***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
VW Golf IV 1,6 SR-opinie ?
Te pytania które zadałeś - wszystko zależy od egzemplarza na jaki trafisz , a spalanie od 7,5 w góre cykl mieszany
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
To trochę dwie różne sprawy, bo mając działalność w Polsce można sobie założyć też spółkę albo nawet zarejestrować działalność w Czechach i trochę dochodu wykazać tam i mieć auto. Bez auta też się opłaca, bo Czechy ryczałtem stoją A to o czym piszesz to jak się kończy? Dostajesz auto z fakturą i samodzielnie opłacasz UC i VAT? Tu raczej przekrętu nie ma . Czy raczej zamiast nabycia auta nabywasz spółkę albo leasing z Czech?Piasek pisze:bardzo wiele samochodów oferowanych w PL dokładnie tak jest sprzedawana. Te wszystkie oferty na allegro czy otomoto "salonów" oferujących luksusowe, roczne, 2-letnie czy nawet kilkumiesieczne auta z przebiegiem kilku tysięcy km. Salon w PL, wszystkie auta w Polsce a firma zarejestrowana w Czechach i tak też będzie fakturowanie. Otwarcie mówią że auto będzie szło przez Czechy i podają to co ty napisałeś tutaj zapominając o pozostałych rzeczach które napisałeś później o roszczeniach Celnego. Za 5 lat ich nie znajdziesz za to Ciebie Celny już bez problemu. Jeszcze do tego dochodzą VIN`y które po sprawdzeniu ujawniają że auto pochodzi z Kanady albo USA a nic na to nie wskazuje.
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Re: VW Golf IV 1,6 SR-opinie ?
Brednie. Jak kto dba tak ma. Znaleźć zadbany egzemplarz jest strasznie trudno, bo ludzie zalewają byle kupą, pałują + ogromne przeloty i silniki niestety często mają zapieczone pierścienie i żłopią olej, falują obroty, etc. Druga sprawa jest taka, że te auta już mają po 15-19 lat.staniol88 pisze:Znaczy może źle to ubrałem w słowa. Chodziło mi, że konstrukcyjnie jakieś fabryczne wady ma, które powodują że się sypie. A spalanie jakie jest PB/LPG? Co do silnika to jakieś konkretne oznaczenie silnika szukać czy wystarczy , że będzie 1.6?
Generalnie szukaj 8V, czyli AKL/SR - lepsza konstrukcja niż 16v, nie ma dwóch sond, tańsze części, łatwiejsze w naprawach, dynamiczniejsze, więcej momentu przy niższych obrotach, co jest wyraźnie odczuwalne w mieście.
Ja mam już ten silnik 3 lata i jest genialny, wiadomo, dynamiką nie powala, bo ponad 10 sekund do 100 to nic powalającego, ale do normalnej jazdy wystarczy, z klimą sobie radzi, a jak trzeba to i 160 bez problemu na autostradzie poleci. Od 2 lat mam instalację gazową IV generacji i spalanie się prezentuje tak: 9,5-10l przy jeździe 80% w mieście, ale bez większych korków (10 km w 15-20 minut) lpg, normalna dynamiczna jazda, ale bez pałowania, a jeżeli chodzi o benzynę, to okolice 8,5 litra.
Jak silnik ma wszystkie podzespoły sprawne, jest zadbany i nic mu nie dolega, to jest to naprawdę świetna konstrukcja, zresztą - nie bez powodu kładli go aż do 2011 roku i pewnie dalej by go dawali jako opcja, gdyby nie przepisy o normach EURO.
A, zapomniałem dodać, że był problem z wadliwymi skrzyniami biegów o oznaczeniu DUU - ścinało nity, bo fabryka dała 9 milimetrowe. Jak będziesz oglądał, to zorientuj się czy skrzynia była wymieniana na poprawioną wersję, albo czy były zmieniane nity na poprawione 11 milimetrowe czy może została wsadzona jakaś inna skrzynia, bo nie raz spotkałem się z przypadkiem, że ludzie wkładali skrzynię z SDI i generalnie biegi były dłuższe, dzięki czemu można lecieć na autostradzie z większym komfortem, bo przy 100 km/h jest 2400 obrotów Chociaż po tylu latach chyba ciężko spotkać egzemplarz, który miałby jeszcze tą wadliwą skrzynię, ale lepiej tego uniknąć, bo po co wydawać 700 zł.
Re: VW Golf IV 150km ARL 4motion Haldex 2001 rok
Hej,PrEzEz pisze:...Chciał bym dowiedzieć się jak jest z awaryjnością 4motion oraz co ile trzeba wymieniać olej i czy jest to potrzebne....
Siedząc w temacie zawodowo i prywatnie podpowiem, że nie ma co się bać Haldexa. Miałem 2 auta z tym napędem, z 1 i 2 generacja i byłem bardzo zadowolony. Teraz mam spięty na stałe z rozdziałem większość na tył i elektronicznie rozdziela - uważam za mniej bezpieczne bo tyłkiem zarzuca, w Haldexie przód ciągnie a tył dopycha.
Odnośnie serwisowania, mogę się wypowiedzieć w imieniu producenta: olej co 30,000 a filtr co 60,000 kilometrów. W IV jest 1 generacja, więc dobrze jest wyczyścić co jakiś czas magnes który zbiera opiłki metalu z oleju.
Co do usterek. Ogólnie nie jest ich dużo, na dużą ilość aut z tymi systemami, niewiele tak naprawdę ulega uszkodzeniom. Najczęściej jest to pompka wstępnego ciśnienia, jak się skończy, zalecamy wstawić nową (800PLN) i masz problem z głowy na kolejne 200-250 tysięcy średni przebieg przy którym może się popsuć). Bardzo mały % to sterownik, z prawie 3 lat dystrybucji w PL i krajach ościennych, uszkodzenia sterownika to ok 2-3% wszystkich. Co do uszkodzeń wewnętrznych, np. tarczki, to są to pojedyncze przypadki, najczęściej dochodzi do nich przez niewłaściwe użytkowanie, czyli brak zmian oleju i filtra.
Jak masz jakieś pytania to pisz śmiało.
Pozdrawiam!
Hubert
Mr Haldex
VW Golf IV 150km ARL 4motion Haldex 2001 rok
PrEzEz, octavia z silnikiem 1.8t aum - niby 150KM ale to tak naprawde 180 w kgancu - robisz soft i masz ok 210
-
- VW Baron
- Posty: 3269
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
- Lokalizacja: WOT
- Kontakt:
VW Golf IV 1,6 SR-opinie ?
użytkuję 5 lat 1.6 SR 8V i napiszę tak, że faktycznie mocy nie za dużo, dużo pali no tak 9-10 litrów lpg max w trasie oczywiście mniej a co do awarii to praktycznie nic się w silniku przez 5 lat nie zepsuło pomijając cewkę zapłonową - lpg potrzebuje mocnej iskrystaniol88 pisze: Bo tak czytając gdzieś po necie chodzą dosyć mizerne te opinie, że muł, dużo pali, awaryjny itp, ale to mogą pisać ludzie co wogóle nie mieli do czynienia z tym samochodem.
męczące są obroty przy dużych prędkościach to chyba ta wada główna, no i te nity w skrzyni ..
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
a w tym golfie co by mnie interesował jest 1,6 ale 16v. Jakiś gorszy czy jak to wygląda..?
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
zdecydowanie bardziej problematyczny i kosztowniejszy w obsłudze.staniol88 pisze:1,6 ale 16v.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Mam jeszcze pytanie: Znacie firmę/stronkę gdzie sprawdzają auta po VIN ?
VW Golf MK4 130 PS, Skoda Octavia II FL 1.6 MPI
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Być może właśnie nadchodzi ten moment, gdy będę musiał zamienić mojego Passata B5 1.6 na coś innego, nowszego.
Proszę Was o pomysły, pomoc w wyborze.
Generalnie auto musi być w nadwoziu kombi, ewentualnie VAN, z silnikiem który nie będzie się gryzł z LPG, lub sprawdzonym dieslem. Proste w budowie, możliwie tanie w utrzymaniu, z dobrą dostępnością części... wiem, wiem - dużo wymagam
Wielkość - minimum segment C, choć lepiej D. Koniecznie z dobrymi blachami, które nie poddają się rudej, jak np. w Mazdzie, czy E-klasie.
Budżet +- 15 tys. zł
Siedzę od kilku dni, oglądam ogłoszenia i jak to zwykle bywa - czym więcej patrzę, tym mam większy mętlik w głowie.
Pierwsze typy:
1. Passat B5FL - ceny są już tak niskie, że grzech nie brać . Tym bardziej, że mam, miałem i chciałbym mieć nadal Passata, bo jestem jakoś dziwnie do nich przywiązany. Może niesłusznie?
2. Vectra C - wielkie auto, jednak wykonanie i design wnętrza nie powala
3. A6 C5 - nie wiem, czy warto przepłacać za markę
4. BMW E39 - nie wiem, czy nie będzie za drogie w utrzymaniu, poza tym blachy powoli poddają się już rudzielcowi
5. Skoda Octavia I
6. Astra H - benzyna z LPG lub 1.9
7. Stilo 1.9 JTD
A może jakieś inne propozycje?
Proszę Was o pomysły, pomoc w wyborze.
Generalnie auto musi być w nadwoziu kombi, ewentualnie VAN, z silnikiem który nie będzie się gryzł z LPG, lub sprawdzonym dieslem. Proste w budowie, możliwie tanie w utrzymaniu, z dobrą dostępnością części... wiem, wiem - dużo wymagam
Wielkość - minimum segment C, choć lepiej D. Koniecznie z dobrymi blachami, które nie poddają się rudej, jak np. w Mazdzie, czy E-klasie.
Budżet +- 15 tys. zł
Siedzę od kilku dni, oglądam ogłoszenia i jak to zwykle bywa - czym więcej patrzę, tym mam większy mętlik w głowie.
Pierwsze typy:
1. Passat B5FL - ceny są już tak niskie, że grzech nie brać . Tym bardziej, że mam, miałem i chciałbym mieć nadal Passata, bo jestem jakoś dziwnie do nich przywiązany. Może niesłusznie?
2. Vectra C - wielkie auto, jednak wykonanie i design wnętrza nie powala
3. A6 C5 - nie wiem, czy warto przepłacać za markę
4. BMW E39 - nie wiem, czy nie będzie za drogie w utrzymaniu, poza tym blachy powoli poddają się już rudzielcowi
5. Skoda Octavia I
6. Astra H - benzyna z LPG lub 1.9
7. Stilo 1.9 JTD
A może jakieś inne propozycje?
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Ale to dalej FL czyli modelowo to samo co masz teraz.herbu pisze:1. Passat B5FL - ceny są już tak niskie, że grzech nie brać . Tym bardziej, że mam, miałem i chciałbym mieć nadal Passata, bo jestem jakoś dziwnie do nich przywiązany. Może niesłusznie?
Bardzo fajny samochód. Za 15tys. nie ma co wybrzydzać, że design do dupyherbu pisze:2. Vectra C - wielkie auto, jednak wykonanie i design wnętrza nie powala
Trzeba się naszukać, diesle mają już kosmiczne przebiegi, chociaż AUTOBILD testował jakiś czas temu e39 z 1mln na blacie i trzymała się przyzwoicie.herbu pisze:4. BMW E39 - nie wiem, czy nie będzie za drogie w utrzymaniu, poza tym blachy powoli poddają się już rudzielcowi
No to raczje nowsze nie będzie ;/ Za octavię I to można dać 6 tysherbu pisze:5. Skoda Octavia I
Brzydkie !!!!!herbu pisze:7. Stilo 1.9 JTD
e46herbu pisze:A może jakieś inne propozycje?
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
- krzychu195
- Użytkownik
- Posty: 268
- Rejestracja: czw paź 19, 2006 13:51
- Lokalizacja: WGS
- Kontakt:
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Tak, ale będzie kilka lat młodsze. Generalnie to co mam teraz podoba mi się, choć akurat Passata brałbym diesla, lub 1.8Tkw pisze:Ale to dalej FL czyli modelowo to samo co masz teraz.
Może i racjakw pisze:Bardzo fajny samochód. Za 15tys. nie ma co wybrzydzać, że design do dupy
Właśnie tu jest problem, bo nie ma nic ciekawego w ogłoszeniachkw pisze:Trzeba się naszukać, diesle mają już kosmiczne przebiegi, chociaż AUTOBILD testował jakiś czas temu e39 z 1mln na blacie i trzymała się przyzwoicie.
Octavię I robili do 2010 roku, więc idzie znaleźć nowszekw pisze:No to raczje nowsze nie będzie ;/ Za octavię I to można dać 6 tys
Stilo może i nie za piękne, ale w miarę świeże, z dobrym klekotem pod maską. Ale też nie wiem, jaka naprawdę jest jego awaryjnośćkw pisze:Brzydkie !!!!!
Nad tym nie myślałem...kw pisze:e46
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
to samo miałem napisaćkrzychu195 pisze:C5, 407, berlingo, scenic
Silniki:
C5 każdy byle nie 2.0HPI bo to kibel i bezpośredni wtrysk benzyny oraz omijać diesla 2.0 16V z lat `04-`05 bo cierpią na choroby wieku dziecięcego. Najlepszy z najlepszych to 2.0 16V 140KM RFJ czyli wolnossąca benzynka na hydraulice zaworowej. Bez gazu robi 700-800 przelotu, zagazowany 2x tyle Idzie wyłowić Exclusive z 3.0 V6 - to już w ogóle bajka
407 j.w, dostępny również z fajnym a niedocenianym silnikiem benzynowym 2.2
Berlingo/Partner to już zależy c kto woli. HDI będą i jeszcze stare poczciwe osiołki 90KM z 2-litrów a powszechnie 1.6HDI. Mozna i trafić legendę z gatunku "klękajcie narody" czyli starego poczciwego osła 1.9D bo chyba do 2006 roku je kładli w Berlingo/Partnerach. Z benzyn w zasadzie tylko jeden ale za to powszechnie poszukiwany 1.6 16V 109KM - też idealny pod LPG. 1.4 75KM słaby i notoryczne problemy z uszczelką głowicy
Scenic - jak diesel to 1.9DCI 130KM lub 2.0DCI. Jak benzyna to 1.6 16V 112KM - też super silnik, albo 2.0 16V coś koło 130 paru KM ale te już miewały kaprysy.
Szukaj IIki poliftowej - są zdecydowanie ładniejsze i dobrze dopracowane. Jakieś wersje Techno, Busines albo Parisiene
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości