błąd 16556

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
michal0588
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr cze 17, 2015 12:09

błąd 16556

Post autor: michal0588 » śr cze 29, 2016 19:55

Witam,
mam nietypowe pytanie a mianowicie może wiecie dlaczego błąd 16556 wyskakuje mi tylko wtedy jak na zewnątrz jest ciepło. Co jakieś 300 km wyskakuje od wiosny do jesieni. Gdy temp na zewnątrz spada problem błędu nie istnieje. Wiem ze zwiazane to jest z sondą lambda ale nie wiem co do tego ma temp zewnetrzna.

Z góry dzieki za jakas odp :))



Awatar użytkownika
R90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pn lip 06, 2015 12:36
Lokalizacja: mazowieckie

błąd 16556

Post autor: R90 » śr cze 29, 2016 20:17

Sprawdź , czy w ogóle sonda 'żyje', czyli zmienia wartości w systemie 0-1 w czasie rzeczywistym.


Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM

Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8884
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

błąd 16556

Post autor: marcin7x5 » śr cze 29, 2016 20:41

Być może w okresie letnim coś się bardziej nagrzewa powodując np nieszczelność.



Awatar użytkownika
michal0588
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr cze 17, 2015 12:09

błąd 16556

Post autor: michal0588 » śr cze 29, 2016 23:02

Wiem od byłego właściciela, że sonda była zmieniana ale na jakiś zamiennik nie znanej jakości.
Jestem całkowitym laikiem :kac: także jakie nieszczelności masz na myśli marcin7x5 ?? Układ wylotowy?? podciśnienia?? czy jeszcze coś innego ??

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8884
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

błąd 16556

Post autor: marcin7x5 » czw cze 30, 2016 07:01

Sprawdź sobie na stronie Wiki ross- tech co znaczy ten kod błędu i co trzeba sprawdzić.



Awatar użytkownika
R90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pn lip 06, 2015 12:36
Lokalizacja: mazowieckie

błąd 16556

Post autor: R90 » czw cze 30, 2016 09:30

Zamienniki mają to do siebie, że lubią się szybko wysypać. Tak jest np z przepływką i sondą lambda. Masz gaz?
Generalnie błąd wskazuję na to, że masz za bogatą mieszankę. Nie wiem czy na jałowym czy przy obciążeniu. Najpierw podmieniłbym sondę. Jeżeli to nie pomoże, to przepływka. Jeżeli dalej nie to, to możliwe ze masz nieszczelność w dolocie, albo np. przy regulatorze ciśnienia paliwa.


Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM

Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8884
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

błąd 16556

Post autor: marcin7x5 » czw cze 30, 2016 18:00

Może być też nieszczelny zawór na evapie. Może być lejący wtrysk.



Awatar użytkownika
R90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pn lip 06, 2015 12:36
Lokalizacja: mazowieckie

błąd 16556

Post autor: R90 » czw cze 30, 2016 19:06

No to są juz tropy. Podejmij je. I pilnuj, żeby gamoń mechanik Ci połowy auta nie wymienił.


Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM

Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości