Golf 5 1,6 - wypadanie zapłonu - ale bardzo dziwne.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf 5 1,6 - wypadanie zapłonu - ale bardzo dziwne.
Witam wszystkich!
Mam problem ze swoime Golfem 5 1,6, oznaczenie silnika BSE. Założona instalacja gazowa Prins w Niemczech. Oczywiście sekwencja.
Wszystko ładnie pięknie się sprawowało, do czasu jak któregoś dnia po odpaleniu auto zaczęło nierówno pracować, tak jakby na 3 baniaki. Szybkie odpytanie błędów i był tylko jeden - wypadanie zapłonu na 4 baniaku. Sprawdzone więc po kolei, świece, kable, cewka. Dla świętego spokoju wszystko wymienione. Kilka dni spokoju i znowu problem pojawił się. Znowu wypadanie zapłony na 4 baniaku. Ciśnienie sprawdzone wszystko książkowe. Ale co się okazało. Auto jak jest zimne odpala, chodzi nierówno na benzynie, po pewnym czasie, gdy osiągnie wymaganą temperaturę przełącza się na gaz i chodzi wyśmienicie. I gdy już przełączy się na gaz, po ponownym przerzuceniu na benzynę również wszystko śmiga tak jak trzeba. Cały dzień jazdy i okey. Niestety po nocy problem pojawia się od nowa. Dzisiaj próbowałem wyłączając przyciskiem gaz, czy przy wzroście temp. sam zacznie na benzynie poprawnie pracować. I bez szans. Auto cały czas chodzi na 3 gary. Po czym przełączyłem na gaz i od razu wszystko wraca do normy. I wtedy znowu po powrocie do benzyny również wszystko jest tak jak ma być. Mój mechanik rozkłada ręce. Twierdzi jeszcze, że można na tym 4 baniaku wymienić wtrysk benzynowy. Ale czy nie jest dziwny fakt, że auto po odpaleniu na benzynie chodzi nierówno, po przerzuceniu na gaz wszystko ok i automatycznie po powrocie na benzynie jest ZAWSZE ok? czy nie za duzy zbieg okolicznosci, ze ten wtrysk odwiesza sie zawsze w tym samym momencie?
Panowie spotkał się ktoś z takim problemem?
pozdr.
Mam problem ze swoime Golfem 5 1,6, oznaczenie silnika BSE. Założona instalacja gazowa Prins w Niemczech. Oczywiście sekwencja.
Wszystko ładnie pięknie się sprawowało, do czasu jak któregoś dnia po odpaleniu auto zaczęło nierówno pracować, tak jakby na 3 baniaki. Szybkie odpytanie błędów i był tylko jeden - wypadanie zapłonu na 4 baniaku. Sprawdzone więc po kolei, świece, kable, cewka. Dla świętego spokoju wszystko wymienione. Kilka dni spokoju i znowu problem pojawił się. Znowu wypadanie zapłony na 4 baniaku. Ciśnienie sprawdzone wszystko książkowe. Ale co się okazało. Auto jak jest zimne odpala, chodzi nierówno na benzynie, po pewnym czasie, gdy osiągnie wymaganą temperaturę przełącza się na gaz i chodzi wyśmienicie. I gdy już przełączy się na gaz, po ponownym przerzuceniu na benzynę również wszystko śmiga tak jak trzeba. Cały dzień jazdy i okey. Niestety po nocy problem pojawia się od nowa. Dzisiaj próbowałem wyłączając przyciskiem gaz, czy przy wzroście temp. sam zacznie na benzynie poprawnie pracować. I bez szans. Auto cały czas chodzi na 3 gary. Po czym przełączyłem na gaz i od razu wszystko wraca do normy. I wtedy znowu po powrocie do benzyny również wszystko jest tak jak ma być. Mój mechanik rozkłada ręce. Twierdzi jeszcze, że można na tym 4 baniaku wymienić wtrysk benzynowy. Ale czy nie jest dziwny fakt, że auto po odpaleniu na benzynie chodzi nierówno, po przerzuceniu na gaz wszystko ok i automatycznie po powrocie na benzynie jest ZAWSZE ok? czy nie za duzy zbieg okolicznosci, ze ten wtrysk odwiesza sie zawsze w tym samym momencie?
Panowie spotkał się ktoś z takim problemem?
pozdr.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Golf 5 1,6 - wypadanie zapłonu - ale bardzo dziwne.
Przełóż ten wtryskiwacz i test.To jest teraz chyba jedyna rzecz którą powinno się zrobić.
Golf 5 1,6 - wypadanie zapłonu - ale bardzo dziwne.
Czasami bywa tak że wtryskiwacz gazu jest nieszczelny i puszcza . Dlatego po rozruchu na zimno silnik pracuje na 2 rodzajach paliwa jednocześnie i stąd może być te wypadanie zapłonu. Zakręć całkowicie lpg i zgaś auto na Pb. Zobaczysz czy będzie lepiej.
Re: Golf 5 1,6 - wypadanie zapłonu - ale bardzo dziwne.
witam, dzieki za rade, ale jak zakrecic calkowicie lpg? chodzi ci o wylaczenie przyciskiem? jesli tak to nic to nie daje. chyba, ze np odpiac wtyczki od wtryskow gazowych i probowac?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
Golf 5 1,6 - wypadanie zapłonu - ale bardzo dziwne.
Zakrec gaz na wielozaworze przy butli , odpal na gazie i niech sam sie przelaczy na bene.Dla pewnosci po zgaszeniu auta rozkrecilbym opaske na filtrze fazy lotnej i upuscil reszte cisnienia gazu tzn zdjac przewod i potem skrecic wsio jak ma byc. Z rana kolejnego dnia zobaczysz jak bedzie pracowal silnik- jesli sie polepszylo to puszcza wtryskiwacz gazowy na 4 cylindrze.
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
Golf 5 1,6 - wypadanie zapłonu - ale bardzo dziwne.
Panowie wtrysk podmieniony i bez zmian. Gaz odlaczony i bez zmian. Raz chodzi na Benie a za chwilę wypadnie zapłon. Na gazie od początku bez problemów. Masakra
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Re: Golf 5 1,6 - wypadanie zapłonu - ale bardzo dziwne.
I dalej na 4 garku? Odczytałeś kody po zmianie wtrysku?yogi1 pisze:Panowie wtrysk podmieniony i bez zmian. Gaz odlaczony i bez zmian. Raz chodzi na Benie a za chwilę wypadnie zapłon. Na gazie od początku bez problemów. Masakra
Re: Golf 5 1,6 - wypadanie zapłonu - ale bardzo dziwne.
panowie problem chyba rozwiazany.
okazalo sie ze instalacje gazowe prins maja specjalny emulator z ktorego odbywa sie sterowanie wtryskami (nie tak jak w wiekszosci instalacji sterowanie odbywa sie z modulu glownego od gazu). i ten wlasnie emulator chyba jest przyczyna. dzis została poprawiona wiązka do niego oraz wtyczka (sam emulator jest nierozbieralny). auto chodziło dzis juz na kazdego strzała źle, po wyczyszczeniu wtyki itp. na razie jest wszystko. w razie W, gdy problem sie pojawi ponownie nie ma problemu z zakupem tego emulatora nowego, kwota nie wielka 180 zł. wszystkie pozostałe opcje zostały dziś sprawdzone, wiązki, nawet moduł sterujący itd. na końcu został znaleziony ten moduł od sterowania wtrysków. normalnie był umieszczony w widocznym miejscu, ale urwał się uchwyt i wpadł w tak niefortunne miejsce, że początkowo nie udało nam się go zlokalizować.
http://www.sklepprins.pl/produkt/1279.e ... yczka.html" onclick="window.open(this.href);return false; - chodzi dokladnie o taki emulator.
bede informował czy problem rzeczywiscie zostal rozwiazany.
pozdr.
okazalo sie ze instalacje gazowe prins maja specjalny emulator z ktorego odbywa sie sterowanie wtryskami (nie tak jak w wiekszosci instalacji sterowanie odbywa sie z modulu glownego od gazu). i ten wlasnie emulator chyba jest przyczyna. dzis została poprawiona wiązka do niego oraz wtyczka (sam emulator jest nierozbieralny). auto chodziło dzis juz na kazdego strzała źle, po wyczyszczeniu wtyki itp. na razie jest wszystko. w razie W, gdy problem sie pojawi ponownie nie ma problemu z zakupem tego emulatora nowego, kwota nie wielka 180 zł. wszystkie pozostałe opcje zostały dziś sprawdzone, wiązki, nawet moduł sterujący itd. na końcu został znaleziony ten moduł od sterowania wtrysków. normalnie był umieszczony w widocznym miejscu, ale urwał się uchwyt i wpadł w tak niefortunne miejsce, że początkowo nie udało nam się go zlokalizować.
http://www.sklepprins.pl/produkt/1279.e ... yczka.html" onclick="window.open(this.href);return false; - chodzi dokladnie o taki emulator.
bede informował czy problem rzeczywiscie zostal rozwiazany.
pozdr.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości