Regeneracja pompowtrysków!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

MarcinBora
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz cze 17, 2012 11:33

Regeneracja pompowtrysków!

Post autor: MarcinBora » pn lip 02, 2012 16:10

Witam Błagam o pomoc! Przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą, mój mechanik(osoba zaufana,właściwie kumpel) stwierdził niestety że trzy z czterech pompek mają uszkodzone sprężyny i wyglądają dość nieciekawie wiec jeśli mam je wyciągnięte z silnika to z chęcią oddałbym je do jakiegoś specjalistycznego serwisu\zakładu na sprawdzenie poprawności działania ewentualną regenerację. W związku z tym proszę o jakiś namiar na jakiś warsztat który robi dobrą robotę- firm w internecie jest całe mnóstwo a tak naprawdę pewnie tylko nieliczni wiedzą o co kaman! Będę wdzięczny za pomoc.



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Regeneracja pompowtrysków!

Post autor: jamesoki » wt lip 03, 2012 08:17

Przećwiczyłem ten temat. Sprężyny pewnie nie są wyrobione tylko jarzma które je trzymają. A to na skutek wypracowania śrub regulacyjnych. Pewnie jeszcze stary typ z gniazdami wewnętrznymi. Wymieniłem te śruby na nowe, kupiłem w ASO po 12 pln za sztukę. Przeciwnakrętki zostawiłem stare. Pompki zostawiłem tak jak są czyli z uszkodzonymi jarzmami. To jest tylko do rozbierania żeby pompka trzymała się w kupie. I tak jeżdżę już drugi rok i nic się nie dzieje.

Uwaga z zakładami regeneracyjnymi. Wysłałem pompki do dwóch i w obu wzięli kasę i opowiadali niestworzone historie. Tak na prawdę mało kto w Polsce ma sprzęt do badania PD. Po sprawdzeniu dostawałem tylko papier "do regeneracji" żadnych wydruków parametrów, bipów nic.
Uwaga na takie druciarstwo.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Regeneracja pompowtrysków!

Post autor: Fahoo » wt lip 03, 2012 20:29

jamesoki, nie znaczy jednak to o czym piszesz ze to prawidłowa praktyka warsztatowa
jesli pompowtrysk jest uszkodzony nalezy go wymienić i nie kombinowac


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Regeneracja pompowtrysków!

Post autor: jamesoki » śr lip 04, 2012 07:18

To kombinowanie w moim kierunku zabolało.
Kolego to żadna kombinacja ani druciarstwo jeżeli rozbierałeś to wiesz do czego służą te jarzma. Pompka może mieć ekstra parametry i być super sprawna może dużo lepsza niż ta która rzekomo jest po regeneracji i kolega kupi ją na allegro za 1000 pln.
Wadą nie są pompowtryski tylko śruby regulacyjne starego typu (u mnie wydarły się w nich gniazda ok 9mm !!!! głębokości aż talerzyki pompek oparły się o krzywizny popychaczy przebieg 200kkm). To wypracowanie jarzm to tylko skutek nie przyczyna.

Jeżeli kolega nie zamierza wyjmować pompowtrysków zbyt często to nie powinien przy tym kombinować. Jako że część tłocząca wyjmuje się z pompki po demontażu wałka ja osobiście naciąłem numerki pilnikiem na obudowie wtyku pompowtrysku oraz na części sprężyna/talerzyk aby zawsze gdy się rozprzęgną pracowały w swoim zestawie.

Polecam zastanowić się do czego to służy.

Ps. Pompowtryski są w sensie handlowym monoblokami no może poza końcówką. Nie ma do nich części zamiennych. Firma dieserl-reg posiada takie części z demontażu pompek których nie udało się reanimować części paliwowej. Oni jeżeli nie regenerują pompowtrysku nie chcą wymieniać tej części zgadzają się na jej wymianę tylko podczas regeneracji. Zresztą jak pisałem wyżej nie polecam tej firmy do regeneracji części paliwowej.

PPs. Nie wypowiedział się jeszcze Marcin Bora bo może dyskusja toczy się o zupełnie innej wadzie.
PPPs. Przy montażu pompek pamiętaj o załamaniu progu wydartego gniazda w głowicy bo nowe gumki pujdą do kosza.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Regeneracja pompowtrysków!

Post autor: Fahoo » śr lip 04, 2012 07:50

jamesoki, Zasadniczą różnicą jest to iż ty jeździsz tylko vw i sam próbujesz go naprawiać a ja jeżdze i je naprawiam w warsztacie o specjalizacji Vag.
Gdybyś miał dostęp do materiałów szkoleniowych to byś wiedział ze dyrektywa vag nakazuje zmienić cześci popychacza na nowy typ wraz ze śrubami w celu uniknięcia usterki powstającej w taki sposób jak u ciebie....
Jeśli coś jest połamane to nie jest sprawne...twoje auto twoja sprawa ja wymieniam


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

MarcinBora
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz cze 17, 2012 11:33

Regeneracja pompowtrysków!

Post autor: MarcinBora » śr lip 04, 2012 08:56

Kolego jamesoki dzięki swemu pierwszemu postowi, przywróciłeś mnie z powrotem do życia!!! Zadzwoniłem np. do tego sławnego Turbo Tec z Jaworzna i pani mi powiedziała 1000ziko za regenerację jednej sztuki- zbladłem. Problem który miał kolega jamesoki jest analogiczny do mojego - ten sam samochód[Bora],silnik[AJM] i nawet przebieg jest ten sam 200tyś.
Poprostu zabraliśmy się do tego z moim mechesem od złej strony. Od razu regeneracja i koniec, a tak naprawdę nie będzie takiej potrzeby, wykonam te czynnośći, które zaleciłeś plus do tego perfekcyjny montaż bo podobno to jest najważniejsze i ogień!
Kolego jamesoki :kufel: dla Ciebie:)



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Regeneracja pompowtrysków!

Post autor: jamesoki » śr lip 04, 2012 10:58

Czy kolega MarcinBora wymienił śruby regulacyjne i popychacze na nowy typ? Inaczej bajka zaraz się powtórzy. Poza tym stare śruby na pewno mają już wyrobione gniazda i zaraz dojdzie przebicia na wylot.
Żeby mnie kolega źle nie zrozumiał śruby i popychacze trzeba wymienić. Jarzma pompek zostawić.

Ps. Może tym stwierdzeniem kolega Fahoo poczuje się trochę uspokojony.



MarcinBora
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz cze 17, 2012 11:33

Regeneracja pompowtrysków!

Post autor: MarcinBora » śr lip 04, 2012 11:25

Tak kolego zrobię. Jestem teraz na etapie szlifu głowicy, bo od tego ta cala bajka się zaczęła (uszczelka pod głowicą). Zgodnie z twoją radą w ten właśnie sposób zmontujemy z powrotem pompki. Po części od razu walić do ASO czy spróbować w sklepie motoryzacyjnym zagadać???



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Regeneracja pompowtrysków!

Post autor: Fahoo » śr lip 04, 2012 12:28

MarcinBora, sruby ma tylko aso
daj nowe sruby do trzymania pompek
i nie trzymaj sie nm z elsa bo bedzie problem
daj na stopke 13nm i 1/4 obrotu


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Regeneracja pompowtrysków!

Post autor: jamesoki » śr lip 04, 2012 14:10

J.w.
Wymiana śruby mocującej PD nigdy nie zaszkodzi.
U siebie nie znalazłem śrub regulacyjnych w sklepie wiec poszedłem do ASO. Nowe grzybki masz w zestawie z uszczelkami do pompek.

Jeżeli nie masz czujnika zegarowego to polecam ustawienie luzu na Pd więcej niż nowa metodyka głosi (-180°) ja ustawiałem u siebie na -3/4. Bo jak źle ustawisz popychacz w dole to nie tylko pompki będziesz musiał wymienić. Przed kręceniem rozrusznikiem proponuję na 6 biegu pociągać samochód i zobaczyć jak pd chodzą.

Pompki dokręcamy tak jak kolega wyżej napisał przełożę na język niewyposażonych w narzędzia: ze smakiem+1/4obrotu.
( :hmm: dobrze jest mieć klucz dynamometryczny)


Ps. Przed złożeniem sprawdź zaślepki w kanale olejowym u mnie wypadły może dla tego się wypracowały śruby i jarzma temat rozpisałem w liku poniżej niestety zdjęcia już nie są na serwerze:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=432331



Viger
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn sie 10, 2015 12:38
Kontakt:

Regeneracja pompowtrysków!

Post autor: Viger » sob maja 07, 2016 23:17

Do regeneracji pompowtryskiwaczy polecam Bosch Diesel Service Pawlik http://www.wtryskiwacz.com" onclick="window.open(this.href);return false; Cały zestaw montażowy w Bosch można już kupić za około 40 zł, więc lepiej nie oszczędzać na nowych śrubach i uszczelkach przy wymianie pompowtryskiwaczy.
Ostatnio zmieniony ndz maja 08, 2016 10:30 przez Viger, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Regeneracja pompowtrysków!

Post autor: wesol » ndz maja 08, 2016 07:03

Bardzo ładny wykop. A co do tych grzybów starszego typu to mają swoje tez plusy ze się tak nie wycieraja jak te nowszego i nie zwiększa się luz naciagu pompek.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
wojti2001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:00
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Regeneracja pompowtrysków!

Post autor: wojti2001 » pt maja 13, 2016 12:04

da sie rozroznic stare grzybki od nowych patrzac na nie ?? Bo moj AJM jest z 99roku i nie wiem czy profilaktycznie wymienic te grzybki czy nie


MK IV AJM

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Regeneracja pompowtrysków!

Post autor: wesol » pt maja 13, 2016 17:16

daj sobie spokój z tym. Znowu ktos wyskoczyl z tematem co nie ma bladego pojecia w tej materii i odrazu kazdy podlapuje i bedzie robil tuning poprzez wymiane tych grzybkow. Walaja sie gdzies umnie po garazu to tu to tam bo i tak tego nie wymieniam bo po co. Naciag sprawdzamy i regulujemy i tyle w temacie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 173 gości