Brak napięcia, wentylatory nie ruszają...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: pn lip 13, 2015 21:10
- Lokalizacja: Poznań
Brak napięcia, wentylatory nie ruszają...
Witam. Mam problem z klimą. Nie było nic gazu więc pojechałem nabić. Wszystko ładnie pięknie, szczelność ok, majster każe mi odpalić klimę a tu pupa. Ani wentylatory, ani sprężarka nie dały znaku życia. Wkurzony, pojechałem do domu. Sprawdzam napięcie na wtyczce spreżarki a tam marne 5 V. Podałem jej na krótko z aku 12 V, cewka robi charakterystyczne "cyk". Czyli cewka sprawna.
Wentylatory na krótko też chodzą na każdym biegu. Oddałem Golfa do mechanika, siedział biedak cały dzień i niestety nic nie wskórał. Niby podmieniał sterownik wentylatorów, panel climatronica ale nic nie chciało ruszyć. Dlatego z pomocą przyszedłem tutaj. Co mogę jeszcze sprawdzić, gdzie podać napięcie, gdzie je zmierzyć ????????????
We vagu mam błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego G2(ten co podaje na blat info o temp. płynu chłodzącego). Objawia sie to tym, że czasami jak jade to wskazówka od temperatury opadnie do 0 a następnie znowu podniesie się do 90 stopni. Proszę o pomoc, bo za 2 tyg wyjeżdżam do Chorwacji i jak mam 1400 km jechać z otwartymi szybami to mnie szlak trafia...
Golf IV 1.9tdi AJM 115km CLIMATRONIC
Dzięki
Wentylatory na krótko też chodzą na każdym biegu. Oddałem Golfa do mechanika, siedział biedak cały dzień i niestety nic nie wskórał. Niby podmieniał sterownik wentylatorów, panel climatronica ale nic nie chciało ruszyć. Dlatego z pomocą przyszedłem tutaj. Co mogę jeszcze sprawdzić, gdzie podać napięcie, gdzie je zmierzyć ????????????
We vagu mam błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego G2(ten co podaje na blat info o temp. płynu chłodzącego). Objawia sie to tym, że czasami jak jade to wskazówka od temperatury opadnie do 0 a następnie znowu podniesie się do 90 stopni. Proszę o pomoc, bo za 2 tyg wyjeżdżam do Chorwacji i jak mam 1400 km jechać z otwartymi szybami to mnie szlak trafia...
Golf IV 1.9tdi AJM 115km CLIMATRONIC
Dzięki
Brak napięcia, wentylatory nie ruszają...
A bezpieczniki i przewody zasilające są sprawne? Skoro nie ma zasilania (a raczej jest ono marne) to tu bym szukał problemu na początek.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Re: Brak napięcia, wentylatory nie ruszają...
a ja się podczepię pod temat:adasiek1004 pisze:Witam. Mam problem z klimą. Nie było nic gazu więc pojechałem nabić. Wszystko ładnie pięknie, szczelność ok, majster każe mi odpalić klimę a tu pupa. Ani wentylatory, ani sprężarka nie dały znaku życia. Wkurzony, pojechałem do domu. Sprawdzam napięcie na wtyczce spreżarki a tam marne 5 V. Podałem jej na krótko z aku 12 V, cewka robi charakterystyczne "cyk". Czyli cewka sprawna.
Wentylatory na krótko też chodzą na każdym biegu. Oddałem Golfa do mechanika, siedział biedak cały dzień i niestety nic nie wskórał. Niby podmieniał sterownik wentylatorów, panel climatronica ale nic nie chciało ruszyć. Dlatego z pomocą przyszedłem tutaj. Co mogę jeszcze sprawdzić, gdzie podać napięcie, gdzie je zmierzyć ????????????
We vagu mam błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego G2(ten co podaje na blat info o temp. płynu chłodzącego). Objawia sie to tym, że czasami jak jade to wskazówka od temperatury opadnie do 0 a następnie znowu podniesie się do 90 stopni. Proszę o pomoc, bo za 2 tyg wyjeżdżam do Chorwacji i jak mam 1400 km jechać z otwartymi szybami to mnie szlak trafia...
Golf IV 1.9tdi AJM 115km CLIMATRONIC
Dzięki
miałem i mam podobny PROBLEM do ciebie, otóż to. Około 3 tygodnie temu przed wyjazdem na wakacje pojechałem do mistrza by mi nabił klimę, bo coś zaczęła słabo chłodzić, w zasadzie to nie chłodziła. Nabił mi klimę a tu zonk, na LP i HP wysokie ciśnienia więc gość rozłożył dłonie. Pojechałem do innych mistrzów od klimy, gdzie podmienili mi czujnik ciśnienia klimy i nic, okazało się, że zmienił cewkę i moduł wentylatorów. Skasowali jak za zborze i jakoś tam naprawili. Po powrocie z wakacji w jeden upalny dzień zauważyłem, że na postoju motorem coś szarpie, klima się włączała i wyłączała więc po chwili poczułem smród spod samochodu, zajrzałem pod maskę a tam spod osłony silnika wydobywa się dym, pobiegłem po gaśnice ale ustało. Klima nie działa. Zaprowadziłem do tych samych co mi ostatnio naprawiali i zdiagnozować, spalona cewka klimy i niesprawny wentylator główny tzw wody. Wymienili wentylator, cewkę i ok, tyle że po nocy rozładowuję mi akumulator. Zmierzyłem napięcie/natężenie (ps. zawsze się mylę) "A" i okazało się, że przy wyłączonym zapłonie pobiera mi 3,2A. Zdjąłem klemę, i już. Mechanicy od klimy rozkładają ręce. Postanowiłem, że sprawdzę tych fachowców ponieważ porostu rozłożyli ręce, wzięli kasę i powiedzieli, że oni nie wiedzą. No kasę wzięli a samochód do dupy. Kiedy wymieniali mi moduł wentylatorów to stary mi oddali, oto jego nr 1J0 919 506 Q a założyli taki sam z symbolami 1J0 919 506 K Stąd moje pytanie do was? czy podmieniony sterownik modułu wentylatorów może rozładowywać akumulator? zrobiłem eksperyment, zdjąłem z kompresora wtyczkę i dalej pobiera prąd, odpiąłem wtyczkę wentylatora i dalej pobiera prąd, po odpaleniu silnika - zimnego odrazy startują wentylatory. Wg. mnie nie powinien startować wentylator tzw wody. podmieniłem sterownik na stary ten z literką Q i: klima nie chłodzi, wentylatory nie pracują, akumulatora nie rozładowuje, nie pobiera prądu. Stąd ja stawiam wniosek, że przyczyną może być moduł wentylatorów. Bezpieczniki ok, nie wiem co z przekaźnikami.
A bym zapomniał, gdy go podpinali do kompa to wyskoczył im błąd, 17978 elektroniczny moduł sterujący praca silnika zablokowany. Dodam, że silnik pracuje bez problemu odpala, można nim jeździć.
[i][color=#FF0040]"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem." [/color][/i]
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: pn lip 13, 2015 21:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Brak napięcia, wentylatory nie ruszają...
Sprawdziłem bezpieczniki i wszystko gra, Udało mi się również odpalić klime !!!!!!!!!!! Ale jakby to powiedzieć "ręcznie". Otóż rozebrałem sterownik wentylatorów. Zwarłem ze sobą te dwie blaszki(zdjęcie). Wentylatory wystartowały(oba) i uruchomiła się spreżarka. Podekscytowany zaistniałą sytuacją nacisnąłem przysik ECON i wentylatory oraz sprezarka przestały pracować. Niestety po ponownym naciśnięciu "AUTO" nic się nie zadziało.
Podszedłem do sterownika i znowu mu "pomogłem". Zwarłem te dwie blaszki i znowu zaczęło chłodzić.
I teraz moje pytanie: wina sterownika?? Tak jakby nie miał siły zaciągnąć tej blaszki żeby uruchomić wentylatory...
Podszedłem do sterownika i znowu mu "pomogłem". Zwarłem te dwie blaszki i znowu zaczęło chłodzić.
I teraz moje pytanie: wina sterownika?? Tak jakby nie miał siły zaciągnąć tej blaszki żeby uruchomić wentylatory...
Re: Brak napięcia, wentylatory nie ruszają...
Wymień ten sterownik dla świętego spokoju to nie jest droga impreza a z Twojego doświadczenia na logikę wynika że raczej on stanowi problem
Wysłane z mojego Tornado 348 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Tornado 348 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: pn lip 13, 2015 21:10
- Lokalizacja: Poznań
Brak napięcia, wentylatory nie ruszają...
Sytuacja opanowana. Problem okazały się być przewody. To znaczy... Napięcie było nie na tych pinach co miało w tej kostce 4-pinowej od sterownika wentylatorów. Przemieniłem kable i wszystko śmiga. Bardzo pomocne były 2 opisy. Co prawda po angielsku i niemiecku, ale umie się to i owo... Dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam
Linki do opisów pinów w sterowniku wentylatorów 14 pin (1j0919506k)(J293 ze schematów)
oraz
https://zapodaj.net/7b8644c9994e2.png.html
Linki do opisów pinów w sterowniku wentylatorów 14 pin (1j0919506k)(J293 ze schematów)
oraz
https://zapodaj.net/7b8644c9994e2.png.html
Brak napięcia, wentylatory nie ruszają...
Podepnę się pod temat. Kupiłem Golfa IV z niesprawną klimą i okazuje się, że nie ma wcale tego modułu wentylatorów z przodu. Znalazłem takie coś, pytanie czy będzie pasować ? http://allegro.pl/sterownik-modul-wenty ... 00668.html" onclick="window.open(this.href);return false; Silnik 1.6 16V, Climatronic, 2000 rok.
Nie jestem w stanie zweryfikować jakie oznaczenie miał oryginalny moduł, bo go nie ma, chyba że po numerze VIN ktoś może mi powiedzieć ?
Pozdrawiam.
Nie jestem w stanie zweryfikować jakie oznaczenie miał oryginalny moduł, bo go nie ma, chyba że po numerze VIN ktoś może mi powiedzieć ?
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości