Dziwna praca silnika.

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

MatriXMaN93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr cze 22, 2016 22:50

Dziwna praca silnika.

Post autor: MatriXMaN93 » śr cze 22, 2016 23:13

Witam. Mam problem od jakiś 2 tygodni z moim autem. Posiada on silnik 1.4 16v PB.
A więc zacznę od tego że po ściągnięciu go za granicy miałem podobne problemy, ale troche słabsze były objawy- wymiana filtra paliwa/powietrza oraz świec załatwiła problem na pół roku po czym wrócił ze wzmorzoną siłą. Napiszę jeszcze że nie pobiera on oleju ani płynu chłodniczego,silnik ładnie pracuje mimo opinii innych właścicieli tego pieca. I to mnie nakłoniło do tego że został moim podopiecznym,zamiast iść na sprzedaż. Nim głownie poruszam się po mieście, więc od wymiany elementów zrobiłem może 3 tys.
A teraz przejdę do problemu.
A więc czasami jak go odpale pracuje tak jakby mu wypadał zapłon na jednym garze. Podczas rozpędzania czasami sarpie między 1-2 tys obrotów. A na 4/5 biegu rozpędza się do 4 tys. A później zmienia prace silnika i tak jakby nie miał siły(jakby ktoś mu zawór z paliwem przykręcił) Te objawy nasilają się wraz z upałami, czasami 2 dni jest dobrze jeździ jak należy a na 3 dzień szarpie jak koń z pługiem ;-) piszę ten post by zapytać czy ktoś wie co może mu dolegać lub czy ktoś miał podobne objawy. Dziekuje z góry za odpowiedzi.



ridernr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: sob lut 12, 2011 01:41
Lokalizacja: Nowa Ruda

Dziwna praca silnika.

Post autor: ridernr » czw cze 23, 2016 12:46

jakis komputer byl podlaczany ? byc moze pompa paliwa nie wydala juz , lub przeplywka umiera , przyczyn moze byc wiele, komp potrzebny



MatriXMaN93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr cze 22, 2016 22:50

Dziwna praca silnika.

Post autor: MatriXMaN93 » czw cze 23, 2016 13:30

Vag był podłączony. Zero błędów wszysztko dobrze pracuje. Myśle bardziej o czymś zwiazanym z układem zapłonowy tzw. Cewka lub kable. Tylko napisałem o porade bo nie chce sie w zbedne koszta pchac



Dumen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 19:37
Lokalizacja: Kraków

Dziwna praca silnika.

Post autor: Dumen » czw cze 23, 2016 17:18

Mam podobny problem, w MK IV 1.4 16v 75KM 1998r, u mnie objawia się tym że:
1. Falują obroty na biegu jałowym
2. Na biegu jałowym nie pali na jeden cylinder (podczas jazdy wydaje mi się ze chodzą wszystkie bo jest moc)
3. Zdarza się sytuacja że silnik dziwnie się zbiera ok 1-2tys obrotów jak u kolegi
4. Szarpie autem jak nie dodaje gazu a obroty są niskie i nie mowie tu o 3+ biegu tylko na 2 ;)
5. Czuć spalinami, szczególnie na wstecznym

Wykonane było już:
1. 2x czyszczenie przepustnicy i adaptacja Vagiem
2. Kable i świece wymienione
3. Cewkę podmieniałem ale a używkę ze szrotu ale nie jestem jej pewiem
4. Wymieniane było sprzęgło bo padło ( słyszałem opinie że jest możliwe ze coś tam źle ustawili i taki może być efekt bo przyznaję się bez bicia że nie zwróciłem uwagi czy to szarpanie nastąpiło od razu po wymianie sprzęgła czy chwilę pożniej)

Posiadam dostęp do Vaga i mogę sprawdzić bloki pomiarowe ale nie znam się na tyle żeby coś z nich wywnioskować więc za wszelkie pomysły i rady będę wdzięczny.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Dziwna praca silnika.

Post autor: marcin7x5 » czw cze 23, 2016 21:59

Sprawdzić czujnik temp cieczy bo może przylewać silnik przez złe odczyty.



MatriXMaN93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr cze 22, 2016 22:50

Dziwna praca silnika.

Post autor: MatriXMaN93 » czw cze 23, 2016 23:04

Czujnik raczej sprawny. Różnica między odczytem z Vaga a wskaznikiem +- 1 stopien C. Myślę jeszcze o masie silnika:-/ Tylko narazie nie mam pojęcia Gdzie ona się znajduje. Jak ktoś moglby podpowiedzieć bd wdzieczny.
Plan na jutro:
1.Czyszczenie przepływki oraz przepustnicy.
2.Zaizolowanie całych kabli WN.
3.Przeczyszczenie wszystkich głownych mas w samochodzie.
Jak skoncze to napiszę co i jak :-)



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Dziwna praca silnika.

Post autor: marcin7x5 » pt cze 24, 2016 17:52

Masę masz przykręconą w 2 miejscach - pod aku a drugi to śruba mocująca skrzynie biegów do silnika obok rozrusznika.



MatriXMaN93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr cze 22, 2016 22:50

Dziwna praca silnika.

Post autor: MatriXMaN93 » sob cze 25, 2016 05:37

Co sie okazało ten silnik nie ma przepływki. Wyczysciłem przepustnice,wszystkie masy,wymieniłem kable zapłonowe na nowe,zmierzyłem kompresje ktora wyniosła równo po 10.2. Złożyłem wszystko odpalam a samochód zaczął pracowac jakby miał opuzniony zapłon, wg całkowity brak mocy. Komputer pokazuje wypadanie zapłony na cylindrze 3/4 . Sciągniecie byle jakiego kabla z cewki powoduje zgaśnięcie silnika. Co mogłem popsuć przed rozbiórką wszystko ładnie chodziło.

Czy takie jest prawidłowe podłaczenie kabli do cewki?
Obrazek



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Dziwna praca silnika.

Post autor: marcin7x5 » ndz cze 26, 2016 22:16

1 z 4 i 2 z 3 powinny być patrzą w poziomie



MatriXMaN93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr cze 22, 2016 22:50

Dziwna praca silnika.

Post autor: MatriXMaN93 » pn cze 27, 2016 10:36

Teraz to i ja juz wiem ze podłaczylem odwrotnie. Teraz chodzi wszystko sprawnie jest moc i nie przerywa.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości