlaczego? wg mnie lepszy jest 1,8 od 1,6 lepsza dynamika a mniej kłopotliwy od turbo które sam posiadam.
Ja bym 1,6 dzisiaj już nie brał, szkoda za 8k kupować muła, który może jedzie lepiej od 1,4 ale szału nie robi i pali tez nieźle.

Nie mówiąc o tym że 1,6 to pewnie znajdzie się i za 6500..to bezsensu 8k szykować na 1.6..



sebaXXX80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lip 15, 2016 15:18
Lokalizacja: Choszczewo

Kupno VW Golfa IV

Post autor: sebaXXX80 » pt lip 15, 2016 18:56

Jeśli chodzi o trasę to autko potrzebne głównie na dojazdy do pracy plus jakieś tam wypady do miasta na zakupy.
Wychodzi gdzieś tak około 80 km. dziennie i nad motorem 1.8 też się nie zastanawiałem.
Benzynka zawsze mi odpowiadała i w pierwszej kolejności stawiam na nią, gazu nie wstawię bo to według mnie nie potrzebne. Jak do tej pory miałem auta w benzynie i bez gazu i zawsze było ok.
Nad dieslem zacząłem się zastanawiać tylko dla tego że kolega kupił Passata B5 i sobie chwali pod względem spalania.
Chodzi mi po głowie 1.6 8V
Jeśli coś znajdę to wstawię link do oględzin.



sebaXXX80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lip 15, 2016 15:18
Lokalizacja: Choszczewo

Kupno VW Golfa IV

Post autor: sebaXXX80 » pt lip 15, 2016 19:01

Zapomniałem się zapytać o silnik 1.6 S.R
Dobra to jednostka?



sebaXXX80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt lip 15, 2016 15:18
Lokalizacja: Choszczewo

Kupno VW Golfa IV

Post autor: sebaXXX80 » pt lip 15, 2016 19:19

Godne uwagi?
http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-gol ... e8066a9ea3" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/show_item.php?item=63 ... e8066a9ea3" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Piasek » pt lip 15, 2016 21:09

Pierwszy przebieg dodaj 100 tyś km przynajmniej.
Drugi od "kowali" z Kutna: wiele aut stamtąd przewaliło się w oględzinach i wszystkie to był kibel od początku do końca: specjaliści od pisania bzdur i głupot w ogłoszeniach. Na miejscu klejone uchwyty reflektorów, listwy ozdobne ale on nic nie wie, on już takiego przyprowadził. A, no i norma z zaniżaniem wartości na fakturach. Wpisują po kilka tysięcy mniej niż płacisz czyli w tym momencie wiesz ile oni za niego dali (i możesz się domyślać w jakim był stanie).
Dwóch moich znajomych kupiło auta z Kutna: obydwa kibel, szrot i padlina totalna. Omijać to miasto takim samym łukiem jak picerów z Gostynina.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Brago
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 13:19
Lokalizacja: Łódź

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Brago » pt lip 15, 2016 22:31

Jako użytkownik 1.6 SR odradzam Ci zakup tej jednostki. Kijowy osprzęt, falowania, co za tym idzie regularnie czyścisz przepustnice, jeśli chcesz zagazować to lambda będzie padała. I tylko oryginały podchodzą na dłużej. Ja zrobiłem błąd życiowy. 7 tyś za ten silnik to nieporozumienie, 5 to max co bym dał za to.

A tym bardziej 16V.

1.8T bierz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości