[mk3]problemy z radiem i sygnalem ostrzegawczym świateł
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3]problemy z radiem i sygnalem ostrzegawczym świateł
Witam wszystkich mam prośbę o pomoc...
Mam mk 3 1,8 l 75 km dosc dobre wyposarzenie. Nie ma tylko okien otwieranych elektrycznie.
Ostatnio zlamala mi sie antena i postanowilem ja wymienic... wrciagnalem starą wkrecilem nową i pojawił się pewien problem (bardzo dziwny) otóż przestalo działać radio... byc moze to o czym napisze zaraz nie ma wspolnego z anteną ale i tak dla mnie to dziwne...
no wiec po wymianie anteny nie dziala radio,
zawsze mialem tak ze jak wyciagnalem kluczyk a swiatla sie swiecily to bzyczal alarm swiatel... teraz zrobilo sie tak ze jak tylko otworze dzwi (kluczyk jest w stacyjce) to wlacza sie bzyczek ale bzyczy niejednostajnie a raczej tak jakby cos go zaklócało.
Mamcie jakis pomysł co moglo sie stać? Sprawdzalem wszystkie bezpieczniki i nic nie pomoglo...
Mam mk 3 1,8 l 75 km dosc dobre wyposarzenie. Nie ma tylko okien otwieranych elektrycznie.
Ostatnio zlamala mi sie antena i postanowilem ja wymienic... wrciagnalem starą wkrecilem nową i pojawił się pewien problem (bardzo dziwny) otóż przestalo działać radio... byc moze to o czym napisze zaraz nie ma wspolnego z anteną ale i tak dla mnie to dziwne...
no wiec po wymianie anteny nie dziala radio,
zawsze mialem tak ze jak wyciagnalem kluczyk a swiatla sie swiecily to bzyczal alarm swiatel... teraz zrobilo sie tak ze jak tylko otworze dzwi (kluczyk jest w stacyjce) to wlacza sie bzyczek ale bzyczy niejednostajnie a raczej tak jakby cos go zaklócało.
Mamcie jakis pomysł co moglo sie stać? Sprawdzalem wszystkie bezpieczniki i nic nie pomoglo...
to co u ciebie sie stało to jak wyciągałeś radio to musiałeś zrobić delikatne zwarcie na kabelku co masz napięcie jak włożysz kluczyk, na pewno podpaliłeś spręzynke która jest w kostce stacyjki i teraz Ci nie odbija , tak sie własnie dzieje bo ona jest delikatna ,pozostaje Ci wymiana albo naprawa kostki stacyjki
[ Dodano: 05 Paź 2006 19:12 ]
bo w wiązce kabli co idą do radia jest jeden kabelek co ma napięcie jak wsadzisz kluczyk , w niektórych autach on jest podpinany do zasilania radia ze włącza sie radio dopiero jak wlozysz kluczyk
[ Dodano: 05 Paź 2006 19:12 ]
bo w wiązce kabli co idą do radia jest jeden kabelek co ma napięcie jak wsadzisz kluczyk , w niektórych autach on jest podpinany do zasilania radia ze włącza sie radio dopiero jak wlozysz kluczyk
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Mowisz ze to funkcja kostki stacyjki ? Hmm, ja mam w swoim Mk3 nowszy typ stacyjki z ruchomym blaszanym kolkiem... Trzeba przekrecic stacyjke na pierwsza pozycje, wtedy ta blaszka sie wciska, blokuje i radio gra... Mozna te kolko wcisnac i przytrzymac bez kluczyka palcem i tez gra.miś fazi pisze:to co u ciebie sie stało to jak wyciągałeś radio to musiałeś zrobić delikatne zwarcie na kabelku co masz napięcie jak włożysz kluczyk, na pewno podpaliłeś spręzynke która jest w kostce stacyjki i teraz Ci nie odbija , tak sie własnie dzieje bo ona jest delikatna ,pozostaje Ci wymiana albo naprawa kostki stacyjki
W starszym typie jest troche inaczej, bo gra od razu po wlozeniu kluczyka, ale tak czy siak to chyba nie ma nic wspolnego z kostka stacyjki
ja mam taką samą kołek jest zaraz przy szczelinie gdzie wkładasz kluczyk masz racje ale właśnie te stacyjki mają orginalnie funkcje alarmu jak zostawisz na światłach oraz jak wkładasz kluczyk to ten bolec uruchamia drugi bolec w stacyjce który właśnie wciska taką małą blaszke w kostce stacyjki która jest podparta na 3 małych spręzynkach i one jak zrobisz nawet niewielkie zwarcie to momentalnie sie robią czerwone i tracą swoją elastyczność , nawet nie zdązy Ci wywalić bezpiecznika , i to właśnie jest odpowiedzialne za bzyczek do świateł i za kabelek który podaje napięcie do radia jak wkładasz kluczyk , wiem bo to ostatnio robiłem wystarczy wymienić jedną spręzynke i wszystko gra , tylko trzeba dobrać odpowiednią , taką jak dwie pozostałe
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
W ISO sa różnice? Ja wymieniłem radio podłączyłem i wszystko jest jak należy (tzn tak jak było). Oczywiście wcześniej sprawdzałem czy wszystko gra między kostkami.Paweł Marek pisze:asz fabryczne radio czy dokładane. Bo sa róznice w układzie kabli we wtykach kostkach ISO
miś fazi,
Czyli z tego wynika, że janprościej by było podłączyć radio pod stały + i pożegnać się z bzyczkiem... Czy jest jakiś łatwy sposób, żeby to naprawić nie wymieniając stacyjki?
nie ma szansy musisz zdjąć kostke więc i stacyjke . Nic nie tracisz jak podłączysz radio pod stałego plusa ,bzyczek działa niezaleznie , o ile masz dobry, a kolega PAWEŁ MAREK dobrze mówi ze są róznice między kostkami Tobie widocznie sie udało ze masz taką samą
[ Dodano: 06 Paź 2006 13:24 ]
bo nie musisz wymieniać stacyjki ,wystarczy samą kostke koszt orginału około 100 zł nie zakładaj podróby bo sie nie opłaca
[ Dodano: 06 Paź 2006 13:24 ]
bo nie musisz wymieniać stacyjki ,wystarczy samą kostke koszt orginału około 100 zł nie zakładaj podróby bo sie nie opłaca
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
inek01, Aaaaa faktycznie- to radio, które kupiłem (nowe) miało w instrukcji, żeby zamienić przewody dla niektórycm marek samochodów (na obu plusach byly właśnie szybkozłączki do zamienienia między sobą Ale ja posprawdzałem i wszystko było jak powinno być, mimo, że wcześniej była oryginalna Alpha. Nic nie musiałem przekładać na szczęście.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 247 gości