Witam.
Jednostka problematyczna: Golf 3 1.9 TD 1994
Samochód stał dość długo nieruszany, ponad pół roku i w pewnym momencie gdy chcieliśmy nim jeździć nie odpalał - zapowietrzył się układ paliwowy.
Po odpowietrzeniu okazało się, że coś cieknie na pompie i to było tam gdzie tulejka od ośki gazu itd. -
samochód odpalał ale zaraz gasł, nie dało się powiększać obrotów itd.
Po kilkukrotnych próbach raz odpalił, pojeździł 5 km, powrót i znów to samo czyli brak możliwości
swobodnej jazdy - spadające obroty po odpaleniu ale wyciek był już tak duży, że praktycznie cały czas gasł.
Tulejka, oring wymienione, wszystko teoretycznie ustawione prawidłowo tak jak na forum było opisane.
Samochód odpala, utrzymuje jako tako obroty, kilka minut pracuje w miarę, obroty spadają gaśnie.
Wycieków już żadnych nie ma...
Filtr paliwa i powietrza był wymieniany jakby to miało znaczenie, wszelkie rurki doprowadzające paliwo suche.
To może być już koniec pompy czy może jakiś wtrysk zabrudzony ? W samochodzie jest jakiś czujnik, który może powodować takie zachowanie samochodu ?
Czy może jakieś inne propozycje ? Bo szczerze mówiąc nie mam już siły do niego.
Golf 3 - brak "ssania", odpala ale nie chodzi prawidłowo
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: czw cze 30, 2016 14:26
Golf 3 - brak "ssania", odpala ale nie chodzi prawidłowo
zastana pompa wstępna i nie nabija ciśnienia.
Jak zdiagnozować?
Odpal silnik i wyjmij przewód powrotny do filtra paliwa do góry jak będzie wylewał paliwo to pompa ciągnie a jak z przewodu paliwo wróci do pompy to oznacza że pompa dętka. Można ją spróbować rozruszać lub potraktować kompresorem w zawór od powrotu pompy może ruszy to łopatki.
Jak zdiagnozować?
Odpal silnik i wyjmij przewód powrotny do filtra paliwa do góry jak będzie wylewał paliwo to pompa ciągnie a jak z przewodu paliwo wróci do pompy to oznacza że pompa dętka. Można ją spróbować rozruszać lub potraktować kompresorem w zawór od powrotu pompy może ruszy to łopatki.
Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: czw cze 30, 2016 14:26
Re: Golf 3 - brak "ssania", odpala ale nie chodzi prawidłowo
Dziękuję za zainteresowanie tematem.Havan pisze:zastana pompa wstępna i nie nabija ciśnienia.
Jak zdiagnozować?
Odpal silnik i wyjmij przewód powrotny do filtra paliwa do góry jak będzie wylewał paliwo to pompa ciągnie a jak z przewodu paliwo wróci do pompy to oznacza że pompa dętka. Można ją spróbować rozruszać lub potraktować kompresorem w zawór od powrotu pompy może ruszy to łopatki.
Hmm, a czy możliwe jest , że pompa jest zastana mimo , że raz ruszyła ? Jeden jedyny raz po jej odpowietrzaniu ruszyła i te 5 km normalnie samochód jeździł , kręcił na wysokie obroty itd. Później już po wyłączeniu i włączeniu samochodu znów problem. Trzeba próbować znów rozruszać? Co do diagnozy to z przewodu paliwo wraca do pompy. A ten zawór od powrotu pompy to o który chodzi , masz jakieś zdjęcie ? Bo nie bardzo rozumiem gdzie tym kompresorem potraktować....
Golf 3 - brak "ssania", odpala ale nie chodzi prawidłowo
Pompka wstępna w pompie wtryskowej zastana, żeby ją zreanimować trzeba ją wyjąć, rozebrać w mak, wszystko wyczyścić, złożyć, wyregulować i wtedy powinna zagadać.
Generalnie sprawa dość skomplikowana jeżeli nigdy pompy nie rozbierałeś.
Generalnie sprawa dość skomplikowana jeżeli nigdy pompy nie rozbierałeś.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 14 gości