
Golf IV 1.9 TDI ARL problem z turbo ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf IV 1.9 TDI ARL problem z turbo ?
Witam, mam maly problem z Golfem IV 1.9 TDI 150 km, po wymianie turbiny na nową ( po regeneracji ) turbo pracuje od 3.5 tys obrotów, czyli wyrażne wgniecenie w fotel czuje się od 3.5 - 4 tyś obrotow, do 3.5 tyś golf przyspiesza jak 90 km, myśle że TDI 90 km by mnie wyprzedzilo
, co może być przyczyną?, po odłączeniu przeplywki auto wogóle nie jedzie, nie wiem jak było przed awarią turbo poniewaz auto kupiłem wlaśnie z uszkodzonym turbo.

sprzedam Golf I cabrio biały 1.8 wersja karman 89 rok
Golf IV 1.9 TDI ARL problem z turbo ?
Proponuję dokładnie sprawdzić cały układ podciśnienia w komorze silnika - wszystkie wężyki, sposób ich podłączenia itd.
Golf IV 1.9 TDI ARL problem z turbo ?
Taki standard regeneracji. Nie dość że nie istnieje regeneracja turbin garretta vnt to ciekawi mnie na jakich częściach i za ile ta regeneracja została wykonana.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Golf IV 1.9 TDI ARL problem z turbo ?
To z pewnością nie jest wina efektu regeneracji turbo gdyż typowym objawem, że turbo budzi się dopiero w okolicach 3,5 tyś. RPM jest to, iż do jego gruchy siłownika podciśnieniowego wcale nie dochodzi podciśnienie więc albo układ jest nieszczelny albo wężyk nie został wcale do gruchy podpięty albo wężyki podciśnienia zostały źle podpięte. Owszem, niektóre turbosprężarki po regeneracji mają tak ustawioną długość sztangi, że budzą się dopiero w okolicach 2100-2200 obrotów ale przy 3,5 tyś. obrotów to to byłoby już totalne przegięcie zakładu regenerującego więc raczej to wykluczam.
Golf IV 1.9 TDI ARL problem z turbo ?
Dzięki za podpowiedzi, w poniedziałek sprawdze te podciśnienie i napisze jakie są efekty, odnosząc sie do regeneracji turbo, z tego co wiem nie jest ta turbina zregenerowana na chinskich częściach, a gosciu który to robił naprawial mi juz kilka turbin i zawsze wszystko było ok.
sprzedam Golf I cabrio biały 1.8 wersja karman 89 rok
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2842
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Golf IV 1.9 TDI ARL problem z turbo ?
proponuje sprawdzić króciec pompy vacum czy nie jest luźny,jak również wpiąć manometr i zobaczyć jakie podciśnienie jest ,na pewno jest nieszczelność tak jak pisze kolega Sztomel, ...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Golf IV 1.9 TDI ARL problem z turbo ?
Fajnie, że mi przytakujesz ale z całą pewnością nie jest to też luźny króciec przy pompie podciśnienia bo gdyby tak było to pierwsze co opisałby nasz kolega to fakt, iż miałby również twardy pedał hamulca a niczego takiego się tutaj nie doczytałem.
Golf IV 1.9 TDI ARL problem z turbo ?
z hamulcami jest wszystko ok, tak jak wspomniałem do 3.5 tyś obrotów golf przyspiesza jak zwykle 90 km nawet troche słabiej, od 3.5 tyś dopiero słychać turbo i jest moc.
sprzedam Golf I cabrio biały 1.8 wersja karman 89 rok
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2842
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Golf IV 1.9 TDI ARL problem z turbo ?
kolega podobną sytuację miał w audi z tym że 130 kucy,auto jechało bo jechało ale nie tak jak potrzeba,co do hamulca pierwsze naciśnięcie pedału ok ale z kolejnym następnym naciśnięciem pedał robił się twardy,nie koniecznie może to być króciec ogólnie może sprawdzić czy nie luźny,wystarczy że jeden wężyk jest nieszczelny już jest lipa,najlepiej jakby zrobił logi,może zrobić test z diodą często tak robię tylko i wyłącznie jazda próbna,tak by oszukać ecu że dostaje max powietrza zasysanego,może podmienić zaworek N75 bo to też może być przyczyną...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Golf IV 1.9 TDI ARL problem z turbo ?
Ja cie proszę kolego weź zacznij odrobinę myśleć. Arl i dioda zamiast maf równa się dawka paliwa taka ze będą aż pompki klekotac. Albo korby uwali albo coś jeszcze innego. Diodę to sobie wstawiając do alh a nie do Arl czy asz.
A niech jeszcze wtrysk który siknie i mamy dziure w tłoku. Wiesz ile takich silników w polach 1.9 cdti wymieniłem bo rozsmarowalo tłok po cylindrze.
A niech jeszcze wtrysk który siknie i mamy dziure w tłoku. Wiesz ile takich silników w polach 1.9 cdti wymieniłem bo rozsmarowalo tłok po cylindrze.
Ostatnio zmieniony ndz cze 05, 2016 21:50 przez wesol, łącznie zmieniany 1 raz.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2842
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Golf IV 1.9 TDI ARL problem z turbo ?
jakoś nie raz sprawdzałem i nie klekotały i nic przy tym nie wyleciało,to ma na celu sprawdzić tylko i nie butować do oporu, znajomy zmodził wirusa w arl że gdyby nie zagłówek to głowa by leżała z tylu na fotelu i powiedz mi czym to spowodowane ,musi podlać dobrze by uzyskać moc,nic darmo nie ma,wszystko cierpi i jakoś rok już tak jeździ i nic się nie stało w tym czasie,nawet w tej 130 zakładałem by sprawdzić przepływomierz i nic,jedynie co mogę powiedzieć to jak narazie silnik żyje i jest ok...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Golf IV 1.9 TDI ARL problem z turbo ?
No widzisz a ja dzwoniłem i gadałem z tunerem co jest grane bo zapodalem diodę od 4 pinu do 5 i klekot był i odrazę było ze mogłem podgląd korby. Co innego posłanie paliwem przy 2000 obr a co innego jak w mapie po przepływie jest cały czas max bo przecież maf ma cały czas bo i na jalowych 1249 mg/suw. To tylko tamuja podaniem pozostałe limitery. Teraz pomysł co się stanie jak auto modzone jest i limitery po map i pedale są podwyższone. Wiemy przecie ze z dołu paliwo nie pujdzie puki turbo nie wstanie.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2842
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Golf IV 1.9 TDI ARL problem z turbo ?
A wystarczyło u użyć innej diody wolniejszej nie 1N4148 a np. 1N4007 i zobaczył byś ,jak np silnik asz jeździ na takiej...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości