***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
Golf 5 gti DSG
No właśnie mały dylemat powstał, co ja bym zrobił...
Poszukał innych aut, konkurencyjnych np
- BMW M3 E46 (niby starsze ale to tylko 3-4 lata, napęd tył, zdecydowanie mocniejszy silnik i topowa wersja)
- Golf V R32, 6 cylindrów, konkretne brzmienie, bardziej wytrzymała jednostka, podatna ewentualnie na LPG, po modach wydechu pewnie da radę osiągnąć z 250 koni okolice 270..
- Golf VI GTI (ponoć poprawnione wersje 2,0 TSI/ TFSI, a auto nowsze i lepiej dopracowane myślę)
- po dorzuceniu gotówki typu 2 tys euro pewnie dałbyś radę znaleźć z początku produkcji Golf VI "R" 4x4
I teraz od Ciebie zależy, czy kupujesz w idealnym stanie auto FWD, z raptem 200 KM pod maską czy idziesz w coś ciekawszego np E46 M3 albo R32 chociażby..
Bo prawdę mówiąc wątpię by ktokolwiek w PL kupił to auto za więcej niż 40k czyli te 9-10 tys euro..to już taki mega max..a tak realnie 35 tys raczej i to jest problem, czy warto tyle kasy dawać na takie auto które za chwilę będzie mieć 11 lat..
Bo prawdę mówiąc to za te pieniądze znalazłbyś jakieś 14-15 letnie Audi A8 4,2 V8 4x4, gdzie inny komfort, silnik, wyposażenie, standard..
to jest zwykły kompakt po prostu.
Twój wybór to są moje przemyślenia.
Poszukał innych aut, konkurencyjnych np
- BMW M3 E46 (niby starsze ale to tylko 3-4 lata, napęd tył, zdecydowanie mocniejszy silnik i topowa wersja)
- Golf V R32, 6 cylindrów, konkretne brzmienie, bardziej wytrzymała jednostka, podatna ewentualnie na LPG, po modach wydechu pewnie da radę osiągnąć z 250 koni okolice 270..
- Golf VI GTI (ponoć poprawnione wersje 2,0 TSI/ TFSI, a auto nowsze i lepiej dopracowane myślę)
- po dorzuceniu gotówki typu 2 tys euro pewnie dałbyś radę znaleźć z początku produkcji Golf VI "R" 4x4
I teraz od Ciebie zależy, czy kupujesz w idealnym stanie auto FWD, z raptem 200 KM pod maską czy idziesz w coś ciekawszego np E46 M3 albo R32 chociażby..
Bo prawdę mówiąc wątpię by ktokolwiek w PL kupił to auto za więcej niż 40k czyli te 9-10 tys euro..to już taki mega max..a tak realnie 35 tys raczej i to jest problem, czy warto tyle kasy dawać na takie auto które za chwilę będzie mieć 11 lat..
Bo prawdę mówiąc to za te pieniądze znalazłbyś jakieś 14-15 letnie Audi A8 4,2 V8 4x4, gdzie inny komfort, silnik, wyposażenie, standard..
to jest zwykły kompakt po prostu.
Twój wybór to są moje przemyślenia.
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Czyli B8 mają 8 już lat. Egzemplarz mojego ojca po 8 latach od wyjazdu z fabryki był już malowany w całości, bo żarło go aż miło, a kupiony był w 2004 roku jako 2-letni z fabrycznym lakierem na każdym elemencie.Piasek pisze:No ale co Ty chcesz porównywać ?
Przypominam że najmłodsze roczniki W210 są z 2002r a B8 wychodzą od 2008 roku i już gniją...
Tak więc problemy z B8 nie uważam za jakieś nadzwyczajne, a problemy z dołami błotników to problem grupy VAG. Wystarczy okleić błotniki bezbarwną folią, co jakiś czas czyścić za nadkolami i problemy będą odłożone w czasie.
Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
Golf 5 gti DSG
W Holandii dużo ładnych sztuk jest. Nie wolałbyś golfa 4 R32 ? Do 13 tyś euro kupisz śliczną czwórkę R z Holandii Mało kto ma 4 R32 no i ten silnik.. ahh
-
- Mały gagatek
- Posty: 124
- Rejestracja: śr gru 09, 2015 00:05
Golf 5 gti DSG
Jeśli chcesz trzymać to auto długo, bardzo długo i cieszyć się jazdą to może i warto w innym wypadku nie.
Widać po tych dwóch fotach, że jest bardzo zadbane i jak marzy Ci się takie GTI to na pewno w takim stanie nie znajdziesz, negocjuj cenę, męcz człowieka, może się uda
Widać po tych dwóch fotach, że jest bardzo zadbane i jak marzy Ci się takie GTI to na pewno w takim stanie nie znajdziesz, negocjuj cenę, męcz człowieka, może się uda
Golf 5 gti DSG
Od małego chciałem być posiadaczem jakiegoś GTI
Auto ma mi służyć do codziennej jazdy, a nie przy weekendach, więc też nie może "ssać" paliwa zbyt sporo, bo nie wyrobie z pieniędzmi, dlatego nie patrzę na R32.
Gdyby puścił mi to auto za 10k euro to bym wziął 13k to sporo
Też kwestia tej całej skrzyni DSG... Chciałbym ją u siebie mieć, ale się jej boje (koszta naprawy)
Z drugiej strony jakbym np w 3 lata dobił do 100k przebiegu i chciał sprzedać, to będzie ciężko wyciągnąć 30k zł za 13 letni samochód
Auto ma mi służyć do codziennej jazdy, a nie przy weekendach, więc też nie może "ssać" paliwa zbyt sporo, bo nie wyrobie z pieniędzmi, dlatego nie patrzę na R32.
Gdyby puścił mi to auto za 10k euro to bym wziął 13k to sporo
Też kwestia tej całej skrzyni DSG... Chciałbym ją u siebie mieć, ale się jej boje (koszta naprawy)
Z drugiej strony jakbym np w 3 lata dobił do 100k przebiegu i chciał sprzedać, to będzie ciężko wyciągnąć 30k zł za 13 letni samochód
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Panowie..... już chyba od około 8 miesięcy szukam wozu rodzinnego . Budżet na tą chwilę to 28 000zł. Raczej robię trasy dłuższe . I powiem wam że szukałem już od Mazdy 5 poprzez Seata Exeo, Altea, Sharan, Mondeo etc..... I sam nie wiem czy lepiej benzyna i jakiś TFSI, FSI z grupy VAG (aczkolwiek jak czytam o tych silnikach to......nie ma w czym wybierać). Jeśli chodzi o diesle to wiadomo że koszty eksploatacji będą wyższe ze względu na CR, turbo itp.
Jesteście w stanie polecić jakieś rodzinne auto, albo może konkretny silnik w który uderzać . Od razu mówię że dla mnie bardziej liczy się aby silnik był wytrzymały i cały jego osprzęt niż wygląd auta....
Teraz mam Passata B5 1.9 TDI no i Golf MKIV 1.9 TDI.
Może po prostu za dużo czytam i szukam?? ;P.
Jesteście w stanie polecić jakieś rodzinne auto, albo może konkretny silnik w który uderzać . Od razu mówię że dla mnie bardziej liczy się aby silnik był wytrzymały i cały jego osprzęt niż wygląd auta....
Teraz mam Passata B5 1.9 TDI no i Golf MKIV 1.9 TDI.
Może po prostu za dużo czytam i szukam?? ;P.
Ostatnio zmieniony wt maja 17, 2016 22:14 przez Prezes156, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Golf MK4 130 PS, Skoda Octavia II FL 1.6 MPI
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
W VAG`u po 2006r niestety jest tylko 1 silnik warty uwagi: 1.9TDI i bardzo rzadko spotykany 1.6 8V ale ten już do gabarytów aut których szukasz średnio albo wcale się nadaje bo za słaby.
Peugeot 407 lub Citroen C5 - oba z motorem benzynowym wolnossącym 2.0 16V 140KM. Kapitalny, pancerny i świetny pod LPG silnik a produkowany do 2010r
Opel Vectra C lub Zafira B z mot. 1.8 16V XER 140KM - również bardzo udana konstrukcja. Ten sam silnik siedzi w Fiacie Croma - niedoceniane, bardzo dobre auto
Renault Laguna albo Scenic z mot. 1.6 16V lub 2.0 16V - oba dobre, oba świetne pod gaz. Z diesli 1.9DCI ale 130KM a najlepiej 2.0DCI. Po paśmie psioczenia na pierwsze 1.9DCI zrobili kapitalny i trwały 2.0DCI.
Honda Accord z mot. benzynowym 2.0 155KM - również bardzo udana i trwała konstrukcja albo 2.2i-CDTI jak się lubujesz w dieslach.
Toyota Avensis: 2-litrowa wolnossąca benzyna albo 2-litrowe D-4D (broń Boże 2.2 D-4D bo się własną ręką zabijesz)
Mazda 5 i Mondeo mają ten sam silnik 2-litrową benzynę na ceramicznych gniazdach zaworowych. Trzeba dobrego gazownika żeby się postarał bo inaczej krótko cieszą. W Mazdzie dochodzi problem korozji i podłogi bagaznika w przyp. butli toroidalnej. Diesle Mazdy nie lubią polskich zim ale to trwałe i dobre jednostki.
Od TSI, FSI i TFSI radzę się trzymać z daleka: do gazu to się praktycnzie nei nadaje bo zbyt kosztowna instalka a silniki te już pokazują że są kiepskie a będzie tylko gorzej. Za kilka lat (jak już utopisz weń z parę tysięcy za reanimacje) może się okazać że to praktycnzie niesprzedawalne i to za żadne pieniądze. Golf nigdy nie miał problemów ze zbytem - bez względu na serie i silnik pod maską sprzedaje się wszystko od 1.4 po R32... do momentu aż się w Mk5 pojawił 1.6FSI pod maską którego nikt nie chce. Efekt: dzisiaj aby to coś sprzedać handlarze przekładają pokrywy silnika od 1.6 16V a w ogłoszeniach nie podają że to FSI. Nieliczni się połapią, większość niestety dowiaduje się o tym przy pierwszej wymianie oleju albo w gazowni. Także rada dla potencjalnych nabywców: dobrze sprawdzajcie co faktycznie siedzi pod maską.
albo zbyt zawężyłeś horyzont...Prezes156 pisze:Może po prostu za dużo czytam i szukam??
Peugeot 407 lub Citroen C5 - oba z motorem benzynowym wolnossącym 2.0 16V 140KM. Kapitalny, pancerny i świetny pod LPG silnik a produkowany do 2010r
Opel Vectra C lub Zafira B z mot. 1.8 16V XER 140KM - również bardzo udana konstrukcja. Ten sam silnik siedzi w Fiacie Croma - niedoceniane, bardzo dobre auto
Renault Laguna albo Scenic z mot. 1.6 16V lub 2.0 16V - oba dobre, oba świetne pod gaz. Z diesli 1.9DCI ale 130KM a najlepiej 2.0DCI. Po paśmie psioczenia na pierwsze 1.9DCI zrobili kapitalny i trwały 2.0DCI.
Honda Accord z mot. benzynowym 2.0 155KM - również bardzo udana i trwała konstrukcja albo 2.2i-CDTI jak się lubujesz w dieslach.
Toyota Avensis: 2-litrowa wolnossąca benzyna albo 2-litrowe D-4D (broń Boże 2.2 D-4D bo się własną ręką zabijesz)
Mazda 5 i Mondeo mają ten sam silnik 2-litrową benzynę na ceramicznych gniazdach zaworowych. Trzeba dobrego gazownika żeby się postarał bo inaczej krótko cieszą. W Mazdzie dochodzi problem korozji i podłogi bagaznika w przyp. butli toroidalnej. Diesle Mazdy nie lubią polskich zim ale to trwałe i dobre jednostki.
Od TSI, FSI i TFSI radzę się trzymać z daleka: do gazu to się praktycnzie nei nadaje bo zbyt kosztowna instalka a silniki te już pokazują że są kiepskie a będzie tylko gorzej. Za kilka lat (jak już utopisz weń z parę tysięcy za reanimacje) może się okazać że to praktycnzie niesprzedawalne i to za żadne pieniądze. Golf nigdy nie miał problemów ze zbytem - bez względu na serie i silnik pod maską sprzedaje się wszystko od 1.4 po R32... do momentu aż się w Mk5 pojawił 1.6FSI pod maską którego nikt nie chce. Efekt: dzisiaj aby to coś sprzedać handlarze przekładają pokrywy silnika od 1.6 16V a w ogłoszeniach nie podają że to FSI. Nieliczni się połapią, większość niestety dowiaduje się o tym przy pierwszej wymianie oleju albo w gazowni. Także rada dla potencjalnych nabywców: dobrze sprawdzajcie co faktycznie siedzi pod maską.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Dzięki wielkie za chyba jedna z najbardziej rzeczowych i najlepszych odpowiedzi na zadane pytanie
Nie zamykam się na żadną markę bo teraz trzeba po prostu szukać konkretnego modelu/silnika itp. po prostu człowiek jak nazbiera trochę hajsu i ma nawet minimalne pojęcie o samochodach/handlarzach itp. to boi się kupić jakieś badziewie.... przynajmniej ja do tego tak podchodzę...
Smutne jest to że grupa VAG tak jak napisałeś nie popisuje się nowszymi jednostkami napędowymi....
Nie zamykam się na żadną markę bo teraz trzeba po prostu szukać konkretnego modelu/silnika itp. po prostu człowiek jak nazbiera trochę hajsu i ma nawet minimalne pojęcie o samochodach/handlarzach itp. to boi się kupić jakieś badziewie.... przynajmniej ja do tego tak podchodzę...
Smutne jest to że grupa VAG tak jak napisałeś nie popisuje się nowszymi jednostkami napędowymi....
VW Golf MK4 130 PS, Skoda Octavia II FL 1.6 MPI
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
2.0TDI (po 2007r) są jeszcze dobrymi silnikami i to wszystkie odmiany - te na PD i te na CR ale niestety te już zakute w zaawansowane systemy oczyszczania spalin, CR`y i dwumasy. To prędzej czy później się zepsuje i pożre całe oszczędności z tytułu jazdy na ON. Warto poszukać sztuki z DSG ze względu na dłuższą żywotność układu przeniesienia napędu. Problem diesli to niestety przebiegi: praktycnzie 99% oferowanych ma skręcone liczniki i to bardzo mocno. Warto tego poszukać w polskiej sieci dealerskiej bo pojawiają się sztuki poleasingowe, od pierwszego właściciela, z pełną historią i rzeczywistymi przebiegami w okolicach 200 tyś km. Taki jeszcze długo pojeździ nim zacznie sygnalizować zużycie czegoś.
Nie ma się co napalać na ściągane, wypasione i zajeżdżone sztuki z fabryczną navi i kierownicą w przyciskach bo zwykła navi z Biedronki jest prostsza i tańsza w obsłudze niż te fabryczne ustrojstwa a potem i tak korzystamy z tej w telefonie czy innym.
W 2 poprzednich autach miałem fabrycznie wbudowaną navi - w obydwu w życiu nie użyłem bo 10x szybciej ustawiłem trasę w zwykłej przyklejanej do szyby, kupionej za 250zł z zestawem map.
Nie ma się co napalać na ściągane, wypasione i zajeżdżone sztuki z fabryczną navi i kierownicą w przyciskach bo zwykła navi z Biedronki jest prostsza i tańsza w obsłudze niż te fabryczne ustrojstwa a potem i tak korzystamy z tej w telefonie czy innym.
W 2 poprzednich autach miałem fabrycznie wbudowaną navi - w obydwu w życiu nie użyłem bo 10x szybciej ustawiłem trasę w zwykłej przyklejanej do szyby, kupionej za 250zł z zestawem map.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Witam. Planuje przejście z mk4 na mk5. Obecnie mam 1.9 101koni. Myśle nad 1.9 tdi 105, ale znajomy mechanik polecił mi też 2.0 TDI (z 8 zaworową głowicą), z tego co wyczytałem jest to oznaczenie silnika BMM tak ? Rzeczywiście ten silnik również można brać pod uwagę ? W golfach z jakich roczników występuje ta jednostka ?
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Takie poszukiwania sobie daruj bo wszystkie ogłoszenia w PL z 2.0TDI odwiedzisz nim znajdziesz oznaczenie kodowe którego szukasz (zakładając że to dobry silnik bo nie wiem). Albo szukaj możliwie najmłodszego i dobrze utrzymanego 2.0TDI albo szukaj 1.9TDI (któremu zapewne będzie brakować drugie tyle ile widnieje na liczniku)
Tutaj masz podręcznikowy przykład tego o czym piszę. Jeden z najbardziej poszukiwanych silników Merca, uchodzący za bardzo trwały, dynamiczny i oszczędny 270CDI. Tutaj zdjęcie (licznika) zaraz po zakupie... (sorry, słabo widoczne - tam widnieje 534 tyś km)
a teraz znajdź mi go w polskich ogłoszeniach
Tutaj masz podręcznikowy przykład tego o czym piszę. Jeden z najbardziej poszukiwanych silników Merca, uchodzący za bardzo trwały, dynamiczny i oszczędny 270CDI. Tutaj zdjęcie (licznika) zaraz po zakupie... (sorry, słabo widoczne - tam widnieje 534 tyś km)
a teraz znajdź mi go w polskich ogłoszeniach
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
hehe z tymi radami mechanika to uważaj, pamiętaj, że on zarabia wtedy kiedy Tobie się coś zepsujeriders62 pisze:Witam. Planuje przejście z mk4 na mk5. Obecnie mam 1.9 101koni. Myśle nad 1.9 tdi 105, ale znajomy mechanik polecił mi też 2.0 TDI (z 8 zaworową głowicą), z tego co wyczytałem jest to oznaczenie silnika BMM tak ? Rzeczywiście ten silnik również można brać pod uwagę ? W golfach z jakich roczników występuje ta jednostka ?
GTI Edition 16v: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6794683
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Ej no prawie dziewica, z takimi przebiegami zaczynają się pojawiać w212Piasek pisze:Takie poszukiwania sobie daruj bo wszystkie ogłoszenia w PL z 2.0TDI odwiedzisz nim znajdziesz oznaczenie kodowe którego szukasz (zakładając że to dobry silnik bo nie wiem). Albo szukaj możliwie najmłodszego i dobrze utrzymanego 2.0TDI albo szukaj 1.9TDI (któremu zapewne będzie brakować drugie tyle ile widnieje na liczniku)
Tutaj masz podręcznikowy przykład tego o czym piszę. Jeden z najbardziej poszukiwanych silników Merca, uchodzący za bardzo trwały, dynamiczny i oszczędny 270CDI. Tutaj zdjęcie (licznika) zaraz po zakupie... (sorry, słabo widoczne - tam widnieje 534 tyś km)
a teraz znajdź mi go w polskich ogłoszeniach
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Witamy w świecie diesli
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości