"zadziory" na muszli zmiennej geometrii

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

"zadziory" na muszli zmiennej geometrii

Post autor: Łuki_79 » śr cze 08, 2016 18:56

bartmtm19, jak już wygładzisz/spolerujesz ten pierścień to po wmontowaniu go jak i mechanizmu z kierownicami do muszli gorącej załóż pierścień który steruje wszystkimi kierownicami i na przemian otwieraj oraz zamykaj kierownice tak z kilkadziesiąt razy.
Ponownie wymontuj ten mechanizm z kierownicami i sprawdź czy jakaś kierownica nie robi rys na tym wypolerowanym pierścieniu.Jeżeli tak by było,to delikatnie zeszlifuj powierzchnię czołową owej kierownicy/kierownic i ponownie sprawdź.
U siebie miałem ten przypadek,że ten mechanizm się już lekko zwichrował i przy pierwszym czyszczeniu tego nie wyłapałem co spowodowało,że po 2 miesiącach miałem powtórkę z rozrywki.
Ów zabieg wykonywałem ..... 6 lat temu i do tej pory zero problemów z zapiekaniem się mechanizmu vnt.
bartmtm19 pisze:i jak bd podłączał do niej te przyłącza wszystkie od silnika
Przed zamontowaniem turbosprężarki nie zapomnij zalać jej olejem - poprzez króciec gdzie podłączony jest przewód doprowadzający olej do suszarki zaaplikuj strzykawką wewnątrz oleju aby po uruchomieniu wałek miał smarowanie.


Obrazek

bartmtm19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz cze 05, 2016 15:42

"zadziory" na muszli zmiennej geometrii

Post autor: bartmtm19 » śr cze 08, 2016 19:33

A doradzicie cos co do techniki jazdy dieslem żeby tych lopatek znowu nie zapieklo? Na jakich obrotach jeździć tak srednio, przy jakich zmieniać bieg, co ile czasu przeleciec sie na ekspresowke żeby rozruszać łopatki?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

"zadziory" na muszli zmiennej geometrii

Post autor: wesol » śr cze 08, 2016 20:17

Przede wszystkim jak koledzy piszą ta bieżnia do wyszlifowania na papierze ściernym ewentualnie na kawałku kamienia piaskowca. Druga sprawa ze kierowniczki tak samo na stół z papierem ściernym i szlifuj tak kilka minut. Wtedy nie będą dotykać tej bieżni. Zawsze tak robię i potem w ligach odstępstwo zadanych od rzeczywistych wartości to zaledwie paręnaście milibarow.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

bartmtm19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz cze 05, 2016 15:42

"zadziory" na muszli zmiennej geometrii

Post autor: bartmtm19 » sob cze 11, 2016 13:41

Mam jeszcze jedno pytanko... Turbawke wyczyściłem i jest okej ale zauwazyłem też ze dynamika jazdy na niskich obrotach sie nie poprawiła. auto nie wpada juz przy 3000obr w tryb awaryjny i moge go ciągnąc wysoko. Problem w tym ze na postoju przy odpalonym silniku jak zdejme przewód ciśnieniowy z gruszki zmiennej geometri to do samegho dołu opada szybko a do góry idzie juz tak troche powoli ale normalnie podciąga do samej góry. MA to wpływ na dynamike auta na niskich obrotach? dodam też ze spadła tez jakby moc na wyzszych obrotach tzn wczesniej na czwartym biegu od 2000obr wginało troche w fotel, teraz tez wgina ale chyba lekko mniej. Moze to być wina tego ze wczesniej turbo przeładowywało i jak juz sie włączyło to odczuwałem wiekszą moc ale łapało po chwili notfaula? bo teraz jest tak ze wgina w fotel dopiero tak od 3000 a wczesniej tak od 2300 zaczynał



Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

"zadziory" na muszli zmiennej geometrii

Post autor: Maszan » ndz cze 12, 2016 15:08

Praca sztangi jak najbardziej ok: w dol odpycha sprezyna wiec idzie szybko, a w gore musi wyssac powietrze vakupompa.A wrazenia z jazdy to tak jak sobie tlumaczysz : tak zwykle bywa gdy geo sie zapieka.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

"zadziory" na muszli zmiennej geometrii

Post autor: wesol » ndz cze 12, 2016 18:36

Czy ja wiem. Jeśli dobra pompa vaq i gruszka przeropowana a w środku blaszka dystansowa miedzy sprężyna a membrana jest cała to gruszka jest wciągają w sumie nawet szybciej jak 1 sekunda.

Gruszke sprawdzałeś? Nie ma w niej grzechotki? Szczelność gruszki to nie wszystko. Wężyk i takie tam jak krocce i n75 to pomijam bo to oczewiste.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 12 gości